Volkan Ceneviz 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 Merhaba değerli forum üyeleri.. Aracıma en düzgün temiz yakıtı itina seçip koymaya çalışıyorum Shell den alıyorum genelde öncelik shel sonra opet neyse Shell istasyonunda shell v power nitro+ diesel koyardım genelde bu sefer bi şaşkınlık sebebi ile farkında olmadan pompacı arkadaş fulsave koymuş sanırım normal mazot gibi geçiyor sizce günümüz şartlarında 2010 model connect araca yani euro 4 motora bu tür yakıtlar bir sıkıntı çıkarırmı sorum daha çok kalite açısından sahip olduğum mala özen göstermeye çalıştığım için böyle ufak detayları kafama takıyorum Yani fulsave ile shell v power nitro+ diesel arasında ne gibi çok fark var yakıt sistemine diğer istasyonlardan ne gibi farkı vardır - si + sı varmıdır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 çıkarmaz. tüm yakıtlar aslında euro standardına çekildi. 1 Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 26 Şubat 2016 Yazar Paylaş 26 Şubat 2016 Nedense güvenemiyorum bu konuda Araç farklı yerlerden alınca motor sesi gaz yemesi değişiyor gibi genelde shell v power nitro+ diesel dediklerinden koyardım ciddi artış ve rahatlama oluyordu şimdi fulsave koyunca pek bir şey hissedilmiyor ama diğer istasyonlardan kaliteli olduğunu sanıyorum. Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 Yanlış bilinen bir gerçekte şu ki tüm dağıtıcıların yakıtı tüpraştan aldığı. Firmalar işlenmiş şekilde motorin ve benzin ithalatı yapıyorlar farklı ülkelerden. Yakıtlar arası hissedilen fark hem bundan hemde katkılardan kaynaklanıyor. Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 26 Şubat 2016 Yazar Paylaş 26 Şubat 2016 Olay zaten kendilerinin geliştirdiği katkılar sayesinde yakıtlara kattığı kalite. Ben ful save nin kalitesini merak ediyorum Hani değer mi acaba pişmanlığa Yorum bağlantısı
Hüseyin Turan 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 ben sürekli shell den alıyorum arada birde petlineden alıyorum, petlinede mazot tabancalarının teki çalışıyor ve üzerinde euro dizel yazıyor, petline mail attım mazot nereden geliyor diye tüpraş diye cevap geldi, shelle mail attım onlarda aynı şeyi yazmışlar demek ki hepsi aynı yerden alıyorlar, ne dersiniz. Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 Tüpraşın ürettiği yakıt zaten 10 ppm ve avrupa standartlarının üstünde. Bende tp- türkiye petrollerinden alıyorum yerli oluşundan dolayı ve tüpraş onların tedariğide. Opetinde tamamen tüpraş yakıtı sattığını duymuştum bir çalışanından. Yorum bağlantısı
Mithat Tuğrul 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 Hepsi tüpraştan alıp katkı maddelerini farklı koyuyor olmalılar, çünkü hepsinin cins ismi farklı. Nitro, excellium, full force vs vs.. Hepsi ayrı ayrı tescilli çünkü. Tavsiyem bildiğiniz istasyonları tercih etmeye çalışın. Opetler bayi sistemi olmasına rağmen yakıtları hep aynı standarttadır. PO, B pet vs vs bayilerinde ise standart yoktur. Onuda şurdan anlayabilirsiniz. PO bayilerinde 10 km de bir bayilerin fiyatları arasında fiyat farkı çoktur. Kimse kar marjını aşağıya çekmek istemez, olurda çekerse bir düşünmek gerek derim.. Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 bir ara shell de GTL vardı. daha sessiz daha seri giderdi.o da piyasadan kalktı. onun dışındakiler aynı gibi. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 (düzenlendi) Şu başlıktaki ayrı yazılan ki'yi birleştirebilir misiniz? Öyle ki mesaj hiç anlaşılmaz hale geliyor. Buradaki fark oysa ki çok belirgin. Nedense yeni nesil bunu hep şaşırıyor. Sanırım müfredatla ilgili. 26 Şubat 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 Önemli olan bayi shell filan fark etmiyor. 5 bin km önce enjektör bakım temizliği yaptırmıştım . enjektörlerin biri saplamasının dibinden yağ kaçırmış ona yeniden müdahele edildi. ustama sökmüşken bakalım aldığım mazot nasılmış dedim hep aynı istasyondan aldığım yakıt shell bariz şekilde kurum oluşmuştu. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 bir ara shell de GTL vardı. daha sessiz daha seri giderdi.o da piyasadan kalktı. onun dışındakiler aynı gibi. Katardan ithal edilen bir yakıttı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 Önemli olan bayi shell filan fark etmiyor. 5 bin km önce enjektör bakım temizliği yaptırmıştım . enjektörlerin biri saplamasının dibinden yağ kaçırmış ona yeniden müdahele edildi. ustama sökmüşken bakalım aldığım mazot nasılmış dedim hep aynı istasyondan aldığım yakıt shell bariz şekilde kurum oluşmuştu. kurum kötü yakıttan olmayabilir ki? Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 kurum kötü yakıttan olmayabilir ki? Başka neden olur hocam. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 (düzenlendi) tıkalı hava filtresi, akışmetre, enjektör, herşey olabilir. yanmayan yakıt kurum yapar. EGR yapar. 26 Şubat 2016 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 tıkalı hava filtresi, akışmetre, enjektör, herşey olabilir. yanmayan yakıt kurum yapar. EGR yapar. hocam egr benimde aklımda ama .ne yaptıysam temizletemedim .yetkili servis biz bunu temizlemiyoruz bozulursa müdahahe ederiz dedi. ustamda temizlersek bozulur diyor geçenlerde bir tane temizlemiş bozulmuş ondan sonra en sonunda söküp kendim temizleyeceğim ama bilgisayara bağlamak gerekiyormuş herhalde temizledikten sonra arıza lambası için. dpf nin etkisi yokmudur kurumlanmaya Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 26 Şubat 2016 Paylaş 26 Şubat 2016 kurum sebebi, rolantide uzun sure bekleme,aracın max torkunun altında gaza yüklenme yada seyahet etme gibi nedenler olabiliyor,dpf nın etkisinin olacagını sanmıyorum,o cıkan kurumu vs toplayıp dolunca yakıp atıyor genelde aracı devirli kullanırım Yorum bağlantısı
Fatih Barutçu 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Eskiden 2 tür motorin vardı kırsal ve euro diye. Kırsal kalktı artık belki izbe benzinliklerde oluyor baZen. Tüpraşın ürettiği avrupa standartından daha iyi şuan. Firmalar ithalatta yapıyor bir miktar ama iyi firmalardan alırsanız dümen işi zor . Atıyorum çok bilindik a firmasında 2 çeşit dizel var biri motorin diğerinin adı süslü biraz bilmemne motorin ve daha pahalı ama temel kimyada ikiside aynı sadece firma birine katkı koyuyor diğerine koymuyor bence hikayeden işler. Ucuz olanı alın keyfinize bakın başka bişeye takılmaya gerek yok . Piskolojik olarak performans sorunu var geliyor size ekledikleri katıklar çok az miktarlarda zaten hissetmek zor. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 (düzenlendi) Ben iki ay kadar önce PO daki çalışanın indirimli olduğunu vurgulamasıyla bir an boş bulunup depoyu doldurdum. Bir süre sonra arıza ışığı yandı. servise gittim. Söndürdüler. Daha çıkarken yine yandı. Yeniden dönmedim, zamanım yoktu. Başka bir gün özel bir serviste söndürttüm. Bu arada sorunun yakıttan olduğu aklımda olmadan depoyu yeniden fulledim euro dizelle. Bir süre ışık yanmadı. Bir BP de indirimli olarak satılan dizelle depoyu fulleyince yine ışık yandı. O zaman jeton düştü. Normalde jeton çabuk düşerdi ama bu sefer uyuduk sanırım Işığı yeniden söndürtüp sonraki zamanlarda üzerine basa basa euro dizel diyerek yakıt alıyorum. Şeytan kulağına kurşun, sorun yok. Sonuç olarak diyorum ki, indirimli olarak satılan yakıtlar da belki euro dizeldir ancak büyük taşıtlar içindir. 27 Şubat 2016 tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Firmalarda euro dizel ve katkılı euro dizel olarak genelde 2 çeşit yakıt bulunur.Bunlar arasındaki fark setan farkıdır.Ve genelde tüm bayilerde en düşük kalitede bile 50-52 setanlık dizel yakıt olur.Katkılılar 53-55 civarında hatta daha üstünde olabilir.BP katkılı dizel 55 setan ve gayet iyi bir yakıttır.Opet katkılısı bile min. 52 diye belirtir. Araç kitapçıklarında euro 5 motorlarda min 48 setanlık yakıt kullanmamızı tavsiye eder tabi bu dizel araçlar için. Bulabilirseniz 55 setan ve üstünü kullanın diye ayrıca belirtir ben bu yüzden olabildiğince BP den almaya çalışıyorum yakıtı. 1 Yorum bağlantısı
Okan Tansel 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Hiç farketmez nitro zaten ekstara olan. fule save olan zaten bildiğimiz euro dizel Shell ekstara yakıt olarak nitroyu satıyor. tek farkı biraz daha perfonmaslı o kadar . Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Ben son 10 yıldır aldığım yakıtların cinsi ne olursa olsun hep Shell den alıyordum. Dizel yakıtımı da son 7 aydır shell den alıyordum. Ancak bir arkadaş tavsiyesi ile BP den 1 depo doldurdum. Hem performans olarak hemde katettiği km olarak daha iyi geldi. Şöyle ki ; mesela araç bilgisayarı depoyu shell den her doldurduğumda 580 km yol yapabilir diyordu. Şimdi BP den aldığımda aynı şekilde 618 km yol yapabilir diyor. Bu tesadüf olamaz. Çünkü farklı bir güzergahta kullanmadım aracı. Şimdi 2-3 depo daha BP den alacağım. Bakalım durum ne olacak.. Shell in şimdiye kadar bir olumsuzluğunu görmedim. Ancak ön yargılı olmamak gerekiyor diğer markalara göre bunu anlamış oldum. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 pompa ağızları ve markaları farklı ise atma noktaları farklı olabilir mi? 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 Elbette olabilir. Böyle bir ihtimal var. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Şubat 2016 Paylaş 27 Şubat 2016 tüketim ne gösteriyor litre olarak? kalan mesafe bence anlamsız. Yorum bağlantısı
Recommended Posts