İçeriğe Yönlendir

Tamire Verilen Aracın, Servis Çalışanı Tarafından Kaza Yapması


İbrahim Arslan

Recommended Posts

İbrahim Arslan

Ekşisözlük bu olayla yıkılıyor

Dikkat etmek lazım.

 

https://eksisozluk.com/gurses-opel-rezaleti--5205726?a=popular

 

 

 

 

bir arkadaşımın başına gelen olayı aktarıyorum.

özet geç diyenler için: gürses opel yetkili servisine bıraktığım aracım, hasar danışmanı tarafından bayiden çıkartılıp alkollü ve ehliyetsiz bir şekilde kaza yapılmıştır. bundan dolayı aracım trafikten men edilmiş ve yürümez hale gelmiştir. yetkili servis ise hatanın bedelini kendi istedikleri şekilde karşılayacaklarını söyleyip hukuki sorumluluklardan kaçınıyorlar. ben yapıcı yaklaştıkça güvence vermedikleri için de yaklaşık 2 aydır mağdur ediliyorum.

arkadaşımın anlatımıyla;

27.08.2016’da gürses motorlu araçlar alım satım tic. a.ş. yenisbosna bahçelieveler/istanbul şubesi’ne chevrolet markalı aracımın sağ çamurluğu ve sağ ön tamponundaki çizikler yüzünden kasko kapsamında yapılması için bıraktım. yaklaşık bir hafta sonra arabanın yedek parçalarının yurt dışından geldiği için yapımının bayramdan sonraya kalacağını şirket teknik servisi yetkilisi telefonla iletti.
aracın fotoğraflardan da görüleceği gibi sadece sol çamurluk ve ön tamponunda bir sorun olmasına rağmen yaklaşık 3 hafta sonra rot balans ayarına girdiğinde yürüyen aksamında sorun olduğunu, tekerde içe doğru eğilme olduğunu bu yüzden de yürüyen aksamının tamamen değişeceğini, yurt dışından bu parçaları sipariş ettiklerini ve parçanın 30.09.2016 tarihinde geleceğini söylediler.

aracımın servise teslim ettiğim hali: http://i.hizliresim.com/qq50va.jpg

arabada kalan ogs’mi almak için firma hasar danışmanı ile iletişime geçtim. fakat kendisi babasının 1 kere kalp 1 kere de beyin ameliyatı(!) geçirdiğinden dolayı daha sonradan benimle iletişime geçeceğini söyledi;
http://i.hizliresim.com/9gz3m9.jpg
http://i.hizliresim.com/qe0ag3.jpg
http://i.hizliresim.com/mkqbd6.jpg

daha sonradan benim ısrarlarım sonucu aracın test sürüşünde kaza yaptığını damperli kamyonun çarpıp kaçtığını, aracımın otoparka çekildiğini ve aracı oradan çıkarmak için hasar danışmanına(kendisine) vekalet vermemi söyledi. velhasıl kelam, ben nihayetinde aracımı, plaka sorgulayarak çekildiği otoparkı buldum bir de baktım ki aracım neredeyse pert halde ve trafikten men edilmiş. otoparkta çektiğim fotograflardan gorebilirsiniz;
http://i.hizliresim.com/xdgjpo.jpg
http://i.hizliresim.com/by1aby.jpg
http://i.hizliresim.com/dxraoz.jpg

aracın otopark belgesini çıkarttım.
http://i.hizliresim.com/0yxaed.jpg

aracım 10 eylül gibi tamir edilmiş, hasar danışmanı tarafından müşteriye teslim edeceğim diyerek alınmış ve aynı şahıs, 18 eylül saat 02:00 gibi florya şenlikköy polis karakolu’nun önünde kaza yapmıştır. kendisi alkollü(1.74 promil) ve ehliyetsizmiş. aracın tamir edildiği günden kaza yaptığı güne kadar da toplamda 115 km. yol yapılmış.

kaza raporu: http://i.hizliresim.com/5y03dm.jpg
http://i.hizliresim.com/a3vv17.jpg

olaylar bundan sonra başladı, kaza raporuna göre hasar danışmanının ehliyetsiz yakalanmış (ehliyeti muhtemelen öncesinde de alkolden alınmış) ve park halinde 2011 model opel bir araca çarpmış. benim aracımda en az 15.000 tl hasar, karşı tarafta da aynı şekilde en az 15.000 tl hasar var (değer kaybını hesaba katmıyorum bile).

şirket tarafına gelince, hatalarını telafi etmek için pek bir şey yapmıyorlar, aracımı satın alın diyorum yok efendim biz sadece 0 araç satışını desteklemek için 2.el araç alıyoruz diyorlar. aracımı yaptırın satın aradaki değer kaybını da ödeyin diyorum, yok yönetim kurulundan karar öyle çıkmadı diyorlar. kurul kararına göre aracımı yaptıracaklarmış (kazadan kaynaklı cezaları ödeyeceklermiş), değer kaybını ödeyeceklermiş ve o sırada arabasız kaldığım sürenin araba kiralama bedelini vereceklermiş. ben de teklifi kabul edeceğimi söyleyip verdikleri taahhütler üzerinden sözleşme imzalamayı önerdim. fakat bunu kabul etmediler ve benim zaman kaybına neden olduğumu öne sürüp 1 haftalık araç kirası bedelini vermemekle tehdit ettiler. üstüne aracın tamir edildiği tarihten değil de kaza yaptığı tarihi baz alacaklarını belirterek hatanın kendilerinde olmasına rağmen küçük hesapların peşine düştüler.
bu kadar yüzsüz olmalarından dolayı lanet olsun bir an önce anlaşayım bitsin, hasardan dolayı oluşan değer kaybını da ne olursa kabul edeceğim dedim.

ekimin 3. haftası gibi işlemleri başlatacaktım. aracım trafikten alkol ve ehliyetsiz kullanımdan dolayı men olduğu için cezaları ödetip otoparktan çıkartacaktım. fakat beni bugün arabasına çarptıkları 2. şahıs aradı, firmanın benim ile anlaştığımı, karşı tarafın değer kaybını ödemeyi kabul etmediklerini, bana dava açarak maddi kaybını karşılayabileceğini söylemişler. ben bu konuşma üzerine artık dayanamayarak çıldırdım tabi. adamlar bana aracına çarpılan kişiyle anlaştık, faturaları ödedik her şeyi hallettik demişlerdi. sanıyorum benim aracımı teslim ettikten sonra karşı tarafın hasar ve değer kaybını bana ödeteceklermiş.

sonuç olarak ben bu kadar rezil bir firma, rezil bir yönetim ve lakayt tavırlar görmedim. yalanların da bini bir para. bu firmadan araç almış, bakım yaptırmış, aracınızı hasardan dolayı servise vermiş olabilirsiniz. başınıza bu tarz olaylar gelebilir ve bunlara rağmen suçlu siz çıkabilirsiniz. bunlar, müşteriye değer vermeyen, yanlışlarını örtbas etmeye çalışan ve dahası güvenilmez bir firma. bugünden sonra anlaşma ihtimalim de yok, davamı açıyorum. ayrıca zaten opel türkiye’ye şikayet dosyası da açtım. umarım bunların lisansını iptal ettirip başkalarının da bu tarz sıkıntılar yaşamasının önüne geçerim.

edit: arkadaşım az önce arayıp son durum hakkında bilgi verdi ben de onun ağzından paylaşıyorum;

öncelikle, verdiğiniz destek için çok teşekkür ederim, biraz önce şirketin hasar yetkilisi tarafımı arayıp eğer bu başlığı silmezsem hakkımda suç duyurusunda bulunacaklarını söyledi. hem suçlular hem güçlüler, hatalarını kabul etmek yerine beni baskı altına alıp tehdit ediyorlar.

konu opel türkiye'ye iletilmiş akabinde şikayet dosyası açılmıştır. opel türkiye yetkilisi beni sık sık arayarak anlaşmaya vardınız mı diye sordu ve ben de en son taahhüt ettiklerini yazılı beyan yani sözleşme ile zabıt altına alırlar ise kabul edeceğim ama her şeyin fiyatı ve süreci açık ve net şekilde yazılmalı dedim. opel türkiye durumu bayiye ilettiğini söyledi. bayi de beni arayarak böyle bir sözleşme yapmayacaklarını genel kurullarının bunu kabul etmediğini zaten iş emri açacaklarını söyledi ben de reddettim. bunu da opel türkiye'ye söyledim artık dava etmekten başka çarem olmadığını güvenmediğimi söyledim ve opel türkiye bana mağduriyetimin giderilmesi için anlaşma durumunda, taahhüt edilenlerin yapımını takip edeceklerini söyledi, anlaşmaz da dava yoluna gider isem şikayet dosyasını kapatacağını ilettiler.

durumu öğrenir öğrenmez savcılığa suç duyurusunda bulunmuştum, insana mı çarptılar devletin malına mı zarar verdiler bilmediğim için kendimizi garanti altına almak adına hemen savcılıkla alakalı başvurularımı tamamlamıştım.

not: özelden bir çok mesaj atıldı ve hala atılıyor, ilginiz için kendi adıma da teşekkür ederim. mesajların hepsi bu konu hakkında olduğu için yarın iş yerinde arkadaşıma gösterip cevap vereceğiz.

(bilgilendirmek amaçlı) edit 2: (yine arkadaşımın kendi yazısıyla) araç benim üzerime değil şirket aracı (arabayı aile dostumuzdan aldık ama üzerinde rehin olduğu için tescil işlemini bu aya ertelemiştik). ben hasardan dolayı aracı, maalesef bu firmaya kasko kapsamında yapılması üzere vermiştim. olaylar bu noktaya gelince de aracın vekaleti bana verildi ve tüm işlemlerini ben takip ediyorum. herkes ne kadar sabırlı olduğumu söylemiş, aslında şirket aracı olduğundan prosedürlerle uğraşmayı istemediğimden olayı kısaca çözmeye çalışmıştım. şirket bana yasal bir zeminde çözme imkanı sunmayınca, olayı hukuki sürece taşıma kararı aldım.

(firmanın açıklamasına cevaben) edit 3: hukuki olarak hakkım olmadığı söylenmiş halbuki öncesinde de belirttiğim gibi aracın vekaleti tarafımdadır.

duyuruya sırasıyla cevap vermem gerekirse;
1. aracın 17 eylül’de tamir işlerinin bittiği söylenmiş. fakat hasar müdürü i… bey tarafından aracın 9 eylül’de tamir edildiği 10 eylül cumartesi günü ise hasar danışmanının mesaisi olmamasına rağmen şirkete gelip aracı müşteriye teslim edeceğini söyleyerek otoparktan çıkardığı tarafıma iletilmişti.

2. araç üzerinde rehin olduğu için satış yapılamayacağını fakat gerekirse rehinin satış için tarafımızca kaldırılacağını ilettik. biz de şu teklifleri sırasıyla sunduk:
*aracın söylenildiği gibi 90.000tl değil, 65.000tl(bedeli+değer kaybı+arabasız kaldığım süreç göz önünde bulundurularak) olarak gürses opel’e satış yapabileceğimizi teklif edildi.

*aracın tamir ettirilip üzerine 30.000 tl para verilmesi teklif edildi.

bu teklifler kabul görmeyince, hukuki süreç ile uğraşmamak için kendilerinin teklif ettiği “biz, hem kazalı cruze nin hem ınsıgnıa nın hasar bedellerinin ödenmesini veya hasarların tamir edilmesini, değer kayıplarının karşılanmasını, cezaların ödenmesini, araçsız kalınan günlerin bedellerinin ödenmesi” sözleşme ile tarafıma taahhüt edildiği şartlarda kabul edeceğimi söyledim. fakat bu teklifim de bildiğiniz üzere kabul görmedi.

ayrıca karşı tarafın aracında oluşan değer kaybını ödeyeceklerini belirtmelerine rağmen, dün aracı hasar gören şahısın yetkilisi beni arayarak "firma bana sizinle anlaşmış olduğunu söyledi, daha önce değer kaybını öderim demelerine rağmen şu an ödemeyeceklerini ve hukuk yollara başvurmam gerektiğini ilettiler. ben de hukuki bağlamda muhatabım siz olduğu için ve mağduriyetinizi bildiğimden dolayı size bilgi vermek için aradım" dedi. zaten bardağı taşıran son damla bu oldu.

olan olayda hiç bir kabahatimiz olmamasına rağmen, sürecin hızlı ve kolay bir biçimde sonuçlanması taraftarıyken, firma hala bu durumda bizi suçlamakta ve süreci çıkmaz bir sona götürmeye çalışıp kendi kabahatlerini örtmeye uğraşmaktadırlar.

yapılan açıklamaların çoğu yanlış, hatalı ve eksik olmasına rağmen hiç biri suçlarını aklamamaktadır. bu açıklamadan sonra sürecin beni daha fazla yıpratmaması adına kendileri ile iletişim kurmayacağımı belirtmek isterim. bundan sonra olayları avukatım takip edecektir.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

olayda aracın trafikte  bağlanması ile başlıyor . ruhsat sahibi harici alamaz aracını onu gizleye çalışırken de çarşafa sarıyorlar.

yetkili servisin hasar bölümüne de distribütörler karışmaz ordan da bir kilit.

Bayi sahibinin ihmali ile ehliyeti alınmış personele araçla çıış izni verilmesi..

nerden baksan etkisiz yetkili bayi denen yer çıkıyor ortaya

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Irgın

2  gündür takipteyim merakla bekliyorum ama Opel gözümden iyice düştü.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bayağı bilinmeyni bol denklem gibi.. bayi açısından ehliyetine daha önce el konmuş personelin kapıdan araba ile çıkması bilr başlı başına bir fiyasko.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Misafir

Alt yorumlara firmaya gereksiz yüklenilmiş. Yazdıklarına göre firma iyi niyetli yaklaşmış gibi ama denildiği gibi sürekli karmaşık bir hal almış olaylar.

 

iki tarafta kendine göre yorum yapıyor, kesin olan tek şey servis elemanının aracı,izinsiz, alkollü ve ehliyetsiz olarak kaçırıp kaza yapmış olması.

Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

okurken tansiyonum çıktı resmen,sakin olup aklı selim davramak sanırım en zor olanı okurken bile zor :D ,sonucu merak ediyorum....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

iki tarafta kendine göre yorum yapıyor, kesin olan tek şey servis elemanının aracı,izinsiz, alkollü ve ehliyetsiz olarak kaçırıp kaza yapmış olması.

O apayrı bir sorumsuzluk zaten.Kim cesaretlendirmiş,bu rahatlığı nerden bulmuş ceza verilirken bunlarda göz önüne alınmalı bence. 

Yorum bağlantısı
Misafir

İnsanın başına damdan kurbanlık keçi düşerek öldüğü bir ülkede normal değil mi? Olayın onlarca cephesi var bakılacak.

Ben içimizde kaç kişinin; alkollü olarak direksiyona geçersem yakalanıp ceza yerim, ehliyetime el konulur. kaygısı taşıdığını merak ediyorum. Artık, kurallara uymamanın cezasının olmadığı bir ortamımız var. Sadece o kuralların konmasına sebep olabilecek olaylara karıştığımızda, muhataplarımızla mahkemelere düşüp aylarca uğraşıyoruz.

Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Ben de başından beri takipteyim, bugün firmanın açıklaması düşüncelerimi biraz değiştirdi. Firma büyük oranda kusurlu fakat 40 binlik araca 90 bin talep edilmesi gerçekse işin rengi değişir.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
(düzenlendi)

Bence Araç sahibi veya vekaleti olan bayan sonuna kadar haklı .Araç bedeli ister 40 bin olsun ister 10 bin . Bence az bile istemiş , sanayide müşteri aracının yakıtını çekip hafta sonu gezen tamirci çırakları duymuştum ama yetkili servisten araç çıkarıp alem yapıp sonrada kaza yapanını duymamıştım . 

tarihinde Ali Gürsoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Alt yorumlara firmaya gereksiz yüklenilmiş. Yazdıklarına göre firma iyi niyetli yaklaşmış gibi ama denildiği gibi sürekli karmaşık bir hal almış olaylar.

İyi niyetli falan değil. Alkollü araç kullanıp aracı pert etmişler. Olayı hiç duyurmadan adama sıfır km araç verip kapatmaları lazımdı.

Onlar işin dalgasında daha.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Talha Burak Ertem

Olay basına ve tüm sanal aleme deklare edildiği için bayinin açıklama yaptığını ve çalışanından kaynaklı kendine ait büyük bir sorumluluğu üstünden atmaya çalıştığını düşünmekteyim. Hele ki şimdi haberlere de konu olduysa akşam TVlerde göreceğimiz kesin. Allah kimseye vermesin bu tarz sıkıntıları...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Bence Araç sahibi veya vekaleti olan bayan sonuna kadar haklı .Araç bedeli ister 40 bin olsun ister 10 bin . Bence az bile istemiş , sanayide müşteri aracının yakıtını çekip hafta sonu gezen tamirci çırakları duymuştum ama yetkili servisten araç çıkarıp alem yapıp sonrada kaza yapanını duymamıştım . 

Mesela amerikonyada olsa bu olay aracın sahibi o şirkete %30 ortak olurdu, onu al paranı git değil bunu anlamıyor millet, adamlar parktan çıkartabilseler arabayı dışarda yaptırıp hiç bişey olmamış gibi davranacakken hacetlenmişler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

..... onarımın tamamlanmasını müteakiben 17.09.2016 tarihinde araç hasar danışmanı tarafından mesai bitimine 15 dakika kala müşteriye teslim edilmek üzere alınmış fakat teslim edilmek yerine şirket dışına çıkarılmıştır.

aynı gün alkollü olarak park halinde bulunan ınsignia model bir araca çarparak kazaya neden olmuştur. 

 

 

mesai bitimine 15 dk. kala araç sahibi aracını teslim almak için oradamıymış. ya da aracı müşterinin adresine mi götürüp teslim edecekmiş?  kuyruklu Yalan.!

 

"aynı gün"  kazaya neden olmuş dediği gece saat 03:00 demek ki üzerinde anahtarı bulunan bir araç çalınsa kimsenin ruhu duymayacak. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

..... onarımın tamamlanmasını müteakiben 17.09.2016 tarihinde araç hasar danışmanı tarafından mesai bitimine 15 dakika kala müşteriye teslim edilmek üzere alınmış fakat teslim edilmek yerine şirket dışına çıkarılmıştır.

aynı gün alkollü olarak park halinde bulunan ınsignia model bir araca çarparak kazaya neden olmuştur. 

 

 

mesai bitimine 15 dk. kala araç sahibi aracını teslim almak için oradamıymış. ya da aracı müşterinin adresine mi götürüp teslim edecekmiş?  kuyruklu Yalan.!

 

"aynı gün"  kazaya neden olmuş dediği gece saat 03:00 demek ki üzerinde anahtarı bulunan bir araç çalınsa kimsenin ruhu duymayacak. 

Adam müşterinin arabasını çalmış bunu diyemiyorlar, bir de ehliyetsiz 'hasar danışmanı' mı olur yahu, 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Adam müşterinin arabasını çalmış bunu diyemiyorlar, bir de ehliyetsiz 'hasar danışmanı' mı olur yahu, 

ehliyet hiç almamaışaraba kullanmayı bilmeyen servis müdrü vardı.. kartvizit sahibi idi ama...

Ben de başından beri takipteyim, bugün firmanın açıklaması düşüncelerimi biraz değiştirdi. Firma büyük oranda kusurlu fakat 40 binlik araca 90 bin talep edilmesi gerçekse işin rengi değişir.

hadise karışık ancak diğer bir yorumda yazan: hasar veiren karşı araca trafik sigortası ödeme yapmayacağı için çarpan ruhsat sahibniden istemiş doğal olarak muahatap resmen o. o tüm rakamların toplamı olabilir.

ayrıca ruhsat sahibine ehliyetsiz sürücü yüzünden kesilecek ceaalr var.

 

diğer tarafta araçta yakalamalı rehin varsa aracı da alamaz sahibi....

Yorum bağlantısı
Sadık Taşyürek

Adam müşterinin arabasını çalmış bunu diyemiyorlar, bir de ehliyetsiz 'hasar danışmanı' mı olur yahu, 

 

yazıda dikkat çeken bir ayrıntıda ... kazadan sonraki süreçte sözde danışman "farklı bahanelerle müşteriyi oyalamış" kelimesi.

bu nasıl oyalamaysa şirketin 17 sinde teslim etmek üzere servisten çıkan araçtan ancak 28 inde müşterinin ısrarlarıyla bilgisi oluyor.

araçların servise giriş-çıkış ve tamir, bakım süreçlerini kontrol eden takip eden servis yetkilisi yok muymuş. iş kartı niye halen açık diye soran adam çıkmamış mı?  

bu savunmayı yazan her kimse öyle bir yalan söylemiş ki, okuduğuna kendi bile inanmamıştır.  :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Satırı satırına okudum. Olayı kesinkes bilmemekle birlikte, keseri eline alan kendine yontmaya çalışmış gibi.

Burada araç sahibi yüzde yüz mağdur olmuştur. Zaten hukuki süreç başlamış, Allah kimsenin başına vermesin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Maalesef kaporta onarim servis inisyatifindeyken, bakim mekanik marka inisyatifinde. Bu sebeple hangi marka olursa olsun yukarıda yasananlar maalesef ki dogal sürec bence. Ha, kesinlikle yasanmamaliydi ama, seri uretim markalarda gördüğümüz durumlar.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Danışman değil mi bu kaza yapan ben mi yanlış anlıyorum ? Danışmansa eğer müşteri ile birebir konuşan danışmandır, aracı teslim ettim der etmez şirketin ruhu bile duymaz. İş kartını da kapatma işi danışmanın, sonrasında aracı yaptırmaya çalışırken suçüstü yakalanıyor burada işler karışıyor. Şirket gerekli adımları atmış gibi görünüyor çünkü belli ödemelerin dekontlarını yayınlamışlar tarihler tutuyor mu bilmiyorum. Sonradan ortaya çıkan ve olayla alakası olmayan biri dedikleri de sosyal medyada bu sıkıntılı durumu yayınlayan kişi sanırım..

Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Müsteri tamamen haklı, konu sadece para değil.

Servisteki aracın 10 gün dışarıda kullanılması facia.

Başka belalar da olabilirdi, suça teröre vs karışabilirdi, yaralamalı ölümlü kazaya karışıp kaçsa ne olacaktı.

 

Tam bir rezalet, yetkili servislerin tamamı için kötü bir durum.

 

Giderim ustama, yanımda tamir eder ben de çayımı içerim.Esnaf kazanır.

Yorum bağlantısı
Misafir

Çok zor bi süreç, aslında değil de işte maalesef Türkiyede olunca normal.

Kuzenim sıfır corsa almıştı, tesadüf arabayı teslim aldıktan sonra bi ustasına uğruyor. Kapı değişmiş diyor ustası. Bayii ye gitti, tırdan inerken düştü vs vs dediler, orijinal parça takıldı zaten diyip kabul etmediler. Almanya opel e kadar gitti konu, ve sonunda sıfır araç verildi tekrar.

Benzer bir durum Adana'dan eski üyemiz Mehmet mert in arabası da vw servisinde, servis çalışanı dışarıda makaslar atıp, kırmızılarda geçip sürat yapmıştı, araç sahibi hakkında argo konuşmalar vs yapmıştı diye hatırlıyorum. Bu da araç kamerasından çıkmıştı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...