Bekir Yığrık 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 Evet hocam bende yeni fark ettim.Daha önceden suyun kaynaması konusundan bahsettiğimiz için,zihnimde motor suyu olarak kalmış. Yorum bağlantısı
Salih Karaağaç 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 merhaba geçenlerde bu testi yaptığımda motor suyu sıcaklığı olarak baktığım ekranda 125C yazıyordu 120+-ye düşüp tekrar yükseliyor sıcaklık ibresi ortada duruyordu. sizce normal mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Mayıs 2012 Paylaş 31 Mayıs 2012 benimde dikkatimi çekti.Sizinkinde motor soğukken kaç dereceyi gösteriyor acaba Mehmet abi, hiç baktınız mı? Ben hep normal değerler görmüşümdür... Lpg geçiş ısısını kontrol etmek istediğimde izlemiştim.. çalıştırdığımda 25 derece civarında görmüştüm.. merhaba geçenlerde bu testi yaptığımda motor suyu sıcaklığı olarak baktığım ekranda 125C yazıyordu 120+-ye düşüp tekrar yükseliyor sıcaklık ibresi ortada duruyordu. sizce normal mi ? Yanlış yere bakıyor olmayasınız...? Yorum bağlantısı
Salih Karaağaç 31 Mayıs 2012 Paylaş 31 Mayıs 2012 (düzenlendi) Sizin değerler yine fena değil.Ben 135 dereceyi görüyorum ancak ibrede bir sıkıntı yok. Mehmet beyin dediği gibi herhalde yanlış bi yere baktım bi kaç tane gage test videolarını izledim; onlarda da bu değer 120-110 civarı gösteriyor. tekrar bi bakıyım 31 Mayıs 2012 tarihinde Salih Karaağaç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 16 Temmuz 2012 Paylaş 16 Temmuz 2012 Ben de dün bakayım dedim. Aracımla biraz yol yaptıktan sonra test menüsüne girdim.. 142'yi gördüm. Dikkatle rölantide fanın çalışmasını bekledim fakat çalışmadı. Klimayı açtım fan çalışıyor yani sıkıntı yok. Ertesi sabah motor soğukken test menüsünü açtım. 70 C den başlıyor. Belki de buradaki ısı değeri santigrad değil. Diğer türlü motorun hararet yapması gerekirdi. Gösergede hararet göstergesi normal. Orta çizginin az altında. Sorunun üzerine mi gitmeli yoksa kendi haline mi bıraksak Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 16 Temmuz 2012 Paylaş 16 Temmuz 2012 Sorunun cevabı başka bir konu başlığında verilmiş. Özür. Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 25 Eylül 2012 Paylaş 25 Eylül 2012 Arkadaşlar sabah saatlerinde sıcaklık 17 derece olmasına rağmen gauge menüde motor suyu sıcaklığı 0 derece gösteriyor bu normal mi?Sizde sabah saatlerinde bu sıcaklık kaç derece gösteriyor acaba? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ekim 2012 Paylaş 17 Ekim 2012 az önce bu testi aracımda yaptım ve gördüğüm herşeyi yazıyorum..Arada birkaç tane atladığım oldu onlarıda anlayamadığım için.. İbreler sona kadar geldikten sonra gage yazısından sonra çıkan şunlar. r 31 E001 FFFF nonE 000.0 00C.0 95-96 (rakamlar hızlı bir şekilde oynuyor) F 178 L181 3Ad.F 077C 26F.C CHE.1 b13 Ab-L Eb-L 1L-H 0950 0500 0-02 1-1d 2-00 3-90 5-00 6-20 3000 4255 P117 P2FF P3FF P4FF Bunlardan hiçbirşey anlamadım anlayan varsa yardımcı olursa sevinirim.. p117 hata kodu var. Forumda aratırsanız karşılığını bulursunuz. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Soğutma suyu ile alakalı. EngineCoolantTemperature Ayrıca internet derki: MIL (Malfunction Indicator Lamp) illumination Poor fuel economy Poor drivability Engine may run rough or blow black smoke out the tailpipe May not idle May start and then die Yakıt ekonomisi düşebilir, sürüş düşebilir. siyah duman atabilir rölantide durmayabilir araç çalışıp sonra susabilir. Çözüm olarakta hararet müşürü değişmeli falan diyor. Bu en basiti, en zorunu yazmayayım Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 En azından aküyü söküp takın, bakalım bi daha oluşuyor mu? Ayrıca Muş'ta Ford servisi var, oraya gösterin? Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Arıza kodunu sildirin.Eğer tekrar oluşursa Sani'nin dediği gibi ısı müşürü veya kablolarında bir sorun olmuş olabilir.Bu arada ısı müşürü soketi takılı değilken çalıştırırsanız da sorun verebilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 O ustaya da gitmeyin? herhangi bir parça devre dışı bıraklır mı hiç Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Çok çok zorda kalmadıkça Muş'ta ki ford servisine gitmem.Aracımın devir daimi arızalanmıştı sanayide 75 lira parça parası ve 40 lira işçilikle hallettiğim iş için 340 lira parça parası ve 170 lira işçilik istediler..Dediğim gibi çok zorda kalmadıkça gitmem. Zamanında aracım hararet yapmış fan açmamıştı.Elektrik ustası fanın orada bir yerde bir kablo var arada bir müşür var o müşürü devre dışı bırakıp direk kabloyu birbirine bağlamış ve bantlamıştı.Bundan kaynaklı bir sıkıntı olabilir mi acaba? Ford'a gitmemiş ama bu tip bir kasapa arabayı teslim etmişsiniz.... Bu sebepten de hata veriyor olabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Vesile ile 40 TL ye de devirdaim bulunur, ayrıca devirdaim değişince triger de değişmeli, zira sular kayışa akar? yani usta pek teknik doğru bir işlem yapmamış? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Burada Öğrenmek istediğiniz ne? Aracınızda arıza kodu yok. Bunu söyliyeyim. none yazan yer arıza olmadığını gösterir. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 AB-L yazan yeri anlayamadım sadece hocam http://www.ozyurek.org/gizli_kod/Focus_Gage_Menu.pdf Buradaki bilgiler işini görebilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 aramaktan gözlerim bozuldu, ya da bozuk olduğu için bulamadım şu Gauge testini nasıl başlatıyorduk? biriniz bi zahmet linki paylaşırsanız memnun olurum. şunu 1 dk.önce paylaşsaydın ya Kusura bakma abi Arkadaş sorunca aklıma gelmedi kodlar. Emmi'nin sitesinde olduğunu biliyordum paylaştım abi 1 Yorum bağlantısı
Yunus Tanyeli 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 Göstergeler ortak olduğu için tüm ampulleri takmışlar... Ampullerin yandığı an, ampul test anı olduğu için yanması normal.. Benimkinde de Otomatik vites O/D lambası falan yanardı... merhabalar mehmet abi..ben aranız<a yeni katıldım.2004 ford focus ghia aracın emanetçisiyi,m..abicim burada olduğu için yazdım..benim arabanın gösterge panelinde de O/D off yazıyor.yalnız araba manuel neden kaynakalandığını bir türlü bulamadık..saygılar abi.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 göstergeler ortaktır, kızdırma bujisi bile vardır ekranınızda ama yanmaz Yorum bağlantısı
Yunus Tanyeli 15 Kasım 2012 Paylaş 15 Kasım 2012 ben yanlış anlattım sanırım..testi yapmadan normalde yanıyor bu O/D off uyarısı..bi anlam veremedik Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 Nette dolaaşırken şunları buldum, belki benim gibi merak eden vardır diye yapıştırıyorum. ROM Level rXXX : ROM versiyonu gösterir. NVM Level EXXX : NVRAM versiyonu gösterir. DTC dtc NoNE veya dtc XXXX :diagnostic arıza yoksa none yazar varsa arıza kodunu belirtir. Road Speed MPH XXX.X : mil/saat hız göstergesi Road Speed KPH XXX.X : km/saat hız göstergesi Engine Speed RPM XXXX : motor devir göstergesi Fuel Volume FXXX : benzin durum kodu Engine Coolant Temp XXXC : motor sıcaklık göstergesi ama derece değil. Battery Voltage bXXX : akü şarj voltajı ABS fail Ab - [H/L] : ABS varsa durumu Electronic Brake Distribution (EBD) Failure Eb - [H/L] : EBD varsa durumu Illumination IL - [H/L] : dashboard ışıklarının durumu Crank Sense Cr - [H/L] : Crack sensor durumu. 9202 - Yakıt gönderim (yakıt pompa) devresi açık 9204 - Yakıt Pompası kısa devre 9213 - Hırsızlığa karşı koruma program anahtarı minimumun altında 9232 - Anten bağlı değil – Radyo alıcısı arızalı A103 - Anten bağlı değil – Radyo alıcısı arızalı 9317 - Akü voltajı yüksek 9318 - Akü voltajı düşük 9342 - ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) arızalı 9356 - Ateşleme devirdaim devresi açık 9364 - Ateşleme başlangıç devresi açık 9600 - Anahtar algılama beyni sinyal almıyor Bozuk anahtar veya uygun anahtar değil 9601 - Anahtar algılama ateşlemeden yanlış sinyal alıyor (Programlanmamış anahtar) 9602 - Anahtar algılama ateşlemeden geçersiz sinyal alıyor (kısmi anahtar okumuyor 9681 - Anahtar algılama ateşlemeden sinyal almıyor (Bağlantı yok veya hasarlı kablolama) A139 - Araç beyni enstruman panel ile uyum sağlamıyor A141 - NVM Konfrügasyon hatası (Enstruman panel ile beyin uyumsuz) inşaallah lazım olmaz. Merhaba arkadaşlar; bugün gelirken Gauge menüsüne bir göz atayım dedim; geçen seneden beri bakmıyordum ve geçen sene DTC NONE yazıyordu. Ancak bugün DTC #01 9601 yazdığını gördüm. Alıntı yaptığım Aydın Bey'in mesajında karşılığı yazıyor ancak bu ne anlama geliyor, büyük bir sorun mudur diye siz değerli arkadaşlarımdan bilgi almak istedim. Şimdiden ilginize teşekkür ederim Saygılarımla. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 (düzenlendi) Arkadaşlar GAUGE testi ile ilgili hemen hemen tüm sonuçları ve videoları inceledim. Ancak bugün arabayı (Focus 2008 TDCİ Coll.) çalıştırmadan hava 4C sıcaklıkta iken bir test yaptım. Sanki farklı bir test sonucu çıktı. Sonuçlarını aşağıya tek tek yazdım. Bilgisi olan arkadaşların yorumlarını ve açıklamalarını bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. GAUGE SWEP LED TEST (Göstergedeki tüm lambalar yandı. ESP lambası bile yandı ama arabada ESP yok diye biliyorum.) ROM LEVEL 0705 NUM TARGET ROM 0705 NUM EEPROM LUL 0001 MANUFACTURE START 66 MANUFACTURE HOURS CA82 DTC #00 NONE ROAD SPEED 0.0 MPH ROAD SPEED 0.0 KM/H SPEEDO GAUGE 0074 ENGINE SPEED 0000 TACHO GAUGE 0066 ODO ROLL CUNT 0 FUEL A/D INPUT 32 FUEL GAUGE 0479 FUEL FLOW 00 FUEL PERCENT 50 ENGINE TEMP 45 C TEMP GAUGE 00BD BATTERY 11,6 DIST.TO EMPTY 416 MILES RAFE 52,6 MPG PATS KEY FLAGS 10 A/D INPUT 00 FD (D ve E dönüşümlü yanıyor) A/D INPUT 01 FF A/D INPUT 02 8B A/D INPUT 03 14 A/D INPUT 04 00 A/D INPUT 05 00 PORT A 00 PORT B 3D PORT E 3A (3 ve 5 dönüşümlü yanıyor) PORT H 00 PORT J 00 PORT K 01 PORT L 00 PORT M 14 PORT P 00 PORT S 41 PORT T 88 (2. 8 rakamı 2 ile dönüşümlü olarak yanıyor) PORT U 00 PORT V 20 (2 ve 6 dönüşümlü olarak yanıyor) PORT W 10 (1 rakamı 0 ile dönüşümlü yanıyor) PERSONALITY 01 5B PERSONALITY 02 53 PERSONALITY 03 57 PERSONALITY 04 57 GAUGE SWEPP (Göstergedeki ibrelerin hepsi sona gelip başa döndü) Not: Bazı rakamların dönüşümlü yandığını belirttim. Kastım, rakamların pır pır yanarak o rakama dönüşmesi ile ilgilidir. 25 Ocak 2013 tarihinde Hüseyin Maviş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Savım 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 F 2.5 in hizini ekranda digital olarak devamlı gorebilirmiyiz.yoksa sadece gauge testi sırasında mi görebiliriz.teşekkürler Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 26 Nisan 2013 Paylaş 26 Nisan 2013 Bende bu testi uyguladım burda anladığım kadarıyla en önemli nokta DTC yanında yazacak olan bir KOD varsa buna dikkat etmek.Ben şunu merak ettim DTC NONE yazıyorsa bu araç bilgisayara bağlansa orda da hata kodu çıkmaz mı?Yani hani deniliyor ya bilgisayara bağlat diye ona gerek kalmıyormu?Yoksa bu test bizi yanıltabilirmi? Adaşım günaydın, Gage testi nedir nasıl yapılır ben bulamadım. Bir yardımcı olurmusun Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 26 Nisan 2013 Paylaş 26 Nisan 2013 Bu gage testi benim çok hoşuma gitti, buna biraz dikkat çekmek için ve biraz daha billgilenmek için yeni bir başlık açayım dedim. Bir de bu nimet sadece bizim focuslara mı özgü ? başka araçlar da var mı? sadece arıza durumunda mı lazım olur? mesela çalışır durumdaki akümün voltajını merak etsem öğrenebilirmiyim ? son olarakta opel astrası(2000 model) olan bir akrabam için soruyorum da astralarda bu veya buna benzer ilginç özellikler var mı ? sık araba değiştirenlerden bilhassa cevap bekliyorum. şimdiden sağolun. Kardeşim günaydınlar, nasıl yapılıyormuş öğrenebildiniz mi... az önce bu testi aracımda yaptım ve gördüğüm herşeyi yazıyorum..Arada birkaç tane atladığım oldu onlarıda anlayamadığım için.. İbreler sona kadar geldikten sonra gage yazısından sonra çıkan şunlar. r 31 E001 FFFF nonE 000.0 00C.0 95-96 (rakamlar hızlı bir şekilde oynuyor) F 178 L181 3Ad.F 077C 26F.C CHE.1 b13 Ab-L Eb-L 1L-H 0950 0500 0-02 1-1d 2-00 3-90 5-00 6-20 3000 4255 P117 P2FF P3FF P4FF Bunlardan hiçbirşey anlamadım anlayan varsa yardımcı olursa sevinirim.. Kardeşim günaydınlar, günün aydın, Cuman mübarek olsun, Gage testi nedir nasıl yapılır, müsaitsen bana yardımcı olurmusun Yorum bağlantısı
Recommended Posts