Umut Taşlı 30 Mart 2016 Paylaş 30 Mart 2016 selamlar, geçen hafta alınan tdci 109 bg aracımızda motor sistem arızasıyla ilgili bir takım şeyler var. -önceki kaç arabayı pas geçtim- bunun harbiden konusunu açacaktım, bu sefer de motor izin vermedi. neyse, şöyle ki; aracı galeriden takasla al-mak durumunda kal-dık, takas vs. kısmına daha sonra değinirim, motoru için kendisi de '07 tdci ghia sahibi bir ustam gayet iyi, bir sorun yok, alınabilir dedi. öncesinde de kontağım olan, birkaç araç götürdüğüm güvenilir bir abim. aracı özellikle 4000+ devirlerde zorladığımda da bir şey yoktu orada iken, devirlenmesi vs. her şey normaldi, sonrasında shell'den yakıt alıp yaklaşık 600 km yol yaptık o akşam/gece. yolun başlarında belli bir süre yokuşlu bir bölgede devamlı 4. vitesin üst devirlerinde kullandı babam, biraz da yorgunluk/dalgınlık olunca, derken sistem arıza ışığı yaktığını gördüm ve durdurdum, ışıkla bir 30 sn gitmiştir herhalde. inip baktım, sesi çok kabalaşmıştı motorun. neyse çalıştırdık az bekleyip, sonrasında biraz daha sakin kullanıldı, sonrasında ben alıp 130 civarı hız sabitleyici ile devam ettim bir süre. derken bir kontrol noktasında 1. vitese kadar düşüp, yolun tekrar açıldığı anda solda sırasıyla 1/2. viteslerde biraz da istemsiz gaza abanıp yüksek devir çevirdim 1.4 hdi 68 bg 307'nin ağırkanlılığına da alışınca. neyse 2. vites 4 bin küsur devir gibi bir gürültü, kaputtan, egzozdan duman, stop, direksiyon hidrolik arıza ışığı ve motor sistem arızası ile sağ şeritte durdum. o an aklıma turboyu kucakladığım geldi ama sonrasında inip baktık, şansımıza bir usta da görmüş arkamızdan durdu, baktı; motorda yağlı bir yerler gösterdi. (yağ ekleme kapağının dibindeki kalın boru birleşim yeri, altı) biraz bekledik, birkaç seferde çalıştırdık, egzozda beyaz duman vardı, azalıp biter gibiydi, böyle olunca devam ettik. bir süre ağır ağır 100-110'u geçmeden devam ettim, sonrasında babam aldı, ben uyurken de basmış etmiş bir şey olmamış dediğine göre ama gene uzun yokuşlu bir bölgede tam uyanırken aynı üst devir-stop-motor s. arıza ışığı durumu yaşandı. sonrasında ben aldım, yol da virajlı ve dar olunca hemen hemen hiç 100'ü geçmeden rahat rahat geldik. yani arabada hiçbir güçten düşme vb durum yoktu. durumu yağ, filtre, fren vs. için bakıma gidince antalya'daki ustamıza anlatmış babam, bakımını falan da yaptığı motor/araba için gayet iyi durumda, sıkıntı yok demiş. ardından ben de gittim, anlattım böyle böyle diye, gene bir şey yok dedi. sanayiden çıkarken birkaç yüz metre yokuşta, 4. viteste aynı durumu yaşadım, stop etmeden önce de duman atıyormuş o an duran birinin söylediğine göre. döndüm geri, bağladı hata kodları için, araçta/depo vs yerlerde kaçak yakıttan dolayı sıkıntı olabileceğini, üst devirlerde yakıtı kesip stop ettirebiliyor olacağını söyledi. würth idi herhalde, depoya katkı sıvısı koydu, bir denedik, gene gayet iyi idi aracın gidişi vs. ve dün akşam aynı şey gene oldu ama bu sefer devir öyle 4000'lerde değildi. 5. viteste, 3000'i anca geçmişken aynı durumu yaşadım -3300 civarı en fazla- ama duman fazlaydı, durduğum an aracı ne olur ne olmaz 5. viteste bırakmama rağmen o an stop etmedi, 3-5 saniyede devri düşüre düşüre stop etti. öncesinde kontağı kapatıp kapatmadığımı hatırlayamıyorum. neyse, indim, bakındım, turbonun metal kısmı ile plastik bir borunun birleşiminde yağ vardı, enjektörlerin oralarda da yağ mıdır neyse bir sıvı vardı. bir şekilde gene çalıştı ama sonrasında da egzozda beyaz duman bir süre devam etti. hemen stop etmeyince acaba turbo yağ basıyor da bu sefer moturu mu kucaklıyorum dedim ama dediğim gibi stop edip bekleyince normale döndü. yalnız daha geç çalıştı. ertesi gün gittim, yağlı yerleri gösterip stop etmeme durumunu söyledim, aracın enjektörlerini bilgisayara bağlatmak lazım dedi. iyi dedim bağla, burada yok şuraya dedi. neyse dedim akşam oldu, yarına -yani bugüne- kaldı, bu iş benden çıktı. şu sıralar ölçülüyor olabilir, babamda araç. velhasıl kelam; nedir, ne değildir? özellikle tecrübe sahiplerinden, ustalarımızdan yorum bekliyorum. iyi forumlar. (fotoğraf olması lazım, bir bakayım.) Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 30 Mart 2016 Yazar Paylaş 30 Mart 2016 (düzenlendi) fotoğraflar için burayı bulamayınca yeni konu açmıştım, fotoğrafları da buradan vereyim: ilk vukuat (yağ ekleme kapağı yazdığım yer): sonraki paragraf (2 turbonun metal kısmı yazdığım yer, 3 de enjektör altları): 30 Mart 2016 tarihinde Umut Taşlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu 30 Mart 2016 Paylaş 30 Mart 2016 Geçmiş olsun umarım ciddi bir sıkıntı olmaz. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 30 Mart 2016 Yazar Paylaş 30 Mart 2016 Geçmiş olsun umarım ciddi bir sıkıntı olmaz. sağolun, inşallah. Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 30 Mart 2016 Paylaş 30 Mart 2016 Sorun egr gibi görülüyor. EGR üst devirlerde açarak bir miktar egzoz gazını motora aktarır. EGR devire göre açıklığı ayarlayarak motorun daha sağlıklı çalışmasını, egzoz emisyon değerlerinin düşmesini sağlar. Anlattığınıza göre EGR fazlaca kontrolü kaybediyor (üst devirlerde meydana gelen sorunlardan dolayı böyle düşünüyorum-aşırı duman destekliyor) ve motoru boğup stop ettiriyor. EGR valfini iptal ettirerek bir miktar kontrollü olarak binin durumu gözlemleyin. Üstadlar daha iyisini bilir. Bizimkisi salla ya tutarsa. 1 Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 30 Mart 2016 Yazar Paylaş 30 Mart 2016 Sorun egr gibi görülüyor. EGR üst devirlerde açarak bir miktar egzoz gazını motora aktarır. EGR devire göre açıklığı ayarlayarak motorun daha sağlıklı çalışmasını, egzoz emisyon değerlerinin düşmesini sağlar. Anlattığınıza göre EGR fazlaca kontrolü kaybediyor (üst devirlerde meydana gelen sorunlardan dolayı böyle düşünüyorum-aşırı duman destekliyor) ve motoru boğup stop ettiriyor. EGR valfini iptal ettirerek bir miktar kontrollü olarak binin durumu gözlemleyin. Üstadlar daha iyisini bilir. Bizimkisi salla ya tutarsa. estafurullah hocam, her görüşe ihtiyacım var şu noktada çünkü babama kalırsa araba usul usul yanacak bir gün yol kenarında. ölçüme/kontrole götürmemiş aracı, yarınaymış. 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 30 Mart 2016 Paylaş 30 Mart 2016 Ids se bagkanıp arıza kodlarına bakılmalı ona göre hareket etmeli. Ben oyumu kızdırma bujilerinden yana kullanıyorum 1 Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 30 Mart 2016 Yazar Paylaş 30 Mart 2016 (düzenlendi) Ids se bagkanıp arıza kodlarına bakılmalı ona göre hareket etmeli. Ben oyumu kızdırma bujilerinden yana kullanıyorum abi kendi ustam da bir şey bağladı ama alet nedir, ne değildir hiç bilmiyorum. (pc ile kullandı) ids'yi de bir sorayım var mı oralarda diye. edit: abi bir de üst devirlerde turbonun yağ olayıyla da birlikte riske girmesi ihtimali nedir? değişim gerekir mi sizce? 30 Mart 2016 tarihinde Umut Taşlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 30 Mart 2016 Paylaş 30 Mart 2016 Sorunuzu tam anlamadım ama yag kaçagı varsa kaynagı bulunup arızanın giderilmesi gerekiyor Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 30 Mart 2016 Yazar Paylaş 30 Mart 2016 Sorunuzu tam anlamadım ama yag kaçagı varsa kaynagı bulunup arızanın giderilmesi gerekiyor abi yani başta 3 numara olarak gösterdiğim turboyla alakalı görünen yerde yağ yoktu, adım adım büyüyor gibi sorun. bir de orada yağ kaçağı olduğu gün hemen stop edemedi 3-5 sn turbo yağ bastı sanki, duman da aşırıydı. daha önce başıma gelmişti dizel megane'de, turboyu sıfırlamıştık durduğu yerde 5-6 dk öyle çalışınca; böyle bir şey yaşatmasa bile acaba turboyu yeniletecek bir sorun olabilir mu onu merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 31 Mart 2016 Paylaş 31 Mart 2016 Aracın yağ seviyesi artmış mı? Ambaleye kalkmak diye bir konu vardı onu bir araştırın belki öyle bir şeydir. Ama focusu yolda bırakan şeylerden birisi de ısıtma bujileriymiş yine forumda okumuştum. Isıtma bujisini ben sadece ilk çalıştırmada işliyor zannediyordum ama sürekli aktifmiş meret. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 1 Nisan 2016 Yazar Paylaş 1 Nisan 2016 (düzenlendi) Aracın yağ seviyesi artmış mı? Ambaleye kalkmak diye bir konu vardı onu bir araştırın belki öyle bir şeydir. Ama focusu yolda bırakan şeylerden birisi de ısıtma bujileriymiş yine forumda okumuştum. Isıtma bujisini ben sadece ilk çalıştırmada işliyor zannediyordum ama sürekli aktifmiş meret. abi son vukuatta yağ seviyesi artmış gibiydi, garip gelmişti hatta hatırlıyorum. arabayı bugün gerekli yerlere götüreceğim demişti peder bey ama aradım dönüş yapmadı daha. en son ustamıza bir daha götürmüş, motor için gayet sağlıklı ama bahsettiği(m) enjektor kontrolünü yaptırın yine de demiş kendisi. 1 Nisan 2016 tarihinde Umut Taşlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Nisan 2016 Paylaş 1 Nisan 2016 abi son vukuatta yağ seviyesi artmış gibiydi, garip gelmişti hatta hatırlıyorum. arabayı bugün gerekli yerlere götüreceğim demişti peder bey ama aradım dönüş yapmadı daha. en son ustamıza bir daha götürmüş, motor için gayet sağlıklı ama bahsettiği(m) enjektor kontrolünü yaptırın yine de demiş kendisi. Kardeşim dikkat et o halde motor yağına mazot eklenme riski olabilir. Bu da aracı dönülmez bir noktaya götürebilir. Yabancı bir siteden okuduğum anladığım kadarıyla karterde mazot birikiyor ve yeterli seviyeye geldiğinde bitmek bilmeyen yanma başlıyor. Aracın motoru patlayana kadar son devir çalışmaya devam ediyor ve hiç bir şekilde durduramıyorsun. Dediğim olayı bir araştır derim. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 1 Nisan 2016 Yazar Paylaş 1 Nisan 2016 Kardeşim dikkat et o halde motor yağına mazot eklenme riski olabilir. Bu da aracı dönülmez bir noktaya götürebilir. Yabancı bir siteden okuduğum anladığım kadarıyla karterde mazot birikiyor ve yeterli seviyeye geldiğinde bitmek bilmeyen yanma başlıyor. Aracın motoru patlayana kadar son devir çalışmaya devam ediyor ve hiç bir şekilde durduramıyorsun. Dediğim olayı bir araştır derim. abi biraz devir çevirebilsek anlayacaktık da çevirecekken stop ediyor namussuz. anlayamadım bir türlü, usta motor iyi diyor; ihtimaller, daha önceki megane'de -ilk mesaj, son paragraf- başıma gelenler falan garip bir durum vallahi. inşallah dediğin gibi bir şey yoktur diyeceğim de yağı, filtreleri falan değişirken belli olmaz mıydı abi öyle bir şey ya ya da garajda leke bırakmaz mıydı, damlayıp? şu şartlarda korkum turbonun otobandan önce son çıkışta olduğu ya da erken müdahale edemeden megane'deki gibi yağ basıp kendi kendini, daha da kötüsü motoru bitirmesi. peder bey de sağolsun bir hafta sonunda arabayı -enjektörleri- kontrole götürecek inşallah yarın alanya'ya. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Nisan 2016 Paylaş 1 Nisan 2016 abi biraz devir çevirebilsek anlayacaktık da çevirecekken stop ediyor namussuz. anlayamadım bir türlü, usta motor iyi diyor; ihtimaller, daha önceki megane'de -ilk mesaj, son paragraf- başıma gelenler falan garip bir durum vallahi. inşallah dediğin gibi bir şey yoktur diyeceğim de yağı, filtreleri falan değişirken belli olmaz mıydı abi öyle bir şey ya ya da garajda leke bırakmaz mıydı, damlayıp? şu şartlarda korkum turbonun otobandan önce son çıkışta olduğu ya da erken müdahale edemeden megane'deki gibi yağ basıp kendi kendini, daha da kötüsü motoru bitirmesi. peder bey de sağolsun bir hafta sonunda arabayı -enjektörleri- kontrole götürecek inşallah yarın alanya'ya. Karterdeki sıvının yağ mı yoksa yağ mazot karışımı olduğuna baktırabilir misin? Seviye yükselmişse aklıma o geliyor. Conta yaktığını hiç zannetmiyorum çünkü. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 1 Nisan 2016 Yazar Paylaş 1 Nisan 2016 (düzenlendi) Karterdeki sıvının yağ mı yoksa yağ mazot karışımı olduğuna baktırabilir misin? Seviye yükselmişse aklıma o geliyor. Conta yaktığını hiç zannetmiyorum çünkü. abi yukarıdaki fotoğraftaki 3 numaralı yerde bir sıvı vardı ama? onu diyorsan söylerim tabi. aşağılara falan da bakarlar. yalnız hatırladığım, sıvının renginin yağ çubuğundaki gibi simsiyah olmadığıydı. 1 Nisan 2016 tarihinde Umut Taşlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Nisan 2016 Paylaş 1 Nisan 2016 abi yukarıdaki fotoğraftaki 3 numaralı yerde bir sıvı vardı ama? onu diyorsan söylerim tabi. aşağılara falan da bakarlar. yalnız hatırladığım, sıvının renginin yağ çubuğundaki gibi simsiyah olmadığıydı. Sen şu konuyu bir oku kardeşim, başına gelmeden okumanda fayda var. İnşallah böyle bir derdi yoktur arabanın.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/268311-caresizlik-ambeleye-kalkmak/ Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 1 Nisan 2016 Yazar Paylaş 1 Nisan 2016 Sen şu konuyu bir oku kardeşim, başına gelmeden okumanda fayda var. İnşallah böyle bir derdi yoktur arabanın.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/268311-caresizlik-ambeleye-kalkmak/ zaten daha önce dediğim gibi megane'lerden sonuncusunda turbo yağ bastı abi, o konuda da yazılmış ama sadece turbo ve turbo elemanlarının değişimi ile çözülmüştü ki o araç 6-7 dakika bu şekilde çalışmıştı ve o şekilde satıldı. yağ eksiltiyordu bayağı özellikle olaydan sonra, yaptırmakla uğraşmamıştık. işte şimdi focus'ta başta akılda bu hiç yokken son olayda stopun 3-5 sn de olsa gecikmesi ve 2 numaralı yerdeki yağ gene aklıma aynı şeyi getirdi. (belki basit bir yağ kaçağıdır, tahmin sadece.) olayın olduğu devirler de git gide düşüyor. karterde birikme işi de buna bağlanıyor dediğin gibi bir sıvı çıkarsa, bakalım erken teşhis ve müdahale olmuş olur inşallah bir şey çıkacaksa da. o konuya da yazayım bir şeyler, alakalı sonuçta. 1 Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 2 Nisan 2016 Yazar Paylaş 2 Nisan 2016 (düzenlendi) evet şimdi görüştüm usta ile, enjektörler değişiyormuş. (hata veren varmış, basınçlarında sorun varmış.) egr için bir başkası bakacak ama o da tıkalıdır muhtemelen. stop etme motor arıza algıladığı an kendini korumaya almak içinmiş, son seferdeki geç stop ile ilgili de hiçbir anormallik yok dendi. turbo ile ilgili ömrünü tamamlar en fazla ama şu an için genel olarak normal dendi. yardımcı olan büyüklerime şu an için çok teşekkürler, gelişme olursa yazarım gene. 2 Nisan 2016 tarihinde Umut Taşlı tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ertan Güleç 11 Nisan 2016 Paylaş 11 Nisan 2016 evet şimdi görüştüm usta ile, enjektörler değişiyormuş. (hata veren varmış, basınçlarında sorun varmış.) egr için bir başkası bakacak ama o da tıkalıdır muhtemelen. stop etme motor arıza algıladığı an kendini korumaya almak içinmiş, son seferdeki geç stop ile ilgili de hiçbir anormallik yok dendi. turbo ile ilgili ömrünü tamamlar en fazla ama şu an için genel olarak normal dendi. yardımcı olan büyüklerime şu an için çok teşekkürler, gelişme olursa yazarım gene. aracı aldınız mı ne kadar maliyeti oldu enjektör değişiminin birde enjektörün bittiğini sorunun enjektörden kaynaklı olduğunu nasıl anlamış ustanız. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 11 Nisan 2016 Yazar Paylaş 11 Nisan 2016 aracı aldınız mı ne kadar maliyeti oldu enjektör değişiminin birde enjektörün bittiğini sorunun enjektörden kaynaklı olduğunu nasıl anlamış ustanız. hocam araç son mesajı yazdığım gün alınmıştı, takip eden günlerden birinde aradım dedikleri gibi normal demişti babam ama egr ile ilgili kontrol yapılmamıştı daha. ne olur ne olmaz ona da bakılacaktı ama aramadım onun için. fiyat için 1000 demişti orijinal parça, işçilik vs için, enjektör dışında bir şeyler değişti mi bilmiyorum. usta ölçüm yapmış enjektörler için, basınçları normal değilmiş, birinde başka bir sorun da var demişti ama hatırlayamadım. öncesinde konu içinde yazdığım şeyler oldu, ustaların dediklerini de yazdım, tüm bunların ucu enjektör kontrolüne bağlandı işte en son. Yorum bağlantısı
Ertan Güleç 11 Nisan 2016 Paylaş 11 Nisan 2016 İnş. sorunsuz güzel günlerde kullanırsınız aracı. Paylaştığınız fotolara baktım benim enjektörlerin diplerinde de bir miktar yağ var hemen hemen aynı sorunlar var yalnız siz beyaz duman bendeki durum ise kara duman atma ekzostan dün 200 km yaptım eksozun çevresi soba bacası gibiydi aracın çekişi rampada bayılmıyor ama ahım şahım da ivmelenmiyor aklıma enjektör geliyor benimde revizyon ediliyor mu yoksa değiştirmek mi gerekli bunları araştırıyorum. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 16 Nisan 2016 Yazar Paylaş 16 Nisan 2016 İnş. sorunsuz güzel günlerde kullanırsınız aracı. Paylaştığınız fotolara baktım benim enjektörlerin diplerinde de bir miktar yağ var hemen hemen aynı sorunlar var yalnız siz beyaz duman bendeki durum ise kara duman atma ekzostan dün 200 km yaptım eksozun çevresi soba bacası gibiydi aracın çekişi rampada bayılmıyor ama ahım şahım da ivmelenmiyor aklıma enjektör geliyor benimde revizyon ediliyor mu yoksa değiştirmek mi gerekli bunları araştırıyorum. inşallah, siz de tabi. mesajı tesadüfen gördüm, alıntı olmayınca bildirim gelmemiş. neyse, hocam bugün arabayı ilk kez kullandım, denedim. dün egr'de bir şey yok denmiş, bugün kullandığımda da başlarda temkinliydim ama yer yer biraz sıkıştırdım, bir sorun olmadı. genelde 3000'de vites attım, bir ara 150 km/h'yi gördüm, devir 3000'i çok az geçiyordu yavaşlamam gerekti. 3-5 kez de 3500 devir civarını gördüm, belki 4000'i geçtiği de olmuştur, konunun başında yazdığım hiçbir şey olmadı bunda. öğlen bir de gidip ustayla test edeceğim zaman olursa. bu arada duman yok gibiydi ama bir eski kokuya benzer bir koku vardı ilk soğuk çalıştırmada. ivmelenme konusunda bir sorun görmedim ama vites yükseltip ayağımı debriyajdan çektiğim an sanki çekmemişim de bir şeyi eziyormuşum hissi vardı birkaç milisaniye de olsa. bunun dışında hiç gazı kökleyip denemedim, turbonun etkin olduğu devirlerde ivmelenme çok net gibiydi ama turbo öncesi benden kaynaklı mı yoksa araçtan mı bilmiyorum bir ağırlık var gibiydi çok az da olsa. bu net değil ama. Yorum bağlantısı
Ertan Güleç 18 Nisan 2016 Paylaş 18 Nisan 2016 Ben aracı bugün itibari ile elden çıkarttım daha doğrusu takasta kullandım aracı aldıktan sonra forumdan öğrendim ki cvt ler büyük risk bu riski göze alamadım ve içime sinmeyen arabaya da para harcamak istemedim aracımı verdim yerine hyundai Tucson aldım 2.0 crdi bakalım bu nasıl çıkacak Yorum bağlantısı
Recommended Posts