İçeriğe Yönlendir

Focus III - Chiptuning Kullanım Deneyimi


Ali Kanat

Recommended Posts

Ali Kanat

Merhaba,

2013 model 115 lik style paket araca sahibim.

 

Yaklaşık 40 bin Km'dir dr.ecu'dan yaptırdıgım şekilde yazılımlı kullanıyorum aracımı.

 

Bugun dyno testine soktum ilginç değerler çıktı araçta.Şöyle ki;

 

motor gücü: 128 hp 

Tekerlere aktarılan : 115.7 hp

 

Motor torku : 368 Nm

Tekerlek torku : 338 Nm

 

Araç Tork olarak normalden de fazla değerlere sahip iken beygir gücü olarak beklentimin altında kaldı.

 

Bu durum neyden kaynaklanıyor olabilir tork fazlayken beygirin az cıkması ?

Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Yazılımı yaptırmadan önce ve yaptırdıktan sonra dyno testine girmiş miydiniz?

Dyno cihazları çok çeşitli ve çoğu güvenilir bilgi vermiyor diye biliyorum. Eğer ki öncesinde ölçüp, yazılımı yapıp yine ölçüp, en son 40k km sonrasında da aynı yerden ölçtürseniz bir nebze sağlıklı yorum yapılabilir ama bu şekilde bilemiyorum. "Aktarım organlarındaki kayıp" demekten başka bir şey gelmedi benim aklıma..

Yorum bağlantısı
Ali Kanat
(düzenlendi)
  Sarp D. Uygur yazdı:

Yazılımı yaptırmadan önce ve yaptırdıktan sonra dyno testine girmiş miydiniz?

Dyno cihazları çok çeşitli ve çoğu güvenilir bilgi vermiyor diye biliyorum. Eğer ki öncesinde ölçüp, yazılımı yapıp yine ölçüp, en son 40k km sonrasında da aynı yerden ölçtürseniz bir nebze sağlıklı yorum yapılabilir ama bu şekilde bilemiyorum. "Aktarım organlarındaki kayıp" demekten başka bir şey gelmedi benim aklıma..

Malesef chip öncesi dynoya sokma imkanım olmadı.

 

Benim tuhafıma giden chip sonrası tork %35 civarı artmışken, güç %10 civarı artmış.Epey dengesizlik var.Kullanırken de zaten chip firmasının verdiği 145 hp civarı gücü de hissetmiyordum yani araç 130 hp civarı gibiydi kullanımda hissettirdiği doğru da cıktı gibi sanki.

 

Standart 115 hp liklere göre 0-160 kmh hızlanmasında  yaklaşık 5 sn daha iyi durumda aracım 25 sn de cıkıyor bu hıza.

 

Bizim araçlarda limitör var mıydı o etken midir aceba bunda.

tarihinde Ali Kanat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Önceki Hissedilen performansla, uygulama sonrası hissettiğiniz  performans arasında sizce % olarak nekadar fark var.?

Yorum bağlantısı
Ali Kanat
  Erol Eser yazdı:

Önceki Hissedilen performansla, uygulama sonrası hissettiğiniz  performans arasında sizce % olarak nekadar fark var.?

Chip öncesine göre 115 hp standarta göre araç performansa sahip farkediliyor ama chip firmasında değerler 145 hp civarıydı ama ben hiçbir zmn o gücü hissetmedim 130 hp civarı gibi vardır diyordum içimden bu araç.Yani yüzde olarak %15 gibi fark var yakıt olarak da bişey değişmedi pek fazla.

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Normal şartlarda stage 1 ve çok hafif bile olsa % 20 civarı bir beygir ve tork artışı olması lazım. Eğer aracınızın chip önceki değerleri olması gerekenden daha düşük değilse bence yetersiz bir sonuç olmuş. Tabi buında bujiler, hava filtresi , kısaca bakım elemanlarının yeni veya yeterli olduğunu kabule diyoruz. 

Yorum bağlantısı
Murat Erdoğan

Atmosferik bir araçta benim bildiğim sadece yazılım ile max %10 güç artışı alınabiliyor. Hızlanma da fark hissedebiliyorsanız bence amacına ulaşmış yatırımınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kırılmaz
(düzenlendi)

hocam merhabalar focus 3,5 mca aracıma ben de yazılım yaptırdım öncesinde ve sonrasında dynoda çıktım yazılımı gaziantep paşa oğlu chip tuningde yaptırdım yazılım yaptırmadan önce tork değeri 271 bg 103 dü bunu bende garipsedim araç daha 15000 kmdeydi nasıl böyle bir bg e sahip olur dediğim de cevap alamadım neyse dedim gittim yazılım yaptırdım tekrar aynı yere ölçüme gittim bu sefer bg 124 ve tork 345 olarak göründü yani demek istediğim olay şu dynolar doğru düzgün ayarlanmıyor yada ölçmüyor başka bir yerde deneyin farklı sonuçlar alacaksınız :) isterseniz detaylı resimde atabilirim hocam rahatlamanız için :)

tarihinde Ahmet Kırılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  Ali Kanat yazdı:

Chip öncesine göre 115 hp standarta göre araç performansa sahip farkediliyor ama chip firmasında değerler 145 hp civarıydı ama ben hiçbir zmn o gücü hissetmedim 130 hp civarı gibi vardır diyordum içimden bu araç.Yani yüzde olarak %15 gibi fark var yakıt olarak da bişey değişmedi pek fazla.

bu işleri ehline yaptırmak lazım ,,, ben şöyle söyleyeyim çip öncesi aracım dizel hyundai , çip sonrası 5,30 dizel bmw gibi yani fark çokçok hissediir derecede olmalı.En azından bende öyle oldu.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
  Erol Eser yazdı:

bu işleri ehline yaptırmak lazım ,,, ben şöyle söyleyeyim çip öncesi aracım dizel hyundai , çip sonrası 5,30 dizel bmw gibi yani fark çokçok hissediir derecede olmalı.En azından bende öyle oldu.

O zamanda bol dumanlı oluyor Erol abi.

Benim araç 75'ten 95-100 arasına çıkartıldı aşırı bir duman farkı yok araçta ama 110 hp cıvarıda güç elde edilebiliyor o zaman biraz dumanlı oluyor(ben istemedim)

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Dizel için iyi veriler ki 115hp aracın 115hp olduğunu düşünmek hata...

Lâkin aynı dinamometreyre fabrikasyon hali ile çıksanız daha net olurdu....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dynodaki rakama hele ki yazılım sonrası tek rakama takılmayın. güç ve tork eğrisi nasıl? eskiye göre bir üst viteste aynı rampayı çıkabiliyor mu?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Kanat
  Çağlar Bayur yazdı:

dynodaki rakama hele ki yazılım sonrası tek rakama takılmayın. güç ve tork eğrisi nasıl? eskiye göre bir üst viteste aynı rampayı çıkabiliyor mu?

Hocam eskiye göre performansı hissediyorum orası net.Ama chip firmasının verdiği gibi 145 hp olayı hikaye tecrübeme göre.Çünkü 136 lık astra dizele üstünlük sağlamıyor aracım :) 

120 hp lik tdi passatlara göre de net üstün kalıyorum.Yani 130 ile 135 hp aralarında bi güce sahip gerçekte aracım..

  Uğur Kamil yazdı:

O zamanda bol dumanlı oluyor Erol abi.

Benim araç 75'ten 95-100 arasına çıkartıldı aşırı bir duman farkı yok araçta ama 110 hp cıvarıda güç elde edilebiliyor o zaman biraz dumanlı oluyor(ben istemedim)

Bende duman olayı yok hocam.Yaptırdığım firma da en iyilerden gösteriliyor esasında dr.ecu

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)
  Ali Kanat yazdı:

Hocam eskiye göre performansı hissediyorum orası net.Ama chip firmasının verdiği gibi 145 hp olayı hikaye tecrübeme göre.Çünkü 136 lık astra dizele üstünlük sağlamıyor aracım :)

120 hp lik tdi passatlara göre de net üstün kalıyorum.Yani 130 ile 135 hp aralarında bi güce sahip gerçekte aracım..

Bende duman olayı yok hocam.Yaptırdığım firma da en iyilerden gösteriliyor esasında dr.ecu

araçların birbirine üstünlük sağlaması sadece beygir gücü ile ilgili değil. şanzıman oranları lastik ölçüleri ağrılıkları vs vs vs bir çok etken var.

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren

Yazılımda üst devirlere fazla vermemişler,alt devirleri üste oranlara fazla arttırılmış.

Yorum bağlantısı
Günal Özdoğan

Hocam bu chiptuning gibi uygulamaların araca zararı var mıdır peki? Biz de yaptıralım mı?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...
Ali Kanat

Nerdeyse 1 yıllık 50 bin km tecrübem oldu gayet memnunum. Yazılım firmalarının dediği gibi 30-40 hp farketmiyor gercekte 15-20 hp hissediyorsunuz artı gÜç olarak..

Yine de tatmin edici tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...