İçeriğe Yönlendir

Alternatif Yakıtlı Araçların Sistemleri


Servet Aydın

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Bi kırılma olacak. Avrupa markaları bütün modellerini elektrikli yapacak. Uçuyorlar. Çok hevesliler. Çin zaten uçtu gidiyor. Ama insanlar elektrikli arabalara ulaşmanın veya kullanmanın şartlarını beğenmeyince içten yanmalı motorlar tekrar gündeme gelecek. Ama petrolle ama farklı bir yakıtla. Japonlar zaten hazır. Çinliler de elektrikli yanında konvansiyonel araç imalatını bırakmıyor. 
 

Avrupalılar burada hata yapıyor. Sonra kömüre dönüş gibi bir şey olacak sanki. Geri kalacaklar. 
 

japonlar da yeni yeni turbolu araba yapmaya başladı. Ulan tam yerinde geldi bu elektrikliler diye hayıflanıyorlar :) 

 

insanlara elektrikli arabayı diretmek saçmalık. Nerede insan hakları nerede birleşmiş milletler

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bi kırılma olacak. Avrupa markaları bütün modellerini elektrikli yapacak. Uçuyorlar. Çok hevesliler. Çin zaten uçtu gidiyor. Ama insanlar elektrikli arabalara ulaşmanın veya kullanmanın şartlarını beğenmeyince içten yanmalı motorlar tekrar gündeme gelecek. Ama petrolle ama farklı bir yakıtla. Japonlar zaten hazır. Çinliler de elektrikli yanında konvansiyonel araç imalatını bırakmıyor. 
 

Avrupalılar burada hata yapıyor. Sonra kömüre dönüş gibi bir şey olacak sanki. Geri kalacaklar. 
 

japonlar da yeni yeni turbolu araba yapmaya başladı. Ulan tam yerinde geldi bu elektrikliler diye hayıflanıyorlar :) 

 

insanlara elektrikli arabayı diretmek saçmalık. Nerede insan hakları nerede birleşmiş milletler

 

Elektrik enerjisi asıl enerjidir. Araçlar elektrikli olacaktır. Nerede depolayacağın esas Ar-Ge konusu. Hepsi bu.. Bunun alternatif senaryosu bence yok. Hidrojen dediğin şeyler bir akü teknolojisi.  4-banger artık yok. bitti. 

aslında "yakıt" dediğin şey de bir akü teknolojisidir. hidrokarbonda enerji depolanır. Ancak bunun devri bitmiştir. 

 

Siz, biz, hepimiz, enerjinin tüketimine değil "üretimine" dönük ne yaparız ona bakalım. Yarın öbürgün su problemi çıktığında denizden su elde etmeye başlayacağız. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Avrupalılar burada hata yapıyor. Sonra kömüre dönüş gibi bir şey olacak sanki. Geri kalacaklar. 

1920'lerde amerika'da elektrikli araçlar, şarj istasyonları vardı. Niye? Marş dinamosu daha keşfedilmediği için, insanlar soğukta arabasından inip krankı çevirmek zorunda kaldığı, kadınların çeviremediği için vs...

Marş motoru gelince, içten yanmalılara geri döndüler.

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

1920'lerde amerika'da elektrikli araçlar, şarj istasyonları vardı.

varmıy dı nerede? 1920 de? şarj istasyonları

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Elektrik enerjisi asıl enerjidir. Araçlar elektrikli olacaktır. Nerede depolayacağın esas Ar-Ge konusu. Hepsi bu.. Bunun alternatif senaryosu bence yok. Hidrojen dediğin şeyler bir akü teknolojisi.  4-banger artık yok. bitti. 

aslında "yakıt" dediğin şey de bir akü teknolojisidir. hidrokarbonda enerji depolanır. Ancak bunun devri bitmiştir. 

 

Siz, biz, hepimiz, enerjinin tüketimine değil "üretimine" dönük ne yaparız ona bakalım. Yarın öbürgün su problemi çıktığında denizden su elde etmeye başlayacağız. 


hocam elektrikli arabalar çıksın. Sıkıntı değil. 5-10 yıla içten yanmalı motorlu araç üretmeyeceğiz demek saçma. Onu da üret onu da üret. Avrupalılar bu noktada patlayacak. 
 

doğayı atmosferi önemsemeleri hikaye. Ya da sadece bazı zengin insanların yaşaması için önemseyebilirler. Bir hafta öncesine kadar 3000 çocuk öldürüldü bu dünyada. Pek bi önemi olmadı

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

varmıy dı nerede? 1920 de? şarj istasyonları

Videomu izlesene.

Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Avrupalıların elektrikli arabalara yönelme isteği;

1- Çin'in bu alandaki hegemonyasını kırmak, karşılık vermek,

2- Elektrikli araçlardaki kar oranı, içten yanmalı motorlara göre çok yüksek, karlılık oranını yüksek tutmak.

 

Ama çok önemli bir konuyu atlıyorlar: yazılım. Otomobil firmaları yıllardır kazandıkları tecrübenin kendilerini önde tutacağını sanıyorlar. Ama şu anda ilk sırada yazılımını, hatta işlemcisini kendisi yaptıran Tesla lider. Çin firmaları da yazılıma ve pile  çok önem veriyorlar. Yazılımı optimize ederseniz, diğer kısımları (araçtaki opsiyonlar, ekstra özellikler vb) onun etrafında konumlandırmak daha kolay.

Yine Avrupada, özellikle evlerde gerekli şarj altyapısı olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta daha kalın bir kablolama, zaman ve para gerekli. Ben özellikle hidrojeninde ciddi bir seçenek olarak masada tutulacağını düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Elektrikli araçlarda uzak doğu çok hızlı geliyor, bu yüzden avrupa gaza basmak zorunda. Yoksa uzak doğu elektrikli araç piyasasını ele geçirecek. 

 

Ford'un ceosuydu galiba, yazılıma gerekli önemi vermiyoruz. Nasılsa bir şekilde temin ederiz diye düşünüyoruz ama bu yanlış gibisinden şeyler söylüyordu. 

 

Gelecekte araçlar elektrikli ve otonom olacak. Teslanın en büyük gücü otonom sürüşteki tecrübesi. 

 

Avrupalı ne istiyorsa sadece kendi iyiliği için ister. Elektrikli araç da böyle. Paris'te, Berlin'de sokaklarda gezen araçların emisyonu olmasın yeter, gerisini boşver. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Videomu izlesene.

heee yutupta

Sani Gerşon yazdı:

Videomu izlesene.

zengin bi eski tv suncusu var videoda güzel de bir garajı var geçenlerde yanmıştı garajda  konu ile alakası nedir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Yıldız yazdı:

Elektrikli araçlarda uzak doğu çok hızlı geliyor, bu yüzden avrupa gaza basmak zorunda. Yoksa uzak doğu elektrikli araç piyasasını ele geçirecek. 

 

Ford'un ceosuydu galiba, yazılıma gerekli önemi vermiyoruz. Nasılsa bir şekilde temin ederiz diye düşünüyoruz ama bu yanlış gibisinden şeyler söylüyordu. 

 

Gelecekte araçlar elektrikli ve otonom olacak. Teslanın en büyük gücü otonom sürüşteki tecrübesi. 

 

Avrupalı ne istiyorsa sadece kendi iyiliği için ister. Elektrikli araç da böyle. Paris'te, Berlin'de sokaklarda gezen araçların emisyonu olmasın yeter, gerisini boşver. 

 

bu ceo mu diğer videodaki ceo?

2 ihtimal var

1. bu ceo fordu iyi kazıklamış

2. elon ile hisse alıp kunduza yatmış bekliyorlar

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

 

bu ceo mu diğer videodaki ceo?

2 ihtimal var

1. bu ceo fordu iyi kazıklamış

2. elon ile hisse alıp kunduza yatmış bekliyorlar

Aha bu ceo

 

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

 

bu ceo mu diğer videodaki ceo?

2 ihtimal var

1. bu ceo fordu iyi kazıklamış

2. elon ile hisse alıp kunduza yatmış bekliyorlar

Bence 1. seçenek. Sunucu da ''benim bu işten karım ne kadar'' havalarında.

Kırmızı. Gizli mesaj 

Tango mu o?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel para yapmıştır hisseden

birden ve aniden emekli oluverebilir, bizdeki ceo gibi :rofl:

sanırsın, marketten parça alıp garajda bunları birleştirmeye çalışıyorlar

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

güzel para yapmıştır hisseden

birden ve aniden emekli oluverebilir, bizdeki ceo gibi :rofl:

sanırsın, marketten parça alıp garajda bunları birleştirmeye çalışıyorlar


o değilde adam android iphone karşılaştırmasına nokta koymuş :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o değilde adam android iphone karşılaştırmasına nokta koymuş :) 

tesla phone alın videosu ile zirvede bırakacaktır

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Çağlar Bayur yazdı:

varmıy dı nerede? 1920 de? şarj istasyonları

Biz  ozamanlar hodja asıyorduk. :yes:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Toyota yine suya döndü. Suyla çalışan araba :) 

 

depoda saf su. Elektrolize eden bir sistem. Ve hidrojenle çalışan içten yanmalı motor :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bi kırılma olacak. Avrupa markaları bütün modellerini elektrikli yapacak. Uçuyorlar. Çok hevesliler. Çin zaten uçtu gidiyor. Ama insanlar elektrikli arabalara ulaşmanın veya kullanmanın şartlarını beğenmeyince içten yanmalı motorlar tekrar gündeme gelecek. Ama petrolle ama farklı bir yakıtla. Japonlar zaten hazır. Çinliler de elektrikli yanında konvansiyonel araç imalatını bırakmıyor. 
 

Avrupalılar burada hata yapıyor. Sonra kömüre dönüş gibi bir şey olacak sanki. Geri kalacaklar. 
 

japonlar da yeni yeni turbolu araba yapmaya başladı. Ulan tam yerinde geldi bu elektrikliler diye hayıflanıyorlar :) 

 

insanlara elektrikli arabayı diretmek saçmalık. Nerede insan hakları nerede birleşmiş milletler

avrupanın elektriklide şansı zaten yok, vw duman olmak üzere, çinle bu konuda başedecek devlet yok, abd dahil, o yüzden tam benzinli ve tam elektrikli candır :D 

ama dert etme, yakın gelecekete zaten araba sahibi olmak anlamsız olacağından kafamıza göre takılacağız, kirala geç stayla en fazla....

 

bence su amaonyak hidrojen falan bunlarda gelecek zor, hidrojen belki, ya bunu üretmenin acaip verimli kolay yolunu bulacaklar yada yeni elektrik üretme depolama tekniği bulacaklar, yada hiç bilmediğimiz birşey çıkacak ortaya, gidişat bu yönde..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Amonyak. Yeni yakıtımız hayırlı olsun

arı sokarsa işe de yarar

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota yine suya döndü. Suyla çalışan araba :) 

 

depoda saf su. Elektrolize eden bir sistem. Ve hidrojenle çalışan içten yanmalı motor :) 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Amonyak. Yeni yakıtımız hayırlı olsun

İşin sonu buna varacak gibi. 

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

vw duman olmak üzere,


ucuz yapsınlar o zaman. Ali haydar bozkurt çinli araba markalarının çoğunun kaybolup gideceğini söylüyor. Bakalım nolacak. Kendisini de pek severim ya

.

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Amonyak. Yeni yakıtımız hayırlı olsun

 

images?q=tbn:ANd9GcRTHB_jCG4XtNOuv9YMsvO

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ucuz yapsınlar o zaman. Ali haydar bozkurt çinli araba markalarının çoğunun kaybolup gideceğini söylüyor. Bakalım nolacak. Kendisini de pek severim ya

.

ucuzluk değil aslında, anladığım kadarıyla karşı koyamıyorlar gelişmeye, baksana çindeki firmalara modellere...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...