İçeriğe Yönlendir

2007 Dizel Fiesta Motorda Ki Dengesiz Çalışma...


Ferhat Aksu

Recommended Posts

Ferhat Aksu

Arkadaşlar herkese merhaba.Ben de bir fiesta sahibi olarak aranıza katıldım bugün.Forum kuralları gereği kendimi tanıtmam gereken bir bölüm var mı bilmiyorum bulamadım ama kusur olduysa affola.Araçtaki şikayetime benzer bir konu bulamadığım için buradan yazmak istedim.Ankara'lı arkadaşlar bilir bugün aşırı kar yağışından dolayı trafikte dur kalk yapa yapa 10 km yolu yaklaşık 2 saatte gelebildim.Sorun şu ki , aracımı eve park ettim.Rolantide 30 saniye kadar bekledim turbo sağlığı açısından ancak rolantide çalışan motor biraz tuhaf çalışıyordu.Devir ibresi sabit şekilde dalgalanma olmaksızın çalışırken motordan gelen hani nasıl tarif etsem ( ran ran ran ran ran ) diye bir ses gelir ya sabit aralıklarla.İşte o ses bugün çok kontrolsüz şekilde çalışıyordu.Motor ısısı normal sadece o ran ran ran sesi sabit aralıklarla çalışması gerekirken saat gibi , maalesef dengesiz aralıklarla çalışıyordu.bazen 1 saniyede bazen 2 saniyede bir çalışıyordu.Sanki kesiklik yapar gibi.Umarım doğru ifade edebilmişimdir.Moralim bozuldu tekrar çalıştırmadım ama motor soğumasını bekliyorum biraz sonra tekrar çalıştıracağım.Uzun oldu kusura bakmayın.Sizin de böyle bir sorunla karşılaştığınız oldu mu acaba ?

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan

Arızanın tekrarlayıp tekrarlamaması önemli bu durumda. Soğuk havalarda böyle şeyler yaşanabiliyor ama özellikle sabah ilk çalıştırmalarda bu düzensiz çalışma, tekleme gibi şeyler olursa o zaman arıza aramak gerekir. Endişe etmenize gerek yok bence hemen bekleyin bir süre gözlemleyin

Yorum bağlantısı
Ferhat Aksu

Arızanın tekrarlayıp tekrarlamaması önemli bu durumda. Soğuk havalarda böyle şeyler yaşanabiliyor ama özellikle sabah ilk çalıştırmalarda bu düzensiz çalışma, tekleme gibi şeyler olursa o zaman arıza aramak gerekir. Endişe etmenize gerek yok bence hemen bekleyin bir süre gözlemleyin

Eray bey haklısınız.Şimdi tekrar çalıştırdım normale dönmüş çalışma temposu.Sanırım şehir içinde aşırı dur kalk yapmaktan kaynaklandı.Oysa ki ilk çalışması motor soğukken gayet sağlıklı.Evham yaptım sanırım.Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ferhat Aksu

Kronik enjektor pulu arizasi olabilir mi acaba?

Metin bey aslında aracın 4. enjektör pulunda hafif sızıntı tespit edildi.Bu hafta triger değişecek o da aradan çıkar.Dışarıda müthiş derecede çiğ mazot kokuyor.Kaloriferi açınca da boğuluyorum araç içerisinde.Bakır pulları yenileyeceğim belki de bundan dolayı yaptı bilmiyorum 

Yorum bağlantısı
Ferhat Aksu

Arkadaşlar bugün triger seti değişti.Ustama ısrarlarıma rağmen devirdaim su pompasını değiştirmene gerek yok dedi ben de peki madem dedim.Mazot kokusunun sorunu enjektör geri dönüşüm hortumundan kaynaklandığını söyledi.130 tl ina marka triger kayışı , 125 tl motor kulağı , 70 tl geri dönüşüm hortumu tuttu.150 tl de işçilik yani toplamda 475 tl harcandı.Uygun mu bilmiyorum fiyatı ama kokudan eser kalmadı :)

Yorum bağlantısı
Ferhat Aksu

Ferhat bey;

 

Diğer sorun devam ediyor mu ?

Burak bey; 

Sorun devam etmedi.Sürekli dur kalk yapmakla ilgili olduğu kanısındalar.Ara sıra bu tip şikayetler geldiği ama şikayetin sorun teşkil etmediğini söylediler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...