İçeriğe Yönlendir

Neptün Mavi Opel Astra J


Metin Akbal

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
17 kuruş 

Ben yazacaktım fırsatım olmadi.

Sen hiç merak etme :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

@Arif Aykın Gaz kesici filtre mavi aparatın altındaki metalin içinde. Altta vidası var sökülerek çıkıyor.

 

4dfd99c8cd43f10c3c0b749a5c360f6a.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Aytac Sakal
Metin Akbal yazdı:

 

Durmamalıyız Alperim durursak köreliriz :)

 

 

Yoksa ocağıma incir ağacı diker :) Teşekkürler...

 

 

Teşekkürler. LPG uyumu konusunda şöyle aktarayım. Uyumsuz bir araç değil ama ileriki zamanlarda sıkıntı yarataiblecek bir araç. O yüzden taa Rize den memleketim Çorum a gidip (bunda Rize de sigorta hariç 2700 fiyat vermeleri de büyük etken oldu) Çorum Özençler de lpg taktırdım. Takılan km ye göre 60-70 binde supap problemi oluşuyor ama 1000-1500 liraya çelik supap ile değişime gidilerek sorun ortadan kaldırılıyor. Usta bir abim var Ankara Kaygusuz Oto kendisi 60 binde supap değiştirdiği Astra olduğu fakat 180 bin de motor açılmamış ta Astra olduğunu aktardı bende sözünü dinleyerektaktırdım. Zaten yapılan tasarrufla bu masrafı kat kat karşılıyor. Yağlamalı sistem hikaye. Onda da 60 bin de supap eriten arkadaşlar var ama onarım sonucu daha randımanlı olduğunu öğrendim. Simit tank 28 litre lpg ile şehir içi 260-300 km yol yapıyorum, uzun yolu ise 350 yi geçiyor, 400 e yaklaşıyor. Uzun yolda 1250 km 210 lira yaktırmışlığım vardır.

 

 

Yarı memleket? Kim vardır orda :) Yazın Rİze den Çorum a tayin isteyeceğim Osmancık ta olursam mini buluşma yaparız inşallah :)

Metin bey benim alternatif adaylarımdan biride 1,6 Benzin Lpg li Astra J , bu araçlardaki Sübap yakma olayı çelik ile değişim sonrasıda tekrar ediyormu aklımı kurcalıyor.Yağlı kit hikaye demişsiniz ama ben yinede size danışayım Landirenzo kitli yada Yağlı kitli araçlar hakkındaki düşüncenizi nelerdir bilmek isterim yada bu araçları alırken neye dikkat etmeliyiz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

A16xer motoru çok seven biri olarak, lpg takıp acı çektirmenizi tavsiye etmem. Motorun termal yüküne defalarca tecrube ettim. Soğuk bir memlekette değilseniz, kaçınılmaz bir sona sebep oluyor. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Darbaz yazdı:

A16xer motoru çok seven biri olarak, lpg takıp acı çektirmenizi tavsiye etmem. Motorun termal yüküne defalarca tecrube ettim. Soğuk bir memlekette değilseniz, kaçınılmaz bir sona sebep oluyor. 

Sadece benzinde araç kullanmak isterdim hatta 2,5 yılda yaptım ama fiyatlar uçtu gitti Ali Bey insan mecbur kalıyor.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Aytac Sakal yazdı:

Metin bey benim alternatif adaylarımdan biride 1,6 Benzin Lpg li Astra J , bu araçlardaki Sübap yakma olayı çelik ile değişim sonrasıda tekrar ediyormu aklımı kurcalıyor.Yağlı kit hikaye demişsiniz ama ben yinede size danışayım Landirenzo kitli yada Yağlı kitli araçlar hakkındaki düşüncenizi nelerdir bilmek isterim yada bu araçları alırken neye dikkat etmeliyiz.

 

Supap yakma olayı kaçınılmaz son ama bu sadece Opel e özgü de değil. Ben ustama sordum napam abey diye dedi ki 60 binde motor açtığımda oldu 180 binde sapasağlam olanı da var dedi. Supap değişim masrafı şu an 3 bin lira civarı. Değişince en az 100k km görmesi lazım o zamana kim öle kim kala. Ustamla görüştükten sonra bende Rize den Çorum a geldiğim ilk fırsatta (Çorum Özençler BRC) aracı sıfır aldıktan 1 sene sonra 17 bin km de taktırdım. Şu an 107 bin km ye geldik aracı alalı Kasım da 7 sene bitecek.

 

Kit montajını işi bilen yere yaptırırsan sorun olmaz üstad :) Kendi gözlerimle Prins kitle 70k km, Landirenzo yağlamalı kit ile 60k km de supap değişen gördüm. Bende BRC kit mevcut. Eniştem de Landirenzo mevcut. 2 sefer enjektör değişti enjektör takımı 1000 lira. Onun km 60 bin lerde. Bende regülatör diyaframı değişti 100 küsür civarına. Sabah çalışrken marş uzuyordu. LPG kaynaklı mı bilemem ama (bizim arabalarda 60 bin km lerde başlıyor bu sorun ve benzinlide de gördüm ustam motor sıcak çalışmayı sevdiği için bunun olabileceğini söyledi düşük derecede açan termostatlar var ama önermem dedi) motor suyuna yağ karışıyordu yağ soğutucu ıvır zıvır değiştirdim 98 bin km de iken. Birde yine lpg kaynaklı mı bilmiyorum bobin plastik ucu çatlama yapmış 56 bin km de onu değiştirmiştim.

 

Şimdi yağlama kit hikaye çünkü sorun şu. Yağlama emme kısmına takılıyor ama sorun egzoz supaplarında çıkıyor. Öyle bir araç alacaksan yağa gerek olmaz supap değişimi düzgün yapılmış mı onu bilsen yeter birde arıza ışığı yakıyor mu ona bakacaksın.

 

Ali Darbaz yazdı:

A16xer motoru çok seven biri olarak, lpg takıp acı çektirmenizi tavsiye etmem. Motorun termal yüküne defalarca tecrube ettim. Soğuk bir memlekette değilseniz, kaçınılmaz bir sona sebep oluyor. 

 

herkesin alım gücü seninki kadar olsa haklısın :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

herkesin alım gücü seninki kadar olsa haklısın :)

 

yahu alım gücü diyonda , 40 binlik arabayı 4 maaş ile finanse ediyoruz. Sanırsın altımızda 5 serisi BMW var :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu alım gücü diyonda , 40 binlik arabayı 4 maaş ile finanse ediyoruz. Sanırsın altımızda 5 serisi BMW var :D 

 

Cruze 40 bin mi oldu adres ver hemen geliyorum :D Bizim arabayı da 1 kişi finanse ediyor ne kadar şanslısın :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Cruze 40 bin mi oldu adres ver hemen geliyorum :D Bizim arabayı da 1 kişi finanse ediyor ne kadar şanslısın :D

 

Metin hoca Cruze olmasaydı şuan, Bu günkü ekonomik  gerçekliğe göre araba alıcaksam, gene 60 bini geçmezdik.  Cruze olmuş 100 120 bin. Verecek durumum olmadığı için alamazdık :D

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Supap değişim masrafı 2019’da da 3000tl idi. Hiç zamlanmamış :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Supap değişim masrafı 2019’da da 3000tl idi. Hiç zamlanmamış :) 

 

Yok yahu 2000 lira idi. 2016 da 1500 idi. Şu an sayfalarda görüyorum 3000 e hallediliyor. Hadi 4 bin olsun.

Ali Darbaz yazdı:

 

Metin hoca Cruze olmasaydı şuan, Bu günkü ekonomik  gerçekliğe göre araba alıcaksam, gene 60 bini geçmezdik.  Cruze olmuş 100 120 bin. Verecek durumum olmadığı için alamazdık :D

 

Tamam bugünkü gerçekliği öteki konuya yaz :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Supap yakma olayı kaçınılmaz son ama bu sadece Opel e özgü de değil. Ben ustama sordum napam abey diye dedi ki 60 binde motor açtığımda oldu 180 binde sapasağlam olanı da var dedi. Supap değişim masrafı şu an 3 bin lira civarı. Değişince en az 100k km görmesi lazım o zamana kim öle kim kala. Ustamla görüştükten sonra bende Rize den Çorum a geldiğim ilk fırsatta (Çorum Özençler BRC) aracı sıfır aldıktan 1 sene sonra 17 bin km de taktırdım. Şu an 107 bin km ye geldik aracı alalı Kasım da 7 sene bitecek.

 

Kit montajını işi bilen yere yaptırırsan sorun olmaz üstad :) Kendi gözlerimle Prins kitle 70k km, Landirenzo yağlamalı kit ile 60k km de supap değişen gördüm. Bende BRC kit mevcut. Eniştem de Landirenzo mevcut. 2 sefer enjektör değişti enjektör takımı 1000 lira. Onun km 60 bin lerde. Bende regülatör diyaframı değişti 100 küsür civarına. Sabah çalışrken marş uzuyordu. LPG kaynaklı mı bilemem ama (bizim arabalarda 60 bin km lerde başlıyor bu sorun ve benzinlide de gördüm ustam motor sıcak çalışmayı sevdiği için bunun olabileceğini söyledi düşük derecede açan termostatlar var ama önermem dedi) motor suyuna yağ karışıyordu yağ soğutucu ıvır zıvır değiştirdim 98 bin km de iken. Birde yine lpg kaynaklı mı bilmiyorum bobin plastik ucu çatlama yapmış 56 bin km de onu değiştirmiştim.

 

Şimdi yağlama kit hikaye çünkü sorun şu. Yağlama emme kısmına takılıyor ama sorun egzoz supaplarında çıkıyor. Öyle bir araç alacaksan yağa gerek olmaz supap değişimi düzgün yapılmış mı onu bilsen yeter birde arıza ışığı yakıyor mu ona bakacaksın.

 

 

herkesin alım gücü seninki kadar olsa haklısın :)

Aklımdaki soru işaretlerini sildiniz vakit ayırıp ayrıntılı açıkladığınız için teşekkür ederim Sübap değişimi ve motor arıza ışığı dikkat edeceklerimiz bakalım gerisi nasip.

Benim eski arabaya 70k atiker kit bağlatmıştım külbütörü açtık sübaplar tertemizdi hatta fotoğrafını çekmiştim Lpg sonrası ayar üstüne ayar kaçaklar sübap şıkırdamaları o güzelim motor mahvoldu dediğiniz gibi her araçta olumsuzluklar oluyor.

Aracın orjinal dizaynını bozuyoruz birde Lpg daha yüksek ısıda yanıyor hatta ateşleme bobini bile yakmıştım.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Aytac Sakal yazdı:

Aklımdaki soru işaretlerini sildiniz vakit ayırıp ayrıntılı açıkladığınız için teşekkür ederim Sübap değişimi ve motor arıza ışığı dikkat edeceklerimiz bakalım gerisi nasip.

Benim eski arabaya 70k atiker kit bağlatmıştım külbütörü açtık sübaplar tertemizdi hatta fotoğrafını çekmiştim Lpg sonrası ayar üstüne ayar kaçaklar sübap şıkırdamaları o güzelim motor mahvoldu dediğiniz gibi her araçta olumsuzluklar oluyor.

Aracın orjinal dizaynını bozuyoruz birde Lpg daha yüksek ısıda yanıyor hatta ateşleme bobini bile yakmıştım.

 

Benim eski araba Bora ona da Atiker takmıştık. 42 bin km de taktırdım 125 bin km de sattım. Onda da 1 bobin patlattım, 2 kere lpg enjektörü garantiden değişti (Aygaz kullanınca oldu) ondan sonra hiç sorun olmadı. Kısmet işi yani :)

 

Şu an lpg uygulamak pahalı olduğu için lpg li araç almak mantıklı. Supap masrafı daha uyguna gelir. Hatta ben supap değişmemişini almayı düşünürüm uygun fiyatlı olarak. En azından kafama göre yaptırırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Benim eski araba Bora ona da Atiker takmıştık. 42 bin km de taktırdım 125 bin km de sattım. Onda da 1 bobin patlattım, 2 kere lpg enjektörü garantiden değişti (Aygaz kullanınca oldu) ondan sonra hiç sorun olmadı. Kısmet işi yani :)

 

Şu an lpg uygulamak pahalı olduğu için lpg li araç almak mantıklı. Supap masrafı daha uyguna gelir. Hatta ben supap değişmemişini almayı düşünürüm uygun fiyatlı olarak. En azından kafama göre yaptırırım.

Lpg getirdikleri yanında götürdükleride malum Hararet Bobin patlamaları araç teklemeleri sorun üzerine sorun ama ekonomik şartlar işte Benzin gerçekten çok pahallı amaç 100k altı 2014 üzeri 1,6 Dizel Focus Megane yada Astra bütçe 150k zor yani.Olmazsa Benzin Lpg Astra onunda temizini bulamazsam 1,3 Dizel Astra düşüneceğim.Bastınmı giden araba istiyoruz eyvallahta önceki aracım gibi ikide bir sorun çıkartacaksa tadı kaçıyor sorun çıkartacağına varsın ağır olsun güvenlik ve temizlik öncelik geri kalan detay aslında , nasip bakıyoruz.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

@Metin Akbal sanırım büyük araba sevdamı bırakıp Astra J kasaya geçeceğim.1.6 T geçiyor aklımdan ne dersin hangi paket nasıldır ne önerirsin ? Bütçem 150 bine kadar 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



[mention=76937]Metin Akbal[/mention] sanırım büyük araba sevdamı bırakıp Astra J kasaya geçeceğim.1.6 T geçiyor aklımdan ne dersin hangi paket nasıldır ne önerirsin ? Bütçem 135-140 Bin


Flexiride [emoji7] 180 hp ve Flexiride şasi tadından yenmez. İki sorun flexiride nin amortisörler bayağı pahalı diğer sorun yakıt biraz üzebilir. Lpg uygulayanlar var verim alanlarda var alamayanlarda var. Cosmo en üst paket AFL sunroof vs vs vs vs vs. Sonra Sport gelir. 2013 ten sonra makyajlandı tampon grubu sis farı vs değişti.
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Metin Akbal yazdı:


 

 


Flexiride emoji7.png 180 hp ve Flexiride şasi tadından yenmez. İki sorun flexiride nin amortisörler bayağı pahalı diğer sorun yakıt biraz üzebilir. Lpg uygulayanlar var verim alanlarda var alamayanlarda var. Cosmo en üst paket AFL sunroof vs vs vs vs vs. Sonra Sport gelir. 2013 ten sonra makyajlandı tampon grubu sis farı vs değişti.

 

Sarı Sitede 3 Flexride diye aratınca 3 tane araç bulabildim birisinin fiyatı çok 1.6 Dizel 195.000 / Diğer iki modelin ikisi de 1.4 Turbo Birisinin Fiyatı uygun KM 140.XXX diğerinde de hasar kaydı çok 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Çağrı Alaf yazdı:

Sarı Sitede 3 Flexride diye aratınca 3 tane araç bulabildim birisinin fiyatı çok 1.6 Dizel 195.000 / Diğer iki modelin ikisi de 1.4 Turbo Birisinin Fiyatı uygun KM 140.XXX diğerinde de hasar kaydı çok 

 

Valla Flexride diye aratırsan bunu bilmeyende çok. 1.6T lerin hepsinde Flexride var diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Metin Akbal yazdı:

 

Valla Flexride diye aratırsan bunu bilmeyende çok. 1.6T lerin hepsinde Flexride var diye biliyorum.

Insignia 1.6T modellerde emme manifolt arızası çıkıyor diye hatırlıyorum Astranın da kronik arızaları var mıdır acaba motor kısmında ?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Çağrı Alaf yazdı:

Insignia 1.6T modellerde emme manifolt arızası çıkıyor diye hatırlıyorum Astranın da kronik arızaları var mıdır acaba motor kısmında ?

 

1.6T de turbo manifold çatlaması var mı bilmiyorum da 1.4T de var onu biliyorum.

 

1.4T de piston kıranlar varmış bana denk gelmedi.

 

Benim 1.6 da yağ soğutucu sorunu var benim de 98 bin km de başıma geldi. 1.4T 1.6T de net bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

15 kuruş , bişey değil. 70 80 kuruş aşağısı beni şoka uğratmıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu bir tek dileğim vaaaar mutlu ol yeter. Sen zahmet etme ben yazarım.

 

LPG ye bi 15 kuruş daha zam geldi :D

Yazacaktım yaa, yoğunluktan yazamadım 😁

 

kutlayalım bunu. Islatalım. Pardon, fıslatalım 😁😁

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...