İçeriğe Yönlendir

İbiza Cupra


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

2010 Ekim ayında ne demişiz: en altta yazıyor.

 

güncel:

Cuprayı alalı 6 senemiz dolmuş su an 25bin km civarında. bayağı uzun dönem testi yapmış olduk.

Lastikleri değiştirdik , eski pirelliler bir facia idi hiç yakışmıyordu yol tutuş başarısı olarak pirelli nero Gt ye geçtik araba kendine geldi. Her sene bakıma girdi yazılım güncellendi, her güncelleme sonrası vites değişim devir aralığından fren dozlamasına kadar değişim hissedildi. Başarılı.

bunun dışında iç mekanda vs. de eskime belirtimiz yok,alım  sonrasında hiç pasta yapılmadı yaza doğru bir pasta cila koruma yapılabilir.

 

İstanbulpark pist açılışında ilk gün oradaydık. Keyifli pist.. parkur sonunda spor moda almadığımızı anladık ama keyifli idi. kırılmadan dökülmeden 3 seans döndük.. virajlarda Lotus ile brz yi falan solladık..

 6.66 misli pahalı arabaları Tem de soldan selamlayıp geçmesini keyfini de yaşadık.. porsche panameralar sağolsun.. hayatımda porştan perfomanslı arabaya binemem diyordum ki oldu..

 

Yokuş yukarı virajlı yolda ferrariyi gözden kaybetmeden gidebilmesi hoş bir duygu

Yarış fren opsiyonunu kaçırdık yine denk gelirsek almalı....

 

İyi ki almışız bugün olsa yine alırdım...

 

ne demişiz kısmı:

Güvenlik:
Ön diskler havalandırmalı, balataları cupra (yarış balata diyorlar nedir anlayacağız) ; suspansiyonu ziyadesi ile sert ama rahatsız etmiyor, en azından daha da sert olsa hayır demem, rayda giden tren gibi bir yol alışımız olacak. Sanırım 15mm gibi daha alçak. 4 hava yastığı mevcut.
Esp zaten var, XDS diye bir sistem var, elektronik diferansiyel kilidi. Golf Gti larda da olan bir sistem, temelde: araç savrulmadan daha önce, ivmeye bağlı olarak, viraj içindeki ön tekerleğe saniyede 100 basışla fren uyguluyor, kilitli diferansiyelin yerine geçiyor. Kumlu zeminde tam gaz dönüş videoları mevcut, sanki kuru zeminde yol alıyor gibi davranıyor. Farlar mercekli-su fıskiyeli xenon, direksiyon çevirince, sis farları sağ-sol aydınlatılmasını sağlıyor. Kontağı açınca, farın en dışındaki gündüz farları yanıyor.
Eski kasa Ibiza da çarpışma anındaki tavan katlanması, bu şasede giderilmiş.
Performans:
Pedala, direksiyona nasıl davranılırsa o kadar yanıt alınıyor. Yani 180 beygirim var, sağa sola saldırayım demiyor. Gazladıkça ben hazırım diyen bir mekanik karışım mevcut, otomobilin ayarları için sanki ciddi çalışılmış. Virajlı yol bulup oralara gitmek istiyor insan :f1:
Konfor:
Aslında bu otmobilde en az var olan şey konfor. Araç içi fazla siyah tasarlanmış, Bluetooth mevcut, mp3 çalar, usb girişli teybi var. Arka camlar karartılmış, geri vites sensörü, Cruise Control var. İç mekan aşırı sessiz, biraz homurdansa iyi olurdu, Mesela Golf Gti da, motordan içeriye çekilmiş bir boru vasıtası ile ses zevki sunuluyor.
Kapı iç çekme kolu anlaşılmaz biçimde kötü, çok önde, kapının ağırlık merkezinden önde kalmış.
Teknik:
250Nm tork 2000-4500d/d arasında sabit olarak kalıyor, 2500d/d ya kadar kompresör , sonrasında turbo aşırı beslemeyi sağlıyor, max gücünü 6200d/d da 180Ps üretiyor, tam gazda bir üst vitese 7000d/d da geçiyor, 7.2 s. de 100km/h, son hızı 225km/h (ibrede 240km/h) olarak görülüyor(muş). 1169kg
Şanzıman 7 ileri dsg, oranları: 5. vitesi 1.17 - 6. vitesi 0.95 - 7. vitesi 0.79 (ekonomi için sadece 6-7 var demektir) ilk 5. vitesi peformans için ayarlanmış. D konumu arkasında S (spor) mod var. İstenirse manuel vites değişmini, vites topuzundan veya direksiyon arkasındaki elciklerden yapabiliyorsunuz.
Yokuşta geri kaymıyor, lastik hava basınç uyarısı sistemi mevcut ama Runflat lastiği yok (bence iyi).
Akü, stepne altında bagajda. Nem alma riskli bir bölgede ama sanırım ağırlık dağılımı için tasarlanmış. ancak bu bagajı yaklaşık bir stepne yüksekliği kadar yer azaltıyor.
Pirelli P7 215/40/17 lastik var, jantları Bocanegro dan alınmış. 2010 daki eski jantalrı daha güzelmiş ama :(
Vesile ile 2011 Cupra nın, Bocanegro ile arasındaki fark:1.500TL, ön tamponda siyah boya, iç mekanda B harfleri mevcut, 2010 da farklar daha çokmuş.

Seat Aygüv bayisinde, Satış müdürü Ümit Kükrer in başını biraz ağrıttık, bagajı komple boşalttık, koltuklar yatırıldı, kapılar, kaput açılmıştı ki , kendimize gelerek, geri toparladık :biggrin: , çocuk koltuğu montajı ve test sürüşü yaptık. 10.000km ye gelmiş test aracındaki his çok önemliydi benim için, normalden fazla yıpratılacağı kesin olan bir test aracı, en güzel bilgi kaynağıdır. O sertlikteki ayarlara karşı tek çıtırtı sesi yoktu, oralama tüketim 9lt/100km de duruyordu ki, gazla-gel-park et için nefis ötesi bir rakam. 4 yıllık garanti ile satın alma kararımızdan sonra ki pazarlıklar ile, 47.000 TL seviyesinde anlaştık (Euro kuruna bağlı olarak her gün fiyat değişiyor bu Seat ta). Stokta otomobil de bulunuyordu. 2010 başında 50.000 TL ler üzerinde satın alanlar olmuş.
Satış otoparkında boya korumayı kendim yaptım, beyaz Opak bir otomobil için 300 TL ler vermektense, Meguiars ın amatör malzemelerini kullandım (Next Gens 2.0 wax + 34 detailer, microfiber bez), ilk görsel sonuç mükemmel, dayanımını zamanla göreceğiz.

Henüz satışı yok ama , Polo gti, Audi S1 gibi otomobiller de satışa çıkacak, teknik aksamları aynı olacak, fiyatları ne olur bilmem. Şu anda Scirocco 160 Ps dsg ile özdeş bir yapıda (şase hariç) (30.000Euro ve stok yok)
Skoda Fabia Rs 10 adet getirildi, fren-suspansiyonunu bilmiyorum, dış yapısı da değişimsiz 4 kapılı bir şey.

Vesile ile: Lastiklerin üretim tarihi: Kasım 2010 (1110), kayıtlara geçsin, Ekim 2010 dayız, İspanya da üretildi, geldi, aldık hala 1 ay gerideyiz :biggrin: , hep bana mı denk gelir, zamanında NCT 5 almıştım, 53. hafta üretimiydi, Goodyear Bölge sorumlusu da çözememişti :rofl:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Boyuna görece hafif olduğundan güç ağırlık dağılımı avantajıyla 3 serilerine toz yutturuyor kafa tutuyor güzel araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tamam kuzum uzatıp milletin kafasını çelme. ne zaman bana satılacak bu araç?

Bi taraflarından ateş atan subaruyu ezmesen iyi olacaktı o gün

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tamam kuzum uzatıp milletin kafasını çelme. ne zaman bana satılacak bu araç?

Bi taraflarından ateş atan subaruyu ezmesen iyi olacaktı o gün

o subaruyu unutmıcam .... ne bilelim modifiye edilip bozduklarını.. fren yapmasak geçemeyecekti garibim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Subaru sanki cuprayı unutacak, her virajda dedim, ekmek almak için piste çıkmadık az bas diye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Subaru sanki cuprayı unutacak, her virajda dedim, ekmek almak için piste çıkmadık az bas diye

niyet ka ya artık :f1:

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
(düzenlendi)

Bu aracı biraz gıdıklasan neler olur neler... Siteyc 1.5 yeterlidir  :tongue:

tarihinde Mert Can Üzger tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu aracı biraz gıdıklasan neler olur neler... Siteyc 1.5 yeterlidir  :tongue:

önce koni .. bulduk mu?

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

önce koni .. bulduk mu?

 

Koni TR den çekilmiş, onu öğrendik sayende :) Coilover bakalım olmadı... 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ne marka coil? olmadı air yapar içinde reaggy falan dinleriz....

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
(düzenlendi)

ne marka coil? olmadı air yapar içinde reaggy falan dinleriz....

 

 

KW ya da Bilstein olabilir. KW Maslak'tan temin edilebilir. 

 

Bilstein'in distribütörü ile konuşmak lazım, sipariş üzerine ister spor amortisör ister coil getirtebiliriz. Ben vakitsizlikten ilgilenemedim açıkçası. 

tarihinde Mert Can Üzger tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

KW ya da Bilstein olabilir. KW Maslak'tan temin edilebilir. 

 

Bilstein'in distribütörü ile konuşmak lazım, sipariş üzerine ister spor amortisör ister coil getirtebiliriz. Ben vakitsizlikten ilgilenemedim açıkçası. 

şakirischtein?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

şakirischtein?

 

İstersen namiştayn istersen şakiriştayn. Hangisini beğenirsen artık :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

orantısız güç kullanmaya girer di atsak ayıp olurdu :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Emre Demir
(düzenlendi)

orantısız güç kullanmaya girer di atsak ayıp olurdu :D

Abi o derece diyorsun :) Peki kırmızılım sana yandı janım ile :)

tarihinde Emre Demir 48 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Yokki bi cupramız hala 90hp uğraşıp duruyoz [emoji1]Maşallah makinaya [emoji1419]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ben boşuna Ibizaya kafayı takmadım. Bazı arkadaşlar beni anlamıyor ama olsun :)

91bbde14b3af7e6f07ecce9edb2795ef.jpg

tarihinde Murat Sağdaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Ben boşuna Ibizaya kafayı takmadım. Bazı arkadaşlar beni anlamıyor ama olsun :)

91bbde14b3af7e6f07ecce9edb2795ef.jpg

Abi bizimkiler bir kaç boy küçük [emoji1]

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...