Mehmet Göktürk 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 2004 te yaptığımız projenin sayfasını buldum http://bilmuh.gyte.edu.tr/~gokturk/hybrid/ resimler ise şurda: http://bilmuh.gyte.edu.tr/~gokturk/hybrid/photo/ siyah saçlı resimlerimi de görebilirsiniz. Dİğer arkadaş mahmut akşit şu an eskişehir uçak motoru fabrikası genel müdürüdür (TEI) 18 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Ac motor, devir sayıcı var içinde sanırım. Sabit tork stabil akım. Verim zirve. Tesla bu sistemi kullanıyor temelde. 1 Yorum bağlantısı
Erdal Delebe 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 Elinize sağlık hocam, resimlerde 8 akü görünüyor ama daha gelişmiş aküler/bataryalar o zamanlar çok daha pahalıydı. Tam şarj ile ne kadar yol alıyordunuz hocam? Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 O araç gts değil, ama gülüm çok yakışmış Hybrid yazıyor ama hibrit değildi sanırım. Çalıştırıp bıraktınız mı hocam? Yoksa birilerine kaynak oldu mu proje? Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 direksiyondaki sarılı poşet ve "gülüm" beni benden aldı resmen Yorum bağlantısı
Misafir 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 Elinize sağlık Mehmet hocam. Tam 13 yıl olmuş. O zamanki teknolojiye rağmen bence büyük bir adım. Tebrik ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 Elinize sağlık hocam, resimlerde 8 akü görünüyor ama daha gelişmiş aküler/bataryalar o zamanlar çok daha pahalıydı. Tam şarj ile ne kadar yol alıyordunuz hocam? 14 akü yarısı arkada benzin depo bölümünde gizli. 1 tane 12V devresi için (onun rengi farklı). Böylece ağırlık dengesi de sağlandı. Kampüste gez gez bitiremedik. Km sini bilmiyorum. Ancak sonra o proje güzel oldu dendi. Ve yeni bir kaynak bulundu hadi hibrit yapalım bu reno seksi değil dendi. Ben o ara amelyat geçirmiştim evde izinliydim felan. Oysa renoyu çevirmemdeki neden başkaları da çevirsin diyeydi. O fikir anlaşılmadı ve ucuz diye onu kullandım sandılar. Seksi araba bursada yapıldı geldi. (daha önce resmini paylaştım) onu hibrit yaptı arkadaşlar. Tabi benim motoru söktüler. hidrojen yakıt pili vardı içinde. Sonra o da çalıştı bitti lityum pile geçildi. Sel yedikten sonra reno zaten çürüdü. Araç yapmasını öğrendik yaparız yine. O aküler marin derin deşarj akülerdi. Önemli faktör ucuz olmalarıydı. Lityum kullanmayı dedeniz de bilir. Normal yola çıkamadık çünkü plaka yoktu korkuyorduk. Daha sonra güneş arabasına sardılar. O da tamamen kit al birleştir şeklinde ne kadar para harcarsana dönüştü biz çıktık. (zaten ben güneşe girmemiştim). Şimdilerde yapsan olur ama konu cazibesini kaybetti. Şu an otonom araçla uğraşıyoruz. Bir de akıllı araç teknolojileri diye bir araştırma grubu kurduk. Otonom dahil olmak üzere yarı akıllı araçlar da dahil olmak üzere üzerinde çalışmaya gayret ediyoruz. Yeni bir otonom araç labı hazırlıyoruz. Kapısı garaj kapısı şeklinde oluyor ve araç kendi girip çıkıyor olacak. Ara olarak lazer radar güdümlü golf arabamız var 4 kişilik. Yine reno yapsak olur tabi ama (bu sefer aslında reno değil de daha karizma bişey de olabilir doğan SLX felan) bunlar hep zaman isteyen şeyler. Benim bu ara çok idari görevim var. Bir iki sene sonra o görevleri bırakacağım biraz daha bu işlere yoğunlaşacağım. umuyorum.. 6 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 aküler 6 önde 8 arkada. öndeki diğer akü 12V elektronik sistemler ve devridaim için. mahmut hocanın olduğu resimde bagajın içinde 8 akü var. azcık görülüyor. Yorum bağlantısı
Erdal Delebe 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 14 akü yarısı arkada benzin depo bölümünde gizli. 1 tane 12V devresi için (onun rengi farklı). Böylece ağırlık dengesi de sağlandı. Kampüste gez gez bitiremedik. Km sini bilmiyorum. Ancak sonra o proje güzel oldu dendi. Ve yeni bir kaynak bulundu hadi hibrit yapalım bu reno seksi değil dendi. Ben o ara amelyat geçirmiştim evde izinliydim felan. Oysa renoyu çevirmemdeki neden başkaları da çevirsin diyeydi. O fikir anlaşılmadı ve ucuz diye onu kullandım sandılar. Seksi araba bursada yapıldı geldi. (daha önce resmini paylaştım) onu hibrit yaptı arkadaşlar. Tabi benim motoru söktüler. hidrojen yakıt pili vardı içinde. Sonra o da çalıştı bitti lityum pile geçildi. Sel yedikten sonra reno zaten çürüdü. Araç yapmasını öğrendik yaparız yine. O aküler marin derin deşarj akülerdi. Önemli faktör ucuz olmalarıydı. Lityum kullanmayı dedeniz de bilir. Normal yola çıkamadık çünkü plaka yoktu korkuyorduk. Gebze'den bir "Devrim" çıkmış aslında hocam. Emeğinize sağlık. Kullandığınız Toros aslında o zaman için bile maliyetli ama sürdürülebilir olması önemli. Hız kontrolünü nasıl sağladınız hocam? Basit PWM, gaz pedalı sensör gibi mi? Mevcut frenler yeterli geldi mi onun üzerinde de modifiye oldu mu? Bu yeni elektrikli araç için kimse kapınızı çalmadı mı hocam? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 Kapımızı kimse çalmadı. Herhalde seksi yapmak gerekiyor pedalda potansiyometre var ozel. PWM değil bu 3 faz vektör kontrol. Hem frekans hem voltaj değiştiriyorsun ve motorun pozisyonunu ölçüyorsun devamlı ona göre çıkış veriyorsun. frenler için vakum pompası kullanmak gerekiyor. elektrikli. Ancak biz 73 model reno kullandık bilerek. Onlarda westinghous yok, doğrudan silindiri ona göre yapmışlar. Doğrudan bağladık. Ama vakum pompası çok pahalı birşey değil, takıyorsun çalışıyor. torosu 4 bin liraya (yanılmıyorsam) bir kapıcdıan almıştık göztepede. gayet güzel yürüyen araçtı. mahmut hocanın olduğu bagaj resminde görülen teneke kutu variyaklı yüksek voltaj "seyyar" dc şarj ünitesi. Onu ben yaptım. Kullanmasını bilmeyen bir araştırma görevlisi 0 volta düşürüp (aklınca yavaş yavaş açacak) akülere bağlamaya çalışırken elini yaktı. Daha sonra bir daha elini sürmedi (resimde yok kendi). Tabi bizim şarj aleti kara düzen olduğu için biraz kullanmasını bilmek lazımdı. O da benim hatam.. Bugün böyle bir projeye girsem çok daha güzelini yapabilirim. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 Bu araçtan sonra yapılan kırmızı aracın fotoları aşağıdaki konuda paylaşıldı. Abdülkadir Hocanın da resmi var çalışırken kafası eğik. Şu an Tübitak Enerji Enstitüsü başkanıdır. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/286403-tofaş-elektrikli-araç-projesi/ Yorum bağlantısı
Erdal Delebe 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 Kapımızı kimse çalmadı. Herhalde seksi yapmak gerekiyor pedalda potansiyometre var ozel. PWM değil bu 3 faz vektör kontrol. Hem frekans hem voltaj değiştiriyorsun ve motorun pozisyonunu ölçüyorsun devamlı ona göre çıkış veriyorsun. frenler için vakum pompası kullanmak gerekiyor. elektrikli. Ancak biz 73 model reno kullandık bilerek. Onlarda westinghous yok, doğrudan silindiri ona göre yapmışlar. Doğrudan bağladık. Ama vakum pompası çok pahalı birşey değil, takıyorsun çalışıyor. torosu 4 bin liraya (yanılmıyorsam) bir kapıcdıan almıştık göztepede. gayet güzel yürüyen araçtı. mahmut hocanın olduğu bagaj resminde görülen teneke kutu variyaklı yüksek voltaj "seyyar" dc şarj ünitesi. Onu ben yaptım. Kullanmasını bilmeyen bir araştırma görevlisi 0 volta düşürüp (aklınca yavaş yavaş açacak) akülere bağlamaya çalışırken elini yaktı. Daha sonra bir daha elini sürmedi (resimde yok kendi). Tabi bizim şarj aleti kara düzen olduğu için biraz kullanmasını bilmek lazımdı. O da benim hatam.. Bugün böyle bir projeye girsem çok daha güzelini yapabilirim. Sonra üniversite/sanayi işbirliği niye yok derler. Doblo projesine çok yazık olmuş. 30 ay destek olgunlaşması için bi 30 ay daha destek görmesi gerekirdi. Bugün yollarda görürdük. Elektrik motoru, kontrolü, bataryası, şarjı, güvenilirliği, tesisatı, teknolojik aygıtlarla iletişimi... Bi anda mükemmel, nihai ürün ortaya çıkarmak zaten imkansız. Kolay başlayıp, çabuk vazgeçmesek sizin Toros örnek proje olarak tarihteki yerini alırdı. Belki de her köşe başında lpg dönüşümcüleri yerine elektrikli dönüşümcüleri olacaktı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 .. Belki de her köşe başında lpg dönüşümcüleri yerine elektrikli dönüşümcüleri olacaktı. Amacım oydu. biraz tabi güvenlik vs olarak yanlış düşünce bugün bakarsak. Doblodaki sıkıntı italyadan izin alamıyorlar ben öyle tahmin ediyorum. Bu ara tofaş ile yeni bir proje peşindeyim ama daha çok sanal gerçeklik felan gibi şeyler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 bu tip procede anadol candır. kupa ayrı şase ayrı tasarımı ile.. görselde sınırsız ilham kaynağı olur. işçilik te kolay olur. şasede yürüyen aksam hazıalnır. kupayı şapka gibi oturtması 15 dak.. ytü de öğrenci iken daha basit benzer proceyi, hurda bir mnibiüse önermiştim.. rektör bu odaya kadar nasıl geldin diye kovmuştu beni... 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 Biz yaparken sen yoktun. daha doğrusu vardın da biz bilmiyorduk. şu an herhalde bir tane range rover discovery almak lazım bu işe Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 çok ağır doğru aslında. anadola alternatif ne var peki şu an? samuray felan desem akü koyacak yer yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 Şase kupa ayrı. Vosvos var. Defender var Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 tepede 4 sis farlı arazi iptal arkadan itiş. hafifler de Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Ekim 2017 Paylaş 5 Ekim 2017 (düzenlendi) proceye uygun pilde bulundu 320 km. menzil 6 dakikada full şarj, yavaaş yavaş zaten mevcut olan teknolojiyi piyasaya sürmeye başlıyorlar, göya yeni buldukları pile örnek, Doşhiba pil https://www.slashgear.com/toshibas-new-lithium-ion-battery-promises-320km-range-on-6min-charge-03502483/ 5 Ekim 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Ekim 2017 Yazar Paylaş 5 Ekim 2017 Birileri elektrikli land rover yapıyormuş Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Ekim 2017 Paylaş 5 Ekim 2017 Birileri elektrikli land rover yapıyormuşFinans kaynağı lazımmış 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts