İçeriğe Yönlendir

Taunus 20Gls Üst Silindir Kapağı Söküm Sonrası Sorular;


Burak Balci

Recommended Posts

Burak Balci

             Tunaydın arkadaşlar.. Daha onceki konulardan beni hatırlamayan yoktur herhalde :) Karburatorden, enjeksiyon sistemi geçiş için en büyük iş subapları yenilemekti. Dengesiz avans, yakıt karışım yüzünden silindirler kapkara olmuş ve dengesiz avans sonucunda egzoz subaplar yanmış. Geçen sene çelik yuva çaktırdım fakat subaplar çok sık ayar isteyince şüphelendim, çelik yuva çakmadanmı para aldı acaba dedim.. Geçen sene kasım ayından, buguna kadar 32000km kullanmışım. Neyseki babamın çok eski 30yıllık arkadaşı olan subap ustasına verdik. 

 

Kurum bağlanmış piston kafası ve silindir için carbon clean temizliği tavsiye edildiği öğrendim ve kurum bağlanmış pistonların sunger gibi nem çektiği farkettim. Yakıtı emip yanmasını engelleyeceği düşündüm. Carbon clean ile tam çözüme kavuşurmu? Garajda yapabileceğim işlemmidir? yoksa özel makineyemi bağlanması gerekli

 

2. soru; Su kanallarını inceledeim epey kireç tarzı bir tabaka ile kaplanmış. ısı transferini engelleyeceği ve hararete sebep olacagı düşünüyorum, bu tabakayı nasıl kimyasal ile temizleyebilirim? motor çalışırken radyatorden kireç çözücü tarzı kimyasal koyarak bu sorun halledilirmi?

 

son 1 soru; Usta su kanalları kapalı olan conta takmış nedense.. İlk silindirden ufak bir delikten su girip en son silindirden çıkıyor. aradaki silindirlerin su kanalları kapalı.. Normalde tüm kanallar açık olması gerekmezmi? Ayrıca usta kapak saplamaları makineyle sıkmışki 10 saplamadan 4u yalama olmuş.. Sökerken korkarak söktüm.. İnce hassas işçiliklerde ustaya yaptırmıyorum artık.. 

 

Daha net anlaşılması için Fotograf yükledim;

 

jXY0vL.jpg

 

2nQLY2.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu

Arac su ile kullanildigindan pas camur olusmus dogaldir.Antifiriz kullanilirsa toplandikdan sonra antifiriz onkari cozer.Kapağida sıkarken tork anahtari ile 8 kilo sıkmak gerekir.Bozulan saplamalar karsi bloguda bozmustur heli coil yapilmasi gerekebilir.Birader Bursa da olsan aracini senden hicbir ucret talep etmeden dukkanimda toplarim.Taunus larin yeri bende cok ayridir.Benimde var 81 model alman dedemden kalma yazlari biniyorum sadece 1.6 L idi 2.0 yaptim araci.Taunuslar bambaska araclardir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yakıtı emecek bir fiziksel bileşim yoktur motrda. karbüratör ayarını kime yatırsınız? solex mi weber mi?

Yorum bağlantısı
Burak Balci

Arac su ile kullanildigindan pas camur olusmus dogaldir.Antifiriz kullanilirsa toplandikdan sonra antifiriz onkari cozer.Kapağida sıkarken tork anahtari ile 8 kilo sıkmak gerekir.Bozulan saplamalar karsi bloguda bozmustur heli coil yapilmasi gerekebilir.Birader Bursa da olsan aracini senden hicbir ucret talep etmeden dukkanimda toplarim.Taunus larin yeri bende cok ayridir.Benimde var 81 model alman dedemden kalma yazlari biniyorum sadece 1.6 L idi 2.0 yaptim araci.Taunuslar bambaska araclardir.

 

Güzel cevabın için teşekkür ederim.. Bursada olsaydım hep ugrardım yanına :) Alman taunusların ruhu farklı, kalitesi herşeyi.. Yinede otosanın ürettiği taunusuda çok seviyorum, otosan türkiyeye getirdiği için teşekkür ediyorum. 1.6den kurtulman iyi oldu, 2.0 anca kurtarıyor ve enjeksiyona cevirdiğimde çok farklı olcak :)

 

Geçen kış yarı antifriz, yarı su kullandım. Bu kış yine aynı karışım kulancam, izmirin havası çok sert olmuyor. Onun yerine kristal çamaşır sodası alıp, suda eritilip sonra motora koyup çalıştırın diyorlar. her sene bu yontemi kullananlar var, mantıklı geldi çeliğe, plastiğe zarar vermeden kireci, çamuru alsın. 

 

saplama konusuna gelirsek blokta sorun yok, saplama başında kayma var. Az daha zorlasaymış götürcekmiş... Evet tork anahtarı ile kapatcam kapagı. 1.aşama 40nm, 2.ci aşama 70nm ve 10dk bekledikten sonra 90derece sıkcam

Yorum bağlantısı
Burak Balci

yakıtı emecek bir fiziksel bileşim yoktur motrda. karbüratör ayarını kime yatırsınız? solex mi weber mi?

 

Weber 32/36 DGAV kullanılıyor. Karburator hep bozuktu, ayar tutmazdı. Benzine aldıgımda lambda sensoru zengin karışımda oldugu gösterir, LPGde ise impco ca100 kullandım oda zenginde kaldı. Kıssam bu sefer kalkışlarda yıgılıyor vs, uzun yolda gitmiyor vs.. Karburator-LPG ilişkisi berbat, bu yuzden enjeksiyona geçiyorum..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ara aparat yapmadan mixer zor o karbürtötde. Tempra boğaz girişi işe yarar. Kuurmdan belli yakmamış karışım ı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Balci

Ara aparat yapmadan mixer zor o karbürtötde. Tempra boğaz girişi işe yarar. Kuurmdan belli yakmamış karışım ı

 

Kazık mikser, yaprak mikser ve üsten standart mikser vs hepsini denedim. Her mikserin kendine has özelliği var. Kimisi yüksek devirde iyi performans verir, kimisi alt devir canlı olur fakat yüksek devir yıgma yapar vs vs en iyi yöntem ecu kontrollu enjeksiyon sistemi kurmak..

Yorum bağlantısı
Burak Balci

Tek nokta lpg enjektör bulunabilecekmi

Megasquirt ile özel harita oluşturarak çok noktalı EFİ sistemi ve distributorsuz ateşleme sistemi kurcam :) sistem hazır, zaman buldukça yapıyorum ve fotografları çekiyorum. Yeni bir konu açarak sizlerle paylaşıcagım..

Yorum bağlantısı
Burak Balci

Emme manifoldu da mı imal edilecek?

 

Şimdilik kendi manifoldu kullanacagım, LPG enjektor için farketmiyor fakat gelecek yıl turbo sistemi kurmak için sierra manifoldu uygularak cok noktalı benzin enjektorlu sistem kurulcak. Pinto motorun hakkını vermek lazım :) 0.5bar ile 200-220hp güç alınıyor

Yorum bağlantısı
Burak Balci

Atmosferik Karbüratörde 210ps.

Kendi ölçümümdür. Belgeli yani :)

 

:shok: hangi araç bu?

Yorum bağlantısı
Burak Balci

Taunus...

 

ilginç geldi açıkcası.. Babamın 2002 honda vtec 110hp, daha çabuk hızlanıyor.. O zaman düzgün yakıt karışımı ve dengesiz avans yüzünden çok fazla güç kaybı oldu birde çok ilginç bir durum var. 2.0 motorlu taunusa 1.6 egzoz manifold ve boru kullanılmış. Boguyor biraz.. 51lik boru ve çift bogaz 2.0 egzoz manifoldu monte edilcek gelecek ay. enjeksiyonlar ve 80lik universal gaz kelebeği vs.. o zaman zaptedemicem aracı  :biggrin:  Turbolarsam 175-70 r13 lastikler yetmicek..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fren ve arka dingilin virajı da yetmiyor. Yapmıştık turbo 5 gün.. Söktük

Volant lada oynamak lazım yoksa devri geç yükselir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Balci

Fren ve arka dingilin virajı da yetmiyor. Yapmıştık turbo 5 gün.. Söktük

Volant lada oynamak lazım yoksa devri geç yükselir

 

Sınırları fazla zorlamışız demekki :) Frenler yeterli olabileceği düşünmüştüm özellikle 2.0 cc motorlu oldugu için, turbodan vazgeçeyim o zaman (kendimi tutabilirsem) 

 

Volantın neyi değiştirilmesi gerekli? Debriyaj balatası ve marş dişlisinden başka bişey yok. Sanırsam agırlıgı hafifletiliyor eger öyleyse çok profesyonel iş olmalı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hafifletmek lazım yoksa hem yavaş devirlenir hem de max devir sınırlı kalır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...