İçeriğe Yönlendir

Trafik Sigortası Ve Araç Kaskosu İçin Firmaların Teklifleri (Taze)


Emre Köksal

Recommended Posts

Servet Aydın

Malum escortu sattık, kangoo öncelikli bir araç bakıyoruz ancak otomobil ruhsatlısı ile ticari/hususi kullanım ruhsatlısının sigorta farkı yaklaşık ne kadar olur?

Kangoo var, haberleşiriz

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ercan Ayas

2008 ford connect aracım için geçen yıl axa sigortadan 540 tl ( ilk kamyonet ve yaşımın etkisinden dolayı) ye yaptırdığım sigortamı bu yıl 12 tane sigorta şirketiden aldığım teklifler ile axa 'ya devam ederek 990 tl ye yaptırdım sanki biraz zam gelmiş...

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Mesai arkadaşım megane 2 arabasını geçen sene 460 tl ye sigortalatti, geçen hafta yaptırmış yeni sigortayi 1000 tl ye.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Bugün Hürriyet Gazetesinin haberiydi. Güzel bilgiler var içersinde. Şu anda araçların %20'sinin trafik sigortası yok. Çarpıcı bir durum ve bu primden kaçanın aslında yağmurdan kaçarken nasıl doluya tututulacağını da anlatıyor.

Saygılarımla.

 

 

 

Bir süredir trafik sigortasında yaşanan kaos tehlikeli boyuta ulaştı.Primler yüzde 80 oranında artınca sürücüler sigorta yaptırmamaya başladı. Trafikte sigortasız dolaşan araç sayısı 3.8 milyona kadar çıktı.Ben söylemiştim demek istemiyorum ama söylemiştim. Trafik sigortasındaki yangın durdurulmazsa daha da kötü sonuçlar doğuracak demiştim. Oldu, hem de en vahimi. Primler yüksek diye zorunlu olan trafik sigortası yaptırılmamaya başlandı.

2015’in Ağustos-Ekim ayları arasında, sadece üç ayda, 360 bine yakın araç trafik sigortası yaptırmadı, sigortalılık oranı bu üç ayda yüzde 2 düştü. Daha da vahimi, geçen yılın başından itibaren sigortasızlık oranı yüzde 4 azaldı ve 700 binden fazla araç, prim yüksek diye trafik sigortasını yaptırmadı. Yıllardır sigortasız olanlar ile son dönemde fiyat artışı nedeniyle sigorta yaptırmayanları topladığınızda bugün, 3 milyon 800 bin araç, trafikte sigortasız dolaşıyor.  Birileri diyecektir ki, ‘yaptırmasınlar, ne olacak’. Bakın, bu işin şakası yok. Bu konu toplumsal bir sorun haline gelecek. Anlatayım. Kusura bakmasınlar ama halen, ‘kasko varken trafiğe ne gerek var, trafiğin primi kaskoyu geçti’ deyip, trafik ile kasko arasındaki farkı anlamamakta; trafiğin cana gelecek, kaskonun ise mala gelecek zararı karşılamak için yapıldığını bilmemekte ısrar edenleri bir kenara bırakıyorum.

 

BEDELİ ÇOK AĞIR

Sigortanız yok, kaza yaptınız ve iki kişinin ölümüne neden oldunuz. Hemen, ‘mahkemeye gidilir, dava 3-4 yıl sürer, bir şekilde anlaşılır’ demeyin. Sizin gibi sigortasız sürücülerin vatandaşa vereceği zararlar için kurulmuş Güvence Hesabı, olayı devralıyor ve ölen iki kişi için, yakınlarına en az 300 bin lira tazminat ödüyor. Sonra da dönüp sizden bu 300 bin lirayı hukuk yoluyla alıyor. Bu paradan kaçış yok, öyle ya da böyle ödeyeceksiniz. Peki, ne oldu şimdi? Artan sigorta fiyatı yüzünden tavır yaptınız, 300-500, hadi deyin 700 lira ödemeyip, yaptırmadınız. Şimdi, 300 bin lira ödeyeceksiniz. Değer mi? Gerçekten bu işin şakası yok.  Sadece bu da değil. Trafikte bir kontrol sırasında eğer sigortanız yoksa yandınız. Trafik polisi 92 lira ceza kesecek, ardında da aracınızı bağlayacak. Geri alabilmek için de önce sigorta yaptıracaksınız ki, yüklü bir primi göze almalısınız. Normalde 400 lira prim ödemeniz gerekirken, sigorta yaptırmadığınızdan 600-700 lira prim ödemek durumunda kalacaksınız. Eminim birileri, ‘sigorta şirketleri de fiyatları bu kadar artırmasınlar kardeşim’ diyecektir. O konuya da değineyim. Geçen hafta sigortacılarla da konuştum. Evet, trafik sigortasının fiyatı aracına göre yüzde 50 ila yüzde 80 arasında arttı. İşin kötüsü, bugünkü fiyatlar bile sigorta şirketlerinin zararını karşılamaya yetmiyor. Çünkü sigortacılar, trafik sigortasından son 10 yılda 7 milyarın üzerinde zarar etti ve sadece 2015 yılı zararları 2 milyar lirayı buldu. Bu durum karşısında da sigortacılar, “Primler yüksek olsa zarar etmeyiz” diyor.

SUÇLU KİM?

Peki, primler neden artıyor? Temelde iki nedeni var. Birincisi, sigortadan ödenen vefat ve sakatlık, yani bedeni tazminatlardaki artış ki, son yıllarda tazminat tutarı yüzde 311 artmış. Asıl sorun bu da değil. Mahkemelerin bedeni tazminatlarda vermiş olduğu kararlar ve bu kararların 10 yıl geriye dönük uygulanması. İşte, sigortacıların belini büken, fiyatları yükseltmesine ve tüketicinin de yüksek prim ödemesine neden olan asıl konu bu. Kanunlar, sigortacılara, trafik kazasından ölenler için tazminat ödenmesini hükmediyor, ancak bu tazminatın nasıl hesaplanacağını, ne kadar ödeneceğini söylemiyor. Hal böyle olunca da sigorta şirketi, aldığı prime göre ve belli hesaplamalara dayanarak, 100 bin lira ödüyor; mahkeme ise, “ben 200 bin lira uygun gördüm, aradaki 100 bin liralık farkı da öde, geçmiş 10 yılda böyle eksik ödediğin ne kadar olay varsa onların da farkını karşıla” diyor. Sadece bu da değil. Kanunlar sürücünün kendi kusurundan dolayı vefatı halinde yakınlarına tazminat ödenmeyeceğini hükmetmesine karşın; mahkemeler, “kusurlu da olsa ödenir’ kararı veriyor ve bu karardan dolayı sigortacılar geçmiş 10 yıllık tazminatları ödüyor.  Aslında sorunun çözümü çok da zor değil. Yasaya, trafik kazasında vefat edenler için ödenecek tazminatın nasıl hesaplanacağını gösteren bir madde eklenmesi yeterli. Tabi bir de yine yasaya eklenecek bir madde ile mahkemelerin aldığı kararların geriye dönük uygulanmasının önüne geçilmesi gerekiyor.

SİGORTACILARIN KABAHATİ YOK MU?

Peki, sigortacıların hiç mi kabahati yok? Elbette var. İki sene öncesine kadar trafik primlerinde devletin bir ölçüde müdahalesi vardı. 2014 yılından itibaren şirketler primleri serbestçe belirlemeye başladı. Ne olduysa bundan sonra oldu ve sigortacılar, daha fazla sigorta satmak, daha çok pazar kapabilmek adına birbirleriyle kıyasıya rekabete girdi; fiyatları aşağı çekti. Nitekim 2013 yılında ortalama primler 300 lirayken, 2014 yılında 273 liraya düştü. Hal böyle olunca zarar başladı. İşte bugünkü fiyat artışlarının bir nedeni de budur; şirketlerin geçmiş yıllardaki açığı kapatma çabası. Gelelim, asıl soruya. Primler bundan sonra da artar mı? Artmayacağı yönünde pek de umutlu değilim. Yasa ile sınırlar çizilmedikçe, mahkemeler bu tür kararlar verdikçe, sigortacılar geçmiş 10 yıl için tazminat ödedikçe, gelecekteki uygulamalar da belli olmadıkça primler artacaktır.

Trafik primleri neden artıyor

Son 4 yılda sigortadan ödenen vefat, sakatlık tazminatı yüzde 311, maddi hasar tutarı yüzde 36 arttı. Toplam tazminatın yüzde 51’i vefat, sakatlık için ödeniyor.

Son 4 yılda ortalama trafik sigortası primi yüzde 54 arttı.
2015’in 9 ayında 4,3 milyar TL trafik primi toplandı, 4,9 milyar TL bedeni, 2,2 milyar TL maddi toplam 7 milyar TL tazminat ödendi.
Sigorta şirketleri trafikte aldıkları 100 lira prim karşısında 163 lira hasar ödüyor.
Her 100 araçtan 50’si hasar alıyor. 
İstanbul’da her 100 taksiden 50’si, 100 minibüsten 24’ü, 100 otobüsten 26’sı, 100 kamyondan 12’si, 100 kamyonetten 22’si, 100 otomobilden 7’si kaza yapıyor.   
Türkiye’de ortalama trafik sigortası primi 105 Euro. İsviçre’de 510, İtalya’da 439, Hollanda’da 309, Belçika’da 308, Yunanistan’da 252, Almanya’da 237, Hırvatistan’da 192, Polonya’da 106 Euro.

Ticari araç sahiplerine kötü haber

Seçimlerden hemen önce Türkiye Şoförler Otomobilciler Federasyonu ile Esnaf Sanatkarları Konfederas-yonu’nun baskısı ile ticari araçların primlerine sınırlama getirilmişti. Ancak beklenen olmadı. Çünkü iki ay öncesine kadar sigortacılar, hasarlı sürücüye çok, hasarsız sürücüye az fiyat uygularken; sınırlama nedeniyle ticari araçların trafik sigortasında primler eşitlendi ve hasarlı-hasarsız sürücü ayrımı kalktı. Oysa düzenleme öncesi yılda 4’ten fazla kaza yapan 1.158, yılda 3’ten fazla kaza yapan 4 bin ve yılda 2’den fazla kaza yapan 19 bin araç, sigortaya 5-6 bin lira arasında prim öderken, şimdi milyonlarca araç, yüksek primlerle karşı karşıya. Daha açık bir anlatımla; hasarsız sürücülerin, hasarlıların maliyetini karşıladığı bir döneme girildi. Yani, yüksek hasar yapan 25 bin ticari aracı rahatlatmak için yapılan düzenleme, 3 milyona yakın ticari araç sahibini olumsuz etkiledi ve önümüzdeki dönemde de etkilemeye devam edecek.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ercan Ayas

Mesai arkadaşım megane 2 arabasını geçen sene 460 tl ye sigortalatti, geçen hafta yaptırmış yeni sigortayi 1000 tl ye.

içim rahatladı bende sadece kamyonetleremi böyle oldu diye kuruntu yapıyordum

Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

içim rahatladı bende sadece kamyonetleremi böyle oldu diye kuruntu yapıyordum

Müsterih olun [emoji4]

Ay sonunda benim de sigorta doluyor, şimdi netten tekliflere baktım geçen sene 500 liraya sigorta yapan anadolu sigorta şimdi 1318 lira diyor hem de %10 hasarsızlik indirimi ile. Aklıma gelen her türlü küfürü sarf ediyorum.☺

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bugün Hürriyet Gazetesinin haberiydi. Güzel bilgiler var içersinde. Şu anda araçların %20'sinin trafik sigortası yok. Çarpıcı bir durum ve bu primden kaçanın aslında yağmurdan kaçarken nasıl doluya tututulacağını da anlatıyor.

Saygılarımla.

 

Paylaşım için teşekkürler abi, gelecek pek parlak görünmüyor.

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

aralık sonu itibariyle süresi dolan kasko ve trafik sigortasını yenilettim. ucuz atlattık gene fiyatlar hiç fena değil;

trafik sigortası: sompo japan 656 lira (geçen sene 550 lira)

kasko: axa 724 lira (geçen sene 727 lira)

Yorum bağlantısı
Ergin Keçeci

Yeni aldığım citroen c4 aracıma 529 liraya sompo japondan yaptırdım.

Yorum bağlantısı
Emre Usta

2011 fiesta kasko fiyati ankara sigorta 596 Tl anlasmali servis, yetkili servis ise 665 lira cikti. Doga sigorta 536 lira cikti sigortaci sakin bulasma dedi doga sigortaya dedi. Sizce fiyatlar nasil. Ilk kasko 2014 yilinda 1150 tl, 2015 yilinda 875 lira bu sene bu fiyatlar sigorta parasina dustugunu gorunce sasiriyor insan

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Normal değil.

Tabi kriterleri bilmek gerek.

Doğayı önermeyen acenten, Ankarayı nasıl önerdi ona da şaşırdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Alakasız olacak ama trafik sigortasında veya kaskoda cinsiyetin fiyatlara etkisi var mıdır?

Yorum bağlantısı
Misafir

Alakasız olacak ama trafik sigortasında veya kaskoda cinsiyetin fiyatlara etkisi var mıdır?

Bayanlarda biraz daha yüksek diye biliyorum kesin bilgi mehmet abiden gelir

2012 kasım ayında aracımi aldım 327 tl trafik sigortası 1100 tl kasko yaptırdım aralık ayında araç babamda iken bi toros arabama sağ arka jantdan vurdu ve avuç içi kadar bi yer işlem gördü expert hatayı bize verdi nasıl oldu hala aklım ermiyor önden vursa derim sagdakinde yol hakkı arka janta vuruyor 3.5 mt fren izi var adamın. Neyse benim sonraki sene sigorta 600 tl çıktı. 2013 kasım ayı. Bende plaka değiştirmek istiyordum aracı babama devir ettim ve almadım hala üstüme bu sene hasarsizlik 205 tl sigorta 600 tl kasko yaptırdım. Korkudan üstüme alamıyorum aracı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Alakasız olacak ama trafik sigortasında veya kaskoda cinsiyetin fiyatlara etkisi var mıdır?

 

Vardır ama Bu istatistikler ile alakalıdır.. Yani kadın bu, % 20 artıralım şeklinde değil... 

25 yaşındaki kadın 25 yaşındaki erkenten pahalı olabilirken, 45 yaşındaki kadın, erkekten ucuz olabilir.. 

Yani kriterler arasında ama olumlu/olumsuz şeklinde yorum yapamayız.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Usta

Normal değil.

Tabi kriterleri bilmek gerek.

Doğayı önermeyen acenten, Ankarayı nasıl önerdi ona da şaşırdım.

Ankara sigortada meslekten dolayi normal fiyatin yuzde 25 i kadar indirimi var.Daha onceki kasko sirketim maffre sirketiydi.Kararsiz kaliyor insan
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ankara sigortada meslekten dolayi normal fiyatin yuzde 25 i kadar indirimi var.Daha onceki kasko sirketim maffre sirketiydi.Kararsiz kaliyor insan

 

Hep fırtınada yüzüyorsun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi fırtinadan hic cikmadim ki [emoji2]

 

Mapfre seç bari.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aziz Akın
(düzenlendi)

İlk aracımın sigortasını gecen sene 21.01.2015'de 700 liraya yaptırdım bu senede 829'liraya yeniledim. Benim merak ettiğim kaskodan mini onarım adıyla yapılan uygulamalarda Sampo japon ve Axa gibi şirketler tramere yansıtıyormuş bu Halk sigortadada böyle mi ? Mini onarımı kullansam yenilerken bana fiyat artışı olarak dönermi ?

tarihinde Aziz Akın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Tatlısu
(düzenlendi)

43 yaş 11 plaka için aldığım kasko ve trafik teklifleri.  geçen yıl 160 tl  trafik, 714 tl  kasko ödemiştim.

           

                Trafik      Kasko

doğa         429         521

ak            1217        607

axa           542         792

mapfre     360         1282

allianz       330         689

sampo      405        723

hdi            896        1467


allianz dan trafik 330 tl  ak sigortadan da 607 tl ye kasko yaptırmayı düşünüyorum

 

doğa sigorta da hem kasko, hem de trafik sigorta yaptırırsam 100 tl de indirimim varmış.

doğa sigortayı pek duymadığım için değerlendirmeye almadım.

tarihinde Ali Tatlısu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Az önce kesin fiyat olmasa da sanki plakası henüz çıkmayan araç satın almışım gibi trafik teklifi alayım dedim sonuç vahim, araba alırken fazladan 2000 lira kredi çekmek gerek anlaşıldı  :shok:

 

65aEBv.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İkisini de Allianz alın... 

Önce kaskoyu yaptırın.. sonra trafik sigortasını yaptırın.. trafiğe indirim verebilir.. 


43 yaş 11 plaka için aldığım kasko ve trafik teklifleri.  geçen yıl 160 tl  trafik, 714 tl  kasko ödemiştim.

           

                Trafik      Kasko

doğa         429         521

ak            1217        607

axa           542         792

mapfre     360         1282

allianz       330         689

sampo      405        723

hdi            896        1467


allianz dan trafik 330 tl  ak sigortadan da 607 tl ye kasko yaptırmayı düşünüyorum

 

doğa sigorta da hem kasko, hem de trafik sigorta yaptırırsam 100 tl de indirimim varmış.

doğa sigortayı pek duymadığım için değerlendirmeye almadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk aracımın sigortasını gecen sene 21.01.2015'de 700 liraya yaptırdım bu senede 829'liraya yeniledim. Benim merak ettiğim kaskodan mini onarım adıyla yapılan uygulamalarda Sampo japon ve Axa gibi şirketler tramere yansıtıyormuş bu Halk sigortadada böyle mi ? Mini onarımı kullansam yenilerken bana fiyat artışı olarak dönermi ?

 

Autoking anlaşmalıdır.. Tramere yansımaz.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...