Burak Balci 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Tekrardan merhaba arkadaşlar Bi önceki açtıgım konuyu biliyorsunuz Taunus 20GLS yenileme adı altında.. Bu sefer ayrı konu açayım dedim, çünkü bu farklı bir olay. Eski yakıt sistemi çok sıkıntılıydı, karburatorlu lpg regulatoru vakum altında çalıştıgı için vede yakıt gelmesi içinde karburator girişini kısıtlamak gerekiyordu. 2 litrelik motora max 30mm lik bogazla çalışıyor, performans yok, hararet bol, araç gitsin diye tam gaz yaparken bu seferde emme manifold vakumu düşüyor. Vakum düşüncede, regulatorde gaz vermeyi kesiyor ha bide distributorde avans veremeyince yakıt tam yanmadan egzoz subabı açıyor vs vs milyon dert.. Bu şekilde olmucak diyerek enjeksiyon sistemleri araştırmaya başladım. Tamamen custom, geliştirilmeye müsait beyin arayışına başladım VE sonunda buldum MegaSquirt! yaklaşık 1 ay araştırma süresince, baş ağrıları, uykusuz geceler vs derken sistemi iyice tanıdım. Nasılyapılır, pinto motorlara uygunmu vs ? avrupada çok yaygın oldugu gordum, youtubeden videolar izledim. Megasquirt+pinto muhteşem uyumluluk sağladıkları ve yüksek beygirler elde ettikleri gördüm. Hemen siparişler vermeye başladım, zorlu bir süreç içinde 3 hafta süresince iş yerim kargo yagmuruna tutuldu, Hall sensoru, Emme manifold sıcaklık, motor sıcaklık, MAP ve TPS sensorleri vs.. Atiker Sıralı lpg malzemeleri vs derken artık bu süreç başladı dedim garaja soktum. Ne olursa olsun enjeksiyona geçmeden garajdan çıkmayacak! dedim ve uygulamaya başladım.. ha birde subaplar orjinal ve uzama yaptıkları için onlarıda değiştirmeye karar verdim.. Anlıycagınız komple değişim ve zorlu süreç başladı. VEEE fotograflar Efi sistemine girmeden once subapları yenileme kararı aldım. Kapak acılır ve manzara iç acıcı değildi, fazla ve duzensiz yakıt karışımı kurum yaratmış ve egzoz subaplar yanmıştı. Gittikçe içine gömülmüş çelik yuva olmalarına rağmen. Yarım motor dedikleri; Babamın eski 30 yıllık arkadaşın subap ustası oldugunu öğrenince hemen verdim üst kapağı.. Tüm subapları ve yüzükleri değiştirildi, temizlendi ve ilk sahibi götürdüğü ustanın kırdıgı saplamaları çıkarttırdım. Contamız hazır bekliyor. Standart conta tercih ettim, lpg contası düşünmüştüm fakat kimse denemediği için güvenemedim ve EFi sisteminde motor sıcaklıgı algılayıp yakıtı azaltarak sogumasını sağladıgı için standart conta tercih ettim. Conta koymadan once güzelce temizledim, tırnak yardımıyla ezik, çizik vs varmı diye yokladım. kaymak gibi dumduz olunca hemen contayı koyup hizaladım. Üst silindir kapagı yerleştirmek bi hayli zor oldu, en az 20-25 kilo vardı. Dik tutup egilmek mümkün değildiki fizik kurallara aykırı, öne dogru gidiyordum, yandan nazikçe koyarak, hafif yumruklarla oturttum ve saplamaları zorlamadan contanin deliklerinden rahatça geçtiklerinden emin olduktan sonra ayarlı tork anahtarı ile sıktım. 1.40nm, 2.70nm ve 45derece açıyla sıktım. Tabiki saplamalrın sıkma sırası son derece önemli yoksa üst kapak eğilir.. 1.ci aşama subap yenilemekti ve bitirdiğime göre 2.aşamaya geçiyorum Elektrik sistemi... Yine doktora tezi hazırlar gibi MegaSquirt kablo manyagı ECU oldugu için biraz agır oldu, toplam 60 metre sipariş verdim tabiki ölçüleri farklı 1mm, 1.5mm, 3mm vs 1.Emme manifold sıcaklık sensoru 2.Motor suyu sıcaklıgı 3.TPS gaz pozisyon sensoru 4.Lambda sensoru 5.Hall sensoru 6.Wasted Spark ateşleme Bobini 7.Besleme 8.sinyal hepsini gruplandırarak, kabloları hazırladım Lpg Kitimizde hazır Atiker marka tercih ettim.. Yerli malı 3.aşamaya geçiyoruz Hazırladıgımız elektrik sistemini döşüyoruz, sert spiral borularla dış etkenlerden korumaya alıyoruz MegaSquirt için sigorta sistemi kuruluyor. Enjektorler, Bobin, MS, İleriye dönük olarak Benzin yakıt pompası vs sigortalar ile korumaya alındı. Şimdide en önemli ve EFi sistemin kalbi olan Krank pozisyon dişlisi. 60-2 dişli ve MegaSquirt diş sayısına göre püskürtme, ateşleme sağlıyacak. Hall sensoru motora iyice sabitlenir. VEE son Bugun ilk kez dışarıya çıkardım.. Ciger sesi ve şaha kalkan taunusum var artık, Gaz kokusu yok, egzoztan buhar çıkıyor yakıtıtam yakıyor ve 1 depo kaç km yaptıgı henuz belli değil. İlerdeki günlerde goreceğiz. Eski sistemle uzun yolda 400km yapardı. Rölantisi çok değişti, bilgisayar üzerinden degerleri takip ederek değiştirebiliyorum.. Yakıtı oturttuktan sonra distributorsuz ateşleme WastedSpark sistemine geciceğim. 20 Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Harika. Elinize sağlık, kesenize bereket Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 adam araba doktoru kardeşim ne denir ki HELAL OLSUN... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 x 41milyon.. parçaların yurt dışından gelmesinde gümrük vs. zorluk oldu mu? ingiltereden mi? enjektör tek mi? 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Hay masallah, imrendim. Tebrikler. 1 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Vay bee. Ellerinize sağlık. Umarım ileride hiç aksilik olmaz 1 Yorum bağlantısı
Muharrem Karagülle 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Hayranlıkla okudum.Elinize,emeğinize sağlık. 1 Yorum bağlantısı
Özgen Acar 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Bunları bilmek yapmak gerçekten büyük beceri,elinize sağlık 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Elinize sağlık.İşcilik harika. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Arslan 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Resimlerde yazılarda akıcılık var okurkan resimlere bakarken insanın çok hoşuna gidiyor elinize emeğinize sağlık 10 numara olmuş maşallah 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Elinize sağlık, çok güzel olmuş. Güle güle kullanın. [emoji1303] Bu arada resmen subap zamanlaması yapmışsınız, o sensörü koyup çalıştırmak süper olmuş. 1 Yorum bağlantısı
Burak Balci 17 Aralık 2016 Yazar Paylaş 17 Aralık 2016 Guzel dilekleriniz ve tebrikleriniz için teşekkür ediyorum degerli forumdaşlar Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Çok çok güzel. Birden tanrım beni baştan yarat şarkısı geldi aklıma. Şimdi önemli sorum. Bu kadar şeyi nereden biliyorsunuz ? Ustalar bilmiyor bu kadar. Bir ustaya anlatsan böyle yapacağım diye,''hadi len oradan işim gücüm var'' der. 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Ellerinize sağlık Vantilatör kayışınız 10 senesini doldurmuş. Değiştirseniz hiç fena olmaz. Yorum bağlantısı
Burak Balci 17 Aralık 2016 Yazar Paylaş 17 Aralık 2016 Çağlar Bayur yazdı: x 41milyon.. parçaların yurt dışından gelmesinde gümrük vs. zorluk oldu mu? ingiltereden mi? enjektör tek mi? Degerli dostum megasquirt ile kendi projeler yapıyor ve kendi tasarladıgı, denenmiş, test edilmiş kartı kullandım. MS1 işlemcili MS3 anakart ile dünyada eşi yok Kendisi sierra turbo megasqirt kullanıyor. Enjektor konusuna gelirsek başlangıç olarak lpg sıralı sistem yaptım, gelecek bahar 65mm universal gaz kelebeği, benzin enjeksiyonu ve benzin pompası var. 1 Yorum bağlantısı
Burak Balci 17 Aralık 2016 Yazar Paylaş 17 Aralık 2016 Serkan Aktay yazdı: Çok çok güzel. Birden tanrım beni baştan yarat şarkısı geldi aklıma. Şimdi önemli sorum. Bu kadar şeyi nereden biliyorsunuz ? Ustalar bilmiyor bu kadar. Bir ustaya anlatsan böyle yapacağım diye,''hadi len oradan işim gücüm var'' der. İnternet diye bir nimet var ondan faydalanıyorum avrupada pinto motoru çok yaygın kullanılıyor ve fan kulupleri var. Sürekli takip ediyorum ve ordan sürekli yeni bilgi ediniyorum VEEE kötü ustalar yüzünden kendim usta oldum.. elimde her türlü takım var ve bilgim daragacımda genişledi. 1.5 sene once ustam çelik yuzuk uygulaması sonrası üst kapagı kapattıktan sonra saplamaları o kadar sıkmışki.. yalama olmuşlar. Saplama o kadar kolay YALAMA olmaz.. ayarlı tork anahtarıyla sıkmadıgı belli.. artık kaba ve ince ayar istemeyen mesela istavroz değişimi, rulman değişimi gibi kaba işleri ustaya yaptırıyorum artık.. Yorum bağlantısı
Burak Balci 17 Aralık 2016 Yazar Paylaş 17 Aralık 2016 Sani Gerşon yazdı: Ellerinize sağlık Vantilatör kayışınız 10 senesini doldurmuş. Değiştirseniz hiç fena olmaz. gecici olarak taktım.. İlk sahibi almış bagaja koymuş diger kayış iplik çıkarmaya başamıştı fakat bagajımda 2016 üretimi v kayışım var yedek. Kopsa çeker kenara 5 dkda değiştirir, devam ederim no problem ama triger kayışı sürekli takip ediyorum. Esnekliğine bakıyorum hem çatlak vs olup olmadıgına 1 Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Ya süper bir yazı, süper bir anlatım, süper bir konu.. Hayalim hep böyle kendimce birşeyler üretebilmek sizin gibi. Takdir ediyorum gerçekten.. 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 17 Aralık 2016 Paylaş 17 Aralık 2016 Biz bir tane fan 2 mıknatız ile dert sahibi olduk Hocam döktürmüş, Kolay gele. 2 Yorum bağlantısı
Misafir 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 Elinize sağlık. Bu kadar uğraştan sonra birde motor sesini duyabilseydik keşke. Çok merak ettim Yorum bağlantısı
Misafir 18 Aralık 2016 Paylaş 18 Aralık 2016 Kitap okur gibi okudum valla discovery belgeseli tadında olmuş emeğinize sağlık süper işler çıkartmış siniz Yorum bağlantısı
Burak Balci 18 Aralık 2016 Yazar Paylaş 18 Aralık 2016 Güzel dilekleriniz için teşekkür ediyorum değerli forumdaşlar Eren arkadaşımızın isteği üzerine video çekip yükledim.. Buyrun kulaklarınız bayram etsin 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts