Suat Set 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Arkadaşlar çok yoğun trafikte ve yokuş yukarı dur kalkla sıcak havada giderken klima açık, hararet yükselmeye başladı. Orta çizgiyi aştıktan sonra hızla 120 çizgisine doğru ilerledi. Orada dururmuydu bilmiyorum ana tırsıp hemen yanyoldan yokuş aşağı saldım arabayı hararet hemen düştü. Sonra Mahmutbey gişelerde feci trafik. Geçtikten hemen sonra hararet yükselmeye başladı. Bunu görünce emniyet şeridine girdim devam ettim hararet hemen düştü. Bu arada dış ısı sensörü 65-70lere geliyor hep sıcak havalarda. Bazı arkadaşlar 120 çizgisine geldiğinde durur diyor. Tabi bunu test etmeye cesaret edemedim. Araçta soğutma sıvısı tam. Kırmızı antifriz. %30 sudur. Klima temiz. Fan çalışıyor. Problem nedir yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Muhtemelen devirdaiminiz bozuk, yetişemiyor. Termostat ve devirdaim kontrolü yapılmalı. Dış ısı sensörünün de konumu değiştirilmeli. Forumda konuşmuştuk bunu. Geçmiş olsun. 4 Yorum bağlantısı
Suat Set 27 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2016 Muhtemelen devirdaiminiz bozuk, yetişemiyor. Termostat ve devirdaim kontrolü yapılmalı. Dış ısı sensörünün de konumu değiştirilmeli. Forumda konuşmuştuk bunu. Geçmiş olsun. Termostat 3 ay önce değişti. Yokuşta hararet normal değil doğru mu. Yani 120 dereceyi beklememek gerek. Devirdaim kontrolü nasıl yapılır. Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Yokuşta hararet yükselir normal, klima da açıksa hararetin daha da yükselmesi de normal. yoğun tarfikte de aynı şekilde. Yoğun olmayan trafikte düz bir güzergahta da hararet yükseliyorsa problem var. Adana-Pozantı tırmanışında BMW- Mercedes son model araçlar yazın hararet yapıyor. Sağa çeken çekene. Yolda 80 Km tırmanış var klima da açınca normal yani Yorum bağlantısı
Suat Set 27 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2016 Yokuşta hararet yükselir normal, klima da açıksa hararetin daha da yükselmesi de normal. yoğun tarfikte de aynı şekilde. Yoğun olmayan trafikte düz bir güzergahta da hararet yükseliyorsa problem var. Adana-Pozantı tırmanışında BMW- Mercedes son model araçlar yazın hararet yapıyor. Sağa çeken çekene. Yolda 80 Km tırmanış var klima da açınca normal yani Hararetin bir yerde sabit kalması gerekmez mi. Mesela 100 derecede. Benimki yokuşta tabi çok sıcaktı 5 dakikada 2 metre gidebiliyordum orta çizgiyi geçer geçmez hızla yukarı çıkıyor. Kırmızıya gelmesini beklemedim. Sabit kalır mıydı 120 derecede bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Hararetin bir yerde sabit kalması gerekmez mi. Mesela 100 derecede. Benimki yokuşta tabi çok sıcaktı 5 dakikada 2 metre gidebiliyordum orta çizgiyi geçer geçmez hızla yukarı çıkıyor. Kırmızıya gelmesini beklemedim. Sabit kalır mıydı 120 derecede bilmiyorum. Bence kalırdı, 120 de çok kiritik bir sıcaklık değil. Soğutma suyu tamsa ve fan da çalışıyorsa çok problem yok. Devirdaim bozuksa soğutma suyu motorda dolaşmaz ki böyle bir durumda yaz aylarında araç düz yolda dahi çok kısa sürede hararet yükseltir. Sizin hararet motor sıkışınca yükseliyor bu nedenle sorunun devirdaim olmadığını düşünüyorum. Bence araçta sorun yok ama yine de bir ustaya gösterin içiniz rahat olsun. Bu arada olur da hararet çok yükselirse kaloriferi sıçak konuma alıp içeri sıcak hava üfletin bir süre sonra hararet normal seviyeye gelecektir. motor ısısı düşmeden kesinlikle kontak kapatmayın Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Yokuşta hararet yükselir normal, klima da açıksa hararetin daha da yükselmesi de normal. yoğun tarfikte de aynı şekilde. Yoğun olmayan trafikte düz bir güzergahta da hararet yükseliyorsa problem var. Adana-Pozantı tırmanışında BMW- Mercedes son model araçlar yazın hararet yapıyor. Sağa çeken çekene. Yolda 80 Km tırmanış var klima da açınca normal yani Bu durum normal değil? Kim normal olduğunu söylüyor? Araçlar hareret yapmamak, stabil sıcaklıkta çalışmak üzere tasarlanıyor. Hele ki klima çalışıyorsu soğutma fanı hiç durmaz, hareretin yükselmemesi lazım. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Geçen yaz Antalya dan korkuteli ne giden yolda çalışma varken tek şeride düşen yerde bir amca kalp krizi geçirdi ve yol kapandı, tırmanma şeridinde onlarca araç hararet yaptı http://www.posta.com.tr/turkiye/HaberDetay/Antalya-da-binlerce-arac-mahsur-kaldi.htm?ArticleID=291665 Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 (düzenlendi) Bu durum normal değil? Kim normal olduğunu söylüyor? Araçlar hareret yapmamak, stabil sıcaklıkta çalışmak üzere tasarlanıyor. Hele ki klima çalışıyorsu soğutma fanı hiç durmaz, hareretin yükselmemesi lazım. Şuana kadar yaklaşık 15 farklı model aracım oldu, hepsinin de yoğun trafik uzun tırmanış durumlarında hararetleri yükseldi (normal çalışma sıçaklığından yüksek olmasından bahsediyorum 110-120 gibi değerler) Sizin dediğiniz gibiyse benim sahip olduğum araçların alayı arızalıydı demek ki ben fark etmemişim 27 Mayıs 2016 tarihinde Mustafa Akçeşme tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Şuana kadar yaklaşık 15 farklı model aracım oldu, hepsinin de yoğun trafik uzun tırmanış durumlarında hararetleri yükseldi (normal çalışma sıçaklığından yüksek olmasından bahsediyorum 110-120 gibi değerler) Sizin dediğiniz gibiyse benim sahip olduğum araçların alayı arızalıydı demek ki ben fark etmemişim Muhtemelen öyle olmuş maalesef. Zira şu ana kadar kullandığım hiç bir araç ne trafikte ne bolu dağı tırmanışında hararet milim yükselmemiştir. Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 (düzenlendi) Ben motorun conta yakmasindan bahsetmiyorum. Motorun rutin isisi 100 derece ise rampa cikarken 120 ye yukselmesinin normal oldugundan bahsediyorum. 27 Mayıs 2016 tarihinde Mustafa Akçeşme tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Suat Set 27 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2016 Bugün ustaya gösterdim normal olduğunu söyledi. 120 de sabitleneceğini kendi aracının da hararetinin yükseldiğini anlattı öyle durumda. Tek sorun 120 de sabitlenip sabitlenmeyeceği. Bu durumu yaşayan var mıdır. 120de sabitlendi diyen? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Bugün ustaya gösterdim normal olduğunu söyledi. 120 de sabitleneceğini kendi aracının da hararetinin yükseldiğini anlattı öyle durumda. Tek sorun 120 de sabitlenip sabitlenmeyeceği. Bu durumu yaşayan var mıdır. 120de sabitlendi diyen? Gauge menü'den ısıyı takip edebilir misiniz? Gauge menüye erişmeyi bilmiyorsanız forumda aratırsanız yöntemi karşınıza çıkacaktır. Hararetin oynaması normal değil. Yorum bağlantısı
Suat Set 27 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2016 Gauge menü'den ısıyı takip edebilir misiniz? Gauge menüye erişmeyi bilmiyorsanız forumda aratırsanız yöntemi karşınıza çıkacaktır. Hararetin oynaması normal değil. Hararet yapınca mı takip edeyim anlamadım. Panik oluyorum o an motoru kucağa alacam diye. Bakmaya vakit olmayabilir Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 Hararet yapınca mı takip edeyim anlamadım. Panik oluyorum o an motoru kucağa alacam diye. Bakmaya vakit olmayabilir Yok, yokuşu çıkarken açık olacak, kadran oynamaya başladığı gibi bakacaksınız. Korkmayın, hararet yükseldiğinde kaloriferi sıcak konumda da çalıştırın, düşmeye yardımcı olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mayıs 2016 Paylaş 27 Mayıs 2016 devirdaim... düşük devirde çıkıyor , azıcık hızlanoınca ve devir yükselince düşüyor ise.. suyu gerektiğpi basınçtabasamıyor. uzun süre tam gaz gidin o zaman da yükselecektir. 1 Yorum bağlantısı
Suat Set 27 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2016 devirdaim... düşük devirde çıkıyor , azıcık hızlanoınca ve devir yükselince düşüyor ise.. suyu gerektiğpi basınçtabasamıyor. uzun süre tam gaz gidin o zaman da yükselecektir.Ne yapmak gerek o zaman çağlar bey. Değiştireyim mi devir daimi? Tek mi değişiyor o parça? Yok, yokuşu çıkarken açık olacak, kadran oynamaya başladığı gibi bakacaksınız. Korkmayın, hararet yükseldiğinde kaloriferi sıcak konumda da çalıştırın, düşmeye yardımcı olur. Aklımda olsun sani bey. Dediğiniz menüyü uygularsak sürekli açık mı kalıyor gauge menü. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 28 Mayıs 2016 Paylaş 28 Mayıs 2016 Devirdaim termostat ve sogutma sıvısı kontrol edilmeli hatta hepsi değiştirilmeli. Radyator6 de tıkanıklık varsa devirdaimi zorluyor olabilir.. Yorum bağlantısı
Kamil Çiçek 28 Mayıs 2016 Paylaş 28 Mayıs 2016 2010 otomatik aracım la gecen hafta klima açık (deneme amacıyla açmıştım) tarsus dan ankaraya dönüşte Pozantı yokusunu tırmandım. Hararette herhangibir oynama olmadı. Herzamanki yerinde sabit kaldı. Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Yorum bağlantısı
Suat Set 28 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2016 Devirdaim termostat ve sogutma sıvısı kontrol edilmeli hatta hepsi değiştirilmeli. Radyator6 de tıkanıklık varsa devirdaimi zorluyor olabilir..Devirdaimi değiştiricem antifriz %30 su şu an. Tamamını kırmızı antifriz koydurcam. Radyatör temizlenir mi tıkanıklık varsa bilmiyorum tabi. Peki usta nasıl hararet yaptırıp kontrol edebilir arabayı bilen var mı. Yorum bağlantısı
Suat Set 28 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2016 2010 otomatik aracım la gecen hafta klima açık (deneme amacıyla açmıştım) tarsus dan ankaraya dönüşte Pozantı yokusunu tırmandım. Hararette herhangibir oynama olmadı. Herzamanki yerinde sabit kaldı. Sent from my iPhone using Tapatalk[/ Kamil bey hareket halinde hatta uzun dur kalklarda sorun yok ama yokuş ve klima ile dur kalk işin içine girince hararet yükseliyor. Pozantı'da dur kalk var mı bilmiyorum hiç geçmedim oradan. Yorum bağlantısı
Kamil Çiçek 28 Mayıs 2016 Paylaş 28 Mayıs 2016 2010 otomatik aracım la gecen hafta klima açık (deneme amacıyla açmıştım) tarsus dan ankaraya dönüşte Pozantı yokusunu tırmandım. Hararette herhangibir oynama olmadı. Herzamanki yerinde sabit kaldı. Sent from my iPhone using Tapatalk[/ Kamil bey hareket halinde hatta uzun dur kalklarda sorun yok ama yokuş ve klima ile dur kalk işin içine girince hararet yükseliyor. Pozantı'da dur kalk var mı bilmiyorum hiç geçmedim oradan. Aslında cevap sizden ziyade Pozantı da hararet okuyor diyen arkadasa gibi oldu. Dediğiniz gibi siz yokuş klima ve dur kalk demişsiniz. Durum biraz farklı Sent from my iPhone using Tapatalk Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 28 Mayıs 2016 Paylaş 28 Mayıs 2016 Sağlıklı bir aracta hararet öyle canı sıkıldıkça inip çıkan bir durum değildir. Sıkışık trafik, dur kalk yada rampa olmasi bu sorunu normal göstermez. Yorum bağlantısı
Suat Set 28 Mayıs 2016 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2016 ame="Suat Set" post="2985482" timestamp="1464463304"] Aslında cevap sizden ziyade Pozantı da hararet okuyor diyen arkadasa gibi oldu. Dediğiniz gibi siz yokuş klima ve dur kalk demişsiniz. Durum biraz farklı Sent from my iPhone using Tapatalk Devirdaim ve antifriz değiştiricem bakalım faydası olacak mı. Yoksa radyatör değiştirmek lazım belki. Peki radyatör temizlenebilir miSağlıklı bir aracta hararet öyle canı sıkıldıkça inip çıkan bir durum değildir. Sıkışık trafik, dur kalk yada rampa olmasi bu sorunu normal göstermez.Haklısınız araç 217binde mutlaka bişeyler çıkıyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Mayıs 2016 Paylaş 28 Mayıs 2016 Devirdaim ve antifriz değiştiricem bakalım faydası olacak mı. Yoksa radyatör değiştirmek lazım belki. Peki radyatör temizlenebilir mi Haklısınız araç 217binde mutlaka bişeyler çıkıyor. Radyatör temizliği yaptıran üyelerimiz vardı. Radyatörün durumu iyi ise sökülüp basınçlı sıvılarla temizleniyordu. Gayet işe de yarıyordu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts