İçeriğe Yönlendir

Gauge(Gage) Testi


Aydın Bengü

Recommended Posts

Bekir Yığrık

Evet hocam bende yeni fark ettim.Daha önceden suyun kaynaması konusundan bahsettiğimiz için,zihnimde motor suyu olarak kalmış.

:unsure2:

:)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Salih Karaağaç

merhaba geçenlerde bu testi yaptığımda motor suyu sıcaklığı olarak baktığım ekranda 125C yazıyordu 120+-ye düşüp tekrar yükseliyor sıcaklık ibresi ortada duruyordu. sizce normal mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

benimde dikkatimi çekti.Sizinkinde motor soğukken kaç dereceyi gösteriyor acaba Mehmet abi, hiç baktınız mı?

Ben hep normal değerler görmüşümdür...

Lpg geçiş ısısını kontrol etmek istediğimde izlemiştim.. çalıştırdığımda 25 derece civarında görmüştüm..

merhaba geçenlerde bu testi yaptığımda motor suyu sıcaklığı olarak baktığım ekranda 125C yazıyordu 120+-ye düşüp tekrar yükseliyor sıcaklık ibresi ortada duruyordu. sizce normal mi ?

Yanlış yere bakıyor olmayasınız...?

Yorum bağlantısı
Salih Karaağaç
(düzenlendi)

Sizin değerler yine fena değil.Ben 135 dereceyi görüyorum ancak ibrede bir sıkıntı yok.

Mehmet beyin dediği gibi herhalde yanlış bi yere baktım

bi kaç tane gage test videolarını izledim; onlarda da bu değer 120-110 civarı gösteriyor.

tekrar bi bakıyım :)

tarihinde Salih Karaağaç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özkan Pehlivan

Ben de dün bakayım dedim. Aracımla biraz yol yaptıktan sonra test menüsüne girdim.. 142'yi gördüm. Dikkatle rölantide fanın çalışmasını bekledim fakat çalışmadı. Klimayı açtım fan çalışıyor yani sıkıntı yok. Ertesi sabah motor soğukken test menüsünü açtım. 70 C den başlıyor. Belki de buradaki ısı değeri santigrad değil. Diğer türlü motorun hararet yapması gerekirdi. Gösergede hararet göstergesi normal. Orta çizginin az altında. Sorunun üzerine mi gitmeli yoksa kendi haline mi bıraksak :D

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Sorunun cevabı başka bir konu başlığında verilmiş. Özür. :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ünal Doğar

Arkadaşlar sabah saatlerinde sıcaklık 17 derece olmasına rağmen gauge menüde motor suyu sıcaklığı 0 derece gösteriyor bu normal mi?Sizde sabah saatlerinde bu sıcaklık kaç derece gösteriyor acaba?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Sani Gerşon

az önce bu testi aracımda yaptım ve gördüğüm herşeyi yazıyorum..Arada birkaç tane atladığım oldu onlarıda anlayamadığım için..

İbreler sona kadar geldikten sonra gage yazısından sonra çıkan şunlar.

r 31 E001 FFFF nonE 000.0 00C.0 95-96 (rakamlar hızlı bir şekilde oynuyor) F 178 L181 3Ad.F 077C 26F.C CHE.1 b13 Ab-L Eb-L 1L-H 0950 0500 0-02 1-1d 2-00 3-90 5-00 6-20 3000 4255 P117 P2FF P3FF P4FF

Bunlardan hiçbirşey anlamadım anlayan varsa yardımcı olursa sevinirim..

p117 hata kodu var. Forumda aratırsanız karşılığını bulursunuz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Soğutma suyu ile alakalı.

EngineCoolantTemperature

Ayrıca internet derki:

  • MIL (Malfunction Indicator Lamp) illumination
  • Poor fuel economy
  • Poor drivability
  • Engine may run rough or blow black smoke out the tailpipe
  • May not idle
  • May start and then die

Yakıt ekonomisi düşebilir,

sürüş düşebilir.

siyah duman atabilir

rölantide durmayabilir

araç çalışıp sonra susabilir.

Çözüm olarakta hararet müşürü değişmeli falan diyor. Bu en basiti, en zorunu yazmayayım :fiuw:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

En azından aküyü söküp takın, bakalım bi daha oluşuyor mu?

Ayrıca Muş'ta Ford servisi var, oraya gösterin?

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Arıza kodunu sildirin.Eğer tekrar oluşursa Sani'nin dediği gibi ısı müşürü veya kablolarında bir sorun olmuş olabilir.Bu arada ısı müşürü soketi takılı değilken çalıştırırsanız da sorun verebilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O ustaya da gitmeyin? herhangi bir parça devre dışı bıraklır mı hiç :s

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Çok çok zorda kalmadıkça Muş'ta ki ford servisine gitmem.Aracımın devir daimi arızalanmıştı sanayide 75 lira parça parası ve 40 lira işçilikle hallettiğim iş için 340 lira parça parası ve 170 lira işçilik istediler..Dediğim gibi çok zorda kalmadıkça gitmem.

Zamanında aracım hararet yapmış fan açmamıştı.Elektrik ustası fanın orada bir yerde bir kablo var arada bir müşür var o müşürü devre dışı bırakıp direk kabloyu birbirine bağlamış ve bantlamıştı.Bundan kaynaklı bir sıkıntı olabilir mi acaba?

Ford'a gitmemiş ama bu tip bir kasapa arabayı teslim etmişsiniz....

Bu sebepten de hata veriyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile 40 TL ye de devirdaim bulunur, ayrıca devirdaim değişince triger de değişmeli, zira sular kayışa akar? yani usta pek teknik doğru bir işlem yapmamış?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Kaya

Burada Öğrenmek istediğiniz ne?

Aracınızda arıza kodu yok. Bunu söyliyeyim.

none yazan yer arıza olmadığını gösterir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

aramaktan gözlerim bozuldu, ya da bozuk olduğu için bulamadım :biggrin: şu Gauge testini nasıl başlatıyorduk? biriniz bi zahmet linki paylaşırsanız memnun olurum. :flowers:

şunu 1 dk.önce paylaşsaydın ya :D

Kusura bakma abi :( Arkadaş sorunca aklıma gelmedi kodlar. Emmi'nin sitesinde olduğunu biliyordum paylaştım abi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Tanyeli

Göstergeler ortak olduğu için tüm ampulleri takmışlar...

Ampullerin yandığı an, ampul test anı olduğu için yanması normal..

Benimkinde de Otomatik vites O/D lambası falan yanardı...

merhabalar mehmet abi..ben aranız<a yeni katıldım.2004 ford focus ghia aracın emanetçisiyi,m..abicim burada olduğu için yazdım..benim arabanın gösterge panelinde de O/D off yazıyor.yalnız araba manuel neden kaynakalandığını bir türlü bulamadık..saygılar abi..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

göstergeler ortaktır, kızdırma bujisi bile vardır ekranınızda ama yanmaz

Yorum bağlantısı
Yunus Tanyeli

ben yanlış anlattım sanırım..testi yapmadan normalde yanıyor bu O/D off uyarısı..bi anlam veremedik

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Kestel

Nette dolaaşırken şunları buldum, belki benim gibi merak eden vardır diye yapıştırıyorum.

ROM Level rXXX : ROM versiyonu gösterir.

NVM Level EXXX : NVRAM versiyonu gösterir.

DTC dtc NoNE veya dtc XXXX :diagnostic arıza yoksa none yazar varsa arıza kodunu belirtir.

Road Speed MPH XXX.X : mil/saat hız göstergesi

Road Speed KPH XXX.X : km/saat hız göstergesi

Engine Speed RPM XXXX : motor devir göstergesi

Fuel Volume FXXX : benzin durum kodu

Engine Coolant Temp XXXC : motor sıcaklık göstergesi ama derece değil.

Battery Voltage bXXX : akü şarj voltajı

ABS fail Ab - [H/L] : ABS varsa durumu

Electronic Brake Distribution (EBD) Failure Eb - [H/L] : EBD varsa durumu

Illumination IL - [H/L] : dashboard ışıklarının durumu

Crank Sense Cr - [H/L] : Crack sensor durumu.

9202 - Yakıt gönderim (yakıt pompa) devresi açık

9204 - Yakıt Pompası kısa devre

9213 - Hırsızlığa karşı koruma program anahtarı minimumun altında

9232 - Anten bağlı değil – Radyo alıcısı arızalı

A103 - Anten bağlı değil – Radyo alıcısı arızalı

9317 - Akü voltajı yüksek

9318 - Akü voltajı düşük

9342 - ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) arızalı

9356 - Ateşleme devirdaim devresi açık

9364 - Ateşleme başlangıç devresi açık

9600 - Anahtar algılama beyni sinyal almıyor Bozuk anahtar veya uygun anahtar değil

9601 - Anahtar algılama ateşlemeden yanlış sinyal alıyor (Programlanmamış anahtar)

9602 - Anahtar algılama ateşlemeden geçersiz sinyal alıyor (kısmi anahtar okumuyor

9681 - Anahtar algılama ateşlemeden sinyal almıyor (Bağlantı yok veya hasarlı kablolama)

A139 - Araç beyni enstruman panel ile uyum sağlamıyor

A141 - NVM Konfrügasyon hatası (Enstruman panel ile beyin uyumsuz)

inşaallah lazım olmaz.

Merhaba arkadaşlar; bugün gelirken Gauge menüsüne bir göz atayım dedim; geçen seneden beri bakmıyordum ve geçen sene DTC NONE yazıyordu. Ancak bugün DTC #01 9601 yazdığını gördüm. Alıntı yaptığım Aydın Bey'in mesajında karşılığı yazıyor ancak bu ne anlama geliyor, büyük bir sorun mudur diye siz değerli arkadaşlarımdan bilgi almak istedim. Şimdiden ilginize teşekkür ederim :flowers:

Saygılarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hüseyin Maviş
(düzenlendi)

Arkadaşlar GAUGE testi ile ilgili hemen hemen tüm sonuçları ve videoları inceledim. Ancak bugün arabayı (Focus 2008 TDCİ Coll.) çalıştırmadan hava 4C sıcaklıkta iken bir test yaptım. Sanki farklı bir test sonucu çıktı. Sonuçlarını aşağıya tek tek yazdım. Bilgisi olan arkadaşların yorumlarını ve açıklamalarını bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

GAUGE SWEP

LED TEST (Göstergedeki tüm lambalar yandı. ESP lambası bile yandı ama arabada ESP yok diye biliyorum.)

ROM LEVEL 0705

NUM TARGET ROM 0705

NUM EEPROM LUL 0001

MANUFACTURE START 66

MANUFACTURE HOURS CA82

DTC #00 NONE

ROAD SPEED 0.0 MPH

ROAD SPEED 0.0 KM/H

SPEEDO GAUGE 0074

ENGINE SPEED 0000

TACHO GAUGE 0066

ODO ROLL CUNT 0

FUEL A/D INPUT 32

FUEL GAUGE 0479

FUEL FLOW 00

FUEL PERCENT 50

ENGINE TEMP 45 C

TEMP GAUGE 00BD

BATTERY 11,6

DIST.TO EMPTY 416 MILES

RAFE 52,6 MPG

PATS KEY FLAGS 10

A/D INPUT 00 FD (D ve E dönüşümlü yanıyor)

A/D INPUT 01 FF

A/D INPUT 02 8B

A/D INPUT 03 14

A/D INPUT 04 00

A/D INPUT 05 00

PORT A 00

PORT B 3D

PORT E 3A (3 ve 5 dönüşümlü yanıyor)

PORT H 00

PORT J 00

PORT K 01

PORT L 00

PORT M 14

PORT P 00

PORT S 41

PORT T 88 (2. 8 rakamı 2 ile dönüşümlü olarak yanıyor)

PORT U 00

PORT V 20 (2 ve 6 dönüşümlü olarak yanıyor)

PORT W 10 (1 rakamı 0 ile dönüşümlü yanıyor)

PERSONALITY 01 5B

PERSONALITY 02 53

PERSONALITY 03 57

PERSONALITY 04 57

GAUGE SWEPP (Göstergedeki ibrelerin hepsi sona gelip başa döndü)

Not: Bazı rakamların dönüşümlü yandığını belirttim. Kastım, rakamların pır pır yanarak o rakama dönüşmesi ile ilgilidir.

tarihinde Hüseyin Maviş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Savım

F 2.5 in hizini ekranda digital olarak devamlı gorebilirmiyiz.yoksa sadece gauge testi sırasında mi görebiliriz.teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ayhan Asil

Bende bu testi uyguladım burda anladığım kadarıyla en önemli nokta DTC yanında yazacak olan bir KOD varsa buna dikkat etmek.Ben şunu merak ettim DTC NONE yazıyorsa bu araç bilgisayara bağlansa orda da hata kodu çıkmaz mı?Yani hani deniliyor ya bilgisayara bağlat diye ona gerek kalmıyormu?Yoksa bu test bizi yanıltabilirmi?

Adaşım günaydın, Gage testi nedir nasıl yapılır ben bulamadım. Bir yardımcı olurmusun
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Bu gage testi benim çok hoşuma gitti, buna biraz dikkat çekmek için ve biraz daha billgilenmek için yeni bir başlık açayım dedim.

Bir de bu nimet sadece bizim focuslara mı özgü ?

başka araçlar da var mı?

sadece arıza durumunda mı lazım olur? mesela  çalışır durumdaki akümün voltajını merak etsem öğrenebilirmiyim ?

son olarakta opel astrası(2000 model) olan bir akrabam için soruyorum da astralarda bu veya buna benzer ilginç özellikler var mı ? sık araba değiştirenlerden bilhassa cevap bekliyorum.

şimdiden sağolun.

Kardeşim günaydınlar, nasıl yapılıyormuş öğrenebildiniz mi...

az önce bu testi aracımda yaptım ve gördüğüm herşeyi yazıyorum..Arada birkaç tane atladığım oldu onlarıda anlayamadığım için..

İbreler sona kadar geldikten sonra gage yazısından sonra çıkan şunlar.

r 31  E001  FFFF  nonE   000.0   00C.0   95-96  (rakamlar hızlı bir şekilde oynuyor)   F 178   L181   3Ad.F   077C   26F.C   CHE.1   b13    Ab-L   Eb-L    1L-H    0950     0500    0-02   1-1d   2-00   3-90    5-00    6-20    3000    4255    P117    P2FF    P3FF     P4FF

Bunlardan hiçbirşey anlamadım anlayan varsa yardımcı olursa sevinirim..

Kardeşim günaydınlar, günün aydın, Cuman mübarek olsun, Gage testi nedir nasıl yapılır, müsaitsen bana yardımcı olurmusun
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...