İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - 1. Ve 2. Viteste Gaz Vermezken Oluşan Sorun


Derviş Dursun

Recommended Posts

Ümit Kaan

İşaretlediğim yerde soketli bi kablo var, benim arabada zangır zangır sallanıyordu, bazen saatlerce çalışmıyordu, arabayı çalıştırıp, o kabloları elinizle sallayın, bakın araba tepki veriyormu?

 

2n1dRq.jpg

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

İşaretlediğim yerde soketli bi kablo var, benim arabada zangır zangır sallanıyordu, bazen saatlerce çalışmıyordu, arabayı çalıştırıp, o kabloları elinizle sallayın, bakın araba tepki veriyormu?

2n1dRq.jpg

O hararet müşürü, hararetle ve çalışmayla ilgili bir sorun yok. Ben onu söküp temizledim taktım. Kablo kontrolü yaptım sıkıntı yok. Ama çalışır halde farkedilecek bişey değil, motorun çalışmasında sorun yok. Ne titreme ne sallantı ne kesiklik. Kafayı yememek elde değil kısacası :) biz suat la sıyırdık , Allah başkalarını kurtarsın :D
Yorum bağlantısı
Suat YAPICI

:)  :D  :D :D  Derviş vallaha güldürdün beni belkide sinirlerim bozuldu artık ondan gülüyorum :D  :D  

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Hararet müşürleri değil, işaretlediğim kısmın altında, araba duracak gibi titriyor, bazen marş bastığı halde saatlerce çalışmıyordu, elektrikçi de o sokete giden kabloları yenilettim. Zaten o kabloyu oynatınca araba kendinden geçiyordu.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

:):D:D :D Derviş vallaha güldürdün beni belkide sinirlerim bozuldu artık ondan gülüyorum :D:D

Hazır mısın bilmiyorum ama galiba biz artık su kaynattık, conta yaktık. Arabalardan daha çok masraf çıktı bize. Psikiyatrist saat ücreti bizim motor rektefesinden pahalı, ona göre delirelim :D :D
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

En yakın zamanda kendi arabamdan çekip gönderirim, hararet müşürü ve fan müşürünü değiştirdiğim için biliyorum, o soketler değil.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Hararet müşürleri değil, işaretlediğim kısmın altında, araba duracak gibi titriyor, bazen marş bastığı halde saatlerce çalışmıyordu, elektrikçi de o sokete giden kabloları yenilettim. Zaten o kabloyu oynatınca araba kendinden geçiyordu.

Tamamdır, krank mili sensörü. Namı diyar krank pozisyon sensörü vs vs bir sürü adı var. O bozulunca hem çalışmada sıkıntı yaratır hemde normal seyir halindede tekleme yapar. Gaz vermek yada vermemek değişmez. Arıza pc de görünmez. Değişimle anlaşılır sadece arızalı olduğu. Ama işte ihtimaller arttıkça, suatla benim delirme oranımız da artıyor. Eve mi baksam, arabaya mı baksam oluyoruz hani :)
Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen

Abi senin durum çok farklı. Muhtemelen ateşleme sistemin yenidir, baskıbalata sorunu olabilir, yada egr geldi aklıma.

Bizim tekleme ayrı bir dünya. 1. Viteste giderken özellikle yokuş aşağı inerken gazı bırak normal kendi kendine giderken devir 3000 den düşüp 2500 2000 yada 1500 civarına düşünce başlıyor haldur huldur sallamaya. Keza 2. vitestede durum aynı. Sadece kompresöre binince yapıyor. Ama hafif gaza dokun yada frene dokun geçiyor hemen. Ayrıca km sensörü olsa benim göstergeler çalışıyor, devirde km de çalışıyor yani. Bilemedim

Benzer bir sorun bende var. Ömer Abinin sorununa benziyor. İkinci veya üçüncü vites 2000 devirde hafif silkeliyor. Hafif gaz verince veya çekince kesiyor. Ateşleme sistemini yenildikten sonra baya kesildi, önceden daha fazlaydı.
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Tamamdır, krank mili sensörü. Namı diyar krank pozisyon sensörü vs vs bir sürü adı var. O bozulunca hem çalışmada sıkıntı yaratır hemde normal seyir halindede tekleme yapar. Gaz vermek yada vermemek değişmez. Arıza pc de görünmez. Değişimle anlaşılır sadece arızalı olduğu. Ama işte ihtimaller arttıkça, suatla benim delirme oranımız da artıyor. Eve mi baksam, arabaya mı baksam oluyoruz hani :)

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Belkide mondeolar makam arabası olarak çıktı ve yolcuların rahatlığı için beşik vazifesi görmeye ayarlanmış :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen

Belkide mondeolar makam arabası olarak çıktı ve yolcuların rahatlığı için beşik vazifesi görmeye ayarlanmış :p

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Tamam işte o krank mili sensörüne giden kabloyu araba çalışırken iyice sallayın ( koparmadan ) onun soketinde veya sokete giden kablolarda sıkıntı olabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen

Arkadaşlar benim araçta bir de rolanti sorunu var şöyle sürekli 1500 devir civarında çalışıyor, ama tam durunca bir anda 1000 devire iniyor. Aşağı yukarı yarım saat yol gittikten sonra normale dönüyor. Neden kaynaklı olabilir

Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Bende 2016 model bir araba almayı düşünüyorum. 2036 yılında tavsiyelerinizi alırım, size 20 sene süre, iyice düşünün.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Bende 2016 model bir araba almayı düşünüyorum. 2036 yılında tavsiyelerinizi alırım, size 20 sene süre, iyice düşünün.

Mondeo 2.0 dizel yada benzinli tavsiye ederim :D bu formda bizim çocuklarla tartışırsınız artık :D
Yorum bağlantısı
Dinç Gökmen

Aslında hoşuma gidiyor, yapmayı başarmayı uğraşmayı seviyorum ama dediğin gibi bir süre sonra ne güç kalıyor ne tat ne para ne heves. Bekleseydim 3. aydan sonra gözü kararttim sıfır alacaktım sonrada düşündüm yavaş evladım yavaş, güç mü yeter. Yoksa hepimiz aynı derttetiz valla. Alsak 1 2 yaşında binsek mis gibi ama işte tamamen duygusal € ¥ Ş :D

Arada sırada rolanti dalgalanması yapıyor mu? Oynama var mı hiç?

Kardeşim rolanti dalgalanması yok sabit kalıyor.

Benimde hoşuma gidiyordu uğraşmak, ama geçen sene yorulduğumu hissettim, şimdi de uğraşıyorum ama hevesle değil, hele eksiklikler oldu mu deli ediyor beni acentadan alsan yok hurdacı yok, sanayi ayrı bir dert yaşadığım yerde

Mondeo 2.0 dizel yada benzinli tavsiye ederim :D bu formda bizim çocuklarla tartışırsınız artık :D

Yirmi sene sonra 2016 model ellenmemiş kurcalanmamış mondeo bulursam alırım. Bilenlere duyrulur iyi bakın arabanıza ileride biz alırız
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Parça konusu BURSA gibi bir yerde de sıkıntı bazen. Daha dün bi çıkmacıyla görüştüm kapı kilit karşılığı için, adam 100 lira çekti. Ööhh dedim, sıfırı 80 lira. Velhasılı usta da parça da dert.

20 sene sonra millet havada giderken, biz hala yerde geziyor oluruz :D

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Parça konusu BURSA gibi bir yerde de sıkıntı bazen. Daha dün bi çıkmacıyla görüştüm kapı kilit karşılığı için, adam 100 lira çekti. Ööhh dedim, sıfırı 80 lira. Velhasılı usta da parça da dert.

20 sene sonra millet havada giderken, biz hala yerde geziyor oluruz :D

Bursa da en azindan aradigin parcayi buluyosun pahali da olsa,bartinda periyodik bakim filtreler vs 4 parcayi 4 ayri yerden topladim
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Bursa da en azindan aradigin parcayi buluyosun pahali da olsa,bartinda periyodik bakim filtreler vs 4 parcayi 4 ayri yerden topladim

Doğru bazı yerlere nazaran yine çok şükür valla
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

Ben çoğu parçayı internetten buluyorum, maslak Atatürk oto sanayideki parçacıların dahi internetten satışları var, o yüzden artık, İstanbulda olmuşsun, Erzurumda olmuşsun parça açısından pek farketmiyor, önemli olan vicdanlı, ve iyi bir usta bulabilmek.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Ben çoğu parçayı internetten buluyorum, maslak Atatürk oto sanayideki parçacıların dahi internetten satışları var, o yüzden artık, İstanbulda olmuşsun, Erzurumda olmuşsun parça açısından pek farketmiyor, önemli olan vicdanlı, ve iyi bir usta bulabilmek.

En kolayı parça işi zaten. Çin'den parça bulursun ama fizana gitsen yine usta bulunmuyor
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

En kolayı parça işi zaten. Çin'den parça bulursun ama fizana gitsen yine usta bulunmuyor

Bizim arabanın dilinden anlayan usta az, bide bi gerçek varki bizim arabalar yaşlı, bir yerine neşter vuruyorsun, başka hastalıkları ortaya çıkıyor, mücadele ediyorsun, ama bi noktada yoruluyorsun, ben arabayı kurban bayramında aldım, ve aldığım ilk günden beri uğraşıyorum, bi hesap yaptım 2000 lira para harcamışım, ve ortada görünen birşey yok, mesela o rölanti motoru, orjinali ile değişildi ama yine sıkıntı, en son radyatör temizliği yapıldı, gaz düğmesi yanmış, değişildi, lpg şamandırası arızalanmış yapıldı, egr körlendi, bide başıma şimdi çatlak termostat gövdesi çıktı, fixit yapmış ustalar, çünkü orjinali çok pahalı, onuda sipariş ettim internetten, fomoco yazıyor ama sanmam 80 TL fomoco olamaz, yan sanayidir, yani velhasıl arabanın derdi bitmedi, maddi manevi yoruldum.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Bizim arabanın dilinden anlayan usta az, bide bi gerçek varki bizim arabalar yaşlı, bir yerine neşter vuruyorsun, başka hastalıkları ortaya çıkıyor, mücadele ediyorsun, ama bi noktada yoruluyorsun, ben arabayı kurban bayramında aldım, ve aldığım ilk günden beri uğraşıyorum, bi hesap yaptım 2000 lira para harcamışım, ve ortada görünen birşey yok, mesela o rölanti motoru, orjinali ile değişildi ama yine sıkıntı, en son radyatör temizliği yapıldı, gaz düğmesi yanmış, değişildi, lpg şamandırası arızalanmış yapıldı, egr körlendi, bide başıma şimdi çatlak termostat gövdesi çıktı, fixit yapmış ustalar, çünkü orjinali çok pahalı, onuda sipariş ettim internetten, fomoco yazıyor ama sanmam 80 TL fomoco olamaz, yan sanayidir, yani velhasıl arabanın derdi bitmedi, maddi manevi yoruldum.

6 aydır da ben uğraşıyorum nerdeyse 3000 lira harcadım. Motor yürüyen parça vs. aksamına 2500 lira harcadım, gerisi sağına soluna. Aracım düzgün, seviyorum ama işte sonu gelmiyor. Bu her eski araç için geçerli aslında. Ne alırsak alalım hepsi aynı yola çıkıyor. Ayrıca diğer araçlarım içinde anlayan usta yok falan derlerdi ama işin aslı şu; günümüz tamircileri tamamen hazırcı. Kendini geliştirmiyor ve pc ye kurban ediyor kendini. Yada uğraşmak istemiyor. Kimi de işin çıkarına kaçıp, ne kadar koparırsak mantığıyla yürüyor. Yoksa araçla falan ilgisi yok. Bütün araçlarda herşey aynı, sadece yerleri değişik.
Yorum bağlantısı
Ümit Kaan

6 aydır da ben uğraşıyorum nerdeyse 3000 lira harcadım. Motor yürüyen parça vs. aksamına 2500 lira harcadım, gerisi sağına soluna. Aracım düzgün, seviyorum ama işte sonu gelmiyor. Bu her eski araç için geçerli aslında. Ne alırsak alalım hepsi aynı yola çıkıyor. Ayrıca diğer araçlarım içinde anlayan usta yok falan derlerdi ama işin aslı şu; günümüz tamircileri tamamen hazırcı. Kendini geliştirmiyor ve pc ye kurban ediyor kendini. Yada uğraşmak istemiyor. Kimi de işin çıkarına kaçıp, ne kadar koparırsak mantığıyla yürüyor. Yoksa araçla falan ilgisi yok. Bütün araçlarda herşey aynı, sadece yerleri değişik.

Ben ustadan memnunum, paracı değil ve ilgileniyor sağolsun, ama arabanın derdi bitmiyor, bide yeni araçlar bilgisayara daha iyi cevap veriyor, nokta atışı yapabiliyorlar, bizim arabaların derdini bilgisayardan anlamak zor, ama dikkat ettiğim nokta bu arabalarda kronik sorunlar var, rölantide stop etme, titreme, çatlayan elektrik kabloları v.b. Bu sorunlar baş gösteripte, tam çözebilmiş birini görmedim burada.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...