Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Bundan epeyce önce tofaş'ın elektrikli doblo projesinin proje hakemiydim. dosyalarını iyi biliyorum. Araca da bindim. motor çerkezköyde yapılacaktı, kontrol ünitesi ise gebze de mavisis tarafından yapılmak üzere planlandı. Tübitak ciddi destek verdi. mavisis projede düzgün yazamadıkları için destek alamadı. Proje yapıldı ancak bir türlü piyasaya sürecek olgunluğa getirme iradesini kimse kullanmadı. http://www.hurriyet.com.tr/2-doblo-40-milyon-euro-ya-elektrikli-oldu-motorunu-arcelik-tofas-gelistirecek-15413183 Proje adı: Elektrikli Araçlar için Yüksek Verimli ve Yerli Tasarım Tahrik Sistemi Geliştirme Projesi Kurum: TOFAŞ TÜRK OTOMOBİL FABRİKASI A.Ş. ARÇELİK A.Ş. 2011-2013 arasında 30 ay destek gördü. proje bütçesi 4 milyon 500 bin dolar (sadece tahrik geliştirme kısmı. bu projeden önce bir de 7 milyon almışlardı) 2 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Yazık olmuş gerçekten, " mavisis projede düzgün yazamadıkları için destek alamadı " kısmını anlayamadım Mehmet abi. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 Tübitak projelerini kafadan sallama Türk işi kervan yolda düzülür mantığı ile yazamazsınız. Alman gibi yazmalısınız. Yapacağınız işleri sorumlulukları adımları belirtmeniz lazım. Biz bu işi bu kısmı yapacağız diye destek almanız mümkün değil. Projede yaklaşık hatırladığım kadarı ile 700 bin dolar gibi bir hizmet alımını mavisisten kontroller alacağız gibi görece kısa açıklama ile geçiştirmişlerdi. Böyle geçiştirince bu işler kabul görmez. Onları proje paydaşı yapıp onlara da dosya hazırlatmaları lazımdı. Yapmadıkları için işin o kısmı destek alamadı hatırladığım kadarı ile siemens kontrol kullandılar. dosya şu an bende açtım baktım bilgisayarımda ama gizli olduğu için ancak bu açık bilgileri paylaşabilirim. 2013 te doblo tabanlı suv çıkaracağız demişlerdi o da yatmış demek ki. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Lisede iken gebzede gormustum . Turuncu renkli arkası komple akü idi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 (düzenlendi) bizim reno torosta akü göremezdin (gizlemiştik). Hala kampüste durur. motorunu sel aldı aküler çalındı. 20 Ekim 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 (düzenlendi) benim siemens motoru ve kontrol ünitesini renodan söküp bu araca takmışlardı: oysa toros çok daha güzel ve kullanışlıydı. http://otomobil.haber7.com/otomobil/haber/154701-iste-elektrikli-ilk-turk-otomobili 20 Ekim 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Çok üzücü. Elektrikli KAngoo'ları DHL'ler patır patır aldı. Bunu da gayet güzel satarlardı... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 (düzenlendi) resimde görülen büyük kutu kontrol ünitesi (renodan söküldü o ara ben hasta olmuştum) soldaki hocamız şu an tübitak enerji enstitüsü başkanı. https://www.linkedin.com/in/abdulkadir-balikci-5041b920 Motorumuzu ve kontrol ünitemizi şu firmadan almıştık merak edenler alıp yine yapabilir: 3 Phase AC Induction Motor and Power Inverter 20 Ekim 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Ben müracaat etsem neler istenir hocam? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 (düzenlendi) Hocam şase ne üretimi? bursada yapıldı. öğrenirim. ben o ara bir amelyat geçirdim sonra epeyce uzak kaldım herşeyden. yoksa renodan söktürmezdim. Ben müracaat etsem neler istenir hocam? nereye müracaat? Sen 1512 projesine başvurabilirsin. 45 yaşını geçtiğin için bir başka gencin adına olur. http://bigg.tubitak.gov.tr 20 Ekim 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 bu elektrikli araçların ağzı burnu neden yamuk oluyor diğer araçlar gibi olmuyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 (düzenlendi) servet şuna da başvurabilirsiniz şirket olarak: https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/sanayi/ulusal-destek-programlari/icerik-1507-tubitak-kobi-ar-ge-baslangic-destek-programi bu elektrikli araçların ağzı burnu neden yamuk oluyor diğer araçlar gibi olmuyor toros var toros.. herkes hakir gördü. oysa kıraldı. 20 Ekim 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Neden böyle yaparlar ki? Genç girişimci daha emk nedir bilmez Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 elektrikli reno (benimki değil) detay bilgi: http://www.econogics.com/ev/myevs.htm#EVA_Metro Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Bagaja gömmüş aküleri. İdeali şaşenin altını kesip batarya yuvası ile yeni şase yapmak Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 Bagaja gömmüş aküleri. İdeali şaşenin altını kesip batarya yuvası ile yeni şase yapmak biz depoyu çıkarıp altına tabla yapmıştık. Yorum bağlantısı
Hamit inan 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Ben müracaat etsem neler istenir hocam?Malesef alamasin abi. Kendi bransimda ornek vereyim. İnterneti denetim altinda tutan firewall dedigimiz cihazlar var. Fortigate yada checkpoint amerikan yada israil mali. Unilersitelerde kullanilan modelleri 100.000 tlden basliyor. Yıllık guncelleme ve lisans icinde 30.000 tl odeniyor. Ayrica bu firmalar gayri yasal herseyini takip edebilir. Devlet bunun yerli uretilmesi icin trilyonlarca parayi birkac firmaya arge destegi olarak odedi. Bu firmalar ise parayi alip ucretsiz dagitimi yapilan linux tabanli firewallarin sadece arayuzunu degistirip geri uzatti. O oldu bu oldu trilyonlar buhar oldu. Birileri verdi birileri aldi. Sonuc sifir......Bu arac iside o misal sanırım.uzucu ve moral bozucu.... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 alır düzgün ayarlarsa ama lisans mezunu eleman çalıştırman lazım görece yüksek sayıda projede en az yarı yarıya. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 biz depoyu çıkarıp altına tabla yapmıştık.İyi fikir. Seyir halinde bataryalar soğur Malesef alamasin abi. Kendi bransimda ornek vereyim. İnterneti denetim altinda tutan firewall dedigimiz cihazlar var. Fortigate yada checkpoint amerikan yada israil mali. Unilersitelerde kullanilan modelleri 100.000 tlden basliyor. Yıllık guncelleme ve lisans icinde 30.000 tl odeniyor. Ayrica bu firmalar gayri yasal herseyini takip edebilir. Devlet bunun yerli uretilmesi icin trilyonlarca parayi birkac firmaya arge destegi olarak odedi. Bu firmalar ise parayi alip ucretsiz dagitimi yapilan linux tabanli firewallarin sadece arayuzunu degistirip geri uzatti. O oldu bu oldu trilyonlar buhar oldu. Birileri verdi birileri aldi. Sonuc sifir...... Bu arac iside o misal sanırım.uzucu ve moral bozucu.... Hepi topu en fazla 100.tl ile x aracı ciddi menzili olan hibrit hale getirmek zor değil. Benim sektörde yerli forklift için para alanların neler yaptığını gördük. Parayı veren birde denetleme sistemi oluştursa.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 akıllandık artık dizeceğiz sizi sıraya... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Önce benden başlayın, marş motoru olmayan hibrit yapalım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 fuarda dobloyu ellemiştik kızdılar. kaputu kapattılar 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ekim 2016 Yazar Paylaş 20 Ekim 2016 Önce benden başlayın, marş motoru olmayan hibrit yapalım. Zamanın yok. Elektrikli araç projesine eleman lazım mutlaka çünkü yarısı şimdi kovulmuştur. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 Bir örnek daha: https://onedio.com/haber/126-bis-ten-e-bis-e-tam-yerli-elektrikli-otomobil-macerasi-606961 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts