İçeriğe Yönlendir

Yeni Lastikler Sonrası Yolda ' Dalma' Sorunu


Serhat Soylu

Recommended Posts

Serhat Soylu

Merhaba...

 

Aracımla geçen ay içerisinde biraz büyükçe bir taşın üzerinden yaklaşık 100km hızla geçtim ve sağ arka lastiğim yarıldı ve jantım yamuldu. 

 

Yedek lastiğimi takarak yolumu tamamladım ve lastik/jant tamiri yapan bir yerde jantımı düzelttirdim ve arka lastiklerimin ikisini de yeni lastik alarak değiştirdim. 

 

Jantımda herhangi bir çatlak ya da kırılma yoktu. Jant düzeltme işlemi sorunsuz tamamlanmıştı. Sonraki olaylarda gösterdiğim kişiler de jantta herhangi bir problem olmadığını söylediler zaten. 

 

Ancak benim 4 lastiğimde petlas snowmaster w651'di. Lastik aldığım yerde ise bu model yoktu. Ben de nasıl olsa ikisini de değiştiriyorum diyerek marshal marka lastik aldım. (Aldığım lastikler de kar lastiği idi, ancak desenler farklıydı tabi...)

 

Neyse takıldı lastikler ve ben ertesi gün yine uzun yollara vurdum kendimi, o da ne... Hızım 100'ü geçince arabam yolda geziniyor. Virajlara giriyorum ürkütüyor... (Ben sürekli yol yaptığım için, doğru olmadığını biliyorum ama, biraz yüksek hızlarda da araba kullanan birisiyim. Hızım 150-160larda olur, 120-130larla virajlara girerim, ancak focusum bunları bana hiç hissettirmezdi)

 

Aklıma ilk gelen şey rot ayarımın da bozulmuş olma olasılığı oldu. Yoldan dönüşte hemen gittim rot-balans ayarı yaptırdığım yere. Rot ayarına bakıldı, ancak hiçbir problem yok. Ön lastiklerim zaten kullandıklarımdı, arka lastikler de yeni aldım ve takılmadan önce balans ayarları da yapıldı, öyle olunca, rot-balans ayarı yapan usta da kesinlikle lastiklerin farklı olmasından kaynaklı dedi. 

 

Tabi ben soluğu yine lastikçide aldım. O da olabilir ama o kadar da değil dedi. Tuttu yeni lastikleri öne, öndekileri arkaya taktı. Ben ertesi gün yine yollardayım. Lastikçinin dediği gibi oldu. Sıkıntı azaldı ama bitmedi. Arabada yine bir garip yolda gezinme eğilimi var.

 

Ben tekrar lastikçiye gittim. Yalvar yakar marshalları geri verdim ve yine petlas lastik buldum aldım. Şu anda lastiklerimin 4ü de aynı. Ama önler 1,5 yıllık (yaklaşık 30000km yapmış), arkalar ise sıfır.

 

Gel gelelim benim araba yine düzelmedi. Hala yolda giderken bir garip geliyor.

 

 

Şimdi size sorum şu:

 

Ben acaba başka bir yerde daha rot/balans ve bir de aracın üstünde yapılan balans ayarı var ya (bunu yaptırmadım), yaptırsam mı? (Her seferinde 60 TL vermekten de bıktım aslında)

 

Rot ayarı yapılırken arka düzende bişey yok dediler ama yine de acaba bi ford servisine arka takımı göstersem mi? Rot balans yapan usta anlamaz, sen servise de göster der misiniz?

 

Son olarak da, amortisörlerde sıkıntı olabilir mi? Herhangi bir ses falan yok ama, sorun olabilir mi?

 

Böyle birşeyler karşılaşan olduysa yardımlarını beklerim.

Saygılar…

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Lastikler iki kere değişmiş. Balans zaten kontrol edilmiş. E yetkili servisler balanstan anlamazlar. Çok nadirdir balans makinesi bulunduranları. Bence amortisörleri kontrol ettirin derim. Ben olsam öyle yapardım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
(düzenlendi)

Amortisörlerdeki eğrilik aracın tek bir yana doğru eğilim göstermesi yada sağa sola gezinmesini tetikleyebilir. Ayrıca aracın Camber, Caster ve toe ayarlarınada bir baktırın darbe sonucu açıları değişmiş olabilir. Eğer camber, caster sorunu yok ise amortisörlerden kaynaklı gezinme olabilir.

tarihinde Mahmut YURT tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersel  Yıldız

geçenlerde bir arkadaşım ön sağ tekerini taşa çarpmıştı ve araç yolda çekme yapıyordu. rot-balans ustasına gösterdi. usta amortisörün yamulduğunun teşhisini yaptı. bilginize. ehil bir ustaya göstermekte fayda var. inşallah kısa zamanda sorununuz çözülür.

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

Amortisörlerdeki eğrilik aracın tek bir yana doğru eğilim göstermesi yada sağa sola gezinmesini tetikleyebilir. Ayrıca aracın Camber, Caster ve toe ayarlarınada bir baktırın darbe sonucu açıları değişmiş olabilir. Eğer camber, caster sorunu yok ise amortisörlerden kaynaklı gezinme olabilir.

+10 ve ne olursa olsun sürat iyi değildir 8 saatlik yolda toplamda en fazla yolu 1 saat kısaltırsınız bunun için ne canınzdan olun nede başkasının yaşama hakkına yani ölüne sebep olmayın derim.hız felakettir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Amortisör sorununa benziyor benim de 2013'de yol yapım çalışması olan biryerden istemeyerek gittikten sonra araçla İstanbula geldiğimde düz yolda sola çekiyordu sürekli direksiyon kıpırdamadan. Sonra hemen soluğu serviste almıştım ve o yolda gittiğimden dolayı sol amortisörüm patlamış yağ içinde kalmış sağda patladı patlayacak kıvama gelmişti. Değiştirince sorun ortadan kalkmıştı.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Amörtisör ya da rotlarla ilgili sıkıntı var gibi sanki.

Yorum bağlantısı
Serhat Soylu

Tecrübelere bakılırsa benim amortisörlere de baktırmam şart. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim bilgilendirmeleriniz için. Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Serhat Soylu
(düzenlendi)

Arkadaşlar bu amortisörlerin değişimi ne kadar tutar? Orjinal ve orjinal olmayan önerileriniz var mıdır? 

 

Bir de Allah aşkına, Konya'da işinden anlayan bir rot/balans ustası tavsiye eder misiniz?

tarihinde Serhat Soylu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Behram Doygun

Önler sachs marka takılırsa tanesi 150 tl, orjinalin amortisörün adet fiyatı 290 tl, arkalarda sachs marka tanesi 100-110 arası İstanbulda.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arka tarversin burçlarına baktırın ve arka viraj demirnini duruşuna. rot ayarında bunlar gözükmez

Yorum bağlantısı
Serhat Soylu

Evet mehmet bey. On ve arka, 4 teker de baglandi. C.tesi tekrar gidecegim rot-balansa. Istiyorum ki Konya'dan bir tavsiye olsun, isini bilen, on-arka duzenden, amortisorden anlayan, en azindan sorun rot-balans mi yoksa baska bisey mi, bana söyleyecek bi usta bulmak. Referans bulamadim. Nereye gotursem bulamadim??? Hep gittigim bi rot balansci vardi, artik ona degil, yine rastgele baska birine gidecem

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...