İçeriğe Yönlendir

2012 Ford Fiesta 1.4 Tcdi Titanyum Tercihi . . .


Fatih Cansu

Recommended Posts

Fatih Cansu

HERKESE İYİ AKŞAMLAR. . . 

 

Ben haziran ayı itibariyle 1999 model peugeot 206 benzinli aracımı sattım. Şuan aracım yok. Peugeot ilk aracımdı. İlk arabanın özel olduğu gerçeğini herkes yaşamıştır muhakkak. Peugeot aracım şehir içi 9 litre şehir dışı 5.5 litre benzin tüketiyordu. Benzin fiyatları da ülkemizde malum. Araç hem çok yaktığı için hem de küçük olduğu için sattım. Şimdi ise kredilerle, aile desteğiyle falan vs. 35 - 38 bin TL değerinde hadi sağlam ısınabileceğim bir araç olursa maksimum 40 bin liralık bir araç düşünüyorum. Kesinlikle dizel olacak. Açık konuşmak gerekirse maksimum 80 bin kilometre, manuel vites, renk olarak füme, gri veya aytozu gri bir araç düşünüyorum.

 

Yılbaşında araba alımlarının daha uygun olduğu kanısına vardım ve vaktim oldukça faal halde ikinci el araç sitelerine bakıyorum. Yakın bir arkadaşımda 2011 model Ford Fiesta Trend var. Onun arabasına bindiğimde aracın performansı pek beğenmesem de yakıt değerleri benim hoşuma gitti. Fiesta' yı bayağı araştırdım çok olumlu özellikler de gördüm olumsuz durumlara da dikkat ettim. 

 

Okuduğum yazıların çoğu eski yıllara ait yazılardı. Şimdi sizlerden özellikle aracı kullanan arkadaşlardan ve tecrübeli abilerimden 2012 Ford Fiesta 1.4 Tcdi Titanyum X paket aracın olumlu ve olumsuz yanlarını yazmanızı rica ediyorum. Öncelikle ben neden Fiesta diyorum veya neden kafamda soru işaretleri var onları yazayım. 

 

OLUMLU ÖZELLİKLER

+ Aracın yakıt durumu. >> Hem gezmeyi sevdiğim için hem de işimden dolayı ayda ortalama 2 bin - 3 bin arası kilometre yapacağımı düşünüyorum.

+ Aracın dizaynı ve şık görüntüsü >> Heatchback delisi bir insanım ve özellikle araç genç ve bekar bir insan için ideal şıklıkta. Zaten 4 kişilik çekirdek aileye mensubum.

+ İkinci el piyasası yüksek bir araba >> Arabayla gezerim lakin aracı aynı zamanda bir yatırım olarak görenlerdenim. İleride rahatlıkla satabileceğim bir araç olmalı. 

(Bu arada sahibinden . com' da 8 bin adet Fiesta mevcut. En çok Trend ardından da Titanium paketler var ikinci el piyasasında. Rekor 13 bin ile Ford Focus'ta. Ardından da 11 bin ile Renault Megan geliyor.)

+ Ford' un motorunun sağlam olduğunu bir çok büyüğümden duydum.

+ Çok fazla sanayiye gitmeye gerek duymayan bir araba olduğunu teyit eden tanıdıklarım mevcut ( Peugeot 206 ile sürekli sanayiye gittiğim için gerçekten masraf çıkarmayan bir araca ihtiyacım var)

+ Parçası ucuz.

+ Özellikle titanyum x paketinde hemen hemen daha önce hiç kullanmadığım teknolojinin cezbediciliği ve diğer araçlara göre fazlaca bir çok eklentinin olması (otomatik ön arka cam, alaşımlı jant, aux ve usb girişi, cruise control, katlanır aynalar, sis farı vs vs vs.)

 

OLUMSUZ ÖZELLİKLER

- Aracın düşük beygirli olması (68 HP)

- Araçtan çok tıkırdı geldiğine dair olumsuzluklar okudum

- Süspansiyonlarının sıkıntılı olduğu ve çukurlardan bile dikkatli geçmek gerektiği.

- Aracın kliması açık durumdayken ve içinde 4 kişi olmasına rağmen rampalarda zorlanması

- Bagaj hacminin küçüklüğü (çok da önemli değil ama arkaya en azından mangallık malzemeler sığabilmeli veya orta büyüklükte bir bavul ile küçük bir valiz)

- Cam tuşlarının konumunun kötü olması. 

- Yandaki aynaların güven vermemesi durumu. Sollama yaparken ve şerit değiştirirken zorlananların olduğunu çokça okudum.

- Vites geçişlerinde sıkıntı olması ve özellikle 2.vites ile geri viteste zorlanılması. 

 

Şimdi burada yazdığım şeyler aldığım duyumlar ve araştırmalarım üzerine yazdığım şeyler. Aracın 2011 model Trend versiyonunu kullandım ama çok fazla analiz yapacak kadar değil. Değerlendirmesini yapmanızı rica ettiğim araç sadece 2012 model 1.4 tdci olan. Bu aracın 100 kilometrede şehir içi ve şehir dışı ne kadar yakıt tükettiğini merak ediyorum. Bir depo benzinle kaç kilometre yol yapabileceğimden tutun da araçta ne kadarlık bir hızdan sonra titreme olduğunu falan da merak ediyorum. Araç uzun yolda insanı yoruyor mu yoksa keyif veriyor mu bu da benim için önemli. 

 

Yardımcı olacak olan herkese şimdiden çok teşekkür ederim. 

 

* Belirlediğim fiyat aralığındaki diğer mevcut araçlar >>> FORD FİESTA, Fiat Punto, Hyundai İ20, Peugeot 208, Kia Rio, Vw Polo, Peugeot 301 . . .  

Yorum bağlantısı
Emre Düzenli

2012 1.4 tdci titanium x Ay tozu fiestam var.55000 km.

Bana göre artıları : Tasarım , ikinci el değeri ve kolay elden çıkması, sınıfında en iyi iç tasarıma sahip olması,İç malzeme kalitesi çok iyi,donanım olarak oldukça iyi,yakıt az.iyi yol tutuşu. 

Bana göre eksileri: Araç yol sesi alıyor,lastik yanakları çok ince,sadece 2 hava yastığı

Genel olarak memnunum 38500'e almıştım 2 ay önce. Aynı model km aracı 42000'e sattılar.Kasko değeri 44.500. Al sıkılırsan satarsın para da kazanırsın.Mutlaka Titanium x al derim ben :) Şimdiden kolay gelsin. 

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

2012 1.4 tdci titanium x Ay tozu fiestam var.55000 km.

Bana göre artıları : Tasarım , ikinci el değeri ve kolay elden çıkması, sınıfında en iyi iç tasarıma sahip olması,İç malzeme kalitesi çok iyi,donanım olarak oldukça iyi,yakıt az.iyi yol tutuşu. 

Bana göre eksileri: Araç yol sesi alıyor,lastik yanakları çok ince,sadece 2 hava yastığı

Genel olarak memnunum 38500'e almıştım 2 ay önce. Aynı model km aracı 42000'e sattılar.Kasko değeri 44.500. Al sıkılırsan satarsın para da kazanırsın.Mutlaka Titanium x al derim ben : :)Şimdiden kolay gelsin. 

 

çok teşekkür ederim hocam  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Kucuk sinifta bir kere aracin gucu kismini bir yana birakin. Araclar guclu turbo dizel olduklari icin. Ancak hizli degil. Beygir gucleri dusuk oldugu icin. Sehir icinde hic uzemlezler. Sehir disinda 140 uzerinde performans duser ama yine de bazen bu kucuk mitorlu aracin nasil yolda bircok araci gectigine anlam veremezsiniz.

Yine bu sinifta tikirtilar normal. Markanin en dusuk modeli bu araclar. Kullanilan malzemeler ve iscilik kusurlari markanin ust gamina gore daha fazladir. Fordlarda donanima gore malzeme kalitesi farkeder. Titanyum ve x paketli olanlar bu anlamda iyi secim.

Bu sinif araclar sanilanin aksine sanayiye daha az gider, daha az sorun cikarir. Tabi ki bakim gecmisi bilinir olmak kosuluyla. Ancak yine de buyuknsinif araclarin nazikliginden daha uzaktadirlar.

Aynalar gayet guzel..zaten genis acisi da var. Ayrica boynuz tip kaporta aksamindan uzak duran yapisi daha genis aciyi gormenize olanak saglar.

Klima aslinda zorlamaz. Ozellikle ford grubu 4.000 devir sonrasinda klimayi zaten kapatir. Kucuk motor dizel araclar tabiri caizse tek kisiyken ucar gider. Yolcu sayisi arttikca bu yuke uygun kullanmak gerekir. Cunki turbonun tam performansini verdigi yaklasik 2000 devre kadar arac olu sayilir. Yuk arttikca gaza basis hizi degismezse kalkista veya vites gecislerinde turbonun torku daha gec alindigindan arac cekmez gibi gelir.

Ben onerileriniz arasina peugeot 207 outdoor premiumu da almanizi oneririm. Hatta 308'i de bos donanimda alabilirsiniz. Bu araclar en az 92 bg gucleri ile size hem guc hem performansi digerlerine gire zirvese yasatir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Parçası ucuz denemez, diğer kaliteli araçlar gibi orijinal yedek parça pahalı ,ama uzun ömürlü. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

2013 öncesi 1.4 motorlar biraz daha gürültülüdür, 2013 ve üzeri 1.5 motoru (ford  un kendi motoru) tansiye ederim

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

Kucuk sinifta bir kere aracin gucu kismini bir yana birakin. Araclar guclu turbo dizel olduklari icin. Ancak hizli degil. Beygir gucleri dusuk oldugu icin. Sehir icinde hic uzemlezler. Sehir disinda 140 uzerinde performans duser ama yine de bazen bu kucuk mitorlu aracin nasil yolda bircok araci gectigine anlam veremezsiniz.

Yine bu sinifta tikirtilar normal. Markanin en dusuk modeli bu araclar. Kullanilan malzemeler ve iscilik kusurlari markanin ust gamina gore daha fazladir. Fordlarda donanima gore malzeme kalitesi farkeder. Titanyum ve x paketli olanlar bu anlamda iyi secim.

Bu sinif araclar sanilanin aksine sanayiye daha az gider, daha az sorun cikarir. Tabi ki bakim gecmisi bilinir olmak kosuluyla. Ancak yine de buyuknsinif araclarin nazikliginden daha uzaktadirlar.

Aynalar gayet guzel..zaten genis acisi da var. Ayrica boynuz tip kaporta aksamindan uzak duran yapisi daha genis aciyi gormenize olanak saglar.

Klima aslinda zorlamaz. Ozellikle ford grubu 4.000 devir sonrasinda klimayi zaten kapatir. Kucuk motor dizel araclar tabiri caizse tek kisiyken ucar gider. Yolcu sayisi arttikca bu yuke uygun kullanmak gerekir. Cunki turbonun tam performansini verdigi yaklasik 2000 devre kadar arac olu sayilir. Yuk arttikca gaza basis hizi degismezse kalkista veya vites gecislerinde turbonun torku daha gec alindigindan arac cekmez gibi gelir.

Ben onerileriniz arasina peugeot 207 outdoor premiumu da almanizi oneririm. Hatta 308'i de bos donanimda alabilirsiniz. Bu araclar en az 92 bg gucleri ile size hem guc hem performansi digerlerine gire zirvese yasatir.

Saygilarimla.

Evren bey haklısınız güzel şeyler yazmışsınız. Teşekkürler. Peugeottan bayağı bi soğudum doğrusunu söylemek gerekirse. Yakınlarda polis bir arkadaşım Peugeot 301 aldı. Maddiyat olarak ona gücüm yetebilir ama ciddi manada sedan ve sw arabaları pek sevmiyorum. 35 - 40 bin lira civarında para verip boş bi araba almak da istemiyorum. Çünkü 206'dan çok çektim. Bakalım hayırlısı :unsure2:  

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

OLUMSUZ ÖZELLİKLER


- Aracın düşük beygirli olması (68 HP)


- Araçtan çok tıkırdı geldiğine dair olumsuzluklar okudum


- Süspansiyonlarının sıkıntılı olduğu ve çukurlardan bile dikkatli geçmek gerektiği.


- Aracın kliması açık durumdayken ve içinde 4 kişi olmasına rağmen rampalarda zorlanması


- Bagaj hacminin küçüklüğü (çok da önemli değil ama arkaya en azından mangallık malzemeler sığabilmeli veya orta büyüklükte bir bavul ile küçük bir valiz)


- Cam tuşlarının konumunun kötü olması. 


- Yandaki aynaların güven vermemesi durumu. Sollama yaparken ve şerit değiştirirken zorlananların olduğunu çokça okudum.


- Vites geçişlerinde sıkıntı olması ve özellikle 2.vites ile geri viteste zorlanılması


 


 


Bu saydığınız olumsuz özelliklerin bazılarına kesinlikle katılmıyorum.  2011 Fiesta TDCI kullanıcısıyım


 


1- Aracımdan kesinlikle tıkırtı gelmiyor yol şartı ne olursa olsun trim sesi sıfır. Kapı Trimlerim fabrika orjinali hiç sökülmedi . Kaporta aksamında sökülen takılan parça yok belki bunun etkisi vardır


2- Süspansiyonlar kesinlikle sıkıntısız bence darbeyi iyi emiyor Tabi bunda jantlarımın 14 ve lastik yanaklarımın 65 olmasının payı yüksek.


3-Araç turbo dizel olduğu için Turbo sayesinde torku iyi veriyor istediğin kadar semeri vur gitmem demiyor. 4 Yetişkin 1 bebek bagaj gırtlak dolu 1350 km uzun yol yaptım klima hep açık kaz dağları vs hiç zorlanmadım .  1.2 atmosferik motordan bu araca geçtiğim için anlamamış olabilirim ama bu araba 1.2 cliodan sonra Şaka makinası gibi geldi.


4- Bagaj hacmi size kesinlikle yeter. 


5-Tuşlar biraz daha önde olabilirdi haklısınız ama koltuk geride kullanıyorsanız sorun yok 


6-Aynalar tabiri caizse eşşek gibi .. 2 aynadada uçlarda kör nokta olayı var hiç bi zorluk çıkarmıyor. O zorlananlar ayna ayarı yapmamıştır


7- Vites geçişlerinde hiç bir sorun görmedim çatır çatır geçiyor hiç üzmedi beni en azından gaza basınca rönoğ gibi vites topuzu erekte olmuyor :) .

Yorum bağlantısı

Evren bey haklısınız güzel şeyler yazmışsınız. Teşekkürler. Peugeottan bayağı bi soğudum doğrusunu söylemek gerekirse. Yakınlarda polis bir arkadaşım Peugeot 301 aldı. Maddiyat olarak ona gücüm yetebilir ama ciddi manada sedan ve sw arabaları pek sevmiyorum. 35 - 40 bin lira civarında para verip boş bi araba almak da istemiyorum. Çünkü 206'dan çok çektim. Bakalım hayırlısı :unsure2:

207 outdoor premium cok dolu bir aractir. Motor zaten ford ile ayni:) Geriye peugeotun elektronik arizalarinkalabilir ama 207 bu konuda cok problemli bir arac degil diye biliyorum. Ford'un kalite ve saglamligi bircok aracta zaten yok. Ya da baska bir ifadeyle 10 sene sonra 2013 model araclara trafikte baktiginizda Fordlar dikkat cekecek kadar diri ve saglam sekilde kullaniliyor olacaklar. Errafinizdaki ya da ilanlardaki 2005 model araclara bakin. Dedigimi goreceksiniz.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

Parçası ucuz denemez, diğer kaliteli araçlar gibi orijinal yedek parça pahalı ,ama uzun ömürlü. 

parçasının ucuz olduğu şehir efsanesine inanmışım galiba. :)   vallaha uzun ömürlü olması çok fazla sanayiye gitmeyeceğim anlamına geliyorsa çok güzel. Cevap için teşekkürler. 

Yorum bağlantısı

OLUMSUZ ÖZELLİKLER

- Aracın düşük beygirli olması (68 HP)

- Araçtan çok tıkırdı geldiğine dair olumsuzluklar okudum

- Süspansiyonlarının sıkıntılı olduğu ve çukurlardan bile dikkatli geçmek gerektiği.

- Aracın kliması açık durumdayken ve içinde 4 kişi olmasına rağmen rampalarda zorlanması

- Bagaj hacminin küçüklüğü (çok da önemli değil ama arkaya en azından mangallık malzemeler sığabilmeli veya orta büyüklükte bir bavul ile küçük bir valiz)

- Cam tuşlarının konumunun kötü olması.

- Yandaki aynaların güven vermemesi durumu. Sollama yaparken ve şerit değiştirirken zorlananların olduğunu çokça okudum.

- Vites geçişlerinde sıkıntı olması ve özellikle 2.vites ile geri viteste zorlanılması

Bu saydığınız olumsuz özelliklerin bazılarına kesinlikle katılmıyorum. 2011 Fiesta TDCI kullanıcısıyım

1- Aracımdan kesinlikle tıkırtı gelmiyor yol şartı ne olursa olsun trim sesi sıfır. Kapı Trimlerim fabrika orjinali hiç sökülmedi . Kaporta aksamında sökülen takılan parça yok belki bunun etkisi vardır

2- Süspansiyonlar kesinlikle sıkıntısız bence darbeyi iyi emiyor Tabi bunda jantlarımın 14 ve lastik yanaklarımın 65 olmasının payı yüksek.

3-Araç turbo dizel olduğu için Turbo sayesinde torku iyi veriyor istediğin kadar semeri vur gitmem demiyor. 4 Yetişkin 1 bebek bagaj gırtlak dolu 1350 km uzun yol yaptım klima hep açık kaz dağları vs hiç zorlanmadım . 1.2 atmosferik motordan bu araca geçtiğim için anlamamış olabilirim ama bu araba 1.2 cliodan sonra Şaka makinası gibi geldi.

4- Bagaj hacmi size kesinlikle yeter.

5-Tuşlar biraz daha önde olabilirdi haklısınız ama koltuk geride kullanıyorsanız sorun yok

6-Aynalar tabiri caizse eşşek gibi .. 2 aynadada uçlarda kör nokta olayı var hiç bi zorluk çıkarmıyor. O zorlananlar ayna ayarı yapmamıştır

7- Vites geçişlerinde hiç bir sorun görmedim çatır çatır geçiyor hiç üzmedi beni en azından gaza basınca rönoğ gibi vites topuzu erekte olmuyor :) .

Vites denince bizim ikiaracin vites topuzundaki vitesleri gosteren nikelajli plastik yerinden cikti..iki araci da ayri kisiler kullandigi ve yaklasik ikisi de 25000km'deyken oldugu icin garip bir tesaduf olarak karsiladik.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

 

OLUMSUZ ÖZELLİKLER

- Aracın düşük beygirli olması (68 HP)

- Araçtan çok tıkırdı geldiğine dair olumsuzluklar okudum

- Süspansiyonlarının sıkıntılı olduğu ve çukurlardan bile dikkatli geçmek gerektiği.

- Aracın kliması açık durumdayken ve içinde 4 kişi olmasına rağmen rampalarda zorlanması

- Bagaj hacminin küçüklüğü (çok da önemli değil ama arkaya en azından mangallık malzemeler sığabilmeli veya orta büyüklükte bir bavul ile küçük bir valiz)

- Cam tuşlarının konumunun kötü olması. 

- Yandaki aynaların güven vermemesi durumu. Sollama yaparken ve şerit değiştirirken zorlananların olduğunu çokça okudum.

- Vites geçişlerinde sıkıntı olması ve özellikle 2.vites ile geri viteste zorlanılması

 

 

Bu saydığınız olumsuz özelliklerin bazılarına kesinlikle katılmıyorum.  2011 Fiesta TDCI kullanıcısıyım

 

1- Aracımdan kesinlikle tıkırtı gelmiyor yol şartı ne olursa olsun trim sesi sıfır. Kapı Trimlerim fabrika orjinali hiç sökülmedi . Kaporta aksamında sökülen takılan parça yok belki bunun etkisi vardır

2- Süspansiyonlar kesinlikle sıkıntısız bence darbeyi iyi emiyor Tabi bunda jantlarımın 14 ve lastik yanaklarımın 65 olmasının payı yüksek.

3-Araç turbo dizel olduğu için Turbo sayesinde torku iyi veriyor istediğin kadar semeri vur gitmem demiyor. 4 Yetişkin 1 bebek bagaj gırtlak dolu 1350 km uzun yol yaptım klima hep açık kaz dağları vs hiç zorlanmadım .  1.2 atmosferik motordan bu araca geçtiğim için anlamamış olabilirim ama bu araba 1.2 cliodan sonra Şaka makinası gibi geldi.

4- Bagaj hacmi size kesinlikle yeter. 

5-Tuşlar biraz daha önde olabilirdi haklısınız ama koltuk geride kullanıyorsanız sorun yok 

6-Aynalar tabiri caizse eşşek gibi .. 2 aynadada uçlarda kör nokta olayı var hiç bi zorluk çıkarmıyor. O zorlananlar ayna ayarı yapmamıştır

7- Vites geçişlerinde hiç bir sorun görmedim çatır çatır geçiyor hiç üzmedi beni en azından gaza basınca rönoğ gibi vites topuzu erekte olmuyor :) .

 

Tuna bey kafamda soru işareti olan bir çok fikri çürüttünüz. Tabi bu söylediklerinizde aracı kullanan kişinin aracı kullanış tarzı da önemli bir sebeptir.Hor kullanmamaya ve belli hızla gitmeye özen gösteren birisiyim. Bu şartlar altında galiba araba sıkıntı yaratmayacaktır. Vites geçişleri ve süspansiyonlar benim için bagaj ve tuşlardan daha önemliydi. Semeri vurunca gitmem demiyorsa zaten Fiesta doğru karardır :)  Daha ne olsun. Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

2013 öncesi 1.4 motorlar biraz daha gürültülüdür, 2013 ve üzeri 1.5 motoru (ford  un kendi motoru) tansiye ederim

Haklısınız Çağatay bey. Gürültülü olduklarının farkına bugün bir yaya olarak vardım ama galiba şirket aracıydı. Ayrıca fabrika verilerine göre 1.5 TCDI şehir içi 4.4 litre şehir dışı 3.3 litre yakıyor. Çok avantajlı. Lakin 2013 modelin fiyatı 2012' lere göre 4-5 bin lira fazla. Ben aracı titanyum almak istediğim için pek 2013'e zorlamadım zaten maddiyatım da kurtarmaz. Fikriniz için teşekkürler.  :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yeniyken dizeller sessiz oluyor, daha sonra kendine has sesi ortaya çıkar. 

Yorum bağlantısı

Yeniyken dizeller sessiz oluyor, daha sonra kendine has sesi ortaya çıkar.

Yeni ile 100.000km devirmesi arasinda cok bariz ses farki var ki, bakimli olmasi bu konuda cok fazla degisiklige yol acmiyor.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

Yeniyken dizeller sessiz oluyor, daha sonra kendine has sesi ortaya çıkar. 

Evren bey 2012 model dizellerin motorları euro 5 olarak mı geçiyor ? Çünkü dikkat ettiğim kadarıyla aracın teknik özelliklerini yazan bazı sayfalarda euro 5 yazmıyor. İkinci el piyasasında aracı hakkında bilgi veren satıcılardan bazıları aracım euro 5 motordur diye üstüne basa basa söylüyor. Yakıtı şehir dışı 16 kr falan yazıyor. Böyle olunca ben de dizel motoların bu modelde ayrı gruplara ayrılıp ayrılmadığını merak eder oldum. 

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

Yeni ile 100.000km devirmesi arasinda cok bariz ses farki var ki, bakimli olmasi bu konuda cok fazla degisiklige yol acmiyor.

Saygilarimla.

Evren bey araç satın alırken dikkat ettiğiniz unsurlarınız nelerdir. Mesela ikinci el bi araç alırken boya veya değişen olmamasına çok titizlikle özen gösterenlerden misiniz yoksa boyaya veya çamurluk değiştirmelere tolerans gösterenlerden mi ? Ben araç alırken muhakkak bu işlerden anlayan bir arkadaşımla araç bakmaya gideceğim lakin yine de fikrinizi almak istedim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dizel motorda bakım çok önemli, yetkili servis bakımlı olması tercih sebebi olurdu benim için. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dizel motorda bakım çok önemli, yetkili servis bakımlı olması tercih sebebi olurdu benim için. 

Bakım ve adam gibi kullanım, istediğin kadar bakım yap, eğer 4000 devirlerde sık sık kullanıyorsan eur 9 da olsa traktör gibi ses yapacaktır, rektefe harici de o ses düzelmez, araç alırken bakımına bakın tamam, sonra kullanın iyice ısınsın motor, dolaşın, sonra motoru dinleyin, traktörümsüyse sallayın gitsin... :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Evren bey araç satın alırken dikkat ettiğiniz unsurlarınız nelerdir. Mesela ikinci el bi araç alırken boya veya değişen olmamasına çok titizlikle özen gösterenlerden misiniz yoksa boyaya veya çamurluk değiştirmelere tolerans gösterenlerden mi ? Ben araç alırken muhakkak bu işlerden anlayan bir arkadaşımla araç bakmaya gideceğim lakin yine de fikrinizi almak istedim.

Ilk kriterim ilk sahibinden arac alabilmek. Gecmisini bilmedigim boyali arac ya da teyid edilmemis, bakimlari aksatilmis yuksek km'li araclara fiyati uygun olsa bile yaklasmiyorum. Alsat yapmadigim icin huzurlu binip, huzurlu satmak isterim. Eger param istedigim temizlikteki araca yetmiyorsa kriter dusurmem alternatif marka ararim. Yillik 15-20.000km×arac yasi idela km'yi verir benim tercihlerimde. 10 yasinda arac alacaksam 150.000km normal, 3 yasinda arac alacaksam 90.000km fazladir mesela benim icin ama servis kayitli arac ise km kriterini asabilirim.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Şahsen 1.4 ve 1.6 kullanmış biri olarak az var ama 1.6 tdci bakın derim sorunlarınız ortadan kalkar performans hem daha iyi hemde yakıt daha düşük ;)

Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

Şahsen 1.4 ve 1.6 kullanmış biri olarak az var ama 1.6 tdci bakın derim sorunlarınız ortadan kalkar performans hem daha iyi hemde yakıt daha düşük ;)

Eray bey 1.6'da yakıtın daha düşük olmasını biraz garipsemiştim ama birçok yerde okumuştum. Rampalarda falan daha rahattır muhakkak ama ikinci el piyasasında çok fazla 1.6 dizele rastgelmedim dediğiniz gibi. Sanki belli bir süre üretilmiş sonra üretimi durdurulmuş gibi. Sayı olarak 1.4'e göre çok az sayıda mevcut. Peki yakıt değerleri olarak 1.4 ile 1.6 arasında çok bariz farklar mevcut mu ? 1.6 kullandığınız araçla uzun yol yaptıysanız faydaları 1.4e göre neler acaba.

Ilk kriterim ilk sahibinden arac alabilmek. Gecmisini bilmedigim boyali arac ya da teyid edilmemis, bakimlari aksatilmis yuksek km'li araclara fiyati uygun olsa bile yaklasmiyorum. Alsat yapmadigim icin huzurlu binip, huzurlu satmak isterim. Eger param istedigim temizlikteki araca yetmiyorsa kriter dusurmem alternatif marka ararim. Yillik 15-20.000km×arac yasi idela km'yi verir benim tercihlerimde. 10 yasinda arac alacaksam 150.000km normal, 3 yasinda arac alacaksam 90.000km fazladir mesela benim icin ama servis kayitli arac ise km kriterini asabilirim.

Saygilarimla.

Evren bey kilometre bazında aynı fikirdeyiz. 100.000 kilometrede bir araç bulmama rağmen aracı almadım. 2012 model bir araçta 100.000 kilometre çok ekstra bir değer. Galiba ilk sahibinden alabilmek için de çok sabırlı olmak gerekiyor.

 

Cevabınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Eray bey 1.6'da yakıtın daha düşük olmasını biraz garipsemiştim ama birçok yerde okumuştum. Rampalarda falan daha rahattır muhakkak ama ikinci el piyasasında çok fazla 1.6 dizele rastgelmedim dediğiniz gibi. Sanki belli bir süre üretilmiş sonra üretimi durdurulmuş gibi. Sayı olarak 1.4'e göre çok az sayıda mevcut. Peki yakıt değerleri olarak 1.4 ile 1.6 arasında çok bariz farklar mevcut mu ? 1.6 kullandığınız araçla uzun yol yaptıysanız faydaları 1.4e göre neler acaba.

Evren bey kilometre bazında aynı fikirdeyiz. 100.000 kilometrede bir araç bulmama rağmen aracı almadım. 2012 model bir araçta 100.000 kilometre çok ekstra bir değer. Galiba ilk sahibinden alabilmek için de çok sabırlı olmak gerekiyor.

Cevabınız için teşekkürler.

Bariz fark mevcut 1.6 çok daha rahat uzun yolda sollama olsun hızlanma olsun rampa vs daha rahat 2 sene önce 4 kişi ve ful bagaj 3.9 yakmıştım 510 km ayvalığa giderken çanakkale üzeri dağ yolu falan da var yani gezdik ettik şelale dağ derken 4,2 ile tamamlamıştım dönüşle birlikte 1.4 fusionla ise 4.8-5 arası yakmıştık aynı güzergahta verdiği keyif çok farklı zaten 1.6 focuslarda kullanılan motor 90 lık birebir aynı sorunsuz maliyetden dolayımıdır bilmiyorum ama az sayıda satıldı çok kişi vardır zaten 1.6 sının olduğunu duyunca şaşıran hangi motoru alırsanız alın pejodan sonra direksiyon ve kullanma zevki bariz güzel gelecektir biz getz 1.5 crdi satıp fusion almıştık getzin performansı da tatminkardır ben fordun direksiyonunun tadını alınca gerisini boşvermiştim şahsen sonraları tatmin etmiyor tabi orası ayrı :) 1.6 devreye girdi bu noktada
Yorum bağlantısı
Fatih Cansu

hocam zaten peugeot tam bir faciaydı. Sonuçta 16 yaşında araçtı gerçi. Çok da kahrımı çekti ama vadesi doldu. Direksiyon olayına gelince 2011 Auris' i spor modda kullandım onu da beğenmiştim. Forda gelirsek Fordun direksiyon da hakikaten hafifmiş. Manevra kabiliyeti için de muazzam olabilir ama 1.6 olayını değerlendirmeyi düşüneyim ben en iyisi  :)

 

İlgilendiğiniz için teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...