İçeriğe Yönlendir

Neptün Mavi Opel Astra J


Metin Akbal

Recommended Posts

Metin Akbal
Hep masraf hep masraf [emoji4] hayırdır yolculuk nereye.
Bi Kocaeli yapip gelecem insallah :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Izmite geldim yarin sabah geri donus insallah.

Yola cikmadan arabayi yikadim.

f132e7d5761f92d11d1283e9e766db6d.jpg

Arabada 12 bidon basilmis yaprak 1 katar yufka ekmek ve iki kisi ile ortalama yakit tuketimi ve hizimiz ;) Valla bende anlamadim nasil oldu :) Ilk yakit aldigim yerde sifirladim, 1 sefer yakit ikmali ve 1 seferde mola verdim durum bu :)

f9bbd856408e4a202f01afbb2b96ce1e.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Izmite geldim yarin sabah geri donus insallah.

Yola cikmadan arabayi yikadim.

Arabada 12 bidon basilmis yaprak 1 katar yufka ekmek ve iki kisi ile ortalama yakit tuketimi ve hizimiz ;) Valla bende anlamadim nasil oldu :) Ilk yakit aldigim yerde sifirladim, 1 sefer yakit ikmali ve 1 seferde mola verdim durum bu :)

 

 

Ne güzel işte miss gibi değer , bu arabaya lpg takmaya gerek yokmuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Ne güzel işte miss gibi değer , bu arabaya lpg takmaya gerek yokmuş. 
300 liralik yolu 130 liraya geldik ;)
Valla iyi geziyon masallah.
Valla iyi geldi [emoji16]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

300 liralik yolu 130 liraya geldik ;)Valla iyi geldi emoji16.png

 

Lpg yaktığın için, arabanın yol bilgisayarı şaşırıyor olmasın 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Lpg yaktığın için, arabanın yol bilgisayarı şaşırıyor olmasın 
Ustad lpg sapmasindan haberim var :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Geri donus yaptim sukur vardik evimize. Donus yolunda 4 yetiskin yetiskinlerden ikisi agir :) bagaj ve ayak alti dolu sekilde gidis gelis toplamda 237.05 liralik lpg tuketmisiz. Ortalama hiz yapilan yol ve tuketim yol bilgisayari fotografi:


d30d2410e83b6965021dc94cc2906b6a.jpg


Ayni yolu benzinde gelseydik 340 ile 350 lira arasinda benzin masrafimiz olacakti. Aradaki fark ortalama olarak 1000 km de 100 lira.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
1000km’de 100 lira iyi para
Yeni bi kavram ogrendim. Vwturkte Odul vardi o dedi. Ecodriving :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yani kendi aracımla kıyaslıyorum. Ben bi depoyla 1000km yaparım uzun yolda. Depoda 380’e filan dolar. 280’e dolsa baya baya iyi fiyat derim ben :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Eski skorlarımıza baktım, 1,6 motor 3 farklı  sivas yolculuğunda en düşük 6,3 en yüksek 7,5 litre yakmış. 

Bir ara Yozgat - Ankara arası kendim direksiyonda iken 6,0 litreye kadar düşürmüşüm. 

4 yetişkin insan , köy ürünleri ile dolu bir bagaj, yere yapışmış bir karoser ile 6 litre benim bu motorlar dip rakamım. 

Onunda sağlaması yapılmıştı, yakıt alırken 6,3 litre pompada ölçmüştüm. 

 

Yakında uzun yola çıkıcağız, ailecek eksik yok fazlamız var. 6,5 litrenin altını görmeyi ummuyorum. Sizin opel 5,3 litre ölçüm çıkarmış. Şaşırtıcı geldi bana. 

Hadi Opel rüzgar drenci iyi denilse. Onuda hesaplıyalım. 

Cruze rüzgar direncini 100 km hıza vurunca 15,11 beygir çıkıyor 

Astra  aynı şekilde hesaplandığında 100 km hızı yenmesi için 16,2 beygir çıkıyor. 

Yani astranın aerodinamik bir üstünlüğü yok, Bende motor LXV onda LDE 

İlginç değerler görüyorum gerçekten . 

 

Ben gerçekten bilemedim. Bu yolculukta direksiyonu babama kaptırmadan bi gitmeye çalışayım bakalım sonuç ne çıkar. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

 

 

 

Eski skorlarımıza baktım, 1,6 motor 3 farklı  sivas yolculuğunda en düşük 6,3 en yüksek 7,5 litre yakmış. 

Bir ara Yozgat - Ankara arası kendim direksiyonda iken 6,0 litreye kadar düşürmüşüm. 

4 yetişkin insan , köy ürünleri ile dolu bir bagaj, yere yapışmış bir karoser ile 6 litre benim bu motorlar dip rakamım. 

Onunda sağlaması yapılmıştı, yakıt alırken 6,3 litre pompada ölçmüştüm. 

 

Yakında uzun yola çıkıcağız, ailecek eksik yok fazlamız var. 6,5 litrenin altını görmeyi ummuyorum. Sizin opel 5,3 litre ölçüm çıkarmış. Şaşırtıcı geldi bana. 

Hadi Opel rüzgar drenci iyi denilse. Onuda hesaplıyalım. 

Cruze rüzgar direncini 100 km hıza vurunca 15,11 beygir çıkıyor 

Astra  aynı şekilde hesaplandığında 100 km hızı yenmesi için 16,2 beygir çıkıyor. 

Yani astranın aerodinamik bir üstünlüğü yok, Bende motor LXV onda LDE 

İlginç değerler görüyorum gerçekten . 

 

Ben gerçekten bilemedim. Bu yolculukta direksiyonu babama kaptırmadan bi gitmeye çalışayım bakalım sonuç ne çıkar. 

 

 

Bir kac tuyo vereyim, yolda hareket halinde iken yol bilgisayarini sifirla, lastik basincini 50 yap, bol bol CC kullan rampa yukari vs hizi korumaya calis rampa oncesinde basma normal seyrinde devam et. Alternator bakimini ihmal etme. Hava iyice kararmadan farlari acma. Benim auto konumlu far anahtari hava kararmadan acmiyor.

 

Benim arabanin bir kac dezavantaji var onlarda olmasa 5 litrenin altini gorurdum. 225 45 17 jant lastik, xenon ariza kesmesi icin 2 adet 50 watt direnc, gunduz fari ariza isigi kesmesi icin 2 tane 21W ampul, ayak aydinlatma, kapi tutamak aydinlatma, gunduz fari surekli calisiyor.

 

225 45 17 aslinda bir yonden avantaj, 16 beygirin yola yansimasi da onemli mesela. Araba 300 hp olup tekerinin 16 jant olmasini dusunemiyorum.

 

Bir kac tuyo daha varda onlar riskli. Aynalari kapatmak, camlari klimayi acmamak vs gibi.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arabanin 15 bin bakimina da 2 bin kusur km kadar kaldi. Bujiler de degisecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Metin Akbal yazdı:

 

 

 

 

 

Bir kac tuyo vereyim, yolda hareket halinde iken yol bilgisayarini sifirla, lastik basincini 50 yap, bol bol CC kullan rampa yukari vs hizi korumaya calis rampa oncesinde basma normal seyrinde devam et. Alternator bakimini ihmal etme. Hava iyice kararmadan farlari acma. Benim auto konumlu far anahtari hava kararmadan acmiyor.

 

Benim arabanin bir kac dezavantaji var onlarda olmasa 5 litrenin altini gorurdum. 225 45 17 jant lastik, xenon ariza kesmesi icin 2 adet 50 watt direnc, gunduz fari ariza isigi kesmesi icin 2 tane 21W ampul, ayak aydinlatma, kapi tutamak aydinlatma, gunduz fari surekli calisiyor.

 

225 45 17 aslinda bir yonden avantaj, 16 beygirin yola yansimasi da onemli mesela. Araba 300 hp olup tekerinin 16 jant olmasini dusunemiyorum.

 

Bir kac tuyo daha varda onlar riskli. Aynalari kapatmak, camlari klimayi acmamak vs gibi.

Araba az yaksın diye ne klima kapatırım nede ayna 😀

 

Lastik basıncı 50 derken abi😧

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Bir kac tuyo vereyim, yolda hareket halinde iken yol bilgisayarini sifirla, lastik basincini 50 yap, bol bol CC kullan rampa yukari vs hizi korumaya calis rampa oncesinde basma normal seyrinde devam et. Alternator bakimini ihmal etme. Hava iyice kararmadan farlari acma. Benim auto konumlu far anahtari hava kararmadan acmiyor.

Benim arabanin bir kac dezavantaji var onlarda olmasa 5 litrenin altini gorurdum. 225 45 17 jant lastik, xenon ariza kesmesi icin 2 adet 50 watt direnc, gunduz fari ariza isigi kesmesi icin 2 tane 21W ampul, ayak aydinlatma, kapi tutamak aydinlatma, gunduz fari surekli calisiyor.

225 45 17 aslinda bir yonden avantaj, 16 beygirin yola yansimasi da onemli mesela. Araba 300 hp olup tekerinin 16 jant olmasini dusunemiyorum.

Bir kac tuyo daha varda onlar riskli. Aynalari kapatmak, camlari klimayi acmamak vs gibi.

 

Klimasız yürütemem, arabanın camları çok yatık. İçeride çok kolay pişiyoruz. Camları acsak gürültüden durulmuyor. 

Araba stok, lambalar normal kara düzen. Lastiklere 36 psi basılı ama 50 basmayı benim gözüm yemiyor. Lastik üzerindeki limit 44 psi. 

Ayna kapatmaya gerek yok, CC zaten yok. Rampada tüketim haritasındaki yük oranlarını baz alarak gaza basıyorum. 

 

6 litreden az yakmanın yolu var, hatta değeri 4,9 litreye düşürmüşlüğümüzde. Uzun yolda vakit nakit oluyor. O yuzden belli bir hızın altında sürünce tatilden yemiş sayıyorum. 

Tabi bu süratte 90 km hızın altı değil. Ortalama otoban hızım 105 km. Oda bana fazlasıyla yeter. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Araba az yaksın diye ne klima kapatırım nede ayna [emoji3]
 
Lastik basıncı 50 derken abi[emoji47]
[emoji16] Yok yavu 35 basarim ben [emoji16]
 
Klimasız yürütemem, arabanın camları çok yatık. İçeride çok kolay pişiyoruz. Camları acsak gürültüden durulmuyor. 
Araba stok, lambalar normal kara düzen. Lastiklere 36 psi basılı ama 50 basmayı benim gözüm yemiyor. Lastik üzerindeki limit 44 psi. 
Ayna kapatmaya gerek yok, CC zaten yok. Rampada tüketim haritasındaki yük oranlarını baz alarak gaza basıyorum. 
 
6 litreden az yakmanın yolu var, hatta değeri 4,9 litreye düşürmüşlüğümüzde. Uzun yolda vakit nakit oluyor. O yuzden belli bir hızın altında sürünce tatilden yemiş sayıyorum. 
Tabi bu süratte 90 km hızın altı değil. Ortalama otoban hızım 105 km. Oda bana fazlasıyla yeter. 
 
Saka bir yana ustad sensin bizde istedigimizde ekonominin dibine vurabiliyoruz :) 4.4 olanda vardi da bulamadim :)



0ff5a7d7c53c8b48e6c85cda5ac7395a.jpg
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Metin Akbal yazdı:

Bir kac tuyo daha varda onlar riskli. Aynalari kapatmak, camlari klimayi acmamak vs gibi.

Arka koltukları sökmek, stepneyi dışarı çıkarmak, benzin deposu boş gezmek (en az -50 kg) vs. liste uzar gider.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Koray Demir yazdı:

Arka koltukları sökmek, stepneyi dışarı çıkarmak, benzin deposu boş gezmek (en az -50 kg) vs. liste uzar gider.

En etkili yöntemi yazmamışsınız, arabayı kullanmamak :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Arka koltukları sökmek, stepneyi dışarı çıkarmak, benzin deposu boş gezmek (en az -50 kg) vs. liste uzar gider.

 

Arabanın bütünlüğüü bozmak istemiyorum. Araba orjinal hali ile kalmalı. Doğru yakıt ölçümü içinde her seferinde yakıt full doldurulmalı. 

Bu iki kalmeden vazgecemem. Çalıştığım kurum yakıt bedelini ödediği için , bu konudada sıkıntı yok. 

Tamamen kendi temel iç güdümden dolayı tüketim kasıyorum :( 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...