İçeriğe Yönlendir

195/50/r15 Yerine 195/65/r15 Kullansam Nolur Dersiniz?


Fatih Hanoğlu

Recommended Posts

Çağatay Özsoy

Bende yazınızı görünce inernet üzerindan baktım ama bulamadım, ben alalı daha 1 ay bile olmadı, hatta alırkende heryerde baya bi kampanya vardı (n11, hepsibura, kliksa) kalmamış demek. Bu nokian lastiklerinin ithalatçısı Kormetal San. ve Tic. A.Ş. Tel: 0090 212 694 60 00    direk onları arasınız belki ellerinde vardır, yada ne zaman geleceğini öğrenirsiniz.

 

http://jant.kormetal.com/

Yorum bağlantısı
Fatih Hanoğlu

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/276744-nokian-weatherproof-lastik-nas%C4%B1ld%C4%B1r-kullan%C4%B1c%C4%B1-yorum/

 

Sitede nokian ile ilgili başka bir bölüm var, orada resim ve açıklamalar var, nokianın 195 50 15 lastikleri bende var ve kullanıyorum

Rahmi Bey bir kullanıcı olarak sizden fikir almak isterim. Memnun musunuz ? 

Bİr de weatherproof mu sizinki ?

Bende yazınızı görünce inernet üzerindan baktım ama bulamadım, ben alalı daha 1 ay bile olmadı, hatta alırkende heryerde baya bi kampanya vardı (n11, hepsibura, kliksa) kalmamış demek. Bu nokian lastiklerinin ithalatçısı Kormetal San. ve Tic. A.Ş. Tel: 0090 212 694 60 00    direk onları arasınız belki ellerinde vardır, yada ne zaman geleceğini öğrenirsiniz.

 

http://jant.kormetal.com/

Aradım Çağatay bey teşekkür ediyorum. Fakat bizde de yok 2-3 ay sonra anca gelir cevabını aldım.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Yani olmaz demi Hikmet Bey :) ?

 

 

http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

Yukarıda ki tablodan hesaplamayı kendiniz de yapabilirsiniz.

Hesaba göre uygun değil.

Fatih bey, lastiklerde yanak tüksekliği, taban genişliği veya jant çapı tek başına bir şey ifade etmez. Önemli olan araç üretilirken, motor ve şanzuman yapısına uygun hesaplanan lastik çevresidir. Bu yakıtı ve rahat sürüsü, süspansiyonu da etkiler. O nedenle Adnan Bey' in verdiği linkte tavsiye edilen %+-- 2,5  farkın dışına çıkmamak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Hanoğlu

Fatih bey, lastiklerde yanak tüksekliği, taban genişliği veya jant çapı tek başına bir şey ifade etmez. Önemli olan araç üretilirken, motor ve şanzuman yapısına uygun hesaplanan lastik çevresidir. Bu yakıtı ve rahat sürüsü, süspansiyonu da etkiler. O nedenle Adnan Bey' in verdiği linkte tavsiye edilen %+-- 2,5  farkın dışına çıkmamak lazım.

Doğru söylüyosunuz Hikmet Bey teşekkür ederim. Sanırım bu lastiği bulamicam sormadığım yer aramadığım yer kalmadı. ' adet kışlık lastik taksam öne nasıl olur?

Yorum bağlantısı
Serhad İncedere
(düzenlendi)

Doğru söylüyosunuz Hikmet Bey teşekkür ederim. Sanırım bu lastiği bulamicam sormadığım yer aramadığım yer kalmadı. ' adet kışlık lastik taksam öne nasıl olur?

Ankara'da nerde oturuyorsunuz? Güzargahta yokuş olan yer varsa 2 adet tavsiye etmem.

 

Farklı marka lastiğe neden yönelmiyorsunuz?

tarihinde Serhad İncedere tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Doğru söylüyosunuz Hikmet Bey teşekkür ederim. Sanırım bu lastiği bulamicam sormadığım yer aramadığım yer kalmadı. ' adet kışlık lastik taksam öne nasıl olur?

Arabalar, ister önden , isterse arkadan çekişli olsun, en güzeli 4 lastiğinde aynı olmasır. Ancak, zorunlu hallerde  2 lastik yenilenecekse iyi lastikleri (kışlıkda dahil) arabanın arkasının savurmaması için arkaya takmak gerekir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Arabalar, ister önden , isterse arkadan çekişli olsun, en güzeli 4 lastiğinde aynı olmasır. Ancak, zorunlu hallerde  2 lastik yenilenecekse iyi lastikleri (kışlıkda dahil) arabanın arkasının savurmaması için arkaya takmak gerekir. 

örnek:  http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/245259-2-yeni-lasti%C4%9Fi-%C3%B6ne-miarkaya-m%C4%B1-takt%C4%B1rmal%C4%B1y%C4%B1m/

BU SORUNUN CEVABINI MICHelIN AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE VERMİŞ ARKADAŞLAR: 

Neden arabanın arkasına yeni veya daha az kullanılmış lastikler takılır? 

Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazla güvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz. 

Yapılan birçok test, ön tarafın kontrolünün arka tarafınkinden daha kolay olduğunu gösterdi. 

Önden çekişli araçlarda ki günümüzde araçların çoğunluğu önden çekişlidir, ön lastikler arka lastiklere göre daha hızlı aşınır. 

Ön tarafa takılan yeni lastikler: 

• Aracın kontrolü değişecektir; çünkü ön/arka dengesi ters çevrilmiş olacaktır. 

Aracın ön tarafında daha az yol tutuş hakimiyetine alışmış olan sürücü, bu durumda zorlanacaktır. 

• Kaygan bir yolda, arka taraf, ön tarafa göre daha az yol tutuş sergileyecektir. Bu şekilde sürücünün, arka tarafı kontrol etme şansı kalmayacaktır. Bu durum aracın yoldan çıkmasına (spin atmasına) sebep olacaktır. Sadece deneyimli bir sürücü bu kötü durumla başa çıkabilecektir. 

Arka tarafa takılan yeni lastikler: 

• Araç kontrolü sürücünün alıştığı şekilde olacaktır (lastik değişiminden öncekine benzer); çünkü aracın yol tutuşu aynı olacaktır. 

• Lastiklerin yol tutuşu daha iyi olacaktır; sürücü aracı kontrol edebilecek ve sorunsuz bir şekilde virajı alabilecektir. 

Bu nedenle Michelin size: 

- virajlarda daha iyi yol tutuş 

- yüksek güvenlik 

için arka tarafa yeni veya en az kullanılmış lastikler takarak alınan riski azaltmanızı öneriyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...