İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Seramik Kaplama


Ergün MÜMİN

Recommended Posts

Ergün MÜMİN

Öncelikle herkese merhaba,
 

Dün internette gezinirken araca seramik kaplama yapıldığını öğrendim, bu seramik kaplama pasta cila gibi arabayı parlatıyor ama sanırım daha iyi bi görüntü sağlıyor. Okuduğum kadarıyla da aracın kirlenme süresi uzuyor ve su aracın üzerin de daha az kalarak çoğunluk akıp gidiyor. Kuş pisliğinden asit yağmurlarından koruduğu da yazıyordu..

Firmalar haricinde bilgi veren bi yere rastlamadım bunu sizinle paylaşmak istedim aracına seramik kaplama yapan var mı fiyatı memnuniyet durumunuz hakkında bilmeyenleri bilgilendirirseniz çok memnun olurum. 
 

Şimdiden çok teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı

Öncelikle herkese merhaba,

 

Dün internette gezinirken araca seramik kaplama yapıldığını öğrendim, bu seramik kaplama pasta cila gibi arabayı parlatıyor ama sanırım daha iyi bi görüntü sağlıyor. Okuduğum kadarıyla da aracın kirlenme süresi uzuyor ve su aracın üzerin de daha az kalarak çoğunluk akıp gidiyor. Kuş pisliğinden asit yağmurlarından koruduğu da yazıyordu..

Firmalar haricinde bilgi veren bi yere rastlamadım bunu sizinle paylaşmak istedim aracına seramik kaplama yapan var mı fiyatı memnuniyet durumunuz hakkında bilmeyenleri bilgilendirirseniz çok memnun olurum. 

 

Şimdiden çok teşekkür ederim. 

Merhaba Ergün,

 

Dün bende direkt seramik kaplamayı test ettim. Görünürde oldukça hoşuma gitti. İşlevselliğide gayet güzel gibi. Sıfır km bayideki Kadjar ın ön kaputuna uygulanmış. Uygulamayı yapan usta sert bir çakmak ile kaputa hızla darbeler indirdi. İçim acıdı. Ama çizik bile olmadı kaputta. Senin bahsettiğin dış etkenlere karşı + taş sıçramaları vb darbelere karşıda 2 yıl garanti verdiler. Ön kaput, ön 2 çamurluk ve ön tampona 400 Tl fiyat verdiler. Komple araç için de 1.000 Tl dediler.

 

Düşünme aşamasındayım şuan.

Yorum bağlantısı

Göksel Yaman abi uygulattı, yağmurun göz gözü görmeyecek kadar fazla yağdığı bir gece Çorlu ya gittik, aracın rüzgara maruz kaldığı yerlerde gram kir kalmamıştı, çamur kaldı kurudu mu? Su tut gitsin. 2 ay a yakın olmuştur en az, kaporta yüzeyi hala bebek gibi, uygulama bir çok yerde bir çok farklı marka ile yapılıyor. Seramik adı altında saçma sapan ürünler de oluyor. İşinin ehli yerlerde yapmakta fayda var. Genelde fiyatlar 750 den başlayıp 2000 tl gibi rakamlara kadar çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

ben nasiol zr53 ile kendim yapmıştım, bi şişeyi iki kişi kullandık, çok bol kullanamasakta ikimize de yetti (fiesta,polo). Taş a karşı belirli Bi seviyeye kadar koruyor, kaplama sonrası 1 yerinde taş eziği oluştu. Kirlenmeye karşı ilk 6 ay çok iyisi, hiç köpük kullanmadım, zaten 1 yıllık koruma olduğunu söylüyor firma.. Sormak istediğin şeyleri memnuniyetle cevaplarım.


maliyeti toplamda kişi başı 120 filan tuttu (araçlar yeni olduğundan pasta yapmadık, killede uğraşmadım hiç, önemli olan korumak diye) ne olur olmaz diye yanına pasta aldık, zift çıkarıcı, leke çıkarıcı, birde kendi markasında alkol benzeri kaplama öncesi hazırlık spreyi vardı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek

Merhaba Ergün,

 

Dün bende direkt seramik kaplamayı test ettim. Görünürde oldukça hoşuma gitti. İşlevselliğide gayet güzel gibi. Sıfır km bayideki Kadjar ın ön kaputuna uygulanmış. Uygulamayı yapan usta sert bir çakmak ile kaputa hızla darbeler indirdi. İçim acıdı. Ama çizik bile olmadı kaputta. Senin bahsettiğin dış etkenlere karşı + taş sıçramaları vb darbelere karşıda 2 yıl garanti verdiler. Ön kaput, ön 2 çamurluk ve ön tampona 400 Tl fiyat verdiler. Komple araç için de 1.000 Tl dediler.

 

Düşünme aşamasındayım şuan.

 

 

komple 1.000 TL iyiymiş...

Yorum bağlantısı

Nasiol ucuz görünüyor, forumda da uygulayan var ama hata kabul etmeyen bir işlem.

Onun yerine gtechniq c2v3 daha uygun olur.

Köksal abi görünce bilgi verir daha iyi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Nasiol ucuz görünüyor, forumda da uygulayan var ama hata kabul etmeyen bir işlem.

Onun yerine gtechniq c2v3 daha uygun olur.

Köksal abi görünce bilgi verir daha iyi

Onun için kapalı ortam ve aracın yatması lazım yalnız, bizim gibi hızlı çocuklara ZR 53 uyar kardeş, yap geç, yeterki yaparken su-nem olmasın :)

 

1000tl. falanda sakın vermeyin, gereği yok, para bolsa konu değişir tabii, zevk meselesi ama başka birşey değil.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Onun için kapalı ortam ve aracın yatması lazım yalnız, bizim gibi hızlı çocuklara ZR 53 uyar kardeş, yap geç, yeterki yaparken su-nem olmasın :)

1000tl. falanda sakın vermeyin, gereği yok, para bolsa konu değişir tabii, zevk meselesi ama başka birşey değil.

Gerek yokmuş abi, geçen Köksal abi ile konuştuk, zr53 de su ile temasta berbat duruma geliyor
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Gerek yokmuş abi, geçen Köksal abi ile konuştuk, zr53 de su ile temasta berbat duruma geliyor

Sür 2 saat ıslanmadan kalsın yeter tarzı ise olur, ama baya fiyat farkı vardı hatırladığım kadarıyla, su ile temas asla olmayacak, hepsinde kural bu zaten.

 

senin dediğin bumudur, bu seramik değil ama, hydrax ın biraz daha iyisi

http://www.gtechniqturkiye.com/index.php/araba-bakim-urunleri/item/c2v3-liquid-crystal?category_id=7

 

yok bu ise bunu zr53 e tercih edebiliriz, fiyat aynı gibi, uygulama aynı ama 2 kat atıyorsun, 3 saat su kesin değmeyecek, sonra iş tamam, 1-2 güne taş :)

avantajı ise 2.5 senye varan ömrü, zr53 den daha fazla gibi...

http://www.erdemboya.net/GTECHNIQ-EXO-v2-UZUN-DAYANIMLI-HIBRIT-NANO-BOYA-KORUMA-30-ML,PR-724.html

 

wax maks artık hikaye oldu, seramik varken başka şeye gerek yok, bagaj boşaldı yahu, sür unut senelerce, sadece cilalı şampuan, yıkama eldiveni ve kurulama bezi var artık  :D

 

bu ise zr53 den dahada tehlikeli, kürleşme süresi fena kısa, 12 saat asla su değmeyecek, esas bu riskli, nem fazlaysa bittin, silmek için saniyelerin var...

http://www.erdemboya.net/GTECHNIQ-C1-KRISTAL-VERNIK-BOYA-KORUMA-30-ML,PR-725.html

 

 

en risksizi Exo-V2 sanırım, sonra Zr 53, en uzun ömürde Exo da...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sıralama şuymuş, boya hazırlandıktan sonra önce C1 uygulayıp 3 saat sonra süper sert ve dayanıklı vernik gibi cam tabaka oluşmuş kaporta üzerine EXO uyguluyoruz, sonuç tabiki deli oluyor, zr53 den daha güçlü, bu ikisi ile 2.5 sene garanti valla, bu arada sürekli destekleme yaptığımızdan ömrüde sonsuz :)

 

Bakalım benim 3 kat uygulanmış zr53 ne kadar gidecek, yalnız düzenli hydrax ve sadece özel şampuanla yıkama yapıyorum, aşınmaz bu meret  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

ne ka ekmek o ka köftedir bu işler.

Liberty ve porseleni hayal ettik geçen gün benim usta ile.... Durduk ve derin bi of çektik
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

nano parke seramik anlamam.. cib e martı bile işlemedi adı her ne ise


Liberty ve porseleni hayal ettik geçen gün benim usta ile.... Durduk ve derin bi of çektik

olay can sıkıcı 6 ayda bir araba yıkamaktan yoruldum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

sakın zıbart falan demeyin, anca gülerim, seramik candır ötesi yok bildiğim kadarıyla, bu arada benmi dedim size tır gibi araba alın diye, gidin Çipurayı seramkleyin, bakın ne kadar kolay oluyor  :D


Liberty ve porseleni hayal ettik geçen gün benim usta ile.... Durduk ve derin bi of çektik

buna wax çekmiş gibi gelmiştir sana  :D

H%C4%B1zl%C4%B1-Tren-Kom%C5%9Fuya-Kadar-

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ziebart önce kapısının önünü temizlensin :), ufak bi yer araç yıkmayı seven ömrü cadillac plymouth ile geçmiş kırık bi arkadaşım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ziebart önce kapısının önünü temizlensin :), ufak bi yer araç yıkmayı seven ömrü cadillac plymouth ile geçmiş kırık bi arkadaşım

Oooo pir olmuştur o  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Köksal hocanın uyguladığı exo v2 uygulaması. Araç sahibi benim arkadaşım bir tek ön kaputa polisaj yapıldı diğer kısımlarda sadece ürün uygulandı.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/197774-köksalın-garajı/?p=2814114

önce c1 üstüne exo diyor qtechnic, acaba böyle yapsak nasıl olur, baksana ne biçim parlamış araba, c1 ile yeni vernik atılmış hale getirip birde exo attıkmı al sana teleskop aynası gibi parlak araba  :D

Hubble_ana_ayna.jpg

 

 

milletin gözüne batar gelir pislik yaparlar, mal düşmanı haset ve vatan haini dolu memleket, nazar değer vs. hele İstanbulda, yap ama sonra arabayı kirlet öyle kalsın, farkedilmesin :)

 

Allahtan kırsaldayım sayılır, evde sakin memlekette, yoksa harbiden dert temiz arabayı korumak, 2 ayaklı bazı canlı türlerinden korumak zor yani....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergün MÜMİN

Öncelikle iyi geceler, 

 

Reklam yapmayayım, arabaları test eden bir youtube kanalı var, o kanalın internet sitesin de bir çalışanlarının kendine aldığı bi corvette vardı. Aracın orijinal rengi siyah ama önce ki sahibi kırmızı kaplama yaptırmış. Kaplamayı söktürüp orjinal rengine çevirmiş, söylediğine göre kaplama söküldükten aracın boyası portakal kabuğu görüntüsü almış. Araçla baya ilgilenip bu bahsettiğim seramik kaplamayı uygulamışlar. Fuarlar da parlayan arabalar olur acayip bi albenisi vardır o seramik uygulamadan sonra araç aynı olmuş. Video da vardı su tutuyorlar su çoğunluk kayıp gidiyor. 

Benim çok hoşuma gitti düşünsenize kapınızın önünde öyle parlayan bir arabanız var :) 

Ben daha uygun bi fiyat beklerken 1000 tl dediniz, en iyisi servisten bir pasta cila attırmak yeterli olur aracın parlaması için.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Öncelikle iyi geceler, 

 

Reklam yapmayayım, arabaları test eden bir youtube kanalı var, o kanalın internet sitesin de bir çalışanlarının kendine aldığı bi corvette vardı. Aracın orijinal rengi siyah ama önce ki sahibi kırmızı kaplama yaptırmış. Kaplamayı söktürüp orjinal rengine çevirmiş, söylediğine göre kaplama söküldükten aracın boyası portakal kabuğu görüntüsü almış. Araçla baya ilgilenip bu bahsettiğim seramik kaplamayı uygulamışlar. Fuarlar da parlayan arabalar olur acayip bi albenisi vardır o seramik uygulamadan sonra araç aynı olmuş. Video da vardı su tutuyorlar su çoğunluk kayıp gidiyor. 

Benim çok hoşuma gitti düşünsenize kapınızın önünde öyle parlayan bir arabanız var :) 

Ben daha uygun bi fiyat beklerken 1000 tl dediniz, en iyisi servisten bir pasta cila attırmak yeterli olur aracın parlaması için.

kardeş al kendin yap, özel yaptırmana gerek yok, gayet basit iş aslında, 1-2 uygulama videosu izle göreceksin, 1000tl. ne yahu, ayıptır : :) tabii arabanın boyasının iyi durumda olduğunu farzediyorum senin araba daha yeni... 

http://www.erdemboya.net/GTECHNIQ-EXO-v2-UZUN-DAYANIMLI-HIBRIT-NANO-BOYA-KORUMA-30-ML,PR-724.html

http://www.hepsiburada.com/nasiol-zr53-nano-boya-koruma-ilaci-09c088-p-OTM09C088

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Kalağan

Ben Gtechnic C1 üzerine, Exo V2 uygulamasını her iki aracıma da yaptırdım, araçlardan birisine sıfır aldığımda meşhur bir markadan nano koruma yaptırmıştım ve hiç bir faydasını görmemiştim, yaklaşık araç bir yaşındayken gerçek anlamda profesyonel uygulama yapan bir yerde, Gtechnic uygulamalarını yaptırdım.Bu arada diğer aracıma sıfır alır almaz bu uygulamayı yaptırdım, heR iki araçta da sonuç mükemmel oldu. Yalnız kullanılmış ve boyasında harelenmeler olan araçlarda titiz bir polisaj ve hare giderme yapılmalı, sonrasında alkol karışımlı özel bir sıvı ile zemin cila, polisaj vs kalıntılarından arındırılmalı ve sonrasında kürleşme sürelerine riayet edilerek C1 ve Exo uygulanmalı.Tabi uygulama yaptıktan sonra, yıkama eldiveni ve Ph nötr olan Gtecnic citrus foam ve gtecnic gwash gibi ürünlerle yıkamanız korumanın uzun süre dayanmasını sağlayacaktır.6-10 aylık periyodlarda da C2W3 uygulayarak su damlacıklarının kayganlığını sağlayabilirsiniz.Gtechnic iyi bir ürün 2-3 yıl koruma sağlıyor eğer daha fazla koruma ömrü istiyorsanız Cyrstal Serum uygulaması yaptırabilirsiniz örtalama 5 yıl koruma garantisi veriyorlar (ama mutlaka ara bakımlarını yaptırmanız şartıyla - C2V3 uygulaması). Detailing konusunda Gtecnic,Gyeon gibi markalar gerçekten profesyonel ürünlere sahip ama uygulayıcı çok önemli mutlaka titiz bir uygulama gerekli, tozdan arındırılmış ortamlarda, yüzey hazırlığı tam yapılmalı ve uygulamada kürleşme sürelerine,uygulama yapılan mekanlarda ısı ve neme çok dikkat edilmeli.Benim uygulamalarım yazın gündüz 40-45 derece sıcakta yapıldığı için uygulamayı yapan ustam kürleşme için ideal sıcaklık olan 20 - 25 derece için gece gelip EXO uygulaması yapmıştı (bu kadar işine saygılı ve titiz bir usta bulmak oldukça güç, ben şanslıydım). Bayilerde ve piyasada yapılan uygulamalar genelde butik uygulamalar değil, kısa süreli koruma sağlıyor ve ciddi anlamda özen gerektiren uygulamalar süratle yapılıp, seri işler çıkarılıyor.Siz değerli dostlarıma tavsiyem detailing konusunu iyi araştırmanız ve uygulamalarınızı öyle yaptırmanız piyasada çok fazla özensiz ve tribünlere oynayan uygulama merkezleri var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ergün MÜMİN

Yeni abi araba daha 6 aylık, sıfır aldık. Hiç sorun yok sadece sol arka tamponda taş çarpmasından ufak çizik ve sağ arka tamponda park ederken ufak bi çizik var o kadar. 

Ürün 200 tl desen yuvarlak hesap 800 tl işçilik mi ne yani ? 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Dükkan kirası elektrik su vergi falan :)

:D  :good1:

Yeni abi araba daha 6 aylık, sıfır aldık. Hiç sorun yok sadece sol arka tamponda taş çarpmasından ufak çizik ve sağ arka tamponda park ederken ufak bi çizik var o kadar. 

Ürün 200 tl desen yuvarlak hesap 800 tl işçilik mi ne yani ? 

 

Polisaja gerek yok sende, kendine 1 lt İPA ve biraz kil al, aracı yıka, kil uygula tekrar yıka ve kurut, ipa ile sil sonra ürünü uygula, 2-3 saat su görmesin, sonrası 2 gün boyunca yıkama, yağmur falan hariç tabiii, bitti gittiii :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Kalağan
(düzenlendi)

Ergün gerçekten profesyonel bir uygulama yapmak istiyorsan zemini iyi hazırlaman gerekir, araç sıfırken bayide teslimat öncesi özensiz yıkama sırasında bile boya yüzeyinde kılcal çizikler oluşabiliyor nitekim eşime aldığımız ikinci araçta bayide yıkayıp,showroom wax'ı yapmışlar ve yüzeyde spot altında görülen harelenmeler meydana gelmişti.Bayi çıkışı hemen uygulama yapan yere aracı teslim etmeme rağmen spot altında kılcal harelenmeleri bende görmüştüm, ayrıca araçların boyalarına ürün,sevkiyat ve depolanma aşamalarında bile demir tozları vs yapışmış olabiliyor, yüzey çok özenle temizlenmeli.Ayrıca uygulama yaparken Gtechnic ve Gyeon gibi ürünlerde kürleşme çok önemli sür-parlat değil yani.Eğerki kürleşme esnasında hata yaparsan boyana ciddi anlamda zarar verirsin ve üzerindeki kaplamayı çıkarmak veya temizlemek boyanın ömrünü kısaltır.Sana tavsiyem wax türü ürünleri kendin yapabilirsin ama profesyonel ürünleri mutlaka uygulama sertifikalı bir yerde yaptırman veya kendin yapacaksan da destek almandır. 

tarihinde Gökhan Kalağan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Çokta abartmayın arkadaşlar, herkesin arabası kendine Ferrari dir ama sonuçta arabalarımız Ferrari değil ve istediğiniz kadar özen gösterin harlenme yada başka şeylerden kaçış yok, gelir bhasetin biri çizer olay biter, kendiniz yapacaksanız uygulama videolarını izleyin forumları tarayın, bilenlere sorun ve sonrası sakin kafayla bol zamanınızın olduğu bir zamanda uygulayın, ufak tefek hatalar olabilir, varsın olsun, ölüm yokya sonunda, bu ürünler ömürlük değil, zamanla yapılan hatalar aşınır gider, bir pasta atarsınız o zaman, alsana tertemiz asıl boya, çok takılmayın uygulamaya, el beceriniz yoksa iş başka tabii, eliniz yatkın değilse girişmeyin, yaptırın o zaman.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Kalağan
(düzenlendi)

Bu forumun amacı bilgi paylaşımı ise;  "Olan" ve "olması" gereken anlatılmalı, olması gereken (ideal olan) bilinmeli ama istenirse olan ile yetinilir.Sonuç budur...

tarihinde Gökhan Kalağan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...