İçeriğe Yönlendir

Talebe Arabası


Misafir

Recommended Posts

  • 1 ay sonra...

Puntonun direksiyonu iki kere sinyal verdi. Bunlarda elektrikli direksiyon kronik problem. Servise götürüp kontrol ettirdim. Tahminimiz doğru, elektrikli direksiyon sistemi değişecek. Parçanın satış fiyatı 2.700.- TL. Herhalde 300-500.-TL.de işçilik alırlar. Fiat 10 yaşından küçük araçların arızalı direksiyon sistemini iyiniyet garantisinden değiştiriyor. Servis müdürü arkadaş; "120.000 bakımı ile birlikte halledelim abi" deyince hadi bakalım dedik.

 

Sistem direksiyonun altında;

 

kvqgjy.jpg

 

NEz45Q.jpg

 

Kocaman bir şey,

 

pPdoRJ.jpg

 

Bu da yenisi;

 

R3WVJZ.jpg

 

120.000 bakımı için (yağ ve filtrelerin değişimi dışında, 4 teker fren ve taşıyıcı sistemler kontrol edildi, V kayışı değişti, triger zinciri boşluk kontrolü yapıldı, rot ayarı yapıldı, direksiyon yönü düzeltildi) 380.- TL. ödedim.

Servis müdürü, takılan parçanın iyileştirilmiş parça olduğunu ve değişim yapılan araçlardan arıza nedeniyle geri dönen olmadığını söyledi. Teşekkür edip ayrıldık.

 

Fiat, bu parça ve değişim nedeniyle hem eleştiri hem puan alıyor. Bazıları; kronik bir sorunu olan yüksek maliyetli bir parça kullandığı ve bunun değişimi için zaman ve emek kaybına neden olduğunu, seyahat halinde yüksek hızlarda arıza yapması halinde çok vahim kazalara sebep olabileceği için eleştiriyor. Bazıları ise; parçayı Fiat'ın üretmediği, esasen bu parça yüzünden haksız bir şekilde prestij kaybına uğradığı, ücretsiz değişimle markanın arkasında durduğu, tüketiciyi mağdur etmemek adına gerekli çabayı gösterdiği gibi argümanlarla puan veriyor. Konu tabi ki yoruma açık.

Yorum bağlantısı

Hayırlısı olsun abi. Kaza riski tabiiki kötü bir durum. Allah korusun. Ancak kronik problemler her araçta ve gerçek kullanıcıların uzun süreli kullanımları sonucu meydana geliyor. Arızalı araçların incelenmesi ve belirli bir yüzdesel rakam üzerine çıkması sonucu "Kroniktir!" denilmeden de iyileştirme yapılmıyor. Burada Fiat ın işin arkasında durması iyi. Ama her halükarda kaza riskli bir kronik sorun için 1000 defa düşünmek gerekiyor. (Bu sebeple hiç kaza meydana gelmemiş olsa yada milyonda bir ihtimal dahi olsa) Kaldı ki Fiat bu sistemi benim bildiğim 2000 den beri falan kullanıyor. Sürekli arızalanıyor. Ama kaza yapanı hiç duymadım. %90 sebebi elektrik sisteminin 20 km/h üzerine çıktığında devre dışı kalması olabilir.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Hayırlısı olsun abi. Kaza riski tabiiki kötü bir durum. Allah korusun. Ancak kronik problemler her araçta ve gerçek kullanıcıların uzun süreli kullanımları sonucu meydana geliyor. Arızalı araçların incelenmesi ve belirli bir yüzdesel rakam üzerine çıkması sonucu "Kroniktir!" denilmeden de iyileştirme yapılmıyor. Burada Fiat ın işin arkasında durması iyi. Ama her halükarda kaza riskli bir kronik sorun için 1000 defa düşünmek gerekiyor. (Bu sebeple hiç kaza meydana gelmemiş olsa yada milyonda bir ihtimal dahi olsa) Kaldı ki Fiat bu sistemi benim bildiğim 2000 den beri falan kullanıyor. Sürekli arızalanıyor. Ama kaza yapanı hiç duymadım. %90 sebebi elektrik sisteminin 20 km/h üzerine çıktığında devre dışı kalması olabilir.

 

Kerem sistem hiç bir zaman devre dışı kalmıyor. Hız arttıkça direksiyon sertleşiyor. Devre dışı kalması fecaat bir durum, adeta eski BMC kamyonların direksiyonu gibi oluyor. Nerdeyse yanındaki yolcuya; "aga bi el atta şurdan dönelim." diyecek kıvama geliyor. :D  :biggrin:

Fiat aynı parçayı Linea ve Egea'da da kullanıyor ve onlardan şimdiye kadar hiç bir şikayet gelmemiş. Sanıyorum Punto için üretilenlerde bir sorun var ve değişim sonrası ortadan kalkıyor.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Kerem sistem hiç bir zaman devre dışı kalmıyor. Hız arttıkça direksiyon sertleşiyor. Devre dışı kalması fecaat bir durum, adeta eski BMC kamyonların direksiyonu gibi oluyor. Nerdeyse yanındaki yolcuya; "aga bi el atta şurdan dönelim." diyecek kıvama geliyor. :D  :biggrin:

Fiat aynı parçayı Linea ve Egea'da da kullanıyor ve onlardan şimdiye kadar hiç bir şikayet gelmemiş. Sanıyorum Punto için üretilenlerde bir sorun var ve değişim sonrası ortadan kalkıyor.

Pardon abi, ben City modun ile şettim..  :biggrin:  :good1:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Her ne sebeple olursa olsun, Fiat'ın bu parça arkasında durması çok düzgün bir davranış. Ford, CVT şanzımanların "onarımının" arkasında durana kadar kaç şanızman dışarıda mıncıklandı, araştırmak lazım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Pardon abi, ben City modun ile şettim..  :biggrin:  :good1:

 

Doğru! :good1:  City mod araç hızı 20 km.yi geçince devreden çıkıyor. :yes:

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...

Kapuzbaşı gezisinin sonra ancak temizlemeye zaman bulabildik. [emoji4]

2f5c91f6a4f18b9baf7ae2de87e133e4.jpg

56f82e26fd1e813607ff30e71babeb81.jpg

e14e3405349321c1c08f8d163d2e09da.jpg

2e9040f144948eb737dd384f3098005b.jpg

Çakmağın ampulü patlamış. Onu da değiştirdik.

2a00752acecc8bdbe4355d90739a2aa6.jpg

cc17947014e1ffbc827aed1d64a490e1.jpg

4e249743c6788e6fd93a1c2177268289.jpg

Yorum bağlantısı

Hayırlı olsun amca Güle güle kullan.

Ama bi ford olamaz tabi

[emoji125] [emoji100]

Doğru! :good1: City mod araç hızı 20 km.yi geçince devreden çıkıyor. :yes:

Vallaha iyi cesaret bu arabayla taaa oralara

Yorum bağlantısı

elektrik destekli direksiyonların heralde hepsinde sorun oluşmuş zamanla.

 

benim eski hyundai era nın direksiyonun eps sistemi serviste 2010 da değişmiş geliştirilmiş eps takılmış bidaha sorun olmamış bendede olmadı

 

bildiğim kadarı ile eralarda hyundai hidroliğe geçmiş ilerleyen yıllarda  fiat ful elektrikliyle devam ediyor dimi ?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
(düzenlendi)

Punto satılmayınca eksik gördüğümüz noktalara dokunalım dedik.

Konsolda şu bölgede aydınlatmada noksanlık var.

 

gXYpy5.jpg

 

Tam bura!

ZYzpJV.jpg

 

Karanlıkta şöyle;

 

0ypgmY.jpg

 

Küçük bir kapak var;

 

oENp99.jpg

 

lENp9r.jpg

 

VEzN6v.jpg

 

Daha önce mareaya ayak aydınlatması yaptığımız LED'lerden kullanacağız.

 

nENp2M.jpg

 

vZNVR4.jpg

 

Çift taraflı bant harika!

 

1NZBrN.jpg

 

Deneyelim.

 

LQRNEZ.jpg

 

Şöyleyken;

 

rENpR3.jpg

 

Şöyle oldu;

 

A3XN5B.jpg

 

40VQb7.jpg

 

Cereyanı da çakmağın ışıklandırmasından alacağım, bu sayede arıza lambası yakmayacak, parklara bağlı olarak hizmet verecek.

 

Işık kaynağı, normal sürüş modunda görünmüyor. Yani asla göz alma sorunu olmayacak. Işığın fazla gelmesi halinde küçük bir lastik tıkaç o işi halledecek.

Ayak aydınlatma da sırada inşallah.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

yine orjinal bir çalışma :bravo::nazar:

eline sağlık abi

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Abi ellerine sağlık, satmaktan vazgeçmene sevindim. Ben noktayı koydum şu an, aklıma yapacak yapılacak başka bir şey gelmiyor...

Yorum bağlantısı

Abi ellerine sağlık, satmaktan vazgeçmene sevindim. Ben noktayı koydum şu an, aklıma yapacak yapılacak başka bir şey gelmiyor...

Bundan sonraki adım ayak aydınlatma. [emoji6] Testler ve proje tamam, yakında icraat.[emoji4]
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Bundan sonraki adım ayak aydınlatma. [emoji6] Testler ve proje tamam, yakında icraat.[emoji4]

Ben yapmıştım onu, cree led al abi aydınlatma için çok başarılı 40dolar civarı...
Yorum bağlantısı

Ben yapmıştım onu, cree led al abi aydınlatma için çok başarılı 40dolar civarı...

Malzeme belli Ömer, burada kullandığım led gayet güzel oluyor. Mareada denedik. [emoji106]
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Malzeme belli Ömer, burada kullandığım led gayet güzel oluyor. Mareada denedik. [emoji106]

Farlar için abi bahsettiğim Halojen h4 yerine!!!
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...