Murat Öngür 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 merhabalar araca fazla antifiriz zarar verirmi ? antifirz eklendi ama hala su kırmızıya dönüşmemiş suyu biraz boşaltıp eklesem zarar verir mi acaba ? saygılar... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 Ölçüm yaptırın öyle ekletin antifirizi. İstanbul için -25 yeterli olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 tam ölçüsü ne ise onu koymak lazım. fazla antfiriz çok yoğunluk yaratırsa zayıf bulduğu yeri deler akıtır mesala aklıma gelecek ilk zararı bu olur Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Bilgiç 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 herşeyin fazlası zarardır böyle düşünmek lazım 1 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 (düzenlendi) Normal şartlarda %50 50 olması lazım %50 antifiriz %50 saf su. Şu maddeleri dikkate alın Antifiriz ısıyı daha az iletir, yani motorun soğutma sisteminin etkisini azaltır, daha sıcak seyredersiniz. Antifiriz'in kaynama noktası daha düşüktür. yani normal sudan daha çabuk kaynar. bu nedenle sadece veya fazla antifirizli araçların radyatör su haznesinin genelde taştığını ve leke yaptığını gözlersiniz. Antifirizin iyi yanı korozyonu-kireçlenmeyi engeller kanallar açık kalır radyatörünüz uzun ömürlü olur. Bunlar göz önüne alınırsa kışın biraz daha yoğun antifiriz yazın ise antifirizsiz radyatör suyu en idealidir. Fakat az bir miktar antifiriz sistem temizliği için sağlıklı olacaktır. Su olarak saf su kullanın kesinlikle. Düzenleme: koyu renk eklenti 24 Ekim 2016 tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 Normal şartlarda %50 50 olması lazım %50 antifiriz %50 saf su. Şu maddeleri dikkate alın Antifiriz ısıyı daha az iletir, yani motorun soğutma sisteminin etkisini azaltır, daha sıcak seyredersiniz. Antifiriz'in kaynama noktası daha düşüktür. yani normal sudan daha çabuk kaynar. bu nedenle sadece veya fazla antifirizli araçların radyatör su haznesinin genelde taştığını ve leke yaptığını gözlersiniz. Antifirizin iyi yanı korozyonu-kireçlenmeyi engeller kanallar açık kalır radyatörünüz uzun ömürlü olur. Bunlar göz önüne alınırsa kışın biraz daha yoğun antifiriz yazın ise antifirizsiz radyatör suyu en idealidir. Su olarak saf su kullanın kesinlikle. Bu konuda emin misiniz? Yorum bağlantısı
Çözüm Ayhan Onaran 24 Ekim 2016 Çözüm Paylaş 24 Ekim 2016 Antifriz öyle bir şey ki mutlaka su ile karıştırılması gerekir. Su ile karışınca asıl özelliği ortaya çıkar. Saf olarak aynı etkiyi yaratmaz. Yarı yarıya karışım en ideal ölçüdür. Renk kırmızıya dönmemişse biraz daha ekleyebilirsiniz. Sorun olmaz. 2 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 (düzenlendi) Bu konuda emin misiniz? Haklısınız. Az da olsa antifiriz olsa iyi olur aslında. (korozyonu engellemek adına) Normalde hiç olmaması daha iyi bir soğuma sağlar ama az bir miktar antifiriz sistemi temiz tutacaktır 24 Ekim 2016 tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kemal Mert 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 Normal şartlarda %50 50 olması lazım %50 antifiriz %50 saf su. Şu maddeleri dikkate alın Antifiriz ısıyı daha az iletir, yani motorun soğutma sisteminin etkisini azaltır, daha sıcak seyredersiniz. Antifiriz'in kaynama noktası daha düşüktür. yani normal sudan daha çabuk kaynar. bu nedenle sadece veya fazla antifirizli araçların radyatör su haznesinin genelde taştığını ve leke yaptığını gözlersiniz. Antifirizin iyi yanı korozyonu-kireçlenmeyi engeller kanallar açık kalır radyatörünüz uzun ömürlü olur. Bunlar göz önüne alınırsa kışın biraz daha yoğun antifiriz yazın ise antifirizsiz radyatör suyu en idealidir. Fakat az bir miktar antifiriz sistem temizliği için sağlıklı olacaktır. Su olarak saf su kullanın kesinlikle. Düzenleme: koyu renk eklenti Antifriz soğutma suyuna eklenen, motorun aşırı ısınıp suyun kaynamamasına ve aşırı soğuklarda suyun soğuyup donmamasına yardımcı olur. Antifriz normal sudan daha geç kaynar daha geç donar. Kışın veya yazın fark etmez sistemde %50 su %50 antifriz olmalıdır, Konulan suyun saf olması şart değildir, saf yumuşak su idealdir. Sistemde antifrizin çok olması etki derecesini azaltır, az olması da yine etki derecesini azaltır, az olması ayrıca radyatörde kılcal çatlaklara sebebiyet verir, radyatör eskiyse çoğu yerini patlatır. -25 ile -40 arası ölçüm yapılarak koyulması motor için sağlıklı olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ekim 2016 Paylaş 24 Ekim 2016 -35 C' düşene kadar su ile karışım yapıyorum ben Safranbolu şartlarında. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 25 Ekim 2016 Paylaş 25 Ekim 2016 Bu üründen alıp kulanmak lazım. http://sayarotomotiv.com.tr/urun-345214-antifriz_olcme_kontrol_aleti.html Yorum bağlantısı
Murat Öngür 26 Ekim 2016 Yazar Paylaş 26 Ekim 2016 Bu üründen alıp kulanmak lazım. http://sayarotomotiv.com.tr/urun-345214-antifriz_olcme_kontrol_aleti.html http://urun.n11.com/lastik-zinciri/lampa-antifriz-olcer-74081-P91289682 ben bunu aldım sorunu çözdüm hem çok daha ucuz ve fazlası ile iş görüyor 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 27 Ekim 2016 Yazar Paylaş 27 Ekim 2016 Fazla antifriz harareti arttırır. antifiriz kaynamayı önler harareti arttırdığını ilk defa duydum . Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 27 Ekim 2016 Paylaş 27 Ekim 2016 Belli oranda suyla karismayan antifrizin ısı taşıma kapasitesi azalır. Hararetin artmasına neden olur. Yorum bağlantısı
Kemal Mert 27 Ekim 2016 Paylaş 27 Ekim 2016 (düzenlendi) Antifrizli su motorun su sisteminde (belli oranlarda genelde ülkemiz iklim koşullarında %50/50) karışımı sonrasında soğuk havalarda suyun donmasını, sıcak havalarda, motorun ısınması sonucunda suyun kaynamasını engeller. Bu hiç donmicak veya hiç kaynamicak anlamına gelmemelidir. Donma ve kaynama noktalarını uzatır. Bu donma ve kaynamada sadece antifrizli su karışımı yeterli değildir. Soğutma sisteminde, devirdaim, termostat, su kanalları, radyatör, fan, müşür gibi parçaların da suyun kaynamasına, motorun hararetine etkisi büyüktür. 27 Ekim 2016 tarihinde Kemal Mert tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Antifiriz ve su oranı %50-%50 olması gerekiyor deniyor ya hani, benim merak ettiğim örneğin: %25 su %75 antifiriz olsa motor geç mi ısınır ya da çabuk mu ısınır Ya da tam tersi %75 su %25 antifiriz olsa motor ısınma durumu ne olur? Bunu şundan dolayı soruyorum sanki arabam geç ısınıyor gibi geliyor. Bildiğim kadarıyla da motorda bulunan antifiriz oranı fazla. Acaba biraz su eklesem daha mı çabuk ısınır diye düşündüm Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Geç ısınma antifrizden değilde termostattan olabilir. Hafif kaçırıyordur o yüzden geç ısınmaya sebebiyet verebilir. Yorum bağlantısı
Tahir Ak 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Antifiriz ve su oranı %50-%50 olması gerekiyor deniyor ya hani, benim merak ettiğim örneğin: %25 su %75 antifiriz olsa motor geç mi ısınır ya da çabuk mu ısınır Ya da tam tersi %75 su %25 antifiriz olsa motor ısınma durumu ne olur? Bunu şundan dolayı soruyorum sanki arabam geç ısınıyor gibi geliyor. Bildiğim kadarıyla da motorda bulunan antifiriz oranı fazla. Acaba biraz su eklesem daha mı çabuk ısınır diye düşündüm Antifriz datashetlerinde ayrıntılı yazar bkz castrol radicool sf Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 normalden fazla antifiriz soğutma performansını kötüleştirir. Isıl hacmi düşer. Ancak bu sizin probleme aktarıldığında çok antifiriz olunca aracın daha çabuk ısınması gerekir. Çok antifiriz ayrıca delinme vb gibi sorunlar bazı araçlarda yapabilir. oran doğru olmalıdır. Murat Öngür yazdı: antifiriz kaynamayı önler harareti arttırdığını ilk defa duydum . Öğrenmenin yaşı yok. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 (düzenlendi) Antifiriz suyla karışınca donma noktası düşüyor. Hatta şişe üzerinde yazar, ne kadar su koyarsan kaç dereceye kadar dayandığı. Isınma- soğuma hızına sizin farkedeceğiniz şekilde bariz bir etkisi olacağını sanmıyorum. Düzeltme: varmış. Gazi Üni. De bununla ilgili bir çalışma yapılmış. En iyi ısı iletimi %50-50 de oluyormuş. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/1530.pdf&ved=2ahUKEwiMzt7V9bDmAhX-DmMBHUX4AP8QFjAAegQIBBAE&usg=AOvVaw0U_l8WodCfVoE-l0fsyxwQ 12 Aralık 2019 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 50 50 en optimumu hali ile. bu grafiklere gidersek sanayide dayak yer miyiz peki? 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Cogu urun zaten karisim halde.. ayrica su eklenmiyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: 50 50 en optimumu hali ile. bu grafiklere gidersek sanayide dayak yer miyiz peki? Alttan radyatöre giden boruyu söküp sistemdeki suyu boşaltınca ve boruyu geri takınca, standart bir doch motorda ne kadar su kalır içeride abi? 1 litre?? Ya da daha başka rakam? Yorum bağlantısı
Recommended Posts