Mehmet Göktürk 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Merhaba arkadaşlar Dikkat ederseniz hibrit araçların motorları hacmi yüksek ama beygir düşük. Bu nedir diye aklınıza gelmiş olabilir. Bu araçlar yüksek verimli atkinson cycle ile çalışır. Atkinson cycle öncelikle uzun strok demektir. bu uzun strok ancak yüksek kompresyon oranı anlamında gelmez. Peki ne? Sıkıştırma sırasının ilk kısımlarında emme süpabı kapanmaz. ayrıca krank kolu ikinci bir ekleme sahiptir. böylece iniş hızı ve çıkış hızı piston için farklıdır. Bu bize inişte patlama enerjisini daha "sindire sindire" alabilmemizi sağlar. videosu: diğer video: https://youtu.be/X_jZbYL6xi4 diğer video: (1.2 turbo yeni atkinson) Volkswagen de 1.4 tsi yerine 1.5 tsi ya geçecek ve miller cycle (benzer) kullanacak. bu nedenle silindir hacmi biraz büyüyor. bu da yeni prius: https://www.youtube.com/watch?v=VmIt9E-cel4 10 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Kasım 2016 Yazar Paylaş 13 Kasım 2016 Orijinal atkinson patent animasyonu: 5 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Toyota bununla ilgili uğraşı yapıyordu geçtiğimiz yıllarda. Piston kolu boyutunu değişen yapabilen sistem üzerine Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Huzur içinde yatsın Atkinson amca. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Tork epey düşük, 1.8 motor toyota 142NM. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Kasım 2016 Yazar Paylaş 13 Kasım 2016 (düzenlendi) adam zorlamıyor motoru. elektrik var diye. dediğim gibi 1.8 olduğuna bakmayın. 1.6 kadar aktif hacim. 13 Kasım 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Bunca bol hareketli parçayı bloğa sokunca titreşim ve ağırlık sorunu çıkmayacak mı Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Kasım 2016 Yazar Paylaş 13 Kasım 2016 uygulamada artık krank normal yapılmış. süpap zamanlaması ile hallediyor görünüyorlar. honda biraz kurcalamış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Subapları egzantrikten Kurtarıp elektirk li yapsa? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Kasım 2016 Yazar Paylaş 13 Kasım 2016 Toyota biraz atraksiyon yapmış: (kırmızı ve mavi çizgilere dikat) Subapları egzantrikten Kurtarıp elektirk li yapsa? zamanla gelecek. http://www.motorauthority.com/news/1103619_freevalve-camless-engine-shown-in-qoros-concept-at-2016-beijing-auto-show 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Lpg olur mu buna LG-H525 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 Subapları egzantrikten Kurtarıp elektirk li yapsa?Dizelde o vakit 8000 devir görmek hayal olmaz Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Kasım 2016 Yazar Paylaş 13 Kasım 2016 Dizelde o vakit 8000 devir görmek hayal olmaz sen görüyorsun zaten meraklılar okusun: Novel Crankshaft Mechanism and Regenerative Braking System to ... 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Kasım 2016 Yazar Paylaş 13 Kasım 2016 HONDA EXLİNK (gavur yapmış) 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Kasım 2016 Paylaş 13 Kasım 2016 sen görüyorsun zaten meraklılar okusun: Novel Crankshaft Mechanism and Regenerative Braking System to ... Mazda 6000 devir yapmış dizeli. Enjektör 10 nokta püskürtme 1800 bar 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Eylül 2020 Paylaş 11 Eylül 2020 (düzenlendi) Atası ilk kez otomobil olarak 929 evrimi mazda xedos’da kullanılmış miller çevrimli motor diye okuduk. Wikipedia Miller çevrimi, 4 zamanlı içten yanmalı motorlarda kullanılan bir yanma prosesidir. Miller çevriminin patenti 1940’lı yıllarda Amerikalı mühendis Ralph Miller tarafından alınmıştır. Bu motor tipi ilk kez gemilerde ve güç üretim istasyonlarında kullanılmış fakat daha sonra Mazda firması tarafından otomotive adapte edilmiş, Subaru tarafından hibridmodellerde kullanılmıştır. Geleneksel 4 zamanlı Otto çevriminde, sıkıştırma (kompresyon) ve güç (yanma) stroklarında, yüksek güç ihtiyacı vardır. Motordaki güç kaybının çoğu, kompresyon stroku esnasındaki sıkıştırma görevi için ihtiyaç duyulan enerji nedeniyle olur. O yüzden sistem verimliliğini arttırabilmek için bu ihtiyacı indirgemek gerekir. Miller çevriminde, giriş valfi, normalden daha uzun açık kalır. Piston normalde kompresyon strokunda yukarı doğru hareket eder, bu işlem ile sıkıştırma başlar normalde valf kapanır. Tipik olarak bu işlem için güç kaybı olacaktır, fakat Miller çevriminde piston kompresörden (supercharger veya blower olarak da bilinir) hava ile beslenmiş olarak sıkıştırma yapar. Giriş valfi daha uzun süre açık kaldığından, sıkıştırma strokunun bir kısmında, sıkıştırma işi silindir duvarlarının basıncından çok kompresör basıncına karşı yapılır. Bu etki verimi % 15 civarı arttırır. Genel olarak Miller çevrimi, düşük kompresyon oranı ile kompresyon strokunu kısaltır, kompresör ile sıkıştırılımış ve arasoğutucu (intercooler) ile soğutulumuş hava sayesinde yanmayı iyileştirir.Bu yöntem, bazı modern Atkinson çevrimli motorlarda da kullanılır, fakat kompresör yoktur. Bu motorlar genelde hibrid motorlardır, verimi arttırmak için güç kaybını karşılama işi bir elektrik motoru ile yapılır. 11 Eylül 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts