İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3- Garip Ve Önemli Sorun/ Güç Kaybı


Özgün Önder

Recommended Posts

Özgün Önder

Arabam 2006 model Mondeo 2.0 Tdci Otomatik vites ghia. 195000 km de.

Ben aracı 180000 de aldım sorunsuz kullanıyordum. Aldıktan sonra Ankara'da Tuncay ustaya götürdüm, kendisi de motoru vb çok beğendi. Ardından son 1 buçuk aydır araç normalden fazla siyah duman atmaya başladı.

Kurban bayramı tatilinde Ankara'ya gidince Tuncay ustaya duman problemi için götürdüm.

Aracın herhangi bir sorunu olmadığını EGR yi iptal ederek siyah dumanı giderebileceğimizi ve dumanın da benim telefonda kendisine anlattığım kadar çok olmadığını söyledi. Daha önce telefonda konuştuğumuzda bana sesinde farklılık var mı, çekişi düşmüş mü, turbo hortumunda kaçak olabilir gibi şeyler söylemişti. Neticede kendisi aracı kullandıktan sonra turbo hortumunda vb sorun olmadığını düşünerek EGR'yi iptal ettik. Ayrıca aracın benden önceki sahibinin şanzıman yağını değiştirip değiştirmediğini bilmediğimiz için şanzıman yağını da Castrol Transmax Dual ile değiştirdik. Ben gitmeden önce yaptığım araştırmalarda Castrol ATF Multivechile'nin bizim jatco şanzımanlar için tam uygun olduğunu öğrensem de Tuncay ustanın bilgisine güvenerek Castrol Transmax Dual kullanılmasına herhangi birşey demedim. (Burada herhangi bir tenkit vb bulunmamaktadır yanlış anlaşılmasın.)

Daha sonra Ankara'dan sırasıyla Safranbolu'ya oradan da Manisa Soma'ya geldim. Takribi 1000 km civarı yol yapmış oldum. Araç yolda herhangi bir sıkıntı yaşatmadı, performansı her zamanki gibi üst düzeydeydi. Cuma günü itibariyle Soma'ya ulaşmış oldum.

Pazar günü (dün) eşimle pazara gitmek için aracı kullandım, Tuncay ustanın servisindeki arkadaş bana aracı ilk çalıştırdığında ve durduğunda 1 dk civarı rölantide çalıştır ve motor ısınana kadar fazla motora yüklenme dediği için aracı çok sakin kullandım. Ancak kulağıma motordan tabiri caiz-se hır hır hır diye boğuk bir ses geldi. Çok üzerinde durmadım ve aracı çok sakin kullanmaya devam ederek eve getirdim.

Bugün saat 20:00 civarı bir dostumuza giderken kırmızı ışıktan kalkınca önümdeki ağır aracı geçmek için hızlanmak istedim ve aracım resmen gitmiyordu. Çok şaşırdım aracı test etmeye başladım.

Gaza yüklensem de gazı yavaş alıyor, araç hızlanmıyordu.

Düz ve boş bir yola çıkıp hız testi yapmak istedim araç çok zor hızlanıyor ve max ulaştığı hız 120 oluyordu.

Araç 120 km/h hızı geçmiyor. Gazı köklersem eğer vites düşürüp araç bağırıyor, devir saati 4000 lere geliyor ama araç hızlanmıyor.

Tuncay ustayı telefonla aradım kendisi turbo hortumundan şüphelendi, karanlık olduğu için ben onu anlayamadım.

Yukarıda bahsettiğim hır hır sesinde hava filtresinin olduğu yerden geldiğini duydum. Ancak Tuncay usta orası ile alakası olmaz. Orada bir ustaya göster dedi.

Yarın burada bir ustaya göstereceğim ancak buradakilere güvenim yok (sebebi bana arka iki amortisor patlak dediklerinde Ankara'da sağ ön amörtisörün patlak çıkması.)

Siz tecrübeli mondeo kullanıcıların bilgisine sığınarak cevap ve paylaşımlarınızı bekliyorum. Uzun yazı için kusura bakmayın detaylıca anlatmaya çalıştım.

Umarım bütçemi çok zorlamayacak birşey çıkar. Nitekim aksi halde ne yapacağım bilemiyorum.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler, herkese iyi günler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Selenoid valfi ya da kızdırma bujileri olabilir gibi geldi. Yakınsa ustaeller bence de tercih edin derim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Duman önemli.

Egr kaynaklı bir problem gibi geldi bana

 

Egr iptalinden şüphelendim bende.. Çağlar abi değil mi 2.0 dizellerde egr iptal etmeyin diyen ?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Egr iptalinden şüphelendim bende.. Çağlar abi değil mi 2.0 dizellerde egr iptal etmeyin diyen ?

O ruh haline göre değişiyor çabi nin..
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Bugün sabah saatlerinde bulunduğum Soma'da bir ustaya aracı gösterdim. Araca bilgisayar bağladı ve:

"P0235 - turbo sarj takviye sensörü a devresi" hatası verdi. Usta arabanın altına baktı, üstüne baktı ve bana "TURBO GİTMİŞ" dedi.

Direk bu sonuca varmasına anlam veremedim ve aracı aldığım yerle görüştüm. Oradaki insanların görüşleri:

"turbo gidecek olsa arac 5-10 bin km önce kendini belli eder, devirden düşer, vuruntu yapar, ses yapar" yönündeydi, ki bu sorunların hiçbirisi benim aracımda olmamıştı. Sonra bu kişiler beni kendi ustalarına yönlendirdiler ve oraya gittim. Oradaki usta aracı dinledi, gaz verdirdi hortumlara vb baktı ve:

"turbo devreye girmiyor, bu turbo gittiği anlamına gelmez ancak ne olduğunu tam olarak anlamamız için detaylıca bakmamız lazım" dedi ve oradaki bir mercedesi göstererek "bu araçta aynı sorundan geldi ve 150 tl lik bir masrafta tamir ettik." dedi. "Bu şekilde zorlamadan kullanmamın sorun yaratmayacağını ve yarın sabah aracı götürürsem bakacağını söyledi.

İzmir'e gitme durumum yok, iş yerinden tayinim çıktı. 1 Ekim'de Niğde'ye işe başlayacağım. Ne yapacağımı da şaşırdım. Keşke Ankara veya İzmir'de olsaydım en azından işin ehillerine teslim edebilirdim. Umarım aracın önemli bir şeyi yoktur.

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

ikinci usta da turbo dedi,

haftaya Ankara'ya gideceğim. Tuncay ustaya göstereyim en iyisi...

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

10 Bin km önce kendini belli eden arıza görmedim ben. :) Turbo bu , bir anda pal kırabilir , turbo yalan olabilir. Ankara'ya kadar sabır ile gidin , aracınızı aynı yere götürün. Anlattıklarınız turboyu işaret ediyor , ama kesin turbodur denemez. Hortum içindeki conta bile erimiş olabilir , yani ihtimal çerçevesi çok geniş. 

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

10 Bin km önce kendini belli eden arıza görmedim ben. :) Turbo bu , bir anda pal kırabilir , turbo yalan olabilir. Ankara'ya kadar sabır ile gidin , aracınızı aynı yere götürün. Anlattıklarınız turboyu işaret ediyor , ama kesin turbodur denemez. Hortum içindeki conta bile erimiş olabilir , yani ihtimal çerçevesi çok geniş. 

az önce götürdüğüm ustadan aracı aldım.

turboda ses olmadığı için egzos çıkışının ordaki mili kırmış olabilir dedi. 600 km civarı yol gideceğim için Ankara'da ki Tuncay usta ile telefonda görüştüm.

Arka mili kırdıysa yağı emer ve motoru yiyebilir ancak yağ emiyorsa egsozdan mavi veya beyaz duman atar dedi.

Benim araçta herhangi bir mavi veya beyaz duman çıkışı yok. Belirttiğim gibi herhangi değişik bir ses yok. Çekişten düşme dışında hiçbir sorun yok, kalkışta 30-40 km/h ye kadar çekişten düşme de yok.

Çarşambaya kadar aracı kullanmayacağım çarşamba günü aracı sıkıştırmadan yavaş yavaş Ankara'ya gideceğim artık.

Ancak aklım hala bilgisayara bağladığımız zaman verdiği P0235 Turbo Şarj Destek Sensörü A Devre Arızası, uyarısında.

Gerçekten bu konuda kafam çok karıştı artık. Umarım turbo yememiştir ve sağ salim Ankara'ya giderim.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

az önce götürdüğüm ustadan aracı aldım.

turboda ses olmadığı için egzos çıkışının ordaki mili kırmış olabilir dedi. 600 km civarı yol gideceğim için Ankara'da ki Tuncay usta ile telefonda görüştüm.

Arka mili kırdıysa yağı emer ve motoru yiyebilir ancak yağ emiyorsa egsozdan mavi veya beyaz duman atar dedi.

Benim araçta herhangi bir mavi veya beyaz duman çıkışı yok. Belirttiğim gibi herhangi değişik bir ses yok. Çekişten düşme dışında hiçbir sorun yok, kalkışta 30-40 km/h ye kadar çekişten düşme de yok.

Çarşambaya kadar aracı kullanmayacağım çarşamba günü aracı sıkıştırmadan yavaş yavaş Ankara'ya gideceğim artık.

Ancak aklım hala bilgisayara bağladığımız zaman verdiği P0235 Turbo Şarj Destek Sensörü A Devre Arızası, uyarısında.

Gerçekten bu konuda kafam çok karıştı artık. Umarım turbo yememiştir ve sağ salim Ankara'ya giderim.

 

Arıza ışığı da yakmıyor sanırım. Peki arıza kaydını silebildiler mi ? Duman atmıyor , ses yapmıyor.. Basit bir sensör arızası çıkar inşaallah. Sensörlerden biri arızalı ise araç kendini kısmış olabilir. Umarım durum böyledir. 

Ayrıca araç 40 km/s hıza kadar çekişten düşmüyor ise , turbonun çalıştığını gösterir. 

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Arıza ışığı da yakmıyor sanırım. Peki arıza kaydını silebildiler mi ? Duman atmıyor , ses yapmıyor.. Basit bir sensör arızası çıkar inşaallah. Sensörlerden biri arızalı ise araç kendini kısmış olabilir. Umarım durum böyledir. 

Ayrıca araç 40 km/s hıza kadar çekişten düşmüyor ise , turbonun çalıştığını gösterir. 

arıza ışığı evelsi gün bir kere yandı, bilgisayar ile söndürdüler üzerine yaklaşık 50 km civarı yol yapılmasına rağmen ışık yanmadı.

umarım dediğiniz gibi turbo arızası değil sensör arızasıdır. aksi halde turboyu mu tamir ettireceğim, yeni turbo mu alacağım ya da ikinci el mi bulacağım hiç bilmiyorum. yeni turbonun maliyeti ne olacak altından kalkabilecek miyim onu da bilmiyorum.

ayrıca hangisini yaparsam düzgün çalışacak, dikiş tutacak mı 4 gün öncesinin performansını verecek mi bunu da bilmiyorum. kafam çok karışık çok üzgünüm...

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

arıza ışığı evelsi gün bir kere yandı, bilgisayar ile söndürdüler üzerine yaklaşık 50 km civarı yol yapılmasına rağmen ışık yanmadı.

umarım dediğiniz gibi turbo arızası değil sensör arızasıdır. aksi halde turboyu mu tamir ettireceğim, yeni turbo mu alacağım ya da ikinci el mi bulacağım hiç bilmiyorum. yeni turbonun maliyeti ne olacak altından kalkabilecek miyim onu da bilmiyorum.

ayrıca hangisini yaparsam düzgün çalışacak, dikiş tutacak mı 4 gün öncesinin performansını verecek mi bunu da bilmiyorum. kafam çok karışık çok üzgünüm...

 

Olurda arızalı parça turbo çıkarsa ( pek sanmıyorum ama ) turbonun değişimi ya da tamirinden çok , turbonun bozulmasına sebep olan olay önemli. O sebep devam ettiği müddetçe yeni turboda alsanız çok ömürlü olmaz. Bu konuda dikkatli olmanız gerekiyor.

 

Tamir işi biraz şans işi. Yeni turbo randumanını vermesi zor biraz. Maliyete göre hareket ediniz. Tamir eden yer garanti verir ve bozulursa ya da sıkıntı çıkarsa tekrar tamir ederim diyorsa , maliyeti de düşükse denenebilir.  

 

Aracınızın arızası ile ilgili detayları paylaşmaya devam ediniz. Bu sorun ve çözümü için kaynak olabilir. Tekrar geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Olurda arızalı parça turbo çıkarsa ( pek sanmıyorum ama ) turbonun değişimi ya da tamirinden çok , turbonun bozulmasına sebep olan olay önemli. O sebep devam ettiği müddetçe yeni turboda alsanız çok ömürlü olmaz. Bu konuda dikkatli olmanız gerekiyor.

 

Tamir işi biraz şans işi. Yeni turbo randumanını vermesi zor biraz. Maliyete göre hareket ediniz. Tamir eden yer garanti verir ve bozulursa ya da sıkıntı çıkarsa tekrar tamir ederim diyorsa , maliyeti de düşükse denenebilir.  

 

Aracınızın arızası ile ilgili detayları paylaşmaya devam ediniz. Bu sorun ve çözümü için kaynak olabilir. Tekrar geçmiş olsun. 

bilginize danışmak için birşey sormak istiyorum, arabanın sol akünün direksiyona yakın tarafından bir hırlama sesi geliyordu, ilk mesajda da belirttiğim gibi, hava filtresinin olduğu yerden, orayı açtığımızda 10000 bakımı yapan yine soma da ki bir tamircinin küçük hava filtresi koyduğunu gördük ve değiştirdik (bu olayı söz konusu problemi yaşadıktan sonra farkettik pazartesi yani) acaba küçük hava filtresi takıldı diye tozlu vb hava falan birikmiş olabilir mi aracın biryerlerine?

sonuçta ben o küçük hava filtresiyle birlikte araca takribi 3000 km civarı bindim?

 

cevaplar için teşekkürler, her ayrıntıyı buraya yazıyorum ve sorunda (umarım en kısa yollu, en sağlam ve en maliyetsiz şekilde olur) çözülene kadar tüm detayları vermeye devam edeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

bilginize danışmak için birşey sormak istiyorum, arabanın sol akünün direksiyona yakın tarafından bir hırlama sesi geliyordu, ilk mesajda da belirttiğim gibi, hava filtresinin olduğu yerden, orayı açtığımızda 10000 bakımı yapan yine soma da ki bir tamircinin küçük hava filtresi koyduğunu gördük ve değiştirdik (bu olayı söz konusu problemi yaşadıktan sonra farkettik pazartesi yani) acaba küçük hava filtresi takıldı diye tozlu vb hava falan birikmiş olabilir mi aracın biryerlerine?

sonuçta ben o küçük hava filtresiyle birlikte araca takribi 3000 km civarı bindim?

 

cevaplar için teşekkürler, her ayrıntıyı buraya yazıyorum ve sorunda (umarım en kısa yollu, en sağlam ve en maliyetsiz şekilde olur) çözülene kadar tüm detayları vermeye devam edeceğim.

 

O ses küçük filtrenin açık bıraktığı boşluktan gelmiştir. Bahsettiğiniz durum bir ihtimal tabii. Filtrede takılıp kalmayan ufacık bir parça pal de kırabilir. Ama bu olmuş olsaydı kesinlikle duman atardı aracınız. Sizin araçta duman problemi yok. Aşırı tozlu bir yolda gitti iseniz , bir ihtimal turboya giren havanın geçtiği boruda tıkanma benzeri durum olabilir.

 

Hava filtreden geçer ve turboya girer , basınç kazanır ve motora aktarılır. Yeterli hava yoksa , yeterli basınçta olmaz. Bu da performans kaybı getirir. Anlattıklarınıza istinaden ben turbonuzda değil , bir sensörde ya da turbo hortumunda problem olduğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

O ses küçük filtrenin açık bıraktığı boşluktan gelmiştir. Bahsettiğiniz durum bir ihtimal tabii. Filtrede takılıp kalmayan ufacık bir parça pal de kırabilir. Ama bu olmuş olsaydı kesinlikle duman atardı aracınız. Sizin araçta duman problemi yok. Aşırı tozlu bir yolda gitti iseniz , bir ihtimal turboya giren havanın geçtiği boruda tıkanma benzeri durum olabilir.

 

Hava filtreden geçer ve turboya girer , basınç kazanır ve motora aktarılır. Yeterli hava yoksa , yeterli basınçta olmaz. Bu da performans kaybı getirir. Anlattıklarınıza istinaden ben turbonuzda değil , bir sensörde ya da turbo hortumunda problem olduğunu düşünüyorum. 

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim

 

Bu şekilde paylaştıkca kafamda daha da şekilleniyor, ümitli olmak istemiyorum ama bir dip not belirtmek isterim,

Şantiyede çalışıyorum ve evim de şantiyenin yanında. Bulunduğum ortamın toz toprak durumunu şöyle belirtmem gerekirse, evin herhangi bir camı gün boyu açık kalırsa, odada fayansa bastığımızda ayak izimiz çıkıyor toz ve topraktan, arac o küçük filtre takılı bir şekilde 2-3 ay kadar bulundu ve araçla her şehir merkezine iniş çıkışımda da o yollardan geçtim.

 

Umarım dediğiniz gibi sensör ve hortum problemi vardır, kolayca hallolur. Geç cevap için kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar
(düzenlendi)

Benim eski a3 aracımda öyle bişey başıma gelmişti arıza ışığı felan yanmamisti sonra araçta iki tane oksijen (lambda) sensöründen biri arızalı çıktı değişince düzeldi..

Bilgi;

Oksijen (Lamda) Sensörünün Arızası - Belirtileri - Çözümü

Oksijen sensörleri çalıştıkları ortama bakıldığında çok dayanıklı sensörlerdir fakat zamanla eskiyip değiştirilmeleri gerebilir.

Oksijen sensörlerinin özelliklerini yitirlemeleriyle, aşırı kirlenmeleriyle, ölçüm hassasiyetleri azalır, hassas voltaj sinyali üretemezler. Oksijen sensörü sonda ucunda, dış ortamdan gelen su-çamur-toz gibi kirleticiler sebebiyle, ya da egzoz gazından gelen kurşun, sülfür, silikon, yakıt külü ve yakıt katkı maddeleri sebebiyle katman oluşabilir.

Bu durumda motor hava-yakıt karışımını ideal olarak ayarlayamaz, yakıt sarfiyatı artar, egzoz emisyonları artar, motor performansı azalır. Oksijen sensörü tamamen arızalandığında, genellikle motor zengin karışımla çaşlışır ve bu yakıt tüketimini aşırı yükseltir. Aracımın yakıt sarfiyatı çok arttı çok yakmaya başladı ne yapmalıyım diyorsanız, pistonj-silindir-subap sisteminde bir arıza yoksa, sebebi lamda (oksijen) sensörünün bozulmuş - aşırı kirlenmiş olmasındandır.

Sensör voltaj muayenesi en sağlıklı şekilde özel ölçüm aletleriyle ya da osiloskopla yapılabilir, böylece sensörün ürettiği voltaj dalgaları daha iyi görülebilir ve yorum yapılabilir.

Oksijen sensörü arızalandığı motor arıza lambası yanar.

Oksijen (lamda) sensörünün, günümüz otomobillerinde yüz bin kilometrede bir değiştirilmesi önerilir. Oksijen sensörü değişiminde, yedek parçanın aracınızla birebir uyumlu olması çok önemlidir. Sensörler her motor için farklı olarak kalibre edilmişlerdir.

tarihinde Rıfat Hasar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Benim eski a3 aracımda öyle bişey başıma gelmişti arıza ışığı felan yanmamisti sonra araçta iki tane oksijen (lambda) sensöründen biri arızalı çıktı değişince düzeldi..

Bilgi;

Oksijen (Lamda) Sensörünün Arızası - Belirtileri - Çözümü

Oksijen sensörleri çalıştıkları ortama bakıldığında çok dayanıklı sensörlerdir fakat zamanla eskiyip değiştirilmeleri gerebilir.

Oksijen sensörlerinin özelliklerini yitirlemeleriyle, aşırı kirlenmeleriyle, ölçüm hassasiyetleri azalır, hassas voltaj sinyali üretemezler. Oksijen sensörü sonda ucunda, dış ortamdan gelen su-çamur-toz gibi kirleticiler sebebiyle, ya da egzoz gazından gelen kurşun, sülfür, silikon, yakıt külü ve yakıt katkı maddeleri sebebiyle katman oluşabilir.

Bu durumda motor hava-yakıt karışımını ideal olarak ayarlayamaz, yakıt sarfiyatı artar, egzoz emisyonları artar, motor performansı azalır. Oksijen sensörü tamamen arızalandığında, genellikle motor zengin karışımla çaşlışır ve bu yakıt tüketimini aşırı yükseltir. Aracımın yakıt sarfiyatı çok arttı çok yakmaya başladı ne yapmalıyım diyorsanız, pistonj-silindir-subap sisteminde bir arıza yoksa, sebebi lamda (oksijen) sensörünün bozulmuş - aşırı kirlenmiş olmasındandır.

Sensör voltaj muayenesi en sağlıklı şekilde özel ölçüm aletleriyle ya da osiloskopla yapılabilir, böylece sensörün ürettiği voltaj dalgaları daha iyi görülebilir ve yorum yapılabilir.

Oksijen sensörü arızalandığı motor arıza lambası yanar.

Oksijen (lamda) sensörünün, günümüz otomobillerinde yüz bin kilometrede bir değiştirilmesi önerilir. Oksijen sensörü değişiminde, yedek parçanın aracınızla birebir uyumlu olması çok önemlidir. Sensörler her motor için farklı olarak kalibre edilmişlerdir.

bilgiler için teşekkür ederim, parçaları birleştirdiğimde ben de de sensör arızası gibi bir sorun var diye düşünüyorum, umarım öyledir, turbo bozulmamıştır.

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

sorunla ilgili başka fikri olanlar varsa dinlemekten mutlu olurum.

herkese yardımları için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Ankara'ya gidişim biraz ertelendiği için herhangi bir gelişme olmadı.

Ben de arabayı parka çektim elimden geldiğince kullanmamaya çalışıyorum.

Bilginize, saygılar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özgün Önder

Şu an Tuncay ustanın tamirhanesindeyim, kendisi de turbo gitmiş dedi, revizyon yaptırmayı düşünüyorum. Çünkü sınırında garanti yok ve buradan çıkınca bile sorun çıksa yardımcı olamıyorlar, revizyon yaptığımız kişiler bu gibi durumlarda yardımcı oluyorlar dedi.

Revizyona 1000 tl civarı fiyat çıkar dedi. Neden olduğunu da sökünce anlarız dedi.

Bilginize, iyi günler..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgün Önder

Teşekkürler, tamiri performans ve çalışma konusunda nasıl olacak merak etmekteyim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...