Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 (düzenlendi) Gazete manşeti gibi oldu başlık... Soru.. Ne olacak? Emisyona dayalı bir mekanizmadan bahsediliyor aynı zamanda fiatı yüksek olanlarda yksek vergi deniyor. Yüzde hesabı ile zaten fiyatı yüksek olan yüksek vergi ödüyor. Bunlar niye atraksiyon yapıyor? Bugüne kadar hep uzun dönemli yaşayacak kanun yapmak yerine paliatif ve reaksiyona dayalı çözümler getirildi. Daha yeni ÖTV ler artırıldı iki yıl önce %40 dan 45 e.. şimdi ne olacak sizce? Düşmesini ben beklemiyorum. Benim istediğim amerikan sistemi: 1- Yıllık MTV motor hacmine carta curta bağlı olmadan araç kasko bedelinin %1 i (vergi dairesine) 2- Yıllık Emisyon Pulu (kontrolsuz) karbon değerinin TL karşılığı (belediyeye) 3- ÖTV 1.0 altı araçlarda %25 2.0 altı araçlarda %50. 2.0 üstü araçlarda %100. 2.5 üstü araçlarda %150 (vergi dairesine) bu kadar.. basit olacak karışmayacak 1 Kasım 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 7 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Madde 3 'ün bizden farkı yokmuş Bence asıl olay, Alman markalarına çelme takmak. Umarım ÖTV 'de alt dilimler de gelir. En azından bir Fiesta, İbiza gibi arabalar daha makul seviyeye gelir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 amerikada 3 yok.. ilk ikisi var. ama 3 ü eklemek zorundayız piyasa allak bullak olur. orada gelir vergisinden adamı ötürüyorlar araçtan almaya gerek kalmıyor. aeaç değerine göre belirlenen yıllık vergi çok önemli. yani 10 yaşında bir fiesta ile 10 yaşında bir passat aynı vergiyi vermemeli. 5 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 (düzenlendi) Arac değerine göre vergi(mtv) sosyalist bir anlayış ama kapitalizme göre eskinin pahalanmasi yeni olanın ucuzlamasi lazım ve piyasamiz vahşi kapitalizm. Hepsine zam gelir, modeli eskinolana daha çok gelir. Elektrikli araçlarda büyük motora otv indirimi geldiğinde çoğumuz olaya anlam veremedik ama konu Mercedes üretimi hybrit kamyonlara dayanıyor gibi. Yakında görürüz onu da doğru mu değil mi? Saygılarımla. 1 Kasım 2016 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 Onu bizim gibi ülkelere anlatmıyorlar. Gavur çok daha tasarruflu. Amerikan kapitalist sisteminde çok ilginç bir adalet var. fakirsen araban ucuz ise vergisi de ucuz. Çünkü verginin adı araç vergisi değil. "varlık vergisi". aracın parasal değerinden alıyor. büyük motora indirim gelmesinin sebebi şu. Hibrit motorlar Atkinson cycle kullanıyor ve 12:1 ya da 15:1 sıkıştırma oranı kullanıyorlar. Bu durumda çok daha yüksek strok ile çalışmak zorundalar. Aynı güçteki atkinson motor daha büyük olmak zorunda. bu nedenle düşürüldü. Tüm atkinsonlar bence farklı olmalı biraz. Eğer bu şekilde hacme göre gidilecekse. Belki beygirgücü anlamlı olabilir. ÖTV= Beygirgücü x 300 bitti... 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Arac değerine göre vergi(mtv) sosyalist bir anlayış ama kapitalizme göre eskinin pahalanmasi yeni olanın ucuzlamasi lazım ve piyasamiz vahşi kapitalizm. Hepsine zam gelir, modeli eskinolana daha çok gelir. Elektrikli araçlarda büyük motora otv indirimi geldiğinde çoğumuz olaya anlam veremedik ama konu Mercedes üretimi hybrit kamyonlara dayanıyor gibi. Yakında görürüz onu da doğru mu değil mi? Saygılarımla. Gelen indirim 2500 'e kadar olan otomobillerde değil miydi? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 Belediyeye araç başı vergi ödenmesinin çevresel avantajı var. Şehirlerde belediyelere çevre ile ilgilenecek kaynak aktarılmış olacak. Burada verginin niçin verildiğini çok iyi anlamamız lazım. 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Kesinlikle aracın motor gücü (hp/kw) ve parasal değeri ile endeksli bir vergi sistemi çok daha adil ve mantıklı olacaktır. Mehmet hocamın yazdığı bir çok öneriye katılıyorum... 2 Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Direk fiyatı üzerinden alınmalı bence. Yüksek motor yüksek beygir zaten akaryakıt istasyonunda ekstra vergisini ödüyor. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 yani o sistemde 10 yaşında araba daha az mı mtv ödüyor? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 (düzenlendi) yani o sistemde 10 yaşında araba daha az mı mtv ödüyor? evet çünkü fiyatı daha az. ne kadar mal o kadar vergi. O sistemde verginin nedeni senin bir varlık sahibi olman. Ev, araba, yat, kat, tarla vs. Bunlar aslında uzun dönemde felsefi olarak devlete ait olup, üç günlük hayatımızda bize bir anlamda oyalanmamız için verilmiş/kazanılmış olan şeyler. Bunların felsefi olarak kirasını ve gücümüzün olduğu derecede toplumun diğer giderlerine katılım anlamında ortaya çıkan "vergiyi" adil bir biçimde ödemeye göre düşünüldüğünde herşey mantksal çerçevede yerine oturuyor. varlığın da vergisi onun değerine göre olur. silindir hacmine göre olmaz. Sİlindir hacmi, eski dönemde (atmosferik döneminde) aracın pahalılığını ve lükslüğünü, dolayısı ile alım gücünü, yani vatandaşın devlete yapabileceği katkı gücünü ölçebilen bir ölçekti. Günümüzde ise bu ölçek olmaktan çıktı. Eski ingiliterede emlak vergileri evdeki pencere sayısına göre hesaplanırmış. Bu nedenle o dönemlerde yapılan birçok evde bir iki pencere varmış. 1 Kasım 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 güzel sistemmiş Tahoo dan başkasına binmezdim bu sistemde Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 merak eden: https://en.wikipedia.org/wiki/Window_tax güzel sistemmiş Tahoo dan başkasına binmezdim bu sistemde paran kadar. mesela bu vergi kaçakçısı: güzel sistemmiş Tahoo dan başkasına binmezdim bu sistemde emisyondan belediyeye yıllık daha çok ödersin. yakıta da ödersin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Amaç passattan daha fazla vergi almak gibi geldi bana. Firmalar da rekabet için araç fiyatını ilgili aralığa düşürecekler mecbur. Yoksa pazar kaybederler. 1 Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Henüz düşünce halinde sanırım bu. Aracın değeri ve emisyon oranı da hesaba katılacak deniliyordu Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 (düzenlendi) "davunsayzing" konusunda devletin açgözlü olmadan ileri görüşlü olarak planlama yapması lazım. Belki yeniden araç ağırlıkları da formüle girebilir. Aslında doğrusu küçük araçları özendirmek olmalı. 800KG altı 1.0 motor araçlar belki çok düşük vergi dilimine indirilebilir. az gezerim az yakar. Evim mecidiyeköyde işim maslakta olsa ben de öyle derim. Ve evet, hafta sonu için büyük eski araç elde tutmak ekonomiye de faydalı. tamircisi benzini vs. 1 Kasım 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Bana göre küçük ve hafif ( cm , kg) arabanın mtv si düşük olmalı. Motorun gücünü dikkate almasalar da olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 (düzenlendi) mazda rx7 audi tt mini cupır S 1 Kasım 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 mazda rx7 audi tt mini cupır S Gençler binsin be hocam Park yerinde üç kişilik yer kaplamazlar en azından. Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Araçların Piyasa değerine göre mtv tahakkuk etmeli bunun haricindeki bütün kıyaslama ve hesaplamalar bence yanlış.... 3 Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Benim istediğim amerikan sistemi: 1- Yıllık MTV motor hacmine carta curta bağlı olmadan araç kasko bedelinin %1 i (vergi dairesine) 2- Yıllık Emisyon Pulu (kontrolsuz) karbon değerinin TL karşılığı (belediyeye) 3- ÖTV 1.0 altı araçlarda %25 2.0 altı araçlarda %50. 2.0 üstü araçlarda %100. 2.5 üstü araçlarda %150 (vergi dairesine) bu kadar.. basit olacak karışmayacak Belediyeye vergi ödenmesi dışında çok adaletli bir sistem. Belediyecilik Türkiye'de saçma sapan, kişiye, yöneticiye, yöreye göre değişiklik arz ediyor tüm araçlardan vergi aktarmak hata olur. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Araçların Piyasa değerine göre mtv tahakkuk etmeli bunun haricindeki bütün kıyaslama ve hesaplamalar bence yanlış.... piyasa değerininin ölçüm kriteri ne olacak ? hangi ölçü birimi metrik sistemde? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 Yayınlanmıyor mu kasko değeri tablosu? Belediyeye vergi ödenmesi dışında çok adaletli bir sistem. Belediyecilik Türkiye'de saçma sapan, kişiye, yöneticiye, yöreye göre değişiklik arz ediyor tüm araçlardan vergi aktarmak hata olur. Belediyelerin hatasını düzeltmek lazım. Halk bilinçlenecek, birlikte başaracağız. Ümitsizliğe yer bırakmamak lazım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Otv ve mtv kesinlikle beygire göre hesaplanmali. Zaten beygir arttıkça aracin da satin alma bedeli arttigi icin, spor araclar vs her turlu daha fazla odemis olacamlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts