Yusuf Ziya Deniz 18 Haziran 2016 Paylaş 18 Haziran 2016 Herkese merhaba, Genellikle spor arabalar veya bir modelin sport versiyonunun jantarı normal ebattan daha büyük oluyor. Jantları büyütmenin görüntü dışında araca kattığı birşey var mı acaba? Sonuçta jantın büyümesi yakıtı arttırıp konforu düşürdüğü söyleniyor. Hep kafama takılan bir soruydu ustalara bi sorayım dedim. Yorum bağlantısı
Recep Batuhan Başar 18 Haziran 2016 Paylaş 18 Haziran 2016 Benim aracin orjinali 14 yada 15 bende 17 inc var yakit fazla yakar arac hantallasir Sent from my iPhone using Tapatalk Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Haziran 2016 Paylaş 18 Haziran 2016 Direksiyon hissi artar özellikle Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 18 Haziran 2016 Paylaş 18 Haziran 2016 Ebat büyütürken, üreticinin belirlediği ölçüleri aşmamak ya da, belirlenen ölçüler dışına çıkmamak gerekir. Örneğin Fiesta için maksimum değer 205/40/17, minumum 175/65/14, ara ölçüler 195/45/16 ve 195/50/15. Bu ölçüler dışına çıkılmaması gerekir. Ebat büyütmenin avantajları, direksiyon tepkileri daha iyi olur, yol tutuş artar, frenaj daha iyi olur. Eksi yönleri ise; yakıt artar, performans azalır, alt takım daha erken deforme olur ve araç biraz daha sertleşir. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Haziran 2016 Paylaş 19 Haziran 2016 tek başına jant değil lastik etkendir. jantı büyütünce toplam çap aynı kalsın diye daha ince yanalk lastik alınır. virajda avantaj buradan gelir.. lastik markası iyi ise.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 19 Haziran 2016 Paylaş 19 Haziran 2016 Bizim mk 2 kasa Ghia donanım Focusların orjinal ebat ı 205/55/16 standart fabrika çıkışı bu şekilde. Ben ilk önce 225/45/17 jant ve lastik kombinasyonu kullandım. Yol tutuş ve direksiyon hissi arttı. Fakat yakıt ve özellikle hantallık çok rahatsız etti. Aracım yazılım lı oladuğu için sanki standart haline dönmüş gibi geliyordu. Lastik değişimi geldiğinde 215/45/17 ye geçtim böylece hantallıktan oluşan kaybımın bir kısmını fazlası ile geri almış oldum. Burda tek sıkıntı lastik ve jant ebatını değiştirdğim için km göstergesindeki sapma. Normalde 225/45/17 ile devam etmem lazımdı. Ben o sapmayı göze alarak 215 /45/17 e geçtim. Sapma miktarıda .100 km ile giderken kadran 101 km gösteriyor hız arttıkça sapma değeride artıyor örnek 150 km ile giderken kadran 151,58 km , 200 km ile 202,11 km gösteriyor. Ebatla ilgili hesaplamayı aşağıdaki linkten bulabilirsiniz. http://www.ozyurek.org/lastik_hesabi.htm Yorum bağlantısı
Recommended Posts