Akif Özkan 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 Arkadan çarpma ağır kusur olmalı. Yakın takip etmesin. Hocam sizi İzmir'de araba kullanmaya davet ediyorum. Yorum bağlantısı
Ali Gök 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 dahada hiçbir sigorta şirketi para ödemez. binlerce mahkeme açılırda açılır kafalarına göre esnetirler. zorunlu trafik sigortasının motorlu taşıtlar vergisinden farkı kalmaz Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 Saçma sapan bişey bu.Zaten kurallara uyursa kaza olmaz kolay kolay.Sigorta anlamını kaybedecek.Zorunlu olması saçma olur ozaman. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 Ben anlamam kardeşim, kasko yaptırırken ferrari çıksa çarpar geçerim dedim, Emmi geç karşılar dedi 4 Yorum bağlantısı
Ali Gök 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 Arkadan çarpma ağır kusur olmalı. Yakın takip etmesin. istanbulda takip mesafesini korumak çok zor bir durum... Yorum bağlantısı
Akif Özkan 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 Birçok vatandaşın batık kredi ve kartlarının olduğu bir ülkede kaza sonrası nasıl durumlar çıkar acaba! Mağdur kaza sonrası dayak yediği ile kalır. Ama bu durum zenginleri zenginleştirir fakiri fakirleştirir.. Yorum bağlantısı
Murat Coşkun 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 12 madde asli kusur olarak geçiyor, ağır kusura bi tanım getirilmeden yorum yapmak zor ama biçok kere televizyonda görüyoruz trafik teröristi diye geçen haberler oluyor bu kişiler gerçekten en ağır cezayı hak ediyorlar. Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 6 Ocak günü CNNTURK'de dinlediğim, Türkiye Sigortacılar Birliği Başkanı Sn. Ramazan ÜLGER'in konuşmalarından anladığım kadarıyla, sigorta sektörünün en büyük zarar kaleminin tazminatlar olduğunu, hasarlarda ödenen yedek parça tamir masrafının tazminatların yanında çok küçük kaldığından bahsetmişti. Hatta en dikkat çeken örneklerinden biri, "kafayı çekiyorsunuz, duvara kendinizi vuruyor ölüyorsunuz, burada kim kusurlu ? siz kusurlusunuz, bu genel hukuk kuralıdır kimse kendi kusurundan yararlanamaz, 2012 yılına kadar bu dosyalardan tazminat ödenmiyordu, 2012 sonrası bunların yakınlarına tazminat ödenmeye başladı " örneği idi. uzun lafın kısası benim şahsi görüşüm şu yöndedir, Tazminatların yargı kararıyla ödenmesi, ve bunun önüne ancak yasal düzenlemeler ile gidilebileceği, bu yolunda uzun ve meşakkatli olması nedeniyle en azından zarar kalemlerinden hasar ödemelerini azaltmak babında bu gibi tebliğ ve diğer yollarla zararları azaltmak yoluna gidilmekte. İlgili programın linki ; https://youtu.be/fU5qtsUju-8?t=2522 Sn. Ramazan ÜLGER'in konuşmasına başladığı dakika ; https://youtu.be/fU5qtsUju-8?t=2917 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 4 Şubat 2016 Paylaş 4 Şubat 2016 Arkadan çarpmayla ilgili Olgu Erhan'ın paylaştığı bir video var. Arkadan çarptığı halde karşı taraf %100 suçlu oldu. Bence yapılacak en iyi şey ispatımızın kolaylaşması açısından araçlarımıza kaliteli birer kamera takmak. Vatandaş olarak alınacak en iyi bireysel tedbir bu... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Şubat 2016 Yazar Paylaş 4 Şubat 2016 Ben anlamam kardeşim, kasko yaptırırken ferrari çıksa çarpar geçerim dedim, Emmi geç karşılar dediKasko kısmında sıkıntı yok 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 (düzenlendi) Size TUIK istatistiklerinden aldığım bilgileri aktarayım. 2014 YILI Trafiğe kayıtlı taşıt sayısı : 18.828.000 Trafik kazası : 1.199.000 (Mevcut araçların %6,4 ü kaza yapmış) Bu kazaların; 1.030.000 maddi hasarlı 168.512 ölümlü yaralanmalı Ölü sayısı : 3.524 Yaralı sayısı : 285.059 Bu rakamlar ortadayken "ağır kusur" yok demek saçma olur bence. Bu kazaların büyük bir çoğunluğu sürücülerin kurallara uymamasından ve ağır kusurlarından kaynaklanıyor. Hepimiz kuralları zaman zaman ihlal ediyoruz. Ancak bazıları aşırı şekilde ihlal edip hiç bir kuralı tanımıyor. Bırakın sigortanın rücu etmesini - üstüne ağır cezalar da uygulanmalı. İnsan hayatı her şeyden değerli. 5 Şubat 2016 tarihinde Cemal Cangöner tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Size TUIK istatistiklerinden aldığım bilgileri aktarayım. 2014 YILI Trafiğe kayıtlı taşıt sayısı : 18.828.000 Trafik kazası : 1.199.000 (Mevcut araçların %64 ü kaza yapmış) Bu kazaların; 1.030.000 maddi hasarlı 168.512 ölümlü yaralanmalı Ölü sayısı : 3.524 Yaralı sayısı : 285.059 Bu rakamlar ortadayken "ağır kusur" yok demek saçma olur bence. Bu kazaların büyük bir çoğunluğu sürücülerin kurallara uymamasından ve ağır kusurlarından kaynaklanıyor. Hepimiz kuralları zaman zaman ihlal ediyoruz. Ancak bazıları aşırı şekilde ihlal edip hiç bir kuralı tanımıyor. Bırakın sigortanın rücu etmesini - üstüne ağır cezalar da uygulanmalı. İnsan hayatı her şeyden değerli. cemal bey sayılarda bir hata mı var ben mi yanlış hesap yaptım. % 6,3 gibi çıkıyor hesapta Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 cemal bey sayılarda bir hata mı var ben mi yanlış hesap yaptım. % 6,3 gibi çıkıyor hesapta Evet Virgül hatası. Düzelttim. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Trafik sigortası 2 durumda sigortalıya rücu yapar bildiğim kadarıyla, 1- Alkollü araç kullanma, 2- Ehliyetsiz araç kullanma. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 En çok kafamın takıldığı nokta şu; Arkadan çarpma nasıl ağır kusur oluyor? Takip mesafesi falan demeyin Allah aşkına, hayatın gerçekleriyle oturup konuşalım. "Hızın yarısı" yani 20 ile giderken önümdekine 10 metre de duracağım yada 70 le giderken 35 metre... Siz hiç arkadan acı bir korna duymuyormusunuz? Bide bunu hakikaten yapan var mı? Onu da geçtim insan hiç dalgın olmuyor mu? Arkadan çarpma kaza olmazsa ne kaza olacak? Kısacası trafiğe çıkınca sigorta bizden para almalı. Her defasında hemde. 3 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 2014 yılı içerisindeki "Ölümlü-Yaralanmalı" kazalar ile ilgili istatistiklere göre: Sürücü kusuru 171.236 Yolcu kusuru 901 Yaya kusuru 18.115 Yol kusuru 1841 Araç kusuru 1.122 Burada da görüldüğü gibi sorumluluk büyük ölçüde sürücülere düşüyor. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Kapdan 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Yapılmaya çalışılan düzenleme güzel ama "ağır kusur" tanımlaması yeterince açık ve tatmin edici değil.Kazaya sebep olan eylem/durum trafik veya hukuki suç teşkil ediyorsa bence ağır kusur sayılmalı. 1 Yorum bağlantısı
Yasir Baş 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Benim de takıldığım şey tam olarak burası. Trafikte ters yöne girene milleti risk e sokana bas cezayı affetme de arkadan çarpma gibi her an olabilecek ve Türkiye trafik şartlarında yani pratikte uygulaması mümkün olmayan konularda bari yasalar yanımızda olsun. Yani demek istediğim ağır kusur konusuna adam gibi çalışmak lazım. Mesela ehliyetsiz kullanana, alkollü kullanana, hız limitlerini zorlayana, kırmızı da geçip birilerine zarar verene, ters yönden gelip birde sellektör yapana, daracık yolda araç sollayacam diye benim hayatımla kumar oynayana.. ne gerekiyorsa yap. Ama şuandaki hali suçsuz vatandaşa da çoook çook dokunacak gibi görünüyor. Eğer bir çalışma yapılmadan bu haliyle kalırsa her zamanki gbi bir sonraki aşama çok özür dilerim ama Cem Yılmazın ifadesiyle o ona o ona en son herkes bahçivana (vatandaşa).. Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Zorunlu ibaresi kalksın ozaman isteyen trafik sigortası yaptırsın isteyen kasko trafik sigortasının hiç bir geçerliliği kalmamış yani boşa para ödücez +10000000000000000 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 En çok kafamın takıldığı nokta şu; Arkadan çarpma nasıl ağır kusur oluyor? Takip mesafesi falan demeyin Allah aşkına, hayatın gerçekleriyle oturup konuşalım. "Hızın yarısı" yani 20 ile giderken önümdekine 10 metre de duracağım yada 70 le giderken 35 metre... Siz hiç arkadan acı bir korna duymuyormusunuz? Bide bunu hakikaten yapan var mı? Onu da geçtim insan hiç dalgın olmuyor mu? Arkadan çarpma kaza olmazsa ne kaza olacak? Kısacası trafiğe çıkınca sigorta bizden para almalı. Her defasında hemde. Hayır zaten kazaların çoğu trafik yoğunluğu olan büyük şehirlerde oluyor ve büyük şehirlerde takip mesafesini trafik kurallarına göre uygulayabilen varsa gelsin anlından öpeyim, ben sakin araba kullanırım takip mesafesinede çok önem veririm ama ben öndeki araçla arama biraz mesafe koyuyorum yanımdaki adam zart die önüme geçiyor ozaman takip mesafesimi kalıyor frenliyorum busefer yine takip mesafesini açıyorum zart diğeri giriyor napıcan şimdi? şu kurallar nezaman gerçekçi koyulmaya başlanıcak arkadaş, ayrıca madem böyle sigorta şirketleri ağır kusurda bizden de para alıcak komple kaldırsınlar zorunluluğu isteyen yaptırsın isteyen yaptırmasın,yaptırmayan adam zaten yok die dikkat ederek gider tırsa tırsa bence daha çok caydırıcı olur. 1 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Kazancıoğlu.. Yasada Ağır kusur olarak yazıyor ama.. kurallara baktığımda tam karşılığını bulamadım ve Asli kusuru buldum.. onun için yazımda galiba diye başladım.. Emin değilim.. Beraber netleştirelim.. Örneğin arkadan vurma demişsin. İstanbul da takip mesafesi bırakmak mümkün değil ki? Sen takip mesafesi bırak 10 km de hiç girmezse 50 araba önüne girer arkandaki korna ve sellektöre asılır. Sonrası karakolda biter. 6 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Size TUIK istatistiklerinden aldığım bilgileri aktarayım. 2014 YILI Trafiğe kayıtlı taşıt sayısı : 18.828.000 Trafik kazası : 1.199.000 (Mevcut araçların %6,4 ü kaza yapmış) Bu kazaların; 1.030.000 maddi hasarlı 168.512 ölümlü yaralanmalı Ölü sayısı : 3.524 Yaralı sayısı : 285.059 Bu rakamlar ortadayken "ağır kusur" yok demek saçma olur bence. Bu kazaların büyük bir çoğunluğu sürücülerin kurallara uymamasından ve ağır kusurlarından kaynaklanıyor. Hepimiz kuralları zaman zaman ihlal ediyoruz. Ancak bazıları aşırı şekilde ihlal edip hiç bir kuralı tanımıyor. Bırakın sigortanın rücu etmesini - üstüne ağır cezalar da uygulanmalı. İnsan hayatı her şeyden değerli. Aynen belki de sigorta şirketlerinin hasarları bu kadar rahat ödemesinin verdiği dayanılmaz bir hafiflik var sürücülerimizin üzerinde. Herkes kaza yapmayım diye araç kullanmalı. Yaparsam yapayım nasılsa sigorta öder diye değil.. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Düzeltilmesi gereken birçok madde var yoksa sigortanın anlamı kalmayacak ülkemizde. Kimse zaten ben kaza yapayım diye yola çıkmıyor, az çok ehliyeti alacak kadar kafaya sahip birisi azda olsa sakınarak kullanıyor. Sakınmadan araç kullanan sayısı küçük bir oranda bence. Bu yeni maddelerden sonra, kaza anında suçlu olduğunu bilen kişi arabası yürüyorsa karşının hasarınıda kendi nakten ödeyecekse çok kişi kaçar durmaz. 2 Yorum bağlantısı
Ramazan Altıntaş 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 bunları yapmadığımız sürece suçlu olabileceğimiz durumda kalmıyor zaten galiba Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 5 Şubat 2016 Paylaş 5 Şubat 2016 Biraz abartı olmuş bu durum . Akol ve aşırı hız neyse'de arkadan çarpma anlamsız olmuş . Gerçi trafik sigortası karşılamayıp bana yazı gönderdiğinde bende o yazıyı kasko şirketime göndermiyormuyum . İlk aracım ile yapılan kazada bmw 7,50'ye çarpmıştı kuzenim arkadan . Tampon'u çatlamıştı belli bir kısmını trafik sigortam ödemişti . Karşı tarafın sigortası bana alacak yazısı göndermişti bende yazıyı kendi kasko şirketime gönderince ödeme yapılmıştı . Yorum bağlantısı
Recommended Posts