Tayfun Özcan 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 Tüm forum ahalisine merhabalar. Bir arkadaş için 60 bin TL civarı bir bütçe ile araç bakıyoruz. Kendisi yılda 20 bin km'den fazla yol yaptığı için haklı olarak dizel araç istiyor. Daha önce dizel focus II kullanıp memnun kaldığı için yine focus alma düşüncesinde. Ancak i30'da gerek motor, gerek donanım olarak çok ciddi şekilde aklımızı karıştırıyor. Kendisi aracı genelde uzun yolda kullandığı için yakıtın da düz vitese göre çok fark etmeyeceğini hesap ederek Elit paket, otomatik i30 mu alsam diye düşünüyor. Malumunuz ki elit paket i30 panoramik cam tavanı, aynaya entegre geri görüş kamerası, arkadaki yolcular için havalandırma ızgaraları ile c segementi için yok yok seviyesinde bir araç. Ben i30 kullanmadım ama Focus III'ün 90 hp'lik dizelini yaklaşık 500 km test etme şansım olmuştu. Focus II'ye göre daha oturaklı, daha sessiz ve daha iyi direksiyon tepkilerine sahip olduğunu düşünüyorum. Bu bağlamda "Focus titanium" / "i30 elit" karşılaştırmasında her iki aracı da tanıyan forum üyeleri, artıları ve eksileri ile karşılaştırma yaparak bize fikir verirlerse memnun olurum. Başka bir öneriniz varsa da duymak isterim. Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 Ben İ30 dizel kullandım, performans, ses yalıtımı, yol tutuşu olarak Focus biraz geride kalıyor açıkçası. Yani ben şahsen Focus- İ30 ikileminde kalsam İ30'u seçerdim. Hemde daha yakışıklı bana göre. 3 Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 İ30 yerine Ceed'i tavsiye ederim[emoji4] 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 i30 un açıklnamış beygir gücüne fazla inanmadan kullanırsanız memnun olursunuz 3 Yorum bağlantısı
Tayfun Özcan 5 Ağustos 2016 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2016 i30 un açıklnamış beygir gücüne fazla inanmadan kullanırsanız memnun olursunuz 128 bg olduğu (güncel motor için 134 sanıyorum) hissedilmiyor mu diyorsunuz? Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 sınıfındaki rakiplerinden fazla yaktığını, ve kağıt üzerindeki güç gibi gitmediği söylenir hep Yorum bağlantısı
SÜHA KAYA 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 donanım ve malzeme kalitesi bakımında i30 segmentinde çok iyi bir araba. kesinlikle elit donanım olmalı. eğer manual alınırsa otomatiğine göre daha az yakar, daha çok kaçar. Hyundai özellikle İ30 u çok farklı biryerde konumlandırdı. iyi araba. otomatiği 2012 - 2015 yılları arasında tam otomatik şanjımandır. yakıtı artırıri perfomansı düşürür. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 İ 30 eski ve yeni kasası ailede kullanıldı,her ikiside otomatik, eski kasa benzinli, yeni kasa dizeldi. Her ikisi de yüksek yakıt tüketim şikayetiyle satıldı. Dizel olan 11 litre civarında, benzinli olan 13 litre civarında tüketim verisi. 1 Yorum bağlantısı
SÜHA KAYA 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 İ 30 eski ve yeni kasası ailede kullanıldı,her ikiside otomatik, eski kasa benzinli, yeni kasa dizeldi. Her ikisi de yüksek yakıt tüketim şikayetiyle satıldı. Dizel olan 11 litre civarında, benzinli olan 13 litre civarında tüketim verisi. dizel olan manual değildir diye düşünüyorum. manual olan i30 dizel de 11 lt yakamaz sanırım Yorum bağlantısı
Osman Ünal 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 2011 ceed otomatik dizel kullandım, İst. şehir içi 8lt. yakıyordu. 1 Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 benzinli 13 litre mi benim fiesta'da ortalamam 6.3 onu bile düşürmeye çalışıyorum Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 crdi motorlar genel olarak çok yakıyor bence. Tabi bunda ceed ve i30'un da ağırlığı önemli faktör Yorum bağlantısı
Cem Işık 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 Parkurun da önemi büyük, sürekli şehir içi kullanım ve çok etki ediyor. Eşimin kullandığı arabanın fabrika verisi 6 litre sanırım, 11 'in altına düştüğünü hiç görmedik. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 (düzenlendi) Motor olarak crdiler çok yakmıyor,piyasa ortalamasındadır, kasa ağır ve klasik otomatik şanzıman varsa çok yakıyor. dct çift kavrama olanların yakıtı manuel gibi gayet uygun. Bitaraflardan çalıp kasayı hafifletirlerse daha da az yakar. 100 bg lik otomatik f2-2,5 larda 14 lt lpg yakanlar da var. Aşağı yukarı yakındır değerleri. F3 torpidosuna alışamadım, üstüme üstüme geliyor, darlanıyorum. Gözüm kapalı i30/ceed alırdım. Forumda bolca i30-ceed konuları mevcut, inceleyebilirsiniz 5 Ağustos 2016 tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 İ30 sınıfında çok başarılı bir araç eski nesil otomatikleri fazla yakıyor ancak DCT şanz.lar biraz daha az yakıyor ama i30 gerçektende ağır bir araç.Ben test etmiştim araç kaliteli olduğunu belli ediyor Türkiyedeki Hyundai algısını yıkmaya devam eden araçlardan birisidir ve bence focustanda çok daha iyidir ben focus3-3.5 ları sevemedim bir türlü. Ben eski nesil otm. yani 6ileri şanzumanlı 1.6CRDİ i30 kullanmıştım araç gayette iyi gidiyordu:) 1 Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 crdi motorlar genel olarak çok yakıyor bence. Tabi bunda ceed ve i30'un da ağırlığı önemli faktör Yıllar önce(özelleşmeden dolayı satıldı) kamuda traktör üretip satarken, rakip marka özel sektör üretimi,,CRDİ en az yakan mazot pompası olarak , tanıtıp traktör satıyordu. Ancak, bizim marka (avusturya kökenli) yüksek ısıda çalıştığı için yakıtı çok verimli kullanarak performansı gösteren en yüksek gücü elde ediyordu... ve böylece ondan az yakmış oluyordu.. Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 i30'u bildiğim için focusun karşısında bende İ30 diyeceğim. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 128 bg olduğu (güncel motor için 134 sanıyorum) hissedilmiyor mu diyorsunuz? rakam cezbedici ancak hissedilmez.. 1.6 mjet gibi Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul 5 Ağustos 2016 Paylaş 5 Ağustos 2016 İ 30 eski ve yeni kasası ailede kullanıldı,her ikiside otomatik, eski kasa benzinli, yeni kasa dizeldi. Her ikisi de yüksek yakıt tüketim şikayetiyle satıldı. Dizel olan 11 litre civarında, benzinli olan 13 litre civarında tüketim verisi. Focus 3 manuel mazotlu sahibiyim. Hiç i30 kullanmadım. Kışın 6,6 lt, yazın 6lt ortalamam var, klima dahil. Az yakıt yakayım diye uğraşmam/uğraşmadım. Her 100 km de 6,5x3,7 tl yüksek oran bence. Focus otomatikleride bir araştırın derim bence.. Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 7 Ağustos 2016 Paylaş 7 Ağustos 2016 2013 6 ileri otomatik i30 var Konya şehir içi 7.5 şehirler arası kullanıma bağlı 6-6.5 lt civarı yakıyor kullanımı keyifli aracın ağırlığını hissediyorsunuz Yorum bağlantısı
Emre Gülşen 8 Ağustos 2016 Paylaş 8 Ağustos 2016 İ30'un performansı farkedilir derecede Focus'tan iyi bence.Kronik olarak ( benim İ30 2012 model Style manuel dizeldi ) direksiyon ve vites topuzu soyulması, yan taraftaki nikelaj çıtaların düşmesi gibi sıkıntılar olmuştu.Bu durumda garanti kapsamında giderilerek sorun ortadan kaldırılmıştı.Araç biraz alçak olduğundan özellikle 4 kişi binilmişse bazı tümseklerde sürtme yapabiliyordu.Yakıt ortalaması şehir içi 6 Lt civarında, şehirlerarası 4.4 Lt'ye kadar düşüyordu.Hızlanması ve yol tutuşu tatminkar edici bir araç, 200 km'de sınırlayıcı olduğundan bu hızın üstü yokuş aşağı dışında pek mümkün olmadı.Hala aklımda olan ve keyifle bindiğim bir otomobildir. Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 8 Ağustos 2016 Paylaş 8 Ağustos 2016 İ30'un performansı farkedilir derecede Focus'tan iyi bence.Kronik olarak ( benim İ30 2012 model Style manuel dizeldi ) direksiyon ve vites topuzu soyulması, yan taraftaki nikelaj çıtaların düşmesi gibi sıkıntılar olmuştu.Bu durumda garanti kapsamında giderilerek sorun ortadan kaldırılmıştı.Araç biraz alçak olduğundan özellikle 4 kişi binilmişse bazı tümseklerde sürtme yapabiliyordu.Yakıt ortalaması şehir içi 6 Lt civarında, şehirlerarası 4.4 Lt'ye kadar düşüyordu.Hızlanması ve yol tutuşu tatminkar edici bir araç, 200 km'de sınırlayıcı olduğundan bu hızın üstü yokuş aşağı dışında pek mümkün olmadı.Hala aklımda olan ve keyifle bindiğim bir otomobildir. direksiyon derisi çok kalitesiz diye duymuştum bende tırnak deyince soyuluyormuş direk Yorum bağlantısı
Misafir 8 Ağustos 2016 Paylaş 8 Ağustos 2016 İ30 ile ilgili birçok konu var forumda. Göz atın isterseniz fikir edinmek için. https://cse.google.com/cse?cx=013280261382356302194:WMX2074673540&q=hyundai%20i30&oq=hyundai%20i30&gs_l=partner.3...45710.51682.0.51848.17.9.2.6.8.0.352.1420.2j5j1j1.9.0.gsnos%2Cn%3D13...0.5946j3648922j17j3..1ac.1.25.partner..6.11.220.X70eUQYVPhE#gsc.tab=0&gsc.q=hyundai%20i30&gsc.page=1 Yorum bağlantısı
Tayfun Özcan 8 Ağustos 2016 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2016 Sanıyorum benzer parkurda kullanan birini bulup konuşmak gerek yakıt konusunda. Tam otomatik muhakkak daha sorunsuzdur ama dizelin de ekonomik olması şart. Manuel olanlarını sanıyorum daha mantıklı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts