Köksal Yılmaz 20 Aralık 2016 Paylaş 20 Aralık 2016 6 ileri sistemlerde normal bu olanlar, performans için tasarlanmış ticari araç nede olsa Bizimki 5 ileri abi(emekli amca limited edition) 2 Yorum bağlantısı
Tevhid Kızılkaya 30 Aralık 2016 Paylaş 30 Aralık 2016 Bayanlar için otomatiğin daha uygun olduğunu düşünüyordum ancak okuduklarım açıkçası fikrimi değiştirmese de şüpheye neden oldu. Manuel kullanmanın kesinlikle önemli olduğunu düşünüyorum.Ancak nedense özellikle bayanlar bu konuda daha sıkıntılı.Bu nedenle otomatik vites çözüm gibi görünüyor. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 1 Ocak 2017 Paylaş 1 Ocak 2017 manuel kullanan çok bayan tanıyorum araba kullanmak manueldir amerikada yaşamıyorsak. tehlike anında otomatikte gaza basacan da araba kavrayacak da gidecek de fırlayacak da kaçacaksın. hızlı vitesi değişen DSG'ler bile az yaktırayım diye gaz tepsikisini öldürüyorlar ha bire yüksek vites düşük devir gitmek istiyorlar. CVT'ler ise gaa basınca direkt devir yükseltip gitmeye çalışıyorlar. Bunların hiçbiri gaz verip ayağı debriyajdan çekmek kadar hızlı olamıyor.Bu yüzden düz arabaya daha hakim oluyorsun araba ile arandan şanzıman olmuyor. Taksiler otomatik olsa öyle zıpçıktılıklar yapamazlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2017 Yazar Paylaş 1 Ocak 2017 manuel kullanan çok bayan tanıyorum araba kullanmak manueldir amerikada yaşamıyorsak. tehlike anında otomatikte gaza basacan da araba kavrayacak da gidecek de fırlayacak da kaçacaksın. hızlı vitesi değişen DSG'ler bile az yaktırayım diye gaz tepsikisini öldürüyorlar ha bire yüksek vites düşük devir gitmek istiyorlar. CVT'ler ise gaa basınca direkt devir yükseltip gitmeye çalışıyorlar. Bunların hiçbiri gaz verip ayağı debriyajdan çekmek kadar hızlı olamıyor.Bu yüzden düz arabaya daha hakim oluyorsun araba ile arandan şanzıman olmuyor. Taksiler otomatik olsa öyle zıpçıktılıklar yapamazlar. Aynı fikirde değilim. Usta şöför için ikisi de aynı. Hatta otomatik biraz orta şöförler için daha anlamlı. Benim başlıkta bahsettiğim acemi olduğunu bilmeyen şöförlerin malesef otomatik aracı bulunca araç kullanmayı aracı yürütebilmek olarak algılamalarıdır. Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 2 Ocak 2017 Paylaş 2 Ocak 2017 manuel kullanan çok bayan tanıyorum araba kullanmak manueldir amerikada yaşamıyorsak. tehlike anında otomatikte gaza basacan da araba kavrayacak da gidecek de fırlayacak da kaçacaksın. hızlı vitesi değişen DSG'ler bile az yaktırayım diye gaz tepsikisini öldürüyorlar ha bire yüksek vites düşük devir gitmek istiyorlar. CVT'ler ise gaa basınca direkt devir yükseltip gitmeye çalışıyorlar. Bunların hiçbiri gaz verip ayağı debriyajdan çekmek kadar hızlı olamıyor.Bu yüzden düz arabaya daha hakim oluyorsun araba ile arandan şanzıman olmuyor. Taksiler otomatik olsa öyle zıpçıktılıklar yapamazlar. Tam tersini düşünüyorum, tehlike anında debriyaja basacaksın da, vites düşüreceksin de kaçacaksın. Otomatik bunu saliseler içinde yapıyor. 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 2 Ocak 2017 Paylaş 2 Ocak 2017 Tam tersini düşünüyorum, tehlike anında debriyaja basacaksın da, vites düşüreceksin de kaçacaksın. Otomatik bunu saliseler içinde yapıyor. Katılıyorum, otomatiğin(tam otomatik ve çift kavrama kullandım) tepki süresi çok daha hızlı geliyor. Birinde gazı kökle Diğerinde ayağını gazdan çek, debriyaja bas, vitesi biyerden diğer yere götür, debriyajı bırak, gazı kökle. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Ocak 2017 Paylaş 2 Ocak 2017 İki günde ben oldum sanıyorlar, sonra sağ elde telefonla sürüyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Ocak 2017 Yazar Paylaş 2 Ocak 2017 Tam tersini düşünüyorum, tehlike anında debriyaja basacaksın da, vites düşüreceksin de kaçacaksın. Otomatik bunu saliseler içinde yapıyor. teklike anında donuyor o şöförler.. usta şöförün kurtarma manevralarını düşünmeyin. olay bunların trafiğe çıkamayacak şekilde olduklarında arabayı yürütememelerinin sağlanması manuel ile. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Ocak 2017 Paylaş 2 Ocak 2017 Otomatik veya manuel. Eğitimi iyi ver sonra isteğine binsin gitsin 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 3 Ocak 2017 Paylaş 3 Ocak 2017 Teslalara geçince bu konu tarih mi olacak Yorum bağlantısı
Ahmet Said Avşar 27 Ocak 2017 Paylaş 27 Ocak 2017 otomatik mi manuel mi demeden evvel,ülkemizde ki kaza sebeplerine bakmak lazım.kazaların %70'ı hatalı şerit değiştirmeden kaynaklanıyor.geri kalanı ise akan trafiği okuyamamak,ki buda sürücünün kaç bin km lik sürüş tecrübesi olduğuna bağlı.yetenek ve hızlı öğrenme ise en son etki eden faktörler.oto.aracın seyir halinde kontrol edilmesi kesinlikle manuel'den daha olaylı,faydalı olan yanı ise şehir içi trafikte daha çok.ve kişi tecrübelenene kadar zaten vitesdi-debriajdı derken dikkatini trafiğe ve yola veremiyor.e zaten direksiyon mesafesinden tutuşuna kadar hatalı.ayna deseniz hakeza.kişi hangisini kullanacaksa onu öğrenmeli bence,elvette yeni başlayan için oto.araç bi özgüven oluşturur, fakat daha kolay öğrenilebilir ama daha kolay ustalaşılamaz.ov mi manuel mi yerine hatalı şerit değiştirmemeyi öğretmeli. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 27 Ocak 2017 Paylaş 27 Ocak 2017 Bu arada hanım geçen haftasonu direksiyon sınavını da geçti(manuel), evrak işimiz kaldı ama hemen akan trafiğe çıkması kolay değil tabi ki. Direksiyon dersleri bence süre olarak yeterli değil. Sınav zorluk olarak güzel seviyeye gelmiş. Başka bir aday kalkış yapıp sola geçerken soldan gelen aracı görmedi sanırım sola daldı, kazaya az kalmıştı adayı indirip sınavı bitirdiler hemen ama adaylardan birisi "1 aydır araç kullanmadım", diğeri "sadece kursta aldığım derslerle geldim" dedi. Bunlar bence trafik güvenliği için yetersiz. Bence kurslardan acemi sürücü tabelası verilmeli en azından alışana kadar tavana takılmalı. Otomatiğin tek sakıncalı gördüğüm yanı panikle fren yerine gaza basmak(düşük hızda veya dururken), manuel olsa stop eder panik ile veya maksimum 1.viteste araba bağırır 30-40 km yi geçme imkanı olmaz ama otomatikte yol izin verdikçe gidebilir, sürat ve risk artabilir. Manuelin riski daha fazla (vites değiştirirken direksiyonu bırakanlar, vites koluna bakanlar, debriyaj yarım mı bastım, hızlı mı çektim, rampa çıkarken vites değiştirene kadar araba hızını kaybetti, trafiğin genel akışına bu gibi nedenlerle odaklanamamak vs vs) Yorum bağlantısı
Ali Gök 27 Ocak 2017 Paylaş 27 Ocak 2017 manuel araba sadece çağ öncesinden kalan bizde var. başka ülkede manuel kaç araba var? hayatında 1 kere daha manuel sürmeyecek çok kişi var ne için kendini kasıyorki manuelde arabayı kaldırmayı öğrenmek şöförlük de değildir ayrıca şöförüm diye yıllardır gezip kırmızı ışıkta arabaların durduğunu gördüğü halde hala gaza basarak devam edip ardından frene yüklenerek duran ve kendini hızlı şöför sanan arkadaşlarım var şimdi onlar manuel sürüyor diye iyi şöförmü bence çok gereksiz bir ayırdım herkes birgün otomatik alacak amma 10 yıl ama 20 yıl manuel kalmayacak. en basiti forumda 5 yıl önce kaç tane otomatik vardı şimdi kaç tane var . manuel arabayı yerinden kaldırmanın insanın şöförlüğüne hiç hatkısı yok 2 Yorum bağlantısı
Hamit inan 29 Mart 2017 Paylaş 29 Mart 2017 bence acemi bir bayan manuelde hem gözü ile vitese bakacak hemde debriyajla uğraşacak. Sonuçta manuelden de başlasa acemi acemidir. Kaza yapacaksa yapar. Birde vites ve debriyaj eklenince iyice dikkat dağılacağından bu riski arttırır gibime geliyor 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 24 Nisan 2017 Paylaş 24 Nisan 2017 Manuel şanzıman gelcekte kalmayacak bence.Elektirik motorlu araçlar yaygınlaştıkça gereksiz olduğu daha da anlaşılacak.Otomatik vites sürücünün beynini daha az meşgul ediyor bu da daha fazla dikkat demek.Ben 10 yıldır manuel kullanıyordum ve otomatiğe soğuk bakıyordum fakat şimdi ne kadar faydalı ve konforlu olduğunu daha iyi anlıyorum.Hem yoğun tarfikte hem uzun yolda çok faydalı bir icat.Daha az yorgunluk daha fazla dikkat daha fazla güvenlik... 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Nisan 2017 Paylaş 24 Nisan 2017 Tecrübeli sürücüde sorun yok zaten, acemilerde otomatik tehlikeli. Yorum bağlantısı
Recep Demirci 24 Nisan 2017 Paylaş 24 Nisan 2017 Bence manuel ehliyet alırken zorunlu olmalı en azından olası bir durumda bir insan (erkek kadın farketmez) mutlaka manuel aracı kullanıp en azından anlıkta olsa durumu idare edebilmeli hatta 3-5 yıl periyotlarla manuel testi bile yapmak iyi olur diye düşünüyorum.Ehliyet sonrasında şoför istediği vites aracı alsın kullansın. Çevremde hemen hemen uzun yıllardır araç kullanan herkesle bu konuyu konuştuğumda hepsinin ortak görüşü manuel hamallıkmış bu zamana kadar boşuna manuel kullanmışım şimdiki aklım olsa otomatik çok rahat daha önceden alırdım diyorlar. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 24 Nisan 2017 Paylaş 24 Nisan 2017 Niye rahatlık varken çile çeksin insanlar? Usta sürücü olmakla vitesi bağdaştıramıyorum. 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Nisan 2017 Paylaş 24 Nisan 2017 Direksiyon sınav görevlisiyken aracı kaldıramayanların direksiyonda da çok zayıf olduğunu gördüm, ayakları kontrol edemeyenler genelde direksiyonda da zayıf oluyor. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Orak 5 Ağustos 2017 Paylaş 5 Ağustos 2017 ne kadar bastığını farketmiyorsun otomatikte haklı bir tanı olmuş . 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ocak 2019 Yazar Paylaş 21 Ocak 2019 Yeni haber: http://www.internethaber.com/vitesleri-karistirinca-markete-daldi-esi-fenalik-gecirdi-1935653h.htm Bugün E5 ten ayrıldık önümde bir acemi otomatik araç şöförü...sabiha gökçen tarafına çıkmaya çalışırken resmen önümde durdu.. sola bakamıyor aynı anda iki işi yapamıyor gaza basamıyor. Manuel şart olmalı. Yahut sağlam sınav yapılmalı. Çok çok zor bir sınav olmalı otomatikle. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ocak 2019 Yazar Paylaş 21 Ocak 2019 3 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Yeni haber: http://www.internethaber.com/vitesleri-karistirinca-markete-daldi-esi-fenalik-gecirdi-1935653h.htm Bugün E5 ten ayrıldık önümde bir acemi otomatik araç şöförü...sabiha gökçen tarafına çıkmaya çalışırken resmen önümde durdu.. sola bakamıyor aynı anda iki işi yapamıyor gaza basamıyor. Manuel şart olmalı. Yahut sağlam sınav yapılmalı. Çok çok zor bir sınav olmalı otomatikle. otomatik araç olmasa, o ehliyet alamaz.. alsa bile arabayı yürütemediği için sokağa çıkamaz. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 21 Ocak 2019 Paylaş 21 Ocak 2019 otomatik araç olmasa, o ehliyet alamaz.. alsa bile arabayı yürütemediği için sokağa çıkamaz. 14 yıllık şoförüm. 4 yıl illegal yoldan, 10 yıldır da resmi olarak trafikteyim, Şunu çok net söyleyebilirim hocam, manuel vitesteki aracı kontrol hissi, araca hakimiyet hissi çok daha iyi. Net! Sol ayaktaki yani debriyajdaki o maharet, motorun hareketinin tekerlere aktarımında rol oynamak. Diğer adı kavramayı sağlamak. Bunu hepimiz biliyoruz fakat kıymetini, otomatiğe binene kadar bilmiyoruz. Benzinli otomatiğe bindiğimde, aracı durdurmakta zorlanıyorum. Dizel gibi öne yığılmıyor, fren dozajını ayarlayamıyorum, birden durduruyorum, araç içindekiler bana bakıyor, aptalca bir sürüş oluyor trafikte dışardan bakınca. Diyeceksiniz ki alışana kadar öyle olur, evet doğrudur, o yüzden kaçarak uzaklaşıyorum manuel dizel aracıma doğru [emoji1][emoji1] Debriyajın gözünü seveyim, bilhassa park ederken milimetrik yanaşmalarda. Hamallık olduğu doğru, fakat otomatik araçta cidden uykum geliyor benim, çok kez yaşadım bunu, bana göre olmadığını anladım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 22 Ocak 2019 Paylaş 22 Ocak 2019 6 saat önce, Celal Aydın yazdı: 14 yıllık şoförüm. 4 yıl illegal yoldan, 10 yıldır da resmi olarak trafikteyim, Şunu çok net söyleyebilirim hocam, manuel vitesteki aracı kontrol hissi, araca hakimiyet hissi çok daha iyi. Net! Sol ayaktaki yani debriyajdaki o maharet, motorun hareketinin tekerlere aktarımında rol oynamak. Diğer adı kavramayı sağlamak. Bunu hepimiz biliyoruz fakat kıymetini, otomatiğe binene kadar bilmiyoruz. Benzinli otomatiğe bindiğimde, aracı durdurmakta zorlanıyorum. Dizel gibi öne yığılmıyor, fren dozajını ayarlayamıyorum, birden durduruyorum, araç içindekiler bana bakıyor, aptalca bir sürüş oluyor trafikte dışardan bakınca. Diyeceksiniz ki alışana kadar öyle olur, evet doğrudur, o yüzden kaçarak uzaklaşıyorum manuel dizel aracıma doğru Debriyajın gözünü seveyim, bilhassa park ederken milimetrik yanaşmalarda. Hamallık olduğu doğru, fakat otomatik araçta cidden uykum geliyor benim, çok kez yaşadım bunu, bana göre olmadığını anladım. şimdi hamallık kısmı bizim için geçerli olabilir sizler için olmaya bilir. sabah, akşam trafiğinde iki saat araç kullanınca ne demek isteğimiz neden hamallık dediğimiz daha iyi anlayabiliyor insan. düz yolda trafik olmadan kullanınca uyku geliyor gibi oluyor insan ancak alışınca uykuların kaçıyor. uyku kaçırmanın ilk yolu da eski dsg ile veya eski cvt focus ile otomatik vitese alışmaya çalış bırak arabayı kullanırken uykunun gelmesini evde yatarken bile uykuların kaçar 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts