İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3- Garip Ve Önemli Sorun/ Güç Kaybı


Özgün Önder

Recommended Posts

Özgün Önder

Tuncay ustada turbo revizyonu yaptırdım. 1000 tl ye maloldu. Araç şu an iyi durumda.

Turbo söktük ve fanın kilitlendiğini gördük. Bu şekilde 600 km yol gelmiş olmama ustalar çok şaşırdı. Eğer pervane kırılsaydı motoru yermiş öyle dediler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Baki Aburşu

Çok geçmiş olsun. Sorunun hallolduguna sevindim. Bende hafta içi Ankara ya şanzıman tamirine iki araba gittik. Arkadasin arabası 307 dizel di perfirmansi düşüktü. Turbo devreye gormiyormus meğerse. Sivastan ankaraya turbosuz gelmiş. 650 tl ye turbpo revizyon ve kontrol eden valf değişti ve şuan aracin gidişinden memnun. Turbo revizyonu anlayan birinin elinden çıkarsa korkulacak bir tamir değil. Umarım kazasız arızasız binersiniz.

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Çok teşekkür ederim. Bende aynı şekilde Manisa dan Ankara'ya turbosuz geldim. Büyük risk atlatmışım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ersin Alan

Çok teşekkür ederim. Bende aynı şekilde Manisa dan Ankara'ya turbosuz geldim. Büyük risk atlatmışım.

Hocam çekiş düşmedi mi büyük oranda bir performans kaybı hissetmiş olmalısınız

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özgün Önder

Hocam çekiş düşmedi mi büyük oranda bir performans kaybı hissetmiş olmalısınız

Turbo çalışmıyorken tabii ki çekiş inanılmaz derecede düşmüştü ki bunu yukarıdaki mesajlarda da belirttim zaten.

 

Turboyu revizyon yaptıralı 2 ay oldu, aracın performansı hiç arıza yaşanmamış gibi yüksek. Bu durum beni oldukça memnun etti. Hatta üzülerek söylüyorum 159 ile radar cezası yedim :) 

 

Ayrıca yakıt tüketimi 100km de ortalama 7.5 seviyesindeyken turbo revizyonundan sonra 6.5-6.4 e kadar düştü. 

 

Geçtiğimiz hafta Ankara'ya gittim, gitmişken Tuncay ustaya da uğradım, kendisi aracı test etti, çok memnun kaldı, şahlanıyor resmen dedi :)

 

Ancak 4-5 aydır devam eden siyah duman problemim devam ediyor. Özellikle ilk kalkışta araç vites değiştirirken, yada giderken gaza yüklendiğimde hızlanmak için araç vites düşürdüğünde arkayı duman bulutu kaplıyor.

 

Bu problemi de Tuncay ustaya sordum, kendisi test sırasında inceledi ve bana manifoldu temizledik mi diye sordu. Temizlememiştik. Duman ile ilgili yorumu da "Abi biz bu dumanı bi şekilde çözeriz, enjektöre gireriz vb birkaç işlem yapar buluruz çözeriz ama 4-5bin para harcayıp dumanı kestik demeye gerek yok. Boşa masraf olur. Aracında herhangi bir sıkıntı yok gönül rahatlığıyla binebilirsin" dedi.

 

O böyle dedikten sonra benimde artık içim rahat. :) Bu arada kendisine kilometresi düşük 530d arıyormuş bilginiz olsun :)

 

Herkese dinlediği, yardımcı olmaya çalıştığı ve ilgilendiği için çok teşekkür ederim.

İyi günler.

Yorum bağlantısı

Turbo çalışmıyorken tabii ki çekiş inanılmaz derecede düşmüştü ki bunu yukarıdaki mesajlarda da belirttim zaten.

 

Turboyu revizyon yaptıralı 2 ay oldu, aracın performansı hiç arıza yaşanmamış gibi yüksek. Bu durum beni oldukça memnun etti. Hatta üzülerek söylüyorum 159 ile radar cezası yedim :)

 

Ayrıca yakıt tüketimi 100km de ortalama 7.5 seviyesindeyken turbo revizyonundan sonra 6.5-6.4 e kadar düştü. 

 

Geçtiğimiz hafta Ankara'ya gittim, gitmişken Tuncay ustaya da uğradım, kendisi aracı test etti, çok memnun kaldı, şahlanıyor resmen dedi :)

 

Ancak 4-5 aydır devam eden siyah duman problemim devam ediyor. Özellikle ilk kalkışta araç vites değiştirirken, yada giderken gaza yüklendiğimde hızlanmak için araç vites düşürdüğünde arkayı duman bulutu kaplıyor.

 

Bu problemi de Tuncay ustaya sordum, kendisi test sırasında inceledi ve bana manifoldu temizledik mi diye sordu. Temizlememiştik. Duman ile ilgili yorumu da "Abi biz bu dumanı bi şekilde çözeriz, enjektöre gireriz vb birkaç işlem yapar buluruz çözeriz ama 4-5bin para harcayıp dumanı kestik demeye gerek yok. Boşa masraf olur. Aracında herhangi bir sıkıntı yok gönül rahatlığıyla binebilirsin" dedi.

 

O böyle dedikten sonra benimde artık içim rahat. :) Bu arada kendisine kilometresi düşük 530d arıyormuş bilginiz olsun :)

 

Herkese dinlediği, yardımcı olmaya çalıştığı ve ilgilendiği için çok teşekkür ederim.

İyi günler.

araç kaç binde kaç model bu arızaları yasadınız ?  duman şimdi değil ama ileride problem olur muhtemelen yani çok düz mantık konuşmuş usta 

 

sağlıklı bir motorun  duman atmaması gerek sağlıklıdan kastım, motorun gidişi vs değil. aracın içerisindeki parçaların enjektor bujı vs ornek olarak soyluyorum bunların saglıklı çalışması, eğer maliyeti fazla değilse bence duman olayını çözün derim. 4-5 bin bana bıraz fazla gıbı geldı sıfır enjektor takımı vs mı takılması gerekıyormus 

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

araç kaç binde kaç model bu arızaları yasadınız ?  duman şimdi değil ama ileride problem olur muhtemelen yani çok düz mantık konuşmuş usta 

 

sağlıklı bir motorun  duman atmaması gerek sağlıklıdan kastım, motorun gidişi vs değil. aracın içerisindeki parçaların enjektor bujı vs ornek olarak soyluyorum bunların saglıklı çalışması, eğer maliyeti fazla değilse bence duman olayını çözün derim. 4-5 bin bana bıraz fazla gıbı geldı sıfır enjektor takımı vs mı takılması gerekıyormus 

araç 200.000 km'de 2006 model 2.0tdci. nitekim revize olduktan sonra duman azaldı. dediğim gibi aşırı yüklenmelerde atıyor sadece ve sürekli olmuyor, tabiri caizse püf diyor ve kesiyor.

Sorunununz çözüldüğünü sevindim sorunsuz günler inşallah

teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...