İçeriğe Yönlendir

Mondeo Ses Yalıtım Çalışması


metehan koç

Recommended Posts

Kemal Mert

Fırsat bulduğum zaman bende bu ürünlerden alıp uygulamak istiyorum. Birkaç sorum olacak;

1-Mondeo mk3 için hangi tip malzemeden ne kadar (kaç cm veya mm / kaç rulo) almamız lazım?

2-Aracın hangi bölgesine hangi tip malzemeyi kullanmamız gerekir?

3-Bu tür malzemeleri İnternetten hangi siteden almamız bizim faydamıza olur (hem fiyat hem kalite açısından)

4-Her bir bölge için (ön kaput, kapılar, bagaj vs.) ne kadar vakit harcamamız gerekli? Malum sadece hafta sonları tatilimiz var (hanımdan fırça yemeden vakit ayırmam lazım  : :D)

5-Bu uygulamayı tüm tekerlerde davlumbaz altlarına uygulayabilir miyiz?

Merhabalar,

Konu hakkında son durum nedir?

Çalışmalar ne durumda acaba?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
metehan koç
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba herkese

 

İşlerimin yoğunluğundan dolayı forumu kullanamıyorum bir süredir ancak fırsatım oldu.Bu hafta ara verdiğim yalıtım işine devam ettim ve aracın taban halısını söküp tabanı kaplamaya çalıştım ancak elimdeki eksik malzemeyle arka koltukları söktüm ama emniyet kemerinin vidası o kadar4 sert ki sökemedim,tabi elimde daha iyi bir malzeme olsaydı sökülürdü illaki de sanırım tornavidam küçük kaldı.Neyse arka kısmın taban halısını kaldırıp ayak bastığımız yerlere de simself kapladım.Ön tarafı da önmüzüdeki günlerde yapacağım en azından sökmeyi başarabilirsem..

 

bugün birde arka kapılardan birisini kapladım..Şuan elimde sadece simself olduğundan simselfe işlem yapıyorum.Kapı ile ilgili şunları söyleyebilirim eskisine göre daha ağırlaştı tabiyki ve kapanış sesi daha tok oldu.Hafif bırakınca kendiliğinden kapanıyor mesela.Ve yalıtım yaptığım kapıya müzik sesini verip özellikle sesi dinledim baslar çok daha tok çıkmaya başladığını farkettim.

 

Bugün arka sağ kapıyı kapladım ve resmni paylaşarak anlatmaya çalışacağım

 

 

1) 3oYVRM.jpg

 

Kapıyı söktükten sonra bu manzarayla karşılaşıyorsunuz. Kapı sökme ile ilgili resim çekmedim ama inanın çok kolay.9 tane vida tutuyor zaten.Vidaları söktükten sonra hafifçe yukarı kaldırıyorsunuz tak diye çıkıyor.

 

2) X4LgB5.jpg

 

ilk resimde gördüğümüz sünger zift gibi birşeyle yapışık.Onu sökmek için maket bıçağ kullanabilirsiniz.Ancak biraz nazik olun sünger olduğu için kolay yırtılabilir.Hoparlörü tutan 3 vida var kolay sökülüyor.Daha sonra soketleri çıkarıp işleme başlayacağınız ana geliyorsunuz

 

3) QMZnYg.jpg

önce iç kısımı silip temizliyoruz ve malzemeyi yüzeye yapıştırıyoruz.

 

4) X4LgqD.jpg

 

iç kısmın tamamen kapladıktan sonra dış kısma geçtim.Yalnız bir uyarıda bulunayım.Malzemeyi çok iyi yapıştırmak için birkaç defa baskı uygulayarak yapmalısınız ve mümkünse sıcak havada yapın yapışma daha sağlam oluyor.Boşluk kısım bırakmadan yoğura yoğura yapıyoruz

 

5) bbJ0Mj.jpg

 

6) VYv7YP.jpg

 

özellikle tüm açık alanları kapamaya gayret edin.dış kısımda süngerin yapışma alanını boş bıraktık mecburen ki üstüne süngeri tekrar yapıştırabilelim diye.

 

7) nrLDrR.jpg

 

bu işlemin tamamen bitmiş hali.Tekrar hoparlörü takıp soketleri topladık.Şimdi bazı arkadaşlar kapının iç ve dış kısım arasındaki boşluklarıda kaplamışş tamamen.Ben yapmadım çünkü camın indiği kısım tam boşluk kısma geliyor.Malzeme sıcakta esneme yaparsa cama yapışma riski olabilir.Ya boşuk kısmın arasına gelen kısmın jelatinini sökmeyeceksinşz yada karşılıklı bir tane daha yapıştıracaksınız ki gerek yoktu bence.Bu şekilde yeterli.

 

en son olarak tekrar süngeri yapıştırıp kapıyı topladım.Son halini çekmeyi unuttum ama tahmin ediyorsunuzdur zaten.Kapılar için ekstra olarak firex'te kullanmak lazım aslında ama şuan temin edemedim edince üstüne tekrar gidebilirim.

 

Bu haliyle ne oldu ne değişti derseniz ;

öncelikle kapı ağırlaştı,kapanma sesi toklaştı ve baslar çok daha tok vurmaya başladı.Diğer 3 kapıyıda bu hafta bitirip net sonucu söylerim size..

 

Özellikle ön kapılarda yine resim paylaşcam.Sormak istedikleriniz olursa memnuniyetle cevaplarım.

Bu arada işlem 3 saati buluyor çünkü sağlam yapışması için 5-6 kez üzerinden gitmek zorunda kaldım

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
metehan koç

Ankarada hava kapalı olduğu için birkaç gün ara vermek zorunda kaldığım yalıtım işine bugün de devam ettim.Söylediğim gibi arka kapılar bitti bugün ön sağ kapıyı yaptım.Normalde vakit olsa hepsi 2 günde biter ancak vakit olmadığı için böyle günlere yaymak zorunda kalıyorum işte.

 

Ön kapıya ait resimleri de atıyorum.Yarında son olarak şöför kapısını yaparak kapı kısmını tamamlayacağım.

Şuana kadar kaput,silecek altı,bagaj,arka koltuk altı,arka taban ve 3 kapıyı bitirdim.Planladığım kısımda davlumbazlar da var.Onları da artık zamanla yavaş yavaş yapacağım.

Aslında mondeo'lar ses yalıtım konusunda başarısız değiller.Taban halısını kaldırdığımda araç tabanında köpükler gördüm mesela.Aynı köpüklerden arka koltuk altındada vardı.Ford, mondeoya biraz yalıtım yapmış ancak neden daha iyisi olmasın diyoruz işte..

 

Bu kapı yalıtımları sonrasında en çok hosuma giden şey kapıların ağırlaşması oldu ve kapnış sesleri.Bu arada bass seslerinde çok ciddi farklılığında olduğunu söylemeden edemeyeceğim..

 

 

1) pPEkmr.jpg

 

2) kvEp1q.jpg

 

3) aEXpy4.jpg

 

4) Yb4pM2.jpg

 

5) DJ3mEo.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Recep Güney

elinize emeğinize sağlık keşke vaktimiz olsa da bizde yapabilsek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
metehan koç
Nihayet bugün de son kapıyı yalıtarak işlemi bitirdim.4 kapıdan sonra müzik daha basslı ve tok hale geldi.Deneme sürüşü yaptım gerçekten yalıtım bir bütündür arkadaşlar.4 kapıdan sonra yol sesi biraz daha azaldı.yalıtım olmayan davlumbaz kaldı şuan sadece.Eminim ondan sonra tamamen ses azalacak.

 

1) 5VLr4j.jpg

2) X497yR.jpg

3) bbkAjd.jpg

4) db8zoV.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Ellerine sağlık hocam, ses ölçüm cihazı ya da uygulama ile öncesi ve sonrası diye ölçüm yapmışmıydınız?

Yorum bağlantısı
metehan koç

Teşekkürler isa bey.yalıtım işine baslamadan once 80 km sabıt hızla gündüz 75 db'dı yaptıgım ölçüm.Motor kısmını ve arka koltuk altını yaptıktan sonra 72 db ye düşmüştü.Suan bi ölçüm yapmadım.On taban halısının alt kısmında ufak bir yer kaldı orayıda tamamladıktan sonra tekrar bir ölçüm yapıp buradan sonucu paylaşacağım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Işık

Çok Başarılı ve bu konuda öncü bir çalışma olmuş,ellerine sağlık.ön koltuk altlarını ve pedalların olduğu bölgeleride yalıtım yapmayı düşünüyoruz musunuz?Eğer yaparsanız buraların ayrıntılı fotoğrafını ve anlatımını bekliyorum sizden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
metehan koç

Bugün ön koltuk altlarını kaplamayı düşünüyordum. Ön bölgedeki taban halısını sökunce bayagı bır saskınlık yaşadım.acıkcası ford, bana ön bolgede yalıtım yapılacak yer bırakmamıs.bıtuself benzerı bir maddeyle sacı kaplamıslar,ustune yalıtım halısı onun ustune 5 cm kalınlıgında kopuk koymuşlar.bende hiçbirşey yapmadan gerı kapatmak zorunda kaldım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
metehan koç

bugün yalıtım işine devam ettik.Oldukça yorucu geçen bir günün ardından, ön sol davlumbazı sökerek saç kısmı kapladım.Ardından davlumbazı çıkarıp güzelce yıkadım sildim ve aynı yalıtımı davlumbazı da kapladım.Henüz davlumbazı takmadım araca.

 

önce aracı krikoyla kaldırdım ve ön tekeri söktüm

 

1) dbP3bL.jpg

 

2) 5Vg7Vq.jpg

 

lastiği çıkardıktan sonra saç kısımları güzelce sildim temizledim epey çamur birikmiş.Sonra yalıtım işine başladık

 

3) AJL7JX.jpg

 

4) 0D1nDW.jpg

 

Daha sonra davlumbazı eve çıkarttım güzelce temizledim yıkadım

 

5) J2aA2B.jpg

 

ve yalıtıma başladık

 

6) OM0AM5.jpg

 

her tarafını güzelce kapladım sadece girinti yerlerini ve vida kısımlarını boş bıraktım

 

7) z4354D.jpg

 

yarın davlumbazı yerine takacağım.Yalnız birkaç plastik vidanın eksik olduğunu gördüm yedek parçacıdan temin etmeye çalışacağım onları da artık.Aliexpreste varda kim bekleyecek 20 gün şimdi..

 

Yarın ön sağ tekeride halledeceğim.Arka davlumbazlar mondeoda keçe olduğundan dolayı onları kaplamayacağım sadece saç kısımları kaplamam yeterli.

 

Bu arada Mondeonun ön davlumbazı söktüğümde yine yalıtım malzemeleri gördüm hakikaten ford, mondeoya özenmiş yani..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Metehan hocam tek kelimeyle yuhhh diyorum, ellerinizden öpülür diyorum ve şimdilik iyi geceler diliyorum... :biggrin:   :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
metehan koç

Metehan hocam tek kelimeyle yuhhh diyorum, ellerinizden öpülür diyorum ve şimdilik iyi geceler diliyorum... :biggrin:   :nazar:

isa bey çok teşekkür ederim..Bütün yalıtımı bitirdikten sonra bir db ölçümü ile net sonucu paylaşacağım burdan..İyi geceler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yalıtım iyidir. ancak bu tarz kend

den yapışkanı zift bazlı olunca sonradan kaporta tamiratı gerekirse.. ustadan uzakta durmakta fayda var.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
metehan koç

Evet arkadaslar nıhayet ön sağ tekeride hallettim bugün. Bu arada davlumbaz işi gercekten çok yorucuymus onu anladım.Kollarım koptu resmen.davlumbaz klıpslerınden bazıları da eksıktı bu vesile ıle onlarıda tamamlamıs oldum.sımdı kalan sadece arka 2 davlumbaz.onları da yapmak daha kolay olacak en azından keçe var

Bunlarda ön sağ davlumbaz yalıtımı

ZdEdAz.jpg

o7k72q.jpg

l1W1kl.jpg

X4X4o6.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
metehan koç

Bugün arka davlumbazlarıda cıkardım.kece oldugu ıcın felaket kırlıydı. Once dısarıda su tuttum kabasını aldım sonra eve cıkardım guzelce yıkadım kurumaya bıraktım.yarın sac kısımlara yalıtım yaptıktan sonra takacagım

goWOqQ.jpg

ZdE93A.jpg

Bu tarz yalıtım yapmayı düşünen arkadaslar; aracın orasını burasını sokmeye korkmayın.Inanın bu tarz sokum takım ıslerını sanayıde 15 _16 yasındakı cocuklara yaptryolrlar ve onlarda sokerken mutlaka zarar verıyor.ama sız cok daha dıkkatlı yaparsınız nede olsa kendı malınız.boylelıkle eksık yerlerıde gorup tamamlayabılırsınız

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Hayirli ugurlu olsun diyelim, emeginize saglik. Agiz tadiyla binersiniz insallah.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
metehan koç

şuana kadar yaptığım çalışmadan kısaca bahsetmek istiyorum ve sonuçları ile ilgili kısa bir değerlendirme yapalım

 

1) motor kaput altı simself üzerine firex akustik yalıtım süngeri  

2) ön silecek altına,cam ile motor kısmı arasındaki saç kısma simself yalıtım

3) arka bagaj içi simself yalıtım

4) arka koltuk altına simself yalıtım

5) arka taban altına simself  yalıtım ve üzerine firex akustik yalıtım süngeri

6) 4 kapı içerisine simself yalıtım

7) 4 davlumbaz içlerine simself yalıtım

ön koltuk altları mondeolarda oldukça iyi bir yalıtım malzemesi ile kat kat kaplı olduğu için o kısma yapmadım

 

Bugün DB ölçümü yapamadım ancak kulak hesabı ile bir değerlendirme yapayım; Arkadaşlar öncelikle şunu belirteyim mondeo'larda ses yalıtımı sınıf ortalamasının oldukça üzerinde zaten.Yani öyle yüksek ses alan bir araç değildi zaten.Ben sadece daha fazla nasıl iyileştirebilirimi denemiş oldum.

 

Yalıtımdan önce davlumbaz içlerinden bozuk yollarda gelen tıkırtılar,90 km hızda kapıdan gelen yol sesi, yine 120 km hızdayken 3500 devirde motordan gelen gürültü ki mondeolarda 4000 devirde hissedilir ses geliyor 1.6 motor olduğu için, işte tüm bunlar yok oldu.Yani çok sessiz bir hale geldi araç.Bugün 4.viteste 4000 devirde olduğumu farkedemeyecek kadar motor sesi azaldı.bozuk yollarda tıkırtı sesi belirgin azaldı.Düz asfaltta 140 km hızla deneme fırsatım oldu, yalıtım yapmadan önce 110 km hızla gittiğimde gelen sese eşdeğer diyebilirim.

 

özellikle müzik sisteminde yenileme yapılmış gibi tok ve net ses almaya başladım.kapılar ağırlaştığı için kapanış sesleri çok daha tok oldu

Şuan duyduğum tek şey camdan gelen rüzgar sesi ki yalıtımdan önce böyle bir ses olduğunun farkında bile değildim

 

Bu işlemler için toplam 5 paket simself harcadım.Bunlar 20 cmx 10 metre olanlarından 50 tl fiyatı vardı. toplam 250 tl

firex ise 3 metre kadar gitti.Bununda metre fiyatı 10 lira.Yani 30 lirada bu.Toplam 280 tl malzeme,işçilik bedavaya gelmiş oldu.

Zaman kısıtlığından dolayı uzun süren bir çalışma oldu.Oldukça da yorucuydu.

 

en kısa zamanda DB ölçümünüde paylaşacağım.Kesinlikle tavsiye ediyorum bu arada.Sağlıcakla kalın

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ellerinize sağlık gerçek güzel bir çalışma tebrik ederim

tarihinde Mustafa_Çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
metehan koç

Sıcağı sıcağına DB değerlerini de paylasayım dedim.Az önce dısarı çıktığımda ölceyım dedım. Daha once aksam saatlerınde e5 yolunda duzgun asfaltta aynı program ıle

80 km hızda ; 72 db

100 km hızda ; 75 db

130 km hızda ; 77 db ölçüm yapmıstım

Yalıtım yaptıktan sonra aynı yolda aynı sartlarda kı sonuclar ise

80 km hızda ; 59 db

100 km hızda; 62 db

130 km hızda ; 65 db degerler olctum

Degerler oldukca tatmınkar

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Sıcağı sıcağına DB değerlerini de paylasayım dedim.Az önce dısarı çıktığımda ölceyım dedım. Daha once aksam saatlerınde e5 yolunda duzgun asfaltta aynı program ıle 80 km hızda ; 72 db100 km hızda ; 75 db130 km hızda ; 77 db ölçüm yapmıstımYalıtım yaptıktan sonra aynı yolda aynı sartlarda kı sonuclar ise 80 km hızda ; 59 db100 km hızda; 62 db130 km hızda ; 65 db degerler olctumDegerler oldukca tatmınkar

Tatminkar mi...?

Bence müthiş bu degerler[emoji1]

Elinize saglik super oldu gercekten.

İslem aralarinda desibel ölcumu yapmismiydiniz? Tam dogru olmasa da hangi yalitimin asagi yukari ne kadar işe yaradigini anlariz.

Benim araba da sessiz diyebilirim ama sizin yaptiklarinizi gordukce ufaktan bi gaza geldim gibi[emoji1] biraz yol sesi ve ruzgar sesi var bende de. Bir de gecenlerde farkettigim yagmurlu havalarda arka koltuklar yatikken bagajdan ses geliyor. Bagaj havalandirmasi ile alakali olabilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...