İçeriğe Yönlendir

Hararet Normal Yedek Depo Su Kaynatıyor


Ahmet Ülger
Çözüme git Ahmet Ülger tarafından,

Recommended Posts

Ahmet Ülger

herkese iyi bayramlar öncelikle
araç focus 1 2.0 2000 model ghia aracımda 2 gün öncesinde kayış koparma olayı meydana geldi ve bende bu durumu aracı bıraz ılerlettıkten sonra fark ettim hararet göstergesi kırmızı tarafa dayandığında hemen durdurup araca baktığımda yedek su deposunda ki minimum seviyesine gelmişti o şekilde aracı olduğu yerde bırakıp sabah erken saatlerde ustaya goturdum yakın mesafede yavaş şekilde usta devir daim kayış bilyesi ve kayış degıstırdı eksılen suyuda tammlayıp aracı teslım ettı fakat araç ıle eve geldıgımde kaputu açıp baktığımda hararet göstergesi normal yerindeyken yedek su deposu fokurdama yapıyordu 1-2 ustaya durumu anlattım conta yanmıştır dedıler açıp bakmak gerekiyor dıyorlar sımdılık araç yerınde duruyor bayram dolayısı ıle forumdaki ustalarıma bu ıs basına gelen abı ve kardeslerıme sorum şu şimdi bu araba contamı yaktı bu sekılde yoksa kayısı degıstıren usta su ekledıgınde hava yapmış olabılırmı araba cunku su ekler eklemez hıc bır gözlem yapmadan teslım ettı aracı araç fan acıyor devır verıp ısındırdığımda motoru hararet normal sevıyede sadece su  deposu kaynayıp taşacak gıbı oluyor sankı patlatacak depoyu forum ıcerısınde araştırdığım kadarı ıle egzosdan duman atması gerekırmıs yada suyun ıcınde yag yağın ıcınde ıse su olma ıhtımallerının olması gerektıgı yazılmı bunlarda yok araçta cekısınde sıkıntı yok aracın ayrıca şimdi ben nasıl bı yol ızlemelıyım ılk defa basıma geliyor bu durum ne yapacağımı anlamadım bostan yere conta degıstırtmeye kalkmaz sanırım kımse ama ınsanda şüphede olmuyor degıl hıc bıryerıne bakmadan dırek conta yakmış demelerı suphelendırıyor benı ıcın açıkçası yardımcı olursanız sevınırım sımdıden teşekkür ederım tum cevap ve onerıler ıcın

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Ahmet bey geçmiş olsun.  Sorunlar ve çözümleri başlığında açılan konular moderatör kontrolünden sonra onaylanmaktadır. Sürekli konu açmanıza gerek yok.

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Ahmet Bey öncelikle geçmiş olsun. Her conta yanmasında su ve yağın birbirine karışması gerekmez. Gömlek kısmından su kanalına doğru ince bir yanma olmuşsa pistondan su kanalına doğru basınç oluşabilir. Bu da suyu kaynıyormuş gibi gösterebilir. Tabii ki bu tahmin. Umarım sorun daha basittir. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
ozkanzorlu

Şahsi fiktrim ; Aracınızın motoru normal olarak yanlış hatılamıyorsam 95-105 derece arasında normal seviyededir. Görstergenizde hararet normal ve su deponuzdaki su kaynıyor ise hava alma durumu söz konusudur. 100 derece olan su sıcaklığı, ve suyun kaynayabilmesi için atmosfer basıncı gerekir. Yani tesisatınız hava alıyorsa kaynama görülür. Hortum bağlantı yerlerine baktırın.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ülger

sayın moderatorum kusuruma bakmayın konu acarken sayfa yenıleme kısmına gectıgınden dolayı tekrarlayınca ust uste gondermıs olmalı

​cevap ve yorum atan abılerım sızlere teşekkür ederım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Öncesinde aynı gözlemi yapmış mıydınız genleşme kabına bakarak?. Kopan v kayışı mı triger mi

Yorum bağlantısı
Ahmet Ülger

kopan v kayısı daha oncesınde boyle bı durum yoktu ne olduysa v kayısının kopması ıle basladı v kayısının koptugu sırada hararet yukselmıstı ustanın dedıgıne gore devır daim kıtlemıs bende arac ıle bıraz ılerledıkten sonra fark edıp ındıgımde su haznesı normal sekılde mın sevıyelerdeydı ustaya goturup v kayısı devır daım gergı bılyası degıstırdım ardına eksılen suyun yerıne ılave yaptılar olay bu sadece sonradan bu anlattıgım olay basıma geldı sureklı yedek depo fokurdama yapmakta hararet gostergesı normal degerlerıne ısınınca gelıyor daha yukarısına cıkmıyor araba fan acacak duruma gelmeden bıle o hazne devamlı tasma yapıyor sankı motordan su gelıyor gerı gıtmıyor gıbı bı durum


bu degısen devırdaım gorevını yapmıyor olma ıhtımalı varmıdır ? yada onun bulunduğu kısımda bu yasadıgım olayı tetıklıyecek herhangı bır parça yada bağlantı varmı ? usta devırdaım takarken yada v kayısını orada gırıs cıkıs varsa eger ona zarar verme olasılığından bahsedıyorum yada hava aldıracak bır durum

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Cota yanması en kötü senaryo evet ama iyimser düşüncemi söyleyeyim; genleşme kabının kapağı bozuk olabilir.  Aklıma takılan bişi var devir daim kitlenmiş dediniz peki V kayış değişince kitlenen devir daim nasıl çalışmaya başladı? 

Yorum bağlantısı
Ahmet Ülger

yorum ve ılgılınız ıcın tesekkur ederım bırazdan assagıya ınıp bır vıdeo olarak cekecegım oradan net bellı olur sanırım anlatmak ıstedıklerım ve sızın sorduklarınızın cevabı olarak

​devir daim yenısı ıle degıstırıldı genlesme kabının kapagından hıcbır sekılde su ya hava bırakmaması gerekır dogrumudur ?


su normal herhangı bır sekılde camurlasma olayı bulunmamakta

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Genleşme kabı adı üstünde genleşeni toplayan kap. Orada hareket her zaman vardır. Sıfır devirdaim ile sağlıklı su akışını gözlemliyorsunuz. Değişmeden de o hareket vardı da bakılmayımca fark edilmedi

Yorum bağlantısı
Ahmet Ülger

vıdeo ıcın uğraşırken tekrar gozlemledıgımde hararet sabıt yerınde  aracı 10 dk kadar devır vererek ısıttıgımda fan açma yapmadı sadece vıdeodakı gıbı depodaki su sanırım hava aldığından dolayı fokurdama yapıyor kapaktanda kaçırdığı gözükmekte

​conta yanma gıbı bı durum soz konusu olabılırmı kapak buyuk ıhtımal yarın alıp degıstırecegım

Yorum bağlantısı
Baki Aburşu
(düzenlendi)

Gözlemlediğim ve ivedilikle ayarlamanız gereken su seviyesi bence. Su deviyesi seğer o iki hortumun olduğu nozullara kadar doluysa kaynatma ve hatta hortum patlatmaya hatta hatta conta yakmaya kadar gider suyu azaltın.

 

tekrar izledim su seviyeniz max seviyeyi çok aşıyor buda genleşen suyu döndürememesine neden olur basınç ondan yapabilir.

tarihinde Baki Aburşu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Ülger
(düzenlendi)

Gözlemlediğim ve ivedilikle ayarlamanız gereken su seviyesi bence. Su deviyesi seğer o iki hortumun olduğu nozullara kadar doluysa kaynatma ve hatta hortum patlatmaya hatta hatta conta yakmaya kadar gider suyu azaltın.

 

tekrar izledim su seviyeniz max seviyeyi çok aşıyor buda genleşen suyu döndürememesine neden olur basınç ondan yapabilir.

yalnız araç soğuk ıken o gordugunuz sevıye mınımuma yakın değerde o kısma gelene kadar ben aracı el ıle devırlendırerek ısıtma sonucunda max ı geçmeye başlamış bulunmaktadır

​eger suyu bıraz daha eksiltirsem bu seferde soğuduğunda su hıc kalmayacak genleşme kabında :s

​pekı kapağı fark etmişsinizdir sanırım su degerlerı normal kabul edersek bu olayı kapaktan kaçırma yaptığından yanı hava alma durumu olduğundan dolayı yapma ıhtımalı varmıdır ?

tarihinde Ahmet Ülger tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Ülger

sorunuma dahıl olup cozum arayan abılerım tesekkur ederım sızlere ılgı ve alkanız ıcın bugun kapak olayına baktım arabamda kapagın altına poset koyup sıkıca kapattıgımda vıdeodakı gıbı tasma yapma soz konusu olmadı kaynatma falanda yapmıyor normal devırdaımını gerceklestırmekte fanınıda actı bu sekılde yapınca yalnız kafama takılan bır durum ıle karşılaştım normalmıdır sızlere sormak ıstedım motorun sag tarafından radyatöre gıden kalın bır hortum mevcut o hortumun motordan gelen kısmı sısme yapıyordu boruyu elımle yokladığımda aşırı sıskındı sankı balon gıbı heran patlayacak hıssı yarattı bende bunu sormak ıstedım normalmıdır bu yoksa kapaktan dolayı hava aldığından mı yapmaktadır

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Benim bildiğim kapak tamamıyle tıkalı olmamalı aşırı basıncı kapağın ortasındaki küçük delikten tahliye ediyor.....Basınç yüksek olursa  hortum patlatması kesindir...


http://www.fulotoyedekparca.com/index.php?route=product/product&path=25_98_99_346&product_id=2201


orjinal motocraft  yedek su depo kapağı n da tahliye deliği vardır...


Aracınızda bulunan suyu tamamıyle boşaltın... 2 Litre kırmızı antfriz ekleyin ve üzerine kaynatılmış ve kireçten arındırılmış su ekleyin. Yedek su deposu haznesini MAX seviyesini geçirmeyin..  Havasını kendi kendine alır. biraz gezdikten sonra eksilme olursa yine max seviyeye kadar ekleyin. Sıkıntı kalmayacağından eminim...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Benim bildiğim kapak tamamıyle tıkalı olmamalı aşırı basıncı kapağın ortasındaki küçük delikten tahliye ediyor.....Basınç yüksek olursa hortum patlatması kesindir...

http://www.fulotoyedekparca.com/index.php?route=product/product&path=25_98_99_346&product_id=2201

orjinal motocraft yedek su depo kapağı n da tahliye deliği vardır...

Aracınızda bulunan suyu tamamıyle boşaltın... 2 Litre kırmızı antfriz ekleyin ve üzerine kaynatılmış ve kireçten arındırılmış su ekleyin. Yedek su deposu haznesini MAX seviyesini geçirmeyin.. Havasını kendi kendine alır. biraz gezdikten sonra eksilme olursa yine max seviyeye kadar ekleyin. Sıkıntı kalmayacağından eminim...

Su tamamen boşaltılıyor ise 3 lt antifriz eklenmeli. T kiti yoksa havasını kendisi alamıyor.
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Deneme yapılacağı için 2 litre tavsiyesinde bulundum..Bir litre kar ı olur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Ahmet Ülger

sorun tamamı ıle cozulmus bulunmaktadır kapak degısımı ıle hersey duzeldı cevaplar ve onerıler ıcın tesekkur ederım herkese ıyı forumlar dılerım

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Baki Aburşu

Sorunun duzeldigine sevindim. Hayırlı olsun.

Bende en kısa zamanda kapağı orijinali ile değişeceğinim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...