İçeriğe Yönlendir

Honda Civic Motor Sarsıntı


Ramazan Turan

Recommended Posts

Ramazan Turan

Sabahları ilk çalıştırmada araçta ciddi bir titreme oluyor, ileri veya geri vites fark etmiyor ikisinde de yaşanıyor. 100 metre gittikten sonra hiç bir problem kalmıyor. Gün içinde aracı 5-6 saat kullanmayıp yeniden çalıştırdığımda yine aynı şeyler oluyor. Yozgat'ta Honda motorundan anlayan/ilgilenen pek fazla olmadığı için gösteremedim. Ulaşabildiğim tek bilgi motor takozu? Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Araç kaç KM'de, LPG takılı mı, otomatik şanzıman ise şanzıman yağı değişti mi? Sarsıntıyı motor mu şanzıman mı yapıyor, bunu tespit edebildiniz mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Araç 107 bin km'de, şanzıman yağı serviste geçen yıl mayıs ayında 90 bin km civarında değişti, LPG'li ve LPG bakımları yine yetkili LPG servisinde yapıldı. Titreme şanzıman titremesi gibi değil, daha çok motor titremesi gibi, bugün egzozu da göstereceğim.

Yorum bağlantısı
Erdinç AKKAYA

En büyük dertler zaten usta bulamamaktır. Bizim mondeo'lar da öyle usta yok çoğu yerde, ya anlamıyor ya da çok bilip arabayı bozuyor. 

Geçmiş olsun en kısa zamanda çözersiniz umarım.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
(düzenlendi)

İ-vtec teknoloji ile üretilen motorlarda subap ayarı manuel olarak yapılıyor . Ayar bozulduğunda titreme , sesli çalışma ve çok yakma gibi problemler olabiliyor . Yanılmıyorsam benzinli araçlarda 40 veya 50 bin km lpg'li araçlarda'da yarısı km geldimi bu ayarın yapılması gerekiyor . Yetkili servis'te yaptırmakta fayda var . Nedeni ise ayar yapılan parçalar bakır ve tek kullanımlık oluyor özel servisler genelde 2-3 araca ayar yapınca , tam verim alınamıyor .

 

Video'dakine benzer bir ayar sonrası düzelebilir sorun .

 

tarihinde Ali Gürsoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
(düzenlendi)

Bende de var, araç soğukken yapıyor. Hele bir de LPG 'de çalışıyorsa çok belli ediyor. Sıkıntı yok, seni sallayacak türden değilse normal diye düşünüyorum (bakımları zamanında yaptırdın kabul ediyorum).

 

Benim arabanın soğuk çalışma videosu var, istersen sesini dinleyebilirsin. Titreme oluyor dediğin anda aracın normal rölanti sesi bile farklıdır. Dikkatli dinlemeni tavsiye ederim. Hatta iş yerinden çıkarken senin için dış çekim de yaparım.  

 

Düzeltme: Video Link 'ini unutmuşum :)

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

İ-vtec teknoloji ile üretilen motorlarda subap ayarı manuel olarak yapılıyor . Ayar bozulduğunda titreme , sesli çalışma ve çok yakma gibi problemler olabiliyor . Yanılmıyorsam benzinli araçlarda 40 veya 50 bin km lpg'li araçlarda'da yarısı km geldimi bu ayarın yapılması gerekiyor . Yetkili servis'te yaptırmakta fayda var . Nedeni ise ayar yapılan parçalar bakır ve tek kullanımlık oluyor özel servisler genelde 2-3 araca ayar yapınca , tam verim alınamıyor .

 

Video'dakine benzer bir ayar sonrası düzelebilir sorun .

 

 

 

Subap ayarını geçen yıl yetkili servise yaptırdım. yaptıralı 14-15 bin km oldu. Subap ayarı motor titremenin haricinde stop etme, devir dalgalanması da yaşatıyor. Benim araçta motor sesi hariç biç bir olumsuz durum yok. 

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Bende de var, araç soğukken yapıyor. Hele bir de LPG 'de çalışıyorsa çok belli ediyor. Sıkıntı yok, seni sallayacak türden değilse normal diye düşünüyorum (bakımları zamanında yaptırdın kabul ediyorum).

 

Benim arabanın soğuk çalışma videosu var, istersen sesini dinleyebilirsin. Titreme oluyor dediğin anda aracın normal rölanti sesi bile farklıdır. Dikkatli dinlemeni tavsiye ederim. Hatta iş yerinden çıkarken senin için dış çekim de yaparım.  

 

Düzeltme: Video Link 'ini unutmuşum :)

 

Bakımlarını hiç aksatmam, LPG'de değil motor soğukken yapıyor. 

Bu sabah video'da ben çekiyim. 

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Motor soğuk iken rölanti devri kaç,ısınıca kaça düşüyor?

1500 civarında çalışıyor, ısınınca da 800 devirlerde kadar düşüyor, tam emin değilim....

Aracı N (boş) vitese aldığımda kesiliyor.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Anlattığınız şeyler benim araçta da var. Bundan önceki sizin aracın kasası olan fd6 da da vardı. Normal bu. Isınana kadar sarsıntı var sonra yok. Hatta klima açın, neredeyse istop edecek hissi yaratır.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Subap ayarını geçen yıl yetkili servise yaptırdım. yaptıralı 14-15 bin km oldu. Subap ayarı motor titremenin haricinde stop etme, devir dalgalanması da yaşatıyor. Benim araçta motor sesi hariç biç bir olumsuz durum yok. 

 

14,15 Bin km az değil . Dalgalanma ve stop etme olmasa bile olabilir . Bence sen gene bi servise git . Kullanım kitapçığında yazması lazım zaten , 20 bin km'ye kadar subap ayarı yaptırın diye .

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Ateşleme sistemi kaynaklı da olabilir. Buji ve kabloları kontrol edilmeli.

Bujileri Mart ayında NGK iridyum buji ile değiştirttim.

Video çektim, akşama yükleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Motor kulağı değişecek, başka yerlerde bişi aramayın ;)

 

Motor ısındıktan sonra titreme kesiliyor deniliyor . Kulak olsa her zaman sarsıntı olur  ;)

Yorum bağlantısı

Motor ısındıktan sonra titreme kesiliyor deniliyor . Kulak olsa her zaman sarsıntı olur ;)

Isınınca devir düşüyor; )
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Isınınca devir düşüyor; )

Devir yükseldiğinde de yapmıyor? Sadece soğukken.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...