Misafir 2 Ağustos 2016 Paylaş 2 Ağustos 2016 Puntonun direksiyonu iki kere sinyal verdi. Bunlarda elektrikli direksiyon kronik problem. Servise götürüp kontrol ettirdim. Tahminimiz doğru, elektrikli direksiyon sistemi değişecek. Parçanın satış fiyatı 2.700.- TL. Herhalde 300-500.-TL.de işçilik alırlar. Fiat 10 yaşından küçük araçların arızalı direksiyon sistemini iyiniyet garantisinden değiştiriyor. Servis müdürü arkadaş; "120.000 bakımı ile birlikte halledelim abi" deyince hadi bakalım dedik. Sistem direksiyonun altında; Kocaman bir şey, Bu da yenisi; 120.000 bakımı için (yağ ve filtrelerin değişimi dışında, 4 teker fren ve taşıyıcı sistemler kontrol edildi, V kayışı değişti, triger zinciri boşluk kontrolü yapıldı, rot ayarı yapıldı, direksiyon yönü düzeltildi) 380.- TL. ödedim. Servis müdürü, takılan parçanın iyileştirilmiş parça olduğunu ve değişim yapılan araçlardan arıza nedeniyle geri dönen olmadığını söyledi. Teşekkür edip ayrıldık. Fiat, bu parça ve değişim nedeniyle hem eleştiri hem puan alıyor. Bazıları; kronik bir sorunu olan yüksek maliyetli bir parça kullandığı ve bunun değişimi için zaman ve emek kaybına neden olduğunu, seyahat halinde yüksek hızlarda arıza yapması halinde çok vahim kazalara sebep olabileceği için eleştiriyor. Bazıları ise; parçayı Fiat'ın üretmediği, esasen bu parça yüzünden haksız bir şekilde prestij kaybına uğradığı, ücretsiz değişimle markanın arkasında durduğu, tüketiciyi mağdur etmemek adına gerekli çabayı gösterdiği gibi argümanlarla puan veriyor. Konu tabi ki yoruma açık. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Ağustos 2016 Paylaş 2 Ağustos 2016 Hayırlısı olsun abi. Kaza riski tabiiki kötü bir durum. Allah korusun. Ancak kronik problemler her araçta ve gerçek kullanıcıların uzun süreli kullanımları sonucu meydana geliyor. Arızalı araçların incelenmesi ve belirli bir yüzdesel rakam üzerine çıkması sonucu "Kroniktir!" denilmeden de iyileştirme yapılmıyor. Burada Fiat ın işin arkasında durması iyi. Ama her halükarda kaza riskli bir kronik sorun için 1000 defa düşünmek gerekiyor. (Bu sebeple hiç kaza meydana gelmemiş olsa yada milyonda bir ihtimal dahi olsa) Kaldı ki Fiat bu sistemi benim bildiğim 2000 den beri falan kullanıyor. Sürekli arızalanıyor. Ama kaza yapanı hiç duymadım. %90 sebebi elektrik sisteminin 20 km/h üzerine çıktığında devre dışı kalması olabilir. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Ağustos 2016 Paylaş 2 Ağustos 2016 (düzenlendi) Hayırlısı olsun abi. Kaza riski tabiiki kötü bir durum. Allah korusun. Ancak kronik problemler her araçta ve gerçek kullanıcıların uzun süreli kullanımları sonucu meydana geliyor. Arızalı araçların incelenmesi ve belirli bir yüzdesel rakam üzerine çıkması sonucu "Kroniktir!" denilmeden de iyileştirme yapılmıyor. Burada Fiat ın işin arkasında durması iyi. Ama her halükarda kaza riskli bir kronik sorun için 1000 defa düşünmek gerekiyor. (Bu sebeple hiç kaza meydana gelmemiş olsa yada milyonda bir ihtimal dahi olsa) Kaldı ki Fiat bu sistemi benim bildiğim 2000 den beri falan kullanıyor. Sürekli arızalanıyor. Ama kaza yapanı hiç duymadım. %90 sebebi elektrik sisteminin 20 km/h üzerine çıktığında devre dışı kalması olabilir. Kerem sistem hiç bir zaman devre dışı kalmıyor. Hız arttıkça direksiyon sertleşiyor. Devre dışı kalması fecaat bir durum, adeta eski BMC kamyonların direksiyonu gibi oluyor. Nerdeyse yanındaki yolcuya; "aga bi el atta şurdan dönelim." diyecek kıvama geliyor. Fiat aynı parçayı Linea ve Egea'da da kullanıyor ve onlardan şimdiye kadar hiç bir şikayet gelmemiş. Sanıyorum Punto için üretilenlerde bir sorun var ve değişim sonrası ortadan kalkıyor. 2 Ağustos 2016 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 2 Ağustos 2016 Paylaş 2 Ağustos 2016 Kerem sistem hiç bir zaman devre dışı kalmıyor. Hız arttıkça direksiyon sertleşiyor. Devre dışı kalması fecaat bir durum, adeta eski BMC kamyonların direksiyonu gibi oluyor. Nerdeyse yanındaki yolcuya; "aga bi el atta şurdan dönelim." diyecek kıvama geliyor. Fiat aynı parçayı Linea ve Egea'da da kullanıyor ve onlardan şimdiye kadar hiç bir şikayet gelmemiş. Sanıyorum Punto için üretilenlerde bir sorun var ve değişim sonrası ortadan kalkıyor. Pardon abi, ben City modun ile şettim.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ağustos 2016 Paylaş 2 Ağustos 2016 Her ne sebeple olursa olsun, Fiat'ın bu parça arkasında durması çok düzgün bir davranış. Ford, CVT şanzımanların "onarımının" arkasında durana kadar kaç şanızman dışarıda mıncıklandı, araştırmak lazım... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 2 Ağustos 2016 Paylaş 2 Ağustos 2016 Pardon abi, ben City modun ile şettim.. Doğru! City mod araç hızı 20 km.yi geçince devreden çıkıyor. Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ağustos 2016 Paylaş 30 Ağustos 2016 Kapuzbaşı gezisinin sonra ancak temizlemeye zaman bulabildik. [emoji4] Çakmağın ampulü patlamış. Onu da değiştirdik. Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ağustos 2016 Paylaş 30 Ağustos 2016 Hayırlı olsun amca Güle güle kullan. Ama bi ford olamaz tabi [emoji125] [emoji100] Doğru! City mod araç hızı 20 km.yi geçince devreden çıkıyor. Vallaha iyi cesaret bu arabayla taaa oralara Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ağustos 2016 Paylaş 31 Ağustos 2016 Güzel olmuş,sanki cila istiyor [emoji41] Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 31 Ağustos 2016 Paylaş 31 Ağustos 2016 abi süpersin servis neyim açsakmı.... Yorum bağlantısı
Ali Gök 31 Ağustos 2016 Paylaş 31 Ağustos 2016 elektrik destekli direksiyonların heralde hepsinde sorun oluşmuş zamanla. benim eski hyundai era nın direksiyonun eps sistemi serviste 2010 da değişmiş geliştirilmiş eps takılmış bidaha sorun olmamış bendede olmadı bildiğim kadarı ile eralarda hyundai hidroliğe geçmiş ilerleyen yıllarda fiat ful elektrikliyle devam ediyor dimi ? Yorum bağlantısı
Misafir 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 (düzenlendi) Punto satılmayınca eksik gördüğümüz noktalara dokunalım dedik. Konsolda şu bölgede aydınlatmada noksanlık var. Tam bura! Karanlıkta şöyle; Küçük bir kapak var; Daha önce mareaya ayak aydınlatması yaptığımız LED'lerden kullanacağız. Çift taraflı bant harika! Deneyelim. Şöyleyken; Şöyle oldu; Cereyanı da çakmağın ışıklandırmasından alacağım, bu sayede arıza lambası yakmayacak, parklara bağlı olarak hizmet verecek. Işık kaynağı, normal sürüş modunda görünmüyor. Yani asla göz alma sorunu olmayacak. Işığın fazla gelmesi halinde küçük bir lastik tıkaç o işi halledecek. Ayak aydınlatma da sırada inşallah. 26 Eylül 2016 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 yine orjinal bir çalışma eline sağlık abi Yorum bağlantısı
Mehmet Polat 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Her zamanki gibi yine güzel bir dokunuş abi... Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Eline sağlık çok güzel olmuş [emoji4] Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Harika olmuş abi, eline sağlık. Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Abi ellerine sağlık, satmaktan vazgeçmene sevindim. Ben noktayı koydum şu an, aklıma yapacak yapılacak başka bir şey gelmiyor... Yorum bağlantısı
Misafir 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Abi ellerine sağlık, satmaktan vazgeçmene sevindim. Ben noktayı koydum şu an, aklıma yapacak yapılacak başka bir şey gelmiyor...Bundan sonraki adım ayak aydınlatma. [emoji6] Testler ve proje tamam, yakında icraat.[emoji4] Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Bundan sonraki adım ayak aydınlatma. [emoji6] Testler ve proje tamam, yakında icraat.[emoji4]Ben yapmıştım onu, cree led al abi aydınlatma için çok başarılı 40dolar civarı... Yorum bağlantısı
Misafir 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Ben yapmıştım onu, cree led al abi aydınlatma için çok başarılı 40dolar civarı...Malzeme belli Ömer, burada kullandığım led gayet güzel oluyor. Mareada denedik. [emoji106] Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 26 Eylül 2016 Paylaş 26 Eylül 2016 Malzeme belli Ömer, burada kullandığım led gayet güzel oluyor. Mareada denedik. [emoji106]Farlar için abi bahsettiğim Halojen h4 yerine!!! Yorum bağlantısı
Recommended Posts