Derviş Dursun 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 Abiler kardeşler şimdi sorunun şununla bir ilgisi var mıdır acaba? Benim yağ 10.40, bujilerde normal düz bosh buji. Bildiğim yağ 5.30 ama usta ısrarla olmaz deyip, kadehlere zarar verir diyerek 10.40 koydu. Daha önceki bujiler de focus bujisi çıkmıştı ama ilk başta araba on numaraydı. Üst kapak açılıp bu işlemler yapıldıktan sonra bir haller oldu böyle. İşte bu sorun, gaza basmayı bırakınca silkeleme, ilk marşta 2-3 tur döndükten sonra ön göğüs titreyerek çalışma veya 2. Kez basmada çalışma gibi. Yağ katı gelip pistonların falan rahat haraket etmesini engelliyor olmasın! Bu bir düşünce ama bilemedim Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Derviş usta ne derse desin sen 5.30 koy. Bujileri de orijinal kodlu Motocraft Platinium al tak. Ustanı da değişmeni tavsiye ediyorum. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 Derviş usta ne derse desin sen 5.30 koy. Bujileri de orijinal kodlu Motocraft Platinium al tak. Ustanı da değişmeni tavsiye ediyorum.Valla münir bilemedim ya. Adam yılların ustası. Başka bi fordcu deneyimli ustayla görüştü ben ısrar edince yağ konusunda o adamda aynı şeyi söyledi bende 10. 40 olsun peki dedim üstelemedim. Hatta geçen mehmet abide ona gitti onada aynı yağı koydurmuş. Mehmet abininde kadehler vurmaya başlamış 5.30 yağdan sonra, ona da 10.40 koymuşlar. Valla bilemedim yaÜstelik bu yağı yaklaşık 3000 km dir kullanıyorum Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Valla münir bilemedim ya. Adam yılların ustası. Başka bi fordcu deneyimli ustayla görüştü ben ısrar edince yağ konusunda o adamda aynı şeyi söyledi bende 10. 40 olsun peki dedim üstelemedim. Hatta geçen mehmet abide ona gitti onada aynı yağı koydurmuş. Mehmet abininde kadehler vurmaya başlamış 5.30 yağdan sonra, ona da 10.40 koymuşlar. Valla bilemedim ya Üstelik bu yağı yaklaşık 3000 km dir kullanıyorum Benim bildiğim, tam yağlama yapılamadığından supap kadehleri şıkır şıkır ses yapar. Yağın kalınlaşması neyi düzeltecek anlamadım. Sadece kadehler 480 TL yapıyor. http://www.otomert.com.tr/mondeo-20-zetec-subap-tapeti-1993-1998-orjinal-pmu2237 Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 (düzenlendi) Benim bildiğim, tam yağlama yapılamadığından supap kadehleri şıkır şıkır ses yapar. Yağın kalınlaşması neyi düzeltecek anlamadım. Sadece kadehler 480 TL yapıyor. http://www.otomert.com.tr/mondeo-20-zetec-subap-tapeti-1993-1998-orjinal-pmu2237 Adamın dediği 2000 motorlara zaten 10.40 konur dedi. Ayrıca motor üst kapak açılınca pistonlar gevşemeye başlamış değişmesi lazım normalde dedi, yani kenarları açılma mı oluyor nedir. Pistonların arasından yağ sızdıp yağ yakar ince yağ olursa dedi. Ama sık sık yağ değişimiyle bunun önüne geçeriz böyle uzun süre gider dedi. Ayrıca ince yağ kadehlere dolar şıkır şıkır ses yapmaya başlar ve zamanla kadehler çöker dedi. O yüzden yağın biraz kalın olması lazım dedi. Velhasılı dedi de dedi. Kafam karışık, ne yapacagimi bilemedim. Hadi bujiyi değişirim onda sıkıntı yok ama yağ konusu kafama takıldı 26 Ekim 2016 tarihinde Derviş Dursun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Refrektiye zamanı gelmiş motora, ömrünü biraz uzatmak için kalın yağ koyuyorlar doğru. 2000 motorun yağı 10.40 olayı yanlış. Yağ 5.30 olacak Derviş. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 Refrektiye zamanı gelmiş motora, ömrünü biraz uzatmak için kalın yağ koyuyorlar doğru. 2000 motorun yağı 10.40 olayı yanlış. Yağ 5.30 olacak Derviş.Bir süre böyle kullansam nolur acaba, bir sıkıntı yaratır mı ki? Yorum bağlantısı
Suat YAPICI 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Yağ seçimi yanlış gerçi ben 5-30 kullanıyorum daha yeni rektefiye yapıldı.Bendede derviişin probleminin aynısı var.En son dün amortisörler ve bilyaları kuleleri değiştirdim.Usta ne yapıcaz benim bu probleme dedim tek dediği uğraşmak lazım.Yani bu durumu bir yetkili serviste 8 yıl çalışmış biri söylüyorsa pekte kurcalamamak lazımm kendi çabamızla bir şey yapamayız gibi gözüküyor.Ama şuda bir gerçek ki rektefiyeden önce böyle bir sıkıntı yoktu. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 Yağ seçimi yanlış gerçi ben 5-30 kullanıyorum daha yeni rektefiye yapıldı.Bendede derviişin probleminin aynısı var.En son dün amortisörler ve bilyaları kuleleri değiştirdim.Usta ne yapıcaz benim bu probleme dedim tek dediği uğraşmak lazım.Yani bu durumu bir yetkili serviste 8 yıl çalışmış biri söylüyorsa pekte kurcalamamak lazımm kendi çabamızla bir şey yapamayız gibi gözüküyor.Ama şuda bir gerçek ki rektefiyeden önce böyle bir sıkıntı yoktu.Valla suat sorma, bin pişmanım motoru actirdigima. Yağdan kastım arabanın ilk çalışması tek turda almaması ve kendi haline bırakınca rolantide gitmemesi. Yoksa öbür bizim tekleme olayı ayrı. Onun yağla alakasının olduğunu sanmıyorum. Buji diyorum ama gaza basınca da yapması lazım. Sorunlar sorunlarrr Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Bir süre böyle kullansam nolur acaba, bir sıkıntı yaratır mı ki?Motorun refrektiye zamanı yaklastiysa çok farkedecegini sanmıyorum. Diğer sorunlarinin giderilmesi için 5.30 koyup deneyebilirsin bujiyle beraber. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 Motorun refrektiye zamanı yaklastiysa çok farkedecegini sanmıyorum. Diğer sorunlarinin giderilmesi için 5.30 koyup deneyebilirsin bujiyle beraber.Olmadı öyle yapicam artık. Araban mı var derdin var valla Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 Aslında motorun rektefiyelik bir durumu falan yok. Yatak vurma, anormal ses ve çalışma, ne bilim motor saat gibi çalışıyor. Hızlanma gidiş falan hepsi süper. Gerçi ustada kapakçının demesine göre konuştu. Ölçmüş pistonların çapını falan, değişse iyi olur demiş. Sonrada boşver dedi, para kazandırmak için böyle söyledi falan dedi. Yani muallak bir durum ki ben motordan memnunum. Bu sorunlarda rektefiye isteyen motor sorunları değil. Kapağın açılma sebebini de şimdi resim atıp göstereyim size. Sanırım daha önceden hararet yapmış müdahale edilmiş. Trigeri devirdaimi değişmek için açtıklarında bu manzarayla karşılaşınca üst kapak açıldı. Su eksilmesi vardı o da ahtapot hortumdan olduğu hortum patlayınca anlaşıldı. Bir nevi eski izler uğruna motor gereksiz yere açıldı ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Bunlarda diğer görüntüler ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi İlk açıldığı ve henüz müdehale edilmediği zaman ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 30 Ekim 2016 Yazar Paylaş 30 Ekim 2016 (düzenlendi) Bugün aracı kendi haline bıraktım ve 1. viteste devir 700 e kadar indi 2-3 kere tekledi sonra 900 e sabitleyip normal şekilde devam etti. Sanırım sorun denildiği gibi rölanti düzenleyicide. Devrin biraz inip tekleyip sonrada normal rutine binmesi buna işaret ediyor. 30 Ekim 2016 tarihinde Derviş Dursun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ekim 2016 Paylaş 30 Ekim 2016 1 viteste yavaşlarken mi debriyaja basmadan mı kendi haline bıraktınız. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 30 Ekim 2016 Yazar Paylaş 30 Ekim 2016 1 viteste yavaşlarken mi debriyaja basmadan mı kendi haline bıraktınız.Abi normal trafikte 1. Viteste devir mesela 2000 de gidiyorum, sonra gazı bırakıyorum kendi haline gidiyor gidiyor devir taki rolantiye binene kadar hiç bir pedala dokunmuyorum, sonra tam 900e geliyor sonra 700 e gelip 2 3 kere tekliyor sonra tekrar 900 e çıkıp sabit şekilde gidiyor. Bu esnada pedallardan hiçbirine basmıyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ekim 2016 Paylaş 30 Ekim 2016 ben olsam arıza aramaz o kaputu açtırmaz sağını solunu kurcalatmadan binmeye devam ederdim. çalışıyorsa ellemem... Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 31 Ekim 2016 Yazar Paylaş 31 Ekim 2016 ben olsam arıza aramaz o kaputu açtırmaz sağını solunu kurcalatmadan binmeye devam ederdim. çalışıyorsa ellemem...Bu olaydan sonra bende aynı fikre kapıldım abi. Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 31 Ekim 2016 Yazar Paylaş 31 Ekim 2016 Bu arada oksijen sensörünün fişini çekiyorum ama arıza ışığı falan yakmıyor. Hem çalışır hem stop vaziyetye denedim farklı bir ikaz lambası görmedim. Mk2 lerde böyle bir ışık yok mu ki? Anahtar şeklindeki ışık arıza ışığı mı bilmiyorum ama o bile yanmadı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ekim 2016 Paylaş 31 Ekim 2016 Anahtar olan servis bakım hatırlatması. Arıza ışığı motor şeklinde. Eski lambalar öyle basit şeylere yanmaz Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 31 Ekim 2016 Yazar Paylaş 31 Ekim 2016 Anahtar olan servis bakım hatırlatması. Arıza ışığı motor şeklinde. Eski lambalar öyle basit şeylere yanmaz Ben motor şeklini hiç görmedim. Anahtarı çevirince de çalışınca da normal haldede. Hep merak ettim aradım ama yok yanmıyor hiç abi Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi 31 Ekim 2016 Paylaş 31 Ekim 2016 Arkadaşlar bu arabanın jikkesi nerde otomatik mi beyinmi kontrol ediyor yoksa başka bir yermi benim jikle çalışmıyor nasıl müdahale ederim bir fikir verin Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 31 Ekim 2016 Yazar Paylaş 31 Ekim 2016 Kırmızı işaret bıraktığım yerlerde ise eğer, orda ışık yandığını görmedim. Çalmışlar kesin [emoji2] ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Arkadaşlar bu arabanın jikkesi nerde otomatik mi beyinmi kontrol ediyor yoksa başka bir yermi benim jikle çalışmıyor nasıl müdahale ederim bir fikir verinAbi bunlarda otomatik diye biliyorum ben. Ama hangisi nerde nasıl bişey bende bilmiyorum. Merakta ediyorum ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi 31 Ekim 2016 Paylaş 31 Ekim 2016 Abi bunlarda otomatik diye biliyorum ben. Ama hangisi nerde nasıl bişey bende bilmiyorum. Merakta ediyorum Otomatik olduğunu biliyorum da neye göre çalışıyor onu öğrenmem lazım soğukta rolanti çok düşük Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 31 Ekim 2016 Yazar Paylaş 31 Ekim 2016 Abi bunlarda otomatik diye biliyorum ben. Ama hangisi nerde nasıl bişey bende bilmiyorum. Merakta ediyorum Otomatik olduğunu biliyorum da neye göre çalışıyor onu öğrenmem lazım soğukta rolanti çok düşük He abi şu senin dediğin mesele tamam. Abi bildiğim kadarıyla ısı müşürü motorun soğuk olduğunu beyine iletiyor, beyinde ona göre kelebek konum sensörünü uyarıyor ve kelebeğin açısını motor ısınana kadar bir miktar açık tutuyor. Aklıma ısı yada hararet müşürü gibi sensörlerin bozuk olabileceği geliyor. Senin bana dediğin gibi ilk çalıştırmada devrin 1200 de falan değildi Beyin motoru sürekli sıcak algılıyor sanırım, o yüzden deviri normal seviyede tutuyor. Motor soğuk olduğu içinde devir normalin altına düşüyor. Aslında senin devir her halükarda normal seviyede duruyor. Bence ısı sensörünü bi kontrol ettir abi. Cikle olayı bu şekilde gerçekleşiyor kanımca. Isı müşürü=kelebek konum sensörü Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 31 Ekim 2016 Paylaş 31 Ekim 2016 Isi müşürü değişecekse termostatta 2 ısı müşürü var bilginiz olsun. Yorum bağlantısı
Recommended Posts