İçeriğe Yönlendir

Kar Ve Buzda Abs Fren Mesafesini Uzatıyormuş


Çağatay Özsoy
Çözüme git Serkan Toker tarafından,

Recommended Posts

Ozlem Kaya

Esp siz asla.

İki defa hayatımı kurtardı.

Sayısız defa devreye girdi onları saymıyorum.

Siz virajcisiniz ondan, ben nefret ettim, 5,5 yil espsizdim. Bu beni delirtiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

4 sensor 4 sokete hayatımı teslim etmem. Lastiği seçer alırım yolda da ileriye bakarım, yolculukta tatilin bir parçasıdır hayat felfesemdir. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

4 sensor 4 sokete hayatımı teslim etmem. Lastiği seçer alırım yolda da ileriye bakarım, yolculukta tatilin bir parçasıdır hayat felfesemdir. ;)

 

Ne zaman karşına ne çıkacak bilemezsin... ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Aynen.

Anlamadim, kapali iken frene bastiginiz an derken?

50km/h hızın üzerine çıktığınızda otomatik olarak devreye giriyor, inatçı bir sistem, bende kışın onunla oynuyorum çalış biraz yatıp durmak olmaz diyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozlem Kaya

50km/h hızın üzerine çıktığınızda otomatik olarak devreye giriyor, inatçı bir sistem, bende kışın onunla oynuyorum çalış biraz yatıp durmak olmaz diyorum.

Yani ne olursa olsun surucu/yolcu guvenligi dusunuluyor, oyle mi? Bu durumda ESP surekli off gezsem yuksek hizlarda yine on olacak oyle mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Bunların hepsi, ABS' li ve kar lastikli araçlara yeni yeni alışabildiğimiz için.

Bir de ESP var ki, ne kadar takla atmış araç varsa hep ESP' ye ya da, araca fazla güvenmekten.

15-20 sene önce Passat'ın kitapçığında, "ABS, ESP gibi elektronik sistemler güvenli sürüşü desteklemek için yapılmış olup, fizik kurallarını ortadan kaldırmaya yetmezler" gibi bir yazı okumuştum. tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Kaç lira bu lastik ? Pahalı birşey ise itiraz ediyorum Ali hocam, sana kalsak Bill Gates olsak geçinemez batarız. Senin ucuz iş görür birşey tavsiye ettiğin pek görülmüş şey değil.. Kesin bu lastiklerin takımı bize 3 milyora falan malolur... :D

Şimdi beni aşağı indirip abs nin sigortasını söktüreceksiniz.. :D

 

Sayın Corleone araya bir şalter takınız gerektiğinde kapatırsınız :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Usta

Bulundugum yer suan eksi 20 derece kar lastikleri işimi goruyor ancak gizli buzlanma olunca virajlara hizli girince arac bir butun olarak kayiyor.abs buzda daha cok kaydiriyor. Erzincan kelkit gumushane arasinda 2100 metre yukseklikte 2 gecis var ve gecitlerden asagiya inerken dusuk vitesde ve mumkun oldugunca az frene basmakta fayda oldugunu bir kac defa kaza yapma tehlikesi atlattiktan sonra tecrube edindim.Panik yapmamak en kurtarici cozum.Araca fazla guvenemiyorum.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

O zaman ESP off yapma diyenler bu sistemi bilmiyorlar [emoji849]

Evet bilmiyo olabilir. Kalkışta kapatıp rahat kalkışlar yapabilirsiniz zaten 50li hızlarda araç virajda cizgi bozmaz. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

Geçen kış 90 km ile tatlı bir viraja girdim. Gizli buzlanma varmış tepe üstü idi. Hafif sağ hafif sol yaptı araç. ESP ile topladı devam etti. Usulca uzandım direksiyonu öptüm :) O günden sonra boş yolda kalkarken yarışmak için kapatırım sadece ESP yi.

tarihinde Mehmet YILDZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Fren pedalına ne kadar sert basılırsa, lastiklerin kayma ve dolayısıyla ABS'nin devreye girme ihtimali de o kadar artar. ABS'nin mantığını bilerek kullanmak gerekir.

Ancak ABS hayatımıza gireli ve neredeyse her araçta standart olalı uzun bir süre.geçti. Belki burada karlı bir zeminde hiç ABS'siz araç kullanmayanlar bile vardır. ABS sadece kısa mesafede durmak değil, dengeli ve güvenli frenleme yapmak içindir. Eski ABS'siz Doğan, Şahin gibi araçlarla "abi yolda kar vardı ama hiç problemsiz gidiyordum. Frene dokunur dokunmaz araba dönmeye başladı" sözlerini çok duyardık. Artık duymaz olduk. Frene dokunur dokunmaz araba dönmüyorsa, ABS sayesindedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Fren pedalına ne kadar sert basılırsa, lastiklerin kayma ve dolayısıyla ABS'nin devreye girme ihtimali de o kadar artar. ABS'nin mantığını bilerek kullanmak gerekir.

Ancak ABS hayatımıza gireli ve neredeyse her araçta standart olalı uzun bir süre.geçti. Belki burada karlı bir zeminde hiç ABS'siz araç kullanmayanlar bile vardır. ABS sadece kısa mesafede durmak değil, dengeli ve güvenli frenleme yapmak içindir. Eski ABS'siz Doğan, Şahin gibi araçlarla "abi yolda kar vardı ama hiç problemsiz gidiyordum. Frene dokunur dokunmaz araba dönmeye başladı" sözlerini çok duyardık. Artık duymaz olduk. Frene dokunur dokunmaz araba dönmüyorsa, ABS sayesindedir.

karda frene basınca dönme olayı sadece abs ile değil ebd destekli abs ile mümkündür. İlk nesil sadece abs olan araçlarda bu dönme olayı yaşanma olasılığı abs olmayanlara oranla az olsada yine de büyük risktir tarihinde Tahir Ak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Eski nesil özellikle arkadan itişli araçlarda frene basmaya gerek yoktu, hatta vites küçültüp ayağı debriyajdan sert çekmek bile dönmek için yeterli gelebiliyordu.. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bulundugum yer suan eksi 20 derece kar lastikleri işimi goruyor ancak gizli buzlanma olunca virajlara hizli girince arac bir butun olarak kayiyor.abs buzda daha cok kaydiriyor. Erzincan kelkit gumushane arasinda 2100 metre yukseklikte 2 gecis var ve gecitlerden asagiya inerken dusuk vitesde ve mumkun oldugunca az frene basmakta fayda oldugunu bir kac defa kaza yapma tehlikesi atlattiktan sonra tecrube edindim.Panik yapmamak en kurtarici cozum.Araca fazla guvenemiyorum.

 

Aynı buzda ABS'siz bir araç kullandınız mı? :yes:  :i-ih:

Yorum bağlantısı

Bulundugum yer suan eksi 20 derece kar lastikleri işimi goruyor ancak gizli buzlanma olunca virajlara hizli girince arac bir butun olarak kayiyor.abs buzda daha cok kaydiriyor. Erzincan kelkit gumushane arasinda 2100 metre yukseklikte 2 gecis var ve gecitlerden asagiya inerken dusuk vitesde ve mumkun oldugunca az frene basmakta fayda oldugunu bir kac defa kaza yapma tehlikesi atlattiktan sonra tecrube edindim.Panik yapmamak en kurtarici cozum.Araca fazla guvenemiyorum.

imkansız.

size öyle geliyor

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

karda frene basınca dönme olayı sadece abs ile değil ebd destekli abs ile mümkündür. İlk nesil sadece abs olan araçlarda bu dönme olayı yaşanma olasılığı abs olmayanlara oranla az olsada yine de büyük risktir

ABS varsa EBD vardır. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mevlut Kurt

Karda abs etkili, evet mesafeyi kisaltiyor ,fakat buza gelince abs olmus olmamis arada fark yok,tabi o an icin yapilan manevrada onemli mesela donerken buzun ustundeyseniz vay halinize tecrubeyle sabittir .duz yolda buzda kaymaya baslarsaniz kacacak yerde varsa,freni birakip ani manevra yapmadan bir bosluga veya durmaya musait bir yere kacin oda yoksa yavasca tekerlegi kaldirima dayamaya calisin.yokus assagi inerken aracinizi asla bosa almayin uygun viteste inin mumkun oldugunca kucuk vitesleri kullanin 2. 3. Vites. Zeminin buzlu oldugunu hissederseniz 4'lu ikaz lambalarinizi hemen yakiniz bu arkadan gelen surucuyu kazaya karsi uyaracaktir.kar lastiginiz olsa dahi adacinizda zinzir ve ceki halati bulundurun,stepne ve kriko bakimlarini periodik olarak yaptirin son olarak sizden ricam emniyet kemeri takmadan yola cikmayin ve sebebi ne olursa olsun kucuk cocuklari on koltuga kesinlikle oturtmayin cocuk oto koltugu kullanin bu isin sakasi gercekten yok saygilar..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Usta

imkansız.

size öyle geliyor

Gelin test edelim burasi buzlu ve keskin virajlar cok fazla ☺yollar gunes gormuyor vadi iclerinde
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...