Hüseyin Aktaş 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 Arkadaşlar merhaba ben Hüseyin aslına bakarsanız uzun süredir aranızdayım fakat tanışma fırsatı bulamamıştık. İşim gereği ıspartada yaşamaktayım aracım ford mondeo tdci 2005 otomatik dizel trend.Bu aracı alalı yaklaşık 15 gün oluyor daha öncede 1998 mk 2 ghia aracım vardı. yeni aldığım araçta çeşitli sorunlar var ve bunların çözümü ile alakalı sizlerle fikir alış verişi yapmak istedim umarım yardımcı olursunuz Öncelikle araç aşırı derecede yakıt tüketiyor örneğin daha dün kayseriden mersine yaptığım yolculukta 150 tl yakıt tükettim. Aracı almadan önce ekpertiz raporu doğrultusunda içime sinerek aldım fakat araç rot balans ayarlarını yeni yaptırmama rağmen özellikle 120 km ile 130 km/hz aralığında titreme yapıyor aynı zamanda söylediğim hız aralığında ve daha düşük hızlarda ayağımı gaz pedalına hafif bir şekilde basılı tutarsam araç tekleme yapar gibi ileri geri vuruntu hareketi yapıyor ardından gaza yüklenir hızı yükseltirsem geçiyor Bazı zamanlarda gaz pedalına yüklenmeme rağmen araç o anda bulunduğu hızda devam ediyor gaz yemiyor ne zamanki dip gaz yapıp vites düşürürsem araç gaz yememe durumundan çıkıp devir kazanıyor. araç beni sürekli dip gaz yapıp gitmeye teşvik ediyor sanki bu problemi düz yolda da yapıyor. Haliyle şehir içi kullanımlar hem gaz yememe hem titreme sorunlarından ötürü can sıkıcı bir hal alıyor Aracımla yolda en ufak bir çukura dahi girsem aracın sol ön tarafından tam olarak nereden geldiğini anlayamadığım bir gıcırdama sesi geliyor. Bu problemi anlamak için aracı çok hızlı bir biçimde sallamamıza rağmen araç hareketsiz haldeyken hiç ses yapmadı. Son olarak aracı aldıktan sonra motor yağı değişimi yapıldı ön iki fren balatası değişti motorda yapılan kontrolde herhangi bir yağ kaçağı vs can sıkıcı bir görüntüye rastlanmadı. ön iki disk tornalandı. filitreler değişti. araç şuan 180 000 de. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 bilgisayara bağlatıp hata kodu varsa onlara müdahale edilmeli ona göre diğer çözüm yolları da araştırılır Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 Titremeye diskler lastikler veya jant eğriliği neden olabilir. Disk tornalatma işi yerine değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum ben. Araçta yoğun duman durumu var mı ve bu tutukluk esnasında arıza lambası yakıyor mu araç Yorum bağlantısı
Hüseyin Aktaş 3 Ekim 2016 Yazar Paylaş 3 Ekim 2016 Titremeye diskler lastikler veya jant eğriliği neden olabilir. Disk tornalatma işi yerine değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum ben. Araçta yoğun duman durumu var mı ve bu tutukluk esnasında arıza lambası yakıyor mu araç titreme konusunda aracı aldıktan sonra rot balans ve jant düzeltme işlemi yaptırdım yaptırmadan önce fren yaptığımda araç yerinde durmuyordu bile titriyor ve sağa sola çekiyordu işlem yapıldıktan sonra frenler düzeldi fakat 120 130 km lerde hala yapıyor. Değiştirme ile alakalı olarak da forumda bir kaç yorum okumuştum orijinal ford otosan diskler değiştirildikten sonra ısınıp soğumaya dayanamayıp çabuk eğildiği söyleniyordu bu konuda bir bilginiz var mı. araçta takriben 100 km altındaki hızlarda duman attığı aynadan izlenebiliyor fakat daha yüksek hızlarda duman kesiliyor arıza lambası yanmıyor bilgisayara bağlandığında da hata kodu okunmuyor bilgisayara bağlatıp hata kodu varsa onlara müdahale edilmeli ona göre diğer çözüm yolları da araştırılır araç bilgisayara bağlandığında herhangi bir hata kodu vermiyor maalesef titreme konusunda aracı aldıktan sonra rot balans ve jant düzeltme işlemi yaptırdım yaptırmadan önce fren yaptığımda araç yerinde durmuyordu bile titriyor ve sağa sola çekiyordu işlem yapıldıktan sonra frenler düzeldi fakat 120 130 km lerde hala yapıyor. Değiştirme ile alakalı olarak da forumda bir kaç yorum okumuştum orijinal ford otosan diskler değiştirildikten sonra ısınıp soğumaya dayanamayıp çabuk eğildiği söyleniyordu bu konuda bir bilginiz var mı. araçta takriben 100 km altındaki hızlarda duman attığı aynadan izlenebiliyor fakat daha yüksek hızlarda duman kesiliyor arıza lambası yanmıyor bilgisayara bağlandığında da hata kodu okunmuyor araç bilgisayara bağlandığında herhangi bir hata kodu vermiyor maalesef yakıt tüketimindeki fazlalık bu problemlerden dolayı olabilir mi acaba Yorum bağlantısı
Sinan Kozan 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 benzer sorunlar benimde başımda var. aracım gitmiyor.hızlanması çok geç oluyordu. sonuç olarak sente ayarında sıkıntı olduğunu söylediler bugun servise bıraktım.sente ayarından olabilir sizin sorunda. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 Ben mk2 de bir defa disk değiştirdim onda da sıkıntı yaşamadım. 3te hiç disk değişimi yapmadım. Ancak benim aracın disk değişimi serviste yapılmış ve ben 30k kilometredir kullanıyorum sıkıntı yaşamadım. Titreme problemi jant veya disklerde n kaynaklıdır diye tahmin ediyorum. Jant düzeltme tam olarak yapılmayabiliyor. Fazla yakıt ve çekişteki düşüklük için ise enjektör ler geliyor aklıma. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Aktaaş 3 Ekim 2016 Paylaş 3 Ekim 2016 Sonunda olan oldu kördüğüm başıma geldi. Dün kayseriden mersine geldiğimi söylemiştim. Bugün akşam üzeri aracı tekrar çalıştırmak istedim fakat tüm çabalarıma rağmen calışmadı. Kızdırma buji arıza lambası ve motor arıza lambası yanıyordu. Tanıdık ustamı aradım ve geldi aracı evin önünde bilgisayara bağladık ve enjektör kontrol basıç regulatörü açık şeklinde bir arıza kodu verdi. Kodu silmenize rağmen tekrar vermeye devam etti. Aracı sabah çekiciyle götürüp enjektörleri söküp bakacağız dedi ustam. Umarım çok masraf açmaz Sonunda olan oldu korktuğum başıma geldi yazmak istemiştim Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 4 Ekim 2016 Paylaş 4 Ekim 2016 Sonunda olan oldu kördüğüm başıma geldi. Dün kayseriden mersine geldiğimi söylemiştim. Bugün akşam üzeri aracı tekrar çalıştırmak istedim fakat tüm çabalarıma rağmen calışmadı. Kızdırma buji arıza lambası ve motor arıza lambası yanıyordu. Tanıdık ustamı aradım ve geldi aracı evin önünde bilgisayara bağladık ve enjektör kontrol basıç regulatörü açık şeklinde bir arıza kodu verdi. Kodu silmenize rağmen tekrar vermeye devam etti. Aracı sabah çekiciyle götürüp enjektörleri söküp bakacağız dedi ustam. Umarım çok masraf açmaz Sonunda olan oldu korktuğum başıma geldi yazmak istemiştim Geçmiş olsun. Allah daha beterinden saklasın. Enjektör lerin kodlaması nı düzgün yapsınlar daha sonra sıkıntı çıkarmasın tekrar size Yorum bağlantısı
Hüseyin Aktaş 4 Ekim 2016 Yazar Paylaş 4 Ekim 2016 http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/279025-2007-fiesta-14-tdci-motor-boğulma-tekleme-ve-arıza-işığı-sorunu/page-2 Uzun araştırma sonunda verdiğim linkteki konuyu buldum ve yarın bunlarada bakmasını söyleyeceğim ustama fakat aracın modelinin farklı olması farkeder mi Yorum bağlantısı
Hüseyin Aktaş 4 Ekim 2016 Yazar Paylaş 4 Ekim 2016 Ayrıca bugün yapılan işlemler araç kurtarıcı vasıtasıyla çekildi ilk olarak yakıt deposu sökülerek deponun içindeki pompa kontrol edildi pompa sağlamdı ardından ustam pompacıyı aradı ve pompacı enjektörleri söküp gönder dedi ve ardından enjektörleri götürdük. Revizyonun ardindan tekrar yerine takıldı enjektörler ve marsa bastık fakat araç calışmadı bunun üzerine ustam buhar basınç borusu olduğunu söylediği bir boruyu çıkarıp içine balata spreyi sıktı ve araç marşa basınca çalıştı ve tüm arıza lambaları söndü. Sorunun kolay çözüldüğünü düşünüp erken sevinmiştim çünkü bir kaç saat sohbet arası verdikten sonra tekrar kontağa bastığımda araç yine calışmadı. Balata spreyi yardımıyla aracı tekrar çalıştırıp pompacının kapısına gittik yarın sabah pompacı ilk iş arabanın pompasını söküp bakacak umarım kolay ve fazla masraf çıkarmadan kurtulurum bu işten bir an evvel Yorum bağlantısı
Mehmet Sezgin 5 Ekim 2016 Paylaş 5 Ekim 2016 dizellerde depo içerisinde yakıt pompası yok diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen depo içerisinde sadece şamandıra olması lazım yakıt miktarını göstermesi için Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Ekim 2016 Paylaş 9 Ekim 2016 Enjektörcüye tekrar gidin... Aynı sorunun tekrar ettiğini söyleyin.. Dünyanın parasını almış.. çözmek zorunda... Sorun yine enjektörlerde bence.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ekim 2016 Paylaş 9 Ekim 2016 kaça alındı bu araç enjektör takıldıktan sonra kodlandı mı? Yorum bağlantısı
Hüseyin Aktaş 1 Kasım 2016 Yazar Paylaş 1 Kasım 2016 konulan teşhis gereği 2500 tl karşılığı enjektörler tamir takımı ile revizyon ve kodlama yapıldı mazot filtresi değişti mazot pompası tamir gördü yakıt deposu temizlendi. Tüm bu tamir faaliyetleri yıllık iznimin son gününe denk geldi ve ben aracı alır almaz izinde bulunduğum mersinden ısparta ya doğru yola çıktım yaklaşık 20 km sonra araç aynı titreme ve duman atma problemini yapmaya başladı ve o şekilde duman ata ata 600 km yol geldim yaklaşık 200 tl yakıt tüketimim oldu. Araç her teklediğinde sorun devam etmesin diye ayağımı gazdan çekip tekrar dip gaz yaptım ve araç vites küçültüp devri yükseltip titremeden devam etti. Ispartaya geldikten sonra mersinde arabayj tamir eden ustayla irtibata geçip biraz çıkışınca aracı ilk fırsatta makina bağlatıp arızayı anlamamızı ve sorun neyse maddi külfetini kendisinin karşılayacağını söyledi. Aracı makinaya bağlantığımda araç hata kodu vermedi ve çok şaşırdık. Aracı makinaya bağlayan usta ise durumun intercooler borularınından olabileceğini öne sürdü ve nokta atışı bir tespitti işçilik dahil 55 tl ücret karşılığı yırtılan intercooler borusu değişti ve araç sanki yeniden doğdu Araç 27.500 gibi bir fiyata alındı Yorum bağlantısı
Misafir 1 Kasım 2016 Paylaş 1 Kasım 2016 Kronik problem. Benim araçta da aynı hortum değişmişti. Yalnız gaza yüklenince hortumdaki yırtıktan fuujj şeklinde garip bir hava sesi de geliyordu. Bu arada 55 TL'de bedava olmuş. Ben yetkili servise götürmüştüm, yanlış hatırlamıyorsam 400 TL ödemiştim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts