İçeriğe Yönlendir

Fiestamın Kalorifer Musluğu Sıkıntılı Sanırım Ayrıca Klima Çalışmıyor


Ömer Can ÖZAKMAN

Recommended Posts

Ömer Can ÖZAKMAN

arkadaşlar sitede detaylı arama yaptım kalorifer musluğu arızalı sanırım daha doğrusu ben bir musluk göremedim o bölgece iki siyah boru gidiyor boruları takip ettim biri motora diğeri sanırım radyotöre gidiyor sıcak ve soğuk buradan sağlanıyor ama benim sıkıntım sürekli sıcak hava geliyor fandan ve klimamın ışıgı yanmasına ragmen aktif değil tamirci gaz basılması lazım dedi bence sorun sadece bununla ilgili değil sigorta kutusunda da bir tane eksik olduğunu farkettim benim havalandırma sıkıntılı tümden bilgilerinizle bana bir yardımcı olursanız sevinirim 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Musluk sökülüp hortumlar direkt bağlanmış sanırım. Öncelikle musluk takılacak, kalorifer sisteminin doğru çalıştığında emin olunacak. Sonrasında ise klimaya yöneleceksiniz. Zira sürekli sıcak hava gelirken klimanın soğutması mümkün değil.

Yorum bağlantısı
Ömer Can ÖZAKMAN

Musluk sökülüp hortumlar direkt bağlanmış sanırım. Öncelikle musluk takılacak, kalorifer sisteminin doğru çalıştığında emin olunacak. Sonrasında ise klimaya yöneleceksiniz. Zira sürekli sıcak hava gelirken klimanın soğutması mümkün değil.

tamamdır teşekkür ederim peki ben musluğun olmadığını nereden anlayabilirim o boruların birleştiği bir parça olmalı sanırım o da kalorifer musluğu bir noktada tespitiniz çok önemli klima olayı dediğiniz gibi sürekli sıcak geliyorsa hatta havalandırma kapalıyken soğuk havanın gelmesi imkansız :(

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

tamamdır teşekkür ederim peki ben musluğun olmadığını nereden anlayabilirim o boruların birleştiği bir parça olmalı sanırım o da kalorifer musluğu bir noktada tespitiniz çok önemli klima olayı dediğiniz gibi sürekli sıcak geliyorsa hatta havalandırma kapalıyken soğuk havanın gelmesi imkansız :(

Öncelikle avatarınız kural dışı olduğu için siliyorum. Forumun kurallar kısmını okumanızı rica ederim. Avatarınızda sadece yüzünüzün seçilebildiği bir fotoğraf kullanabilirisniz.

İkinci olarak dediğiniz gibi o boruların yolcu kabinine yakın kısmında musluk olmalı. Yok ise, direkt bağlanmış demektir.

Yorum bağlantısı
Ömer Can ÖZAKMAN

Öncelikle avatarınız kural dışı olduğu için siliyorum. Forumun kurallar kısmını okumanızı rica ederim. Avatarınızda sadece yüzünüzün seçilebildiği bir fotoğraf kullanabilirisniz.

İkinci olarak dediğiniz gibi o boruların yolcu kabinine yakın kısmında musluk olmalı. Yok ise, direkt bağlanmış demektir.

fotoğraf kısmını hallettim saolun evet çok ciddi tarama yaptım sitede konuyu burada bilinçil bir şekilde açtım çünkü başka bir problemin çözümüne de yardımcı olabiliriz diye elimden de tamir işleri gelir biraz parçayı alıp kendim takabilir miyim acaba bu arada benim de sizin gibi bir ford ka'm vardı ilk arabamdı

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Musluğu bağlamak sorun değilde, sistemde sonrasında hava olabilir, riskli, bilene yaptırmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
Ömer Can ÖZAKMAN

tamiratı en kısa zamanda yaptıracam buradan durumun akıbeti hakkında muhakkak yazarım herkese keyifli forumlar tabi önerileri olan arkadaşlar yazabilir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Öncelikle aracınızın içerisine sıcak hava giriyorsa klima kapalı iken zaten musluklar doğru bağlanmış olmalı.Aracınız benimki ile aynı motora sahip.Arabanın sağ ön sileceğinin altında petek var hemen üstünde de klima polen filtresi.Peteği oradan söküp bakabilirsiniz.Sonrasında kapatırken iyice yalıtım yapmanız gerekebilir.Motordan gelen bir boru motorun hemen ortasından iç gövde paneline gitmesi gerekli ve aynı yerden tekrar geri gelmesi lazım.Üzerinde metal bir bobini olan siyah bir parça varsa doğrudur sistem düzgün bağlanmıştır yoksa motordan gelen sıcak su tekrar motora dönüyordur o zaman oraya bir musluk bağlantısı yapmalısınız.Aracınızı düzgün bir zeminde koyup motoru çalıştırın ve yedek su deposunun kapağını açık bırakın.Bir süre sonra motor ısınınca fan açması lazım ve fanı açınca motor ısı göstergesine göz atın doğru yerde mi ? Gerekliyse ılık su takviyesi yaparak su seviyesini ideal seviyeye getirip kapatın kapağını ve bir süre daha çalışsın.Bu süre zarfında motor ısı göstergesinde bir anormallik yoksa herşey doğru yapılmıştır.

 

Gelelim klima kısmına.Öncelikle klimanın gazı varsa soğuk üfler fakat yeterince gaz yoksa ılık ya da sürekli klima motoru devreye girerek soğutmaya çalışır ve bunu arabanın devirinden ve motorun sesinden anlarsınız.Klima gazı yoksa öncelikle borulara bakılmalı.Çatlak kaçak var mı yoksa klima gazı basılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Ömer Can ÖZAKMAN

Öncelikle aracınızın içerisine sıcak hava giriyorsa klima kapalı iken zaten musluklar doğru bağlanmış olmalı.Aracınız benimki ile aynı motora sahip.Arabanın sağ ön sileceğinin altında petek var hemen üstünde de klima polen filtresi.Peteği oradan söküp bakabilirsiniz.Sonrasında kapatırken iyice yalıtım yapmanız gerekebilir.Motordan gelen bir boru motorun hemen ortasından iç gövde paneline gitmesi gerekli ve aynı yerden tekrar geri gelmesi lazım.Üzerinde metal bir bobini olan siyah bir parça varsa doğrudur sistem düzgün bağlanmıştır yoksa motordan gelen sıcak su tekrar motora dönüyordur o zaman oraya bir musluk bağlantısı yapmalısınız.Aracınızı düzgün bir zeminde koyup motoru çalıştırın ve yedek su deposunun kapağını açık bırakın.Bir süre sonra motor ısınınca fan açması lazım ve fanı açınca motor ısı göstergesine göz atın doğru yerde mi ? Gerekliyse ılık su takviyesi yaparak su seviyesini ideal seviyeye getirip kapatın kapağını ve bir süre daha çalışsın.Bu süre zarfında motor ısı göstergesinde bir anormallik yoksa herşey doğru yapılmıştır.

 

Gelelim klima kısmına.Öncelikle klimanın gazı varsa soğuk üfler fakat yeterince gaz yoksa ılık ya da sürekli klima motoru devreye girerek soğutmaya çalışır ve bunu arabanın devirinden ve motorun sesinden anlarsınız.Klima gazı yoksa öncelikle borulara bakılmalı.Çatlak kaçak var mı yoksa klima gazı basılmalıdır.

çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için beni şüpheye düşüren kısım şu bir musluk veya benzeri bir parça görünmüyor orada hatta oval bir pencere var üst tarafta da bir kelepçe var orası boşta duruyor ve iki boru kalorifer petegine gidiyor iki ayrı koldan onları denetleyen bir parça yok görünürde kilma konusunda da düğmeye basıp bekleyecem bakalım rolanti dalgananacak mı motordan güç alacak mı eğer bir fark olursa anlarım ki klima çalışıyor ama gaz yok doğru anlamış mıyım :) fotoğraf çekip burda paylasacam işlerimden dolayı fırsatım olmuyor malesef :(

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ömer Can ÖZAKMAN

geçenlerde aracımda detaylı bir inceleme yapmaya çalıştım klima lambası dahi yanmıyor ve sigorta panelinde eksik var üstten 3. sıradaki sarı renkte yanlış hatırlamıyorsam fotograf cekip atmayı düşünüyorum ki tam doğru anlaşılsın konu

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ömer Can ÖZAKMAN

Merhaba,

 

Kalorifer musluğunun orjinal olmasına dikkat etmenizi tavsiye ederim, sırf bu yüzden iki defa musluk değiştirmek zorunda kaldım, sonunda düzelmişti problemim.

 

http://www.yedekparcaford.com/?urun-2518-fiesta-kalorifer-muslugu-1999-2001-orjinal

teşekkür ederim bunu yaptırmam şart çünkü arabanın içinde durulmaz oluyor havalar da ısındı yavaş yavaş iç sirkülasyonu çalıştırınca biraz rahatlıyorum o kadar :(

Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

Boruya musluk bağlanabilir.

Yazın kapa,

Kışın aç

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ömer Can ÖZAKMAN
(düzenlendi)

Boruya musluk bağlanabilir.

Yazın kapa,

Kışın aç

bu sorunu giderdim aracımda en azından klima tamir edildi sorun da şöyleymis klima radyatörü darbeye bağlı patlakmis tamir edildi gaz basıldı ve hersey çalışmaya başladı kalorifer musluğu da almadık sadece sıcak hava gelen hortumu söktü tamirci ama en yakın zamanda musluk da alacam

tarihinde Ömer Can ÖZAKMAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

Musluğu takınca sıcak hava gelmez inşallah.

Su an hortum sökülü olduğu için zaten sıcak hava gelmez.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...