Oğuzhan EFEL 10 Şubat 2016 Paylaş 10 Şubat 2016 Herkese merhaba ben 2011 model 75 ps ford connect kullanıcısıyım arabayı yaklaşık bir ay önce aldım ve bu arabayı uzun yıllar kullanmam gerekiyor bana nasıl kullanmam gerektiğiyle ilgili verirseniz çok memnun olurum şimdiden teşekkürler... Yorum bağlantısı
Çağlar Üsdün 10 Şubat 2016 Paylaş 10 Şubat 2016 Aynı araç 2007 modelini ailemde kullanıyoruz. Araç 100.000 km geçti. Tavsiyelerim, 1. Klasik ama yakıt aldığınız yere dikkat edin. Ben son zamanlarda opet bilindik bir istasyondan alıyorum sorun yok. 2. Kullandığım yağ Mobil Super 3000 X1 5W-30 Ford 913-C-D şartnamelerine uygun yağdır. En fazla 1 yıl gibi değiştirmeye çalışın. Km olarak 10.000-15.000 km kullanılabilir. 3.Turbo hortumlarına (intercoolara giden) çok dikkat edin. Siyah renkli ucuz olanlar varsa mavimsi gri renkli fomoco marka orjinali ile değiştirin biraz pahalı ama inanın ben 90.000 km dir kullanıyorum hiçbir delinme patlama yok. 4-hava filtresini her 5000 km bir kontrol edin. Ufak bir alet alıp kendiniz hava filtre kutusunu açabilirsiniz. Hava filtrenizini de kendi kullanım koşullarınızı göze alarak 5000-7500 km bir değiştirin. 5.100.000 km lere yaklaştıkça motoru taşıyan takozlar eskiyebiliyor connectlerde klasik problem. Ustalar veya servisler kolayca söyleyebiliyor. 6.Yağ filtresini her yağ değişiminde değiştririn. Ustaya bile götürüyorsanız bakım için servisten orjinali alın gidin. Keyifli ve güvenli sürüşler! Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 10 Şubat 2016 Paylaş 10 Şubat 2016 Verimli ve ideal performansta kullanmak için turboya geçme devrini gözlemleyin, genelde 1750-1850 devir aralığında vites değiştirirseniz inanılmaz ekonomik olur. Yorum bağlantısı
Fevzi Köse 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 Bu konuyu bende merak ediyorum, babamda 2008 model coonect var 90lık. Sürekli 2000 devirde vites değiştiriyor bazen araba hırıltılı ses çıkarıyo vites değişiminden sonra.Ben de aynı şekilde kullanmaya çalıştım ama çok hantal kalıyo öyle. İdeal vites değiştirme devri sanki daha yüksekmiş gibi geldi bana. Bu konuda fikirlerinizi yazabilir misiniz? Yorum bağlantısı
cevher boz 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 (düzenlendi) Bu konuyu bende merak ediyorum, babamda 2008 model coonect var 90lık. Sürekli 2000 devirde vites değiştiriyor bazen araba hırıltılı ses çıkarıyo vites değişiminden sonra.Ben de aynı şekilde kullanmaya çalıştım ama çok hantal kalıyo öyle. İdeal vites değiştirme devri sanki daha yüksekmiş gibi geldi bana. Bu konuda fikirlerinizi yazabilir misiniz?Şöyle söyleyeyim bende de 2012 90 lık var ben ilk aldığımda yaklaşık 15000 km ye kadar 2500-2800 arası değiştirirdim vitesi.ancak şuanda aracım 98000 km de ve 15000 km den bugüne kadar hep 3000-3200 arası değiştiririm. Hee şimdi diyecekler benzini içiyodur kesin diyecekler ancak genel de ort tüketim 7.6 ile 8.2 arası değüşiyor. Böyle kullanmamın sebebi arabayı seri kullandığımdan dolayıdır. Diğer türlü 2000 civarı değiştirirsem araç bayılıyor. Mesela 2. Viteste 2000 devirde vites yükselt uyarısı çıkıyor. Eğer o anda vitesi 3'e yükseltirsem devir 1400 e kadar düşüyor ve bir süre çekiş kaybı oluyor. Ancak 3000 devirde değiştirirsem 2000 devire kadar gerileme oluyor ve araç bayılmadan bir üst viteste bile seri bir şekilde hızlanıyor. Bu arada 75 ps de kullanma şansım oldu bi aralar. O arabanın hantal olduğunun düşünüyorum. Ford araca 1.8 motoru takmış ancak tork ve beygiri düşük yapmış vede aracın ağırlığı 1550 kg. Eğer düşünürseniz chip öneririm. Araçta beygir ve çekişi yükselecektir tabi yakıtta düşecektir... 11 Şubat 2016 tarihinde cevher boz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 Ben vites değiştirme devrini 110 hp olan motora göre söylemiştim, 110 hp de 280 tork var 90 hp olanda 180 tork diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
cevher boz 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 Ben vites değiştirme devrini 110 hp olan motora göre söylemiştim, 110 hp de 280 tork var 90 hp olanda 180 tork diye hatırlıyorum.75ps 175 tork90ps 220 tork 110ps 280 tork Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan 11 Şubat 2016 Paylaş 11 Şubat 2016 75ps 175 tork 90ps 220 tork 110ps 280 tork Evet yazdığınız gibi. Yorum bağlantısı
Oğuzhan EFEL 12 Şubat 2016 Yazar Paylaş 12 Şubat 2016 Peki bu chip olayını nasıl yapabiliriz gerçi aracın performansından memnunum 90lok yada 110luk kullanma şansım olmadı ama 75lik doblo vardı öncesinde o çok hantaldı çekiş sıfırdı ama bu doblodan çok üstün Yorum bağlantısı
Fevzi Köse 12 Şubat 2016 Paylaş 12 Şubat 2016 Şöyle söyleyeyim bende de 2012 90 lık var ben ilk aldığımda yaklaşık 15000 km ye kadar 2500-2800 arası değiştirirdim vitesi.ancak şuanda aracım 98000 km de ve 15000 km den bugüne kadar hep 3000-3200 arası değiştiririm. Hee şimdi diyecekler benzini içiyodur kesin diyecekler ancak genel de ort tüketim 7.6 ile 8.2 arası değüşiyor. Böyle kullanmamın sebebi arabayı seri kullandığımdan dolayıdır. Diğer türlü 2000 civarı değiştirirsem araç bayılıyor. Mesela 2. Viteste 2000 devirde vites yükselt uyarısı çıkıyor. Eğer o anda vitesi 3'e yükseltirsem devir 1400 e kadar düşüyor ve bir süre çekiş kaybı oluyor. Ancak 3000 devirde değiştirirsem 2000 devire kadar gerileme oluyor ve araç bayılmadan bir üst viteste bile seri bir şekilde hızlanıyor. Bu arada 75 ps de kullanma şansım oldu bi aralar. O arabanın hantal olduğunun düşünüyorum. Ford araca 1.8 motoru takmış ancak tork ve beygiri düşük yapmış vede aracın ağırlığı 1550 kg. Eğer düşünürseniz chip öneririm. Araçta beygir ve çekişi yükselecektir tabi yakıtta düşecektir...Detaylı cevap için teşekkürler. İdeal vites değiştirme devri 2300 2500 diyebiliriz o zaman normal, sakin ve ekonomik kullanım için. Düşük devirde kurum bağlamaması için arada bir benim kullanmam da yeterli olur sanırım Yorum bağlantısı
Murat Kırçal 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Bu konuyu bende merak ediyorum, babamda 2008 model coonect var 90lık. Sürekli 2000 devirde vites değiştiriyor bazen araba hırıltılı ses çıkarıyo vites değişiminden sonra.Ben de aynı şekilde kullanmaya çalıştım ama çok hantal kalıyo öyle. İdeal vites değiştirme devri sanki daha yüksekmiş gibi geldi bana. Bu konuda fikirlerinizi yazabilir misiniz? Evet kardeşim connectle vitesi 2000 devirde değiştirirsen araç hantal kalır.Ama ibre şöyle 3000 3500 devri gördümü roket olur. Zaten yüksek viteste 2000 devrin altında kullanım turbo ve motor ömrü için sıkıntılıdır. Yorum bağlantısı
Fevzi Köse 16 Şubat 2016 Paylaş 16 Şubat 2016 Evet kardeşim connectle vitesi 2000 devirde değiştirirsen araç hantal kalır.Ama ibre şöyle 3000 3500 devri gördümü roket olur. Zaten yüksek viteste 2000 devrin altında kullanım turbo ve motor ömrü için sıkıntılıdır.Murat Bey bu durumda da yakıt anormal artmaz mı? Yorum bağlantısı
cevher boz 17 Şubat 2016 Paylaş 17 Şubat 2016 Murat Bey bu durumda da yakıt anormal artmaz mı?Fevzi bey ben 3000 devir de vitesi değiştiriyoeum dedim. Yol bilgisayarı 100 km de 7.5--8.5 arası değişiyor. Yorum bağlantısı
cevher boz 17 Şubat 2016 Paylaş 17 Şubat 2016 Fazla yakar gerek yok.Bence yanlış düşünüyorsunuz. Şöyle anlatayım.Ben 3000-3200 arası değiştiriyorum ve araç çok atak oluyor. Her vites değiştirdiğimde devir en düşük 2300 e kadar düşüyor ve bayılmadan performanslı bir şekilde sürülüyor. Bu sırada yakıt tüketimi 7.5 ile 8.3 arası değişiyor. Ancak 2000 devir civarı araç vites değiştirmek için uyarı ışığı veriyor lakin o anda yani 2000 devirde değiştirirsek, devir 1200-1500 arasına kadar düşüyor. Ee haliyle bu kadar devirin düşmeside hem performans kaybı hem turboya zararı oluyor. Yakıtta 6.8 ile 7.5 arası değişiyor. Bence o kadar az mazot farkına performanslı kullanmak daha makul geliyor... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 17 Şubat 2016 Paylaş 17 Şubat 2016 Yıllarca öyle kullandım ben de dizeli , boşuna fazla yaktık. Yorum bağlantısı
cevher boz 18 Şubat 2016 Paylaş 18 Şubat 2016 Yıllarca öyle kullandım ben de dizeli , boşuna fazla yaktık.Doğrudur ama yani o kadar az yakıt farkı için performanssız bir sürüş bence akıl kârı değil..Bu benim şahsi düşüncem herkesin düşüncesine saygım sonsuz... Yorum bağlantısı
Murat Kırçal 18 Şubat 2016 Paylaş 18 Şubat 2016 Murat Bey bu durumda da yakıt anormal artmaz mı? Doğrudur yakıt artar ama yapacak birşey yok connect öyle bir araba şuanki yakıt fiyatına göre 3000 devir vites değişimlerinde ortalamada 24 kuruş yakıt yakıyor. Ful depo ile 780 km yol yapıyor. Yorum bağlantısı
cevher boz 18 Şubat 2016 Paylaş 18 Şubat 2016 Doğrudur yakıt artar ama yapacak birşey yok connect öyle bir araba şuanki yakıt fiyatına göre 3000 devir vites değişimlerinde ortalamada 24 kuruş yakıt yakıyor. Ful depo ile 780 km yol yapıyor.Aynn katılıyorum dediğinize. Yazın memlekete gidiyorum. Otobanda genelde 5. Vites 3000 - 3200 devir arası gidiyorum. Full depoyla 630 km sonra yakıt uyarısı veriyor. Uyarıdan sonra bi 80 km daha gidiyor. Toplam 710-750 km gidiyor full depoyla... Yorum bağlantısı
Murat Kırçal 20 Şubat 2016 Paylaş 20 Şubat 2016 Aynn katılıyorum dediğinize. Yazın memlekete gidiyorum. Otobanda genelde 5. Vites 3000 - 3200 devir arası gidiyorum. Full depoyla 630 km sonra yakıt uyarısı veriyor. Uyarıdan sonra bi 80 km daha gidiyor. Toplam 710-750 km gidiyor full depoyla... Abi 3200 vites biraz fazla genelde 2500 3000 arası vites değişimi genelde connecte yetiyor. Yorum bağlantısı
cevher boz 21 Şubat 2016 Paylaş 21 Şubat 2016 Abi 3200 vites biraz fazla genelde 2500 3000 arası vites değişimi genelde connecte yetiyor.3000-3200 arası bana göre ideal yalnız altını çizeyim bana göre. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts