Suat YAPICI 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 (düzenlendi) Biraz öyle oldu çare bulmaya çalışırken afedersin b*o*k ettik senin anlıyacağın 26 Aralık 2016 tarihinde Suat YAPICI tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 Biraz öyle oldu çare bulmaya çalışırken afedersin b*o*k ettik senin anlıyacağın Usta ise yapacak bişey yok bi sıkıntı var mı şuan? Baktım orjinal yok, hep yerli var. 3 5 sene gider sanki yinede Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 Kablo olayı da olabilir ama işin cinsliği arabanın normal çalışmasında, rolantide beklerken çalışmasında gidişinde hızında gazlamakta hiçbir şey yok. Yakıtı da gayet güzel, bir sorun yok. Anormal bir durum yok. Her ne hikmetse kompresöre bırakınca başlıyor sallanmaya. Artık Sensör mü dersin, kablo mu dersin ne dersen de. Anlamadım gittiBenzer sorun bende var. Ayağını gazdan çekince sallama yapıyor bir de sabit gazda 1.500-2.000 devir arası hafif yapıyor, havalar güzelleştiği zaman bütün soketleri çekip wd40 yapacağım. Ayrıca hava filtresinin altında ama bağımsız bir soket gördüm kabloları dökülmüş ona da bir el atmam lazım Benim bu takoz gidik. İlk çalıştırmada tırrr diye hızlıca aşağı dairenin içine çarpıp ses yapıyor. Belki bunun etkiside olabilir Kardeşim ilk çalıştırmada göğüs de sallanıyor mu? Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 Benzer sorun bende var. Ayağını gazdan çekince sallama yapıyor bir de sabit gazda 1.500-2.000 devir arası hafif yapıyor, havalar güzelleştiği zaman bütün soketleri çekip wd40 yapacağım. Ayrıca hava filtresinin altında ama bağımsız bir soket gördüm kabloları dökülmüş ona da bir el atmam lazım Kardeşim ilk çalıştırmada göğüs de sallanıyor mu? Abi temizlemedigim soket kalmadı, mincik mincik ettim arabayı yinede sorun devam ediyor. Sabit gazda falan bişey yok. Ne zamanki gazı bırakıyorum kendi gitsin diye o vakit başlıyor vurur gibi sallamaya.Takoz işide dediğin gibi ilk çalıştırmada ayaklarımın ora ve göğüs zangırdamaya başlıyor sallanıyor. Muhtemelen bu takoz Ömür doldurdu. Gaza basıp gazi bırakınca da hafiften sallama yapıyor. Onun nedenide takoz. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 (düzenlendi) Bu 279. mesaj. Allah'ım 300. mesajda çözüm mesajını yazmayı bize nasip eyle yarabbimmmm 26 Aralık 2016 tarihinde Derviş Dursun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 Benzer sorun bende var. Ayağını gazdan çekince sallama yapıyor bir de sabit gazda 1.500-2.000 devir arası hafif yapıyor, havalar güzelleştiği zaman bütün soketleri çekip wd40 yapacağım. Ayrıca hava filtresinin altında ama bağımsız bir soket gördüm kabloları dökülmüş ona da bir el atmam lazım Kardeşim ilk çalıştırmada göğüs de sallanıyor mu? Aynen göğüs sallanma olayı bendede var Bu 279. mesaj. Allah'ım 300. mesajda çözüm mesajını yazmayı bize nasip eyle yarabbimmmm Aminnnnnnnnnnnn Vllaha benim takoz yeni olduğu halde göğüs sallanma olayı bendede var o takozla alakalı değil anlaşılan Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 Aynen göğüs sallanma olayı bendede var Aminnnnnnnnnnnn Vllaha benim takoz yeni olduğu halde göğüs sallanma olayı bendede var o takozla alakalı değil anlaşılan Bazen yapıyor bazen yapmıyor gerçi. Ama motor sallanıyor ki göğüs tarafı da sallanıyor. Göğsü sallayacak başka bişey gelmiyor aklıma. Senin takoz yine bozulmuş suat Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 Bak aklıma ne geldi suat. Aracı ilk çalıştırmada abs tcs ışığının sönmesini mi bekliyorsun yoksa bilgisayardaki açık kapı, radyatör su göstergesi vs olan yerdeki ışıkların sönmesini de mi bekliyorsun? Yoksa kontağı çevirir çevirmez mi calistiriyorsun? Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 Abi temizlemedigim soket kalmadı, mincik mincik ettim arabayı yinede sorun devam ediyor. Sabit gazda falan bişey yok. Ne zamanki gazı bırakıyorum kendi gitsin diye o vakit başlıyor vurur gibi sallamaya. Takoz işide dediğin gibi ilk çalıştırmada ayaklarımın ora ve göğüs zangırdamaya başlıyor sallanıyor. Muhtemelen bu takoz Ömür doldurdu. Gaza basıp gazi bırakınca da hafiften sallama yapıyor. Onun nedenide takoz. Kardeşim nokta atışı yaptın teşekkürler. Tam sıkıntım buydu. Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 Bak aklıma ne geldi suat. Aracı ilk çalıştırmada abs tcs ışığının sönmesini mi bekliyorsun yoksa bilgisayardaki açık kapı, radyatör su göstergesi vs olan yerdeki ışıkların sönmesini de mi bekliyorsun? Yoksa kontağı çevirir çevirmez mi calistiriyorsun? Kontağı çeviriyorum bakıyorum ışıklar sönüyor ondan sonra çalıştırıyorum.Neden sordun??? Bu arada bir soruda benden sana aks ı değiştirsem tekrar rotbalans gerekicekmi?Çünkü daha 20 gün önce yaptırmıştım.Gına geldi her dokunuşta rotbalans 40 40 vermeye Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 Kontağı çeviriyorum bakıyorum ışıklar sönüyor ondan sonra çalıştırıyorum.Neden sordun??? Bu arada bir soruda benden sana aks ı değiştirsem tekrar rotbalans gerekicekmi?Çünkü daha 20 gün önce yaptırmıştım.Gına geldi her dokunuşta rotbalans 40 40 vermeye O zaman şunu dene. Kontağı çevir ve sadece abs-tcs ışığı sönünce çalıştır. Diğerlerini bekleme. Daha çabuk ve sarsıntısız alıyor benimki. Sende bi dene bakalım. Acaba diyorum kontak uzun açık kaldığı için benzin işeme yapıyor da fazla benzin mi birikiyor. O da boğulmasına sebep olup bir yada iki pistonu zorladığı için motoru sallıyor ilk çalıştırırken.Aksı değişince rod ayarı gerekecek. Çünkü tekerle alakalı parçalar sökülecek. 40 da ayrıca ona çık sen Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 O zaman beklesin vallaha biraz binip öyle yaptırcam 2 haftada bir rotbalansmı yapılır ya Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Aralık 2016 Yazar Paylaş 26 Aralık 2016 Gerçi rodlarin ayar vidalarıyla oynamasalar belki gerekmeyecek ama yinede aks değişeceği için az çok bir bozukluk hissedersin Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen 26 Aralık 2016 Paylaş 26 Aralık 2016 (düzenlendi) Kontağı çeviriyorum bakıyorum ışıklar sönüyor ondan sonra çalıştırıyorum.Neden sordun??? Bu arada bir soruda benden sana aks ı değiştirsem tekrar rotbalans gerekicekmi?Çünkü daha 20 gün önce yaptırmıştım.Gına geldi her dokunuşta rotbalans 40 40 vermeye Rot balans yaptırdım aks değişince, ancak benim aks yanında alt salıncaklar değişti ondan mıdır bilemedim 26 Aralık 2016 tarihinde DİNÇ GÖKMEN tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 27 Aralık 2016 Paylaş 27 Aralık 2016 O zaman mecbur yaptırıcaz 7500 tl para yedi araba 40 tl den mi kaçayım yani Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 27 Aralık 2016 Yazar Paylaş 27 Aralık 2016 Bencede lafı bile olmaz sen aksı değiştir eğer bozuksa. Tabi başka bir ustaya daha baktır aynı şeyi derse değiştir. Ben alt takımları değişirken bende sıkıntı yoktu akslarda falan. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 18 Şubat 2017 Yazar Paylaş 18 Şubat 2017 Bugün yine işe koyuldum egr falfini söktüm temizledim, rolanti motorunu söküp temizledim, enjektör kablolarını, maf kablolarını tek tek soyup kontrol edip sağlıksız kabloların bağlantısını yapıp tekrar topladım. Aracın çalışması vs herşey gayet güzel ama gel gelelim sonuca. Yine koca bir sıfır. Son olarak sensörler kaldı. Artık her ay birini alıp değişmekten başka çare yok gibi. Oldu oldu, olmadı ya satarım ya yakarım. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Şubat 2017 Paylaş 18 Şubat 2017 22 dakika önce, Derviş Dursun yazdı: Bugün yine işe koyuldum egr falfini söktüm temizledim, rolanti motorunu söküp temizledim, enjektör kablolarını, maf kablolarını tek tek soyup kontrol edip sağlıksız kabloların bağlantısını yapıp tekrar topladım. Aracın çalışması vs herşey gayet güzel ama gel gelelim sonuca. Yine koca bir sıfır. Son olarak sensörler kaldı. Artık her ay birini alıp değişmekten başka çare yok gibi. Oldu oldu, olmadı ya satarım ya yakarım. Derviş'cim, rölanti motorunu nereden, nasıl söktün? Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 18 Şubat 2017 Yazar Paylaş 18 Şubat 2017 Bir saat önce, Muhteşem Or yazdı: Derviş'cim, rölanti motorunu nereden, nasıl söktün? Abi üstten egr yi söktüm ara biraz açılınca vidaları 8'lik lokmayla söktüm. Ama lokma dediğim uzatmalı, lokma kısmı sağa sola bükülen uzun T şeklinde olanlardan. Komşum usta onun yanındaydım ondan aldım. Abi bence hiç girme o işe, yemin ederim hala bacaklarım sızlıyor öne doğru eğilmekten. Ve çok uğraştırıcı gerçekten Yorum bağlantısı
Ümit Kaan 18 Şubat 2017 Paylaş 18 Şubat 2017 Şimdi, Derviş Dursun yazdı: Bugün yine işe koyuldum egr falfini söktüm temizledim, rolanti motorunu söküp temizledim, enjektör kablolarını, maf kablolarını tek tek soyup kontrol edip sağlıksız kabloların bağlantısını yapıp tekrar topladım. Aracın çalışması vs herşey gayet güzel ama gel gelelim sonuca. Yine koca bir sıfır. Son olarak sensörler kaldı. Artık her ay birini alıp değişmekten başka çare yok gibi. Oldu oldu, olmadı ya satarım ya yakarım. Derviş bu durum için motor kulağından bahsediliyor çok yerde, motor kulağına baktırdın mı? Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 18 Şubat 2017 Yazar Paylaş 18 Şubat 2017 Bir saat önce, Ümit Kaan yazdı: Derviş bu durum için motor kulağından bahsediliyor çok yerde, motor kulağına baktırdın mı? Benim motor kulağı için usta bozulmuş demişti rektefe yaparken. Değişecekti yeniyi de almıştı hatta, sonra masraf olmasın diye gidip yaptırdım dedi 10 yıl sıkıntı yaratmaz dedi. Ne kadar mantıklı bilemem ama motorda ilk çalıştırmada bir sarsıntı yok ve bu tekleme bariz pistonlardan biri veya bir kaçı ateşleme yapmıyor gibi. İşin ilginç tarafı azıcık bile gaz versen sorun bıçak gibi kesiliyor. 1. Viteste devir tam 1500e gelince başlıyor sallanmaya. Artık işimiz Allah'a kaldı. Aklımdaki yerlerden belliki değilmiş. Bakalım nereye varıcaz Yorum bağlantısı
Ümit Kaan 18 Şubat 2017 Paylaş 18 Şubat 2017 Şimdi, Derviş Dursun yazdı: Benim motor kulağı için usta bozulmuş demişti rektefe yaparken. Değişecekti yeniyi de almıştı hatta, sonra masraf olmasın diye gidip yaptırdım dedi 10 yıl sıkıntı yaratmaz dedi. Ne kadar mantıklı bilemem ama motorda ilk çalıştırmada bir sarsıntı yok ve bu tekleme bariz pistonlardan biri veya bir kaçı ateşleme yapmıyor gibi. İşin ilginç tarafı azıcık bile gaz versen sorun bıçak gibi kesiliyor. 1. Viteste devir tam 1500e gelince başlıyor sallanmaya. Artık işimiz Allah'a kaldı. Aklımdaki yerlerden belliki değilmiş. Bakalım nereye varıcaz Ustadan döndükten sonra düzelme oldu da sonradan daha da kötüleşmeye başlamışsa yaptıramamış demekki, sensörlere girmeden motor kulağına odaklan yine bence. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Şubat 2017 Paylaş 18 Şubat 2017 28 dakika önce, Derviş Dursun yazdı: Abi üstten egr yi söktüm ara biraz açılınca vidaları 8'lik lokmayla söktüm. Ama lokma dediğim uzatmalı, lokma kısmı sağa sola bükülen uzun T şeklinde olanlardan. Komşum usta onun yanındaydım ondan aldım. Abi bence hiç girme o işe, yemin ederim hala bacaklarım sızlıyor öne doğru eğilmekten. Ve çok uğraştırıcı gerçekten Birkaç gün önce bende sökmeye niyetlendim. Rölanti valfinin üst cıvatası kolay çıkar da; alttaki hiç görünmüyor, EGR'yi söktük falan, tamam sökülür de; yerine montajı sıkıntılı. El falanda girmiyor. Sağ motor kulağı çıkacak, ön motor kulağı sökülecek, motor alttan yukarı kalkacak; o zaman rahatça sökülür, takılır herhalde. Onu da gözüm yemedi. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 18 Şubat 2017 Yazar Paylaş 18 Şubat 2017 Bir saat önce, Ümit Kaan yazdı: Ustadan döndükten sonra düzelme oldu da sonradan daha da kötüleşmeye başlamışsa yaptıramamış demekki, sensörlere girmeden motor kulağına odaklan yine bence. Arabayı alıp çıktıktan sonra sorunu hemen hissettim. Çünkü önceden yoktu. Dedim bir iki gün belki alışır normaldir ama geçmedi. Takoz sorunlu olsa önceden de yapardı diye düşünüyorum ama belki yer edinmiş kendine, sökülünce dağıttı kendini. Valla anlamadım gitti, düz yolda tekliyor ama yokuş aşağı inerken daha fena oluyor. İki üç kere vurur gibi yapıp duruyor 1 2 saniye sonra yine yapıyor. Takozları tekrar göstermem lazım o halde. Şanzıman alt arka takozunu değiştim şimdi de gaza dokununca ve bırakınca da iki üç kere tekliyor. Sanırım o sertleşti sağlamlaştı, diğerleri eski olduğu için daha da belirgin olmaya başladı sorun. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 18 Şubat 2017 Yazar Paylaş 18 Şubat 2017 Bir saat önce, Muhteşem Or yazdı: Birkaç gün önce bende sökmeye niyetlendim. Rölanti valfinin üst cıvatası kolay çıkar da; alttaki hiç görünmüyor, EGR'yi söktük falan, tamam sökülür de; yerine montajı sıkıntılı. El falanda girmiyor. Sağ motor kulağı çıkacak, ön motor kulağı sökülecek, motor alttan yukarı kalkacak; o zaman rahatça sökülür, takılır herhalde. Onu da gözüm yemedi. Abi dediğin çok meşakkatli iş. Dediğin gibi sökmek basit ama takmak ölüm. Alt vida takılırken rahat takılır, yerine oturttunmu gerisi geliyor ama üst vidayı uzun 8 lik lokma ucuyla tutup deliğe denk getirip hemen sıkabilirsen ne ala ama görünmüyor işte. Çok zor değil ama uğraştırır abi. Bi ustaya götürüp lifte kaldırıp alttan söksün yapsın. Valla söktüm diye kendime kızdım ama yapmam da gerekliydi Yorum bağlantısı
Recommended Posts