İçeriğe Yönlendir

Hakan'ın Patronu


Hakan Bayrak

Recommended Posts

Hakan Bayrak

Geçenlerde çok sert bir fren yapmak zorunda kalmıştım ve o frenlemeden sonra ABS ile TCS ışığı ara ara yanmaya başladı. Son zamanlarda artık sönmez olmuştu. Frenleme önemli olduğu için sanayinin yolunu tuttuk Patronla. Aracı bilgisayara bağlayınca sol ön teker devir sensör arızası gibi bi hata aldık. Bunu üzerine usta sol ön ABS sensörünü söktü ölçümleri yaptı "Üzerinden çıkan sensör fabrikasyon, tamir yoluna gidelim derim; yenisinin ucuz olanları riskli, aynı kalitedekilerse çok pahalıdır." dedi bana da "Tamam." demek düştü.

 

W09G02.jpg

 

Bu arada ben de sağı solu fotoğraflayayım dedim. Alttaki fotoğraftaki iki kablonun biri ABS sensörü diğeri de sanırım balata sensörü ama görünen o ki her iki tarafta da balata sensörlerini iptal etmişler. Hadi iptal ettiniz kabloyu ordan neden kestiniz bre zındıklar. Neyse ilerde ona da el atarım umarım. Tamirat yapıldı işçilik bence tatmin ediciydi çok kasapvari bi çalışma oldu gibi hissetmiyorum. Tamirat sonrası fren testine çıkıldı sonuç başarılı.

 

37jpJp.jpg

 

P06Ogv.jpg

 

Yaklaşık 7-8K önce disk aynaları ve balatalar değişmişti, sökülmüşken onlar kontrol edildi şimdilik bi sıkıntı yok gibi.

 

LygOmJ.jpg

 

Herkese iyi forumlar.

 

Km: 222,5K

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gecmis olsun. Balata sensoru kolaydir ama bildigim kadari ile söküldügundr sürekli yanması lazim. Yanmıyor mu şimdi isigi?

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
(düzenlendi)

Teşekkür ederim hayır yanmıyor. Sanırım ona da el attılar. :unsure2:

tarihinde Hakan Bayrak tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Geçmiş olsun Hakan, balata bittiğinde sensörlü olanından alıp kabloları bağlatırsin. Ustalar kasap olmuş, yazık ediyorlar araçlara.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

O model arabada balata sensörü mü var? 

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
20 saat önce, Münir Nurettin Taşova yazdı:

Geçmiş olsun Hakan, balata bittiğinde sensörlü olanından alıp kabloları bağlatırsin. Ustalar kasap olmuş, yazık ediyorlar araçlara.

 

Teşekkür ederim Münir. Geçen sefer balataların aciliyeti vardı sensörlüsü için bekleyemedim ama dediğin gibi sonraki değişimde kısmet bakalım.

 

20 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

O model arabada balata sensörü mü var? 

 

Evet var. Cam suyu seviye sensörü bile var Alman yapmış. :) Bizim ustalar da anca iptal ediyor. :angry:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hakan Bayrak

Rektefiye sonrası motorun 10K bakımı gelmişti iki hafta önce hem gezme hem bakım amaçlı İzmir'e gittik cumartesi sabah hemen Ustaeller'e çektim Patron'u. Bakımı yaptık Sabri Abi ile bol bol sohbet ettik yalnız nedendir hiç foto çekmek aklıma gelmemiş ne Patron'u ne kendimizi. :/ Sabri Usta'nın bayağı kafasını şişirdim Salih Usta izinliymiş o gün ucuz yırttı. :) Foto olmayınca paylaşım yapmadım ben de hemen. Şu an motor iyi şanzıman iyi ancak LPG beni benden alıyor. Seneye süresi dolacak ve iyice sapıttı. Motorla şanzımana o kadar para harcayınca LPG nin performansı düşürmesini hazmedemiyordum. Edremit'te LPG ustam ile görüştüm anlaştım motor kısmındaki tesisatı yenilemeye karar verdim. Geçen cumartesi LPG den kurtulduk. Söküm öncesi şöyle bir görüntü

 

ldDjmE.jpg

 

sonrasında ise şöyle bir manzara

 

p0DP9r.jpg

 

çıktı ortaya. LPG montajını haftaya yapıcaz usta 1 hafta şehir içinde aracı kendi tesisatıyla kullanmamı tavsiye etti, beyin ve sensörler kendine gelir manasında ben de kabul ettim. Hazır LPG sökülmüşken bişey denemek istiyorum bakalım becerebilecek miyim onu da yapınca paylaşmayı düşünüyorum.

 

Not: LPG nin sıkıntılı olması sebebiyle İzmir'e de benzinle gidip gelmiştim. Evet çok tuzlu oldu ama benzinde uzun yol biraz iyi geldi gibi heralde galiba sanırsam Patron'a bilemiyorum. Sabri Abi de benzinle kullanınca aracın sensörlerinin kalibre olacağını söylemişti o zaman gittiğimde. Madem motor yaptırdık olabildiğince sağlıklı kullanayım dedim ben de iki ustaya uydum. Herkese iyi forumlar.

 

Km: 224K

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hakan Bayrak

Motoru amatörce temizlemeye çalıştım. Çok aşırı farketmedi veya ben çok tatmin olmadığım için bana öyle geliyor bilemiyorum ama en azından biraz temizlendi ara ara da temizlersem daha iyi olacak gibi. Motoru temizledikten hemen sonra foto çekmemişim LPG montajından sonra çektiğim foto (kirlisi yukarıda) gelsin.

 

7q5BdN.jpg

 

Motorun bu kadar pis olmasının sebebi daha önce motorun sağlıksız zamanlarında (hem motorun kendisine hem izolatöre) yağ atmasından ve bu yağa toz yapışmasından dolayı gibi görünüyor. Şöyle ki kaput izolatörünün hali

 

5gbNlD.jpg

 

böyleydi. Motor temizliğini daha önce yapmış olduğum için izolatörü şu şekilde

 

ojodJq.jpg

 

sökmek durumunda kaldım. Bu sıralama ile işlem yapmak çok problem olmadı ama izolatörü daha önce sökmek daha kolay olurmuş tecrübe oldu. Sökülmüş hali

 

9Q0Yy9.jpg

 

0190MD.jpg

 

epey iç karartıcıydı. İzolatörü bir hafta bagajda gezdirip halı yıkamacılardan fiyat aldım nasıl temizleyeceklerini sordum. Ne istedikleri fiyat ne de yıkama şekilleri içime sinmedi sonuç olarak

 

JamV5o.jpg

 

Allah ne verdiyse giriştim. :) İzolatörün son hali

 

YDmVP6.jpg

 

bu şekildeydi ama eminim tam temizlenmedi. Şu an terasta kurutuyorum eğer (üç boyutlu) formu bozulmadıysa en kötü bir kez daha yıkamak istiyorum. O kururken kaputa giriştim. Şu haldeyken

 

Egk2QA.jpg

 

şu duruma

 

7q5QVY.jpg

 

getirdim. Bu kısım içime sindi yalan yok. :) Hazır kaşıntı tutmuşken stoplara da giriştim. Söktüğüm kadar varmış gerçekten.

 

p0l2Rr.jpg

 

7q5QXl.jpg

 

brm92m.jpg

 

GBaGPV.jpg

 

Son hali

 

p0l2Wz.jpg

 

bayağı farketti. Bu arada bagaja su giren yeri de tespit ettim maalesef her iki stobun üst vida ayakları kırılmış ve üst taraf açılmış haliyle su sızmaya başlamış buralardan. :(

 

P0mG1v.jpg

 

Yapıştırma yoluna gittim

 

GBaGZ7.jpg

 

ama montaj sırasında vidayı sıkınca hemen attı yapışkan. Ya daha güçlü profesyonel bir yapıştırıcı bulmam lazım ya da diğer seçeneklere bakmam lazım. Ama fiyatı nedeniyle yenisini almayı seçeneklere dahil edemiyorum :/ belki makul fiyatlı çıkması olabilir. Herkese iyi forumlar.

 

Km: 224K veya 225K bakmamışım:blush:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ellerinize sağlık. İzolatör kalitesiz malzeme ise bir süre sonra maalesef katmanları ayrılmaya başlayacak. Umarım bu yaşanmaz. Gerekirse bir döşemeciye kalıbı çıkarttırılıp yeniden yaptırılabilir o durumda.

Stoplar için Sunfix ya da 404 kullanın. Taş gibi yapması gerekir.

Bu arada akü kabloları gözüme çok ince gözüktü. Orjinal kablo olduklarına emin misiniz?

Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Eline sağlık. Motor ikinci üçüncü temizlemende daha güzel olacaktır. Dün bir motor temizliği daha yaptım, hem çok daha kolay hem de daha temiz oldu. Yedek su kabını da söküp içini iyice temizleyebilirsin. Stopları bende söküp temizleyeyim dedim, yapıştırmışlar sanki zorlamama rağmen çıkmadı. Fotoğraflarından arka formunu görmüş oldum. :good1:

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Ellerinize sağlık. İzolatör kalitesiz malzeme ise bir süre sonra maalesef katmanları ayrılmaya başlayacak. Umarım bu yaşanmaz. Gerekirse bir döşemeciye kalıbı çıkarttırılıp yeniden yaptırılabilir o durumda.

Stoplar için Sunfix ya da 404 kullanın. Taş gibi yapması gerekir.

Bu arada akü kabloları gözüme çok ince gözüktü. Orjinal kablo olduklarına emin misiniz?

 

Teşekkür ederim. İzolatör sanırım orjinal ama dağılırsa da yapacak bişey yok döşemecinin yolunu tutarım sanırım. Stoplar için Sunfix i @Muhteşem Or Abi'den de duydum müsait bi zamanda alıp denemek istiyorum. Aküden radyatör fanlarına destek yapılmış muhtemelen onun kablosunu görüyorsunuz akünün kendi kabloları hava filtresi kutusu tarafında.

 

ojoNr9.jpg

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
8 dakika önce, Münir Nurettin Taşova yazdı:

Eline sağlık. Motor ikinci üçüncü temizlemende daha güzel olacaktır. Dün bir motor temizliği daha yaptım, hem çok daha kolay hem de daha temiz oldu. Yedek su kabını da söküp içini iyice temizleyebilirsin. Stopları bende söküp temizleyeyim dedim, yapıştırmışlar sanki zorlamama rağmen çıkmadı. Fotoğraflarından arka formunu görmüş oldum. :good1:

 

Teşekkür ederim Münir. Aynen motor konusunda özellike eski model araçta şunu gördüm. Motor bir kerede ak-pak olmuyor. Belli aralıklarla temizlik yaparak belli bir temizlik seviyesine ulaşıyorsun. Tabii asıl mevzu temizlikten önce kirleticileri azaltmak veya bitirmekti ben de onu yapmaya çalıştım. Bu arada Sonax motor temizleyici Tekzende de varmış kargoya falan gerek yokmuş haberin olsun. Yedek su kabım son demlerini yaşıyor bence temizlikten ziyade yenisini alsam daha iyi olacak. :) Stopları biraz güçlü çekmek gerekiyor ben sızıntıyı bulmak için sana göre daha ısrarcı olmuş olabilirim o konuda. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Radyatör fanlarına niye destek yapılmış? Enjeksiyonlu beyinli bi araç. Dereceyi gördüğünde fan zaten açılmalı?

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak

Eski sahiplerinden biri manuel takılmak istemiş sanırım içeriye de düğme takılmış çünkü. Ya tedbirli olmak istedi ya da conta yaktı yoğurdu üflemeye başladı bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Hakan Bayrak

Uzun süredir işe gidip gelme haricinde Patronla pek takılmıyorduk. Neyse bu haftasonu havanın güzel olmasını fırsat bilerek stopların silikon işine giriştim. Kaportacı, orta kalite siyah cam silikonu önerince camcıya gittim. Ben, çok güçlü olmayacak deyince "Bizim ürünleri kullanırsan sökmek için çelik testere ile kesersin." dedi ve bana şu ürünü

 

8YRMP7.jpg

 

önerdi. (8,5 TL) Sızan yağmur suyunun nem yapması sebebiyle önce Patronu bi güzel soydum ve stopların denk geldiği yeri temizledim.

 

PlJ0Q5.jpg

 

Daha sonra silikonu sürmeden önce stopları da biraz temizledim. Bu aradaki stoplardaki yalıtım orjinal mi bilmiyorum ama sanki sonradan yapılmış gibi duruyor. Sıvı köpük gibi bir şeymiş sanırım.

 

Z9oZ33.jpg

 

Aksiyon kameram olmadığı ve yalnız olduğum için silikonu sürdükten sonra direk yapıştırıp bantladım arada görüntü alamadım.

 

8YRMXA.jpg

 

Bunlar da bagaj içinden görüntüsü

 

XPR08j.jpg

 

PlJ0N7.jpg

 

Çalışmayı cumartesi sabah-öğlen yaptım. Pazar gecesi sağanak yağmurdan sonra pazartesi sabahı bagajda hatta stoplarda su izine rastlanmadım, sonuç şimdilik başarılı takip edeceğim.

 

Silikonun kurumasını beklerken müzdarip olduğum başka bir olaya el atmak istedim. Kapıları açınca kendi kendine kapanıyordu. Normalde kapıların kademeli açılıp kapanması ve belli bir noktada sabit durması lazım. Ancak yağla toz birleşince bu mekanizmadaki kanalları doldurmuş. Tekzenden, yanılmıyorsam "pas giderici ve yağlayıcı" gibi bir ismi olan ürün aldım onu bol bol sıktım. Fotoğrafını çekmemişim tekrar alınca çekerim. Bunu bu forumda bir abimiz yapmıştı daha önce ancak kim olduğunu unuttum. Vesile ile kendisine teşekkür ederim. Ve evet kapıların dördü de artık yeni araba kapısı gibi açılıp kapanıyor.

 

Sol ön kapı

5D6gzA.jpg

 

Sağ ön kapı

y0ZEDM.jpg

 

Herkese iyi forumlar.

Km: 230XXX

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
On 15.05.2017 at 23:44, Hakan Bayrak yazdı:

Eski sahiplerinden biri manuel takılmak istemiş sanırım içeriye de düğme takılmış çünkü. Ya tedbirli olmak istedi ya da conta yaktı yoğurdu üflemeye başladı bilemiyorum.

 

On 16.05.2017 at 00:37, Hakan Bayrak yazdı:

Hangi anlamda?

Şu manada sormuşum (1 sene sonra gelen cevap :) )

Şimdi dereceyi görünce fan otomatik açılıyor mu? Hararette vs sıkıntı var mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sani pek konu atlamazdın sen ama.
Bu soruyu fena atlamışın [emoji23]
10 ay olmuş.

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
1 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

 

Şu manada sormuşum (1 sene sonra gelen cevap :) )

Şimdi dereceyi görünce fan otomatik açılıyor mu? Hararette vs sıkıntı var mı?

 

O konuda bir sıkıntı yok aslında fan gerekli yerde açıyor (L harfi civarında) Aldığımda böyleydi ben söktürmek istedim elektrikçi "Sökmeyelim, orjinal tesisat zayıfsa fan hiç çalışmayabilir." dedi ben de bir daha sorgulamadım. Aslında ben de alıntı veya etiket yapsaymışım olurmuş @Mehmet Ozyurek Abi, nedense yapmamışım. :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Sani pek konu atlamazdın sen ama.
Bu soruyu fena atlamışın emoji23.png
10 ay olmuş.

 

1 dakika önce, Hakan Bayrak yazdı:

 

O konuda bir sıkıntı yok aslında fan gerekli yerde açıyor (L harfi civarında) Aldığımda böyleydi ben söktürmek istedim elektrikçi "Sökmeyelim, orjinal tesisat zayıfsa fan hiç çalışmayabilir." dedi ben de bir daha sorgulamadım. Aslında ben de alıntı veya etiket yapsaymışım olurmuş @Mehmet Ozyurek Abi, nedense yapmamışım. :)

 

Alıntı olmayınca kaçmış :)

Varolan tesisatla sonradan eklenenin birbirini besleme gibi bir durumu yok. Sonradan eklenen ancak manuel müdehele için olabilir. Zaten ilk zamanlarda belirtmişsiniz. Ben olsam tutmazdım daha :)

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

 

 

Alıntı olmayınca kaçmış :)

Varolan tesisatla sonradan eklenenin birbirini besleme gibi bir durumu yok. Sonradan eklenen ancak manuel müdehele için olabilir. Zaten ilk zamanlarda belirtmişsiniz. Ben olsam tutmazdım daha :)

 

Sonraki bağlantıda röleye benzer bir şey var onun yükselten/güçlendiren bir şey olduğunu söyledi usta . Muhtemelen açması gereken yerde fan açmamış sonrasında hem güçlendirmişler hem de manuel açma/kapama eklemişler dedi. Ustanın yalancısıyım. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Azad Mirzade

Konuyu ilk defa görüyorum, faydalandım okurken teşekkürler.

 

Hakan'ın Patronu başlığını önce algılayamadım ama sonradan araba ne derse senin onu yaptığını görünce mantıklı geldi :) :)

 

Benim kapı da gıcırdıyordu wd40 sıktım sesi kesildi, aklım esen yere de wd40 sıkmak istemiyorm ama napalım :D

Yorum bağlantısı
Hakan Bayrak
12 saat önce, Azad Mirzade yazdı:

Konuyu ilk defa görüyorum, faydalandım okurken teşekkürler.

 

Hakan'ın Patronu başlığını önce algılayamadım ama sonradan araba ne derse senin onu yaptığını görünce mantıklı geldi :) :)

 

Benim kapı da gıcırdıyordu wd40 sıktım sesi kesildi, aklım esen yere de wd40 sıkmak istemiyorm ama napalım :D

 

Kendi tecrübelerimi paylaşmaya çalışıyorum faydası olduysa ne mutlu. wd40 sıktığınız yerlerden yağlanması gerekenleri unutmayın bu sefer yağsız kalınca çalışmaları zorlaşmasın. :)

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade
15 saat önce, Hakan Bayrak yazdı:

 

Kendi tecrübelerimi paylaşmaya çalışıyorum faydası olduysa ne mutlu. wd40 sıktığınız yerlerden yağlanması gerekenleri unutmayın bu sefer yağsız kalınca çalışmaları zorlaşmasın. :)

 

bildiğimiz makina yağı olur mu?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...