İçeriğe Yönlendir

Turbonun Ağzında Ve Hortumun Içinde Yağ Var


Hakan Yucebas

Recommended Posts

Hakan Yucebas

Arkadaşlar iyi aksamlar oncelıkle bugun hava filtresini temizlemek icin turbo hortumunu cıkartıgımda turbonun agzında ve hortumun ıcınde yag vardi ama hava filtresi tertemizdi resim ve videoda cektim . Bu sıkıntılı bi durummu bazı yerlerde okudugum kadariyla motor ambale kalkmasina sebeb olabilirmis ilerleyen zamanlarda böyle birşey söz konusumudur. Yaglanmanın sebebi ne olabilir sıkıntı veya sorun olurmu ? 

araç 1,6 tdci 2007 focus

 

video link. 

 

m5B7nY.jpgOBg9mz.jpg

Yorum bağlantısı
Recep Güney

Yaglama olan bir bolge degilmi burasi? Yani turbo yaglamasi olan bir parca ve o bolgede yag olmasi normal degil mi?

Yorum bağlantısı
Hakan Yucebas

ilk defa mı söktünüz burayı

Daha öncede sökmüştüm vardı ama bu kadar çok degildi bu sefer hortumun ıcınde fazla yaglanma var 

Yağlanmanın en buyuk sebeblerinden biri sicak motoru hemen stop etmemektir ! turbo dizel araçlar'da sicak motoru hemen stop etmemek gerekli. Ve Maximum 2 dk beklenmelidir.

hocam 2 km yol yaptıkdan sonra geldim eve 20 dka sonra actım baktım aradan zaman geçmişti

Yaglama olan bir bolge degilmi burasi? Yani turbo yaglamasi olan bir parca ve o bolgede yag olmasi normal degil mi?

yaglanma olan bir yer diye biliyorum bende ama bana cok fazla gibi geldi bide hortumun dışındada yaglanma var 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karter havalandırmadan gelen yağ buharının soğuk hava ile çeperde yoğuşup damla damla gözükmüş hali. mafa doğru hotumu çeviriiseniz oraya akıp mafı da kirletir buna dikkat.

bu bölgeye direket yağ gelmez emiş tarafıdır. yağ buharı gelir . yazın sökseniz daha az görülme ihrimali kuvvetli

Yorum bağlantısı
Hakan Yucebas

karter havalandırmadan gelen yağ buharının soğuk hava ile çeperde yoğuşup damla damla gözükmüş hali. mafa doğru hotumu çeviriiseniz oraya akıp mafı da kirletir buna dikkat.

bu bölgeye direket yağ gelmez emiş tarafıdır. yağ buharı gelir . yazın sökseniz daha az görülme ihrimali kuvvetli

peki bu yağların  motora gidip ambale kalkması olanagı varmı  bunun gibi şeyler okudum cunku . 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Arkadaşlar iyi aksamlar oncelıkle bugun hava filtresini temizlemek icin turbo hortumunu cıkartıgımda turbonun agzında ve hortumun ıcınde yag vardi ama hava filtresi tertemizdi resim ve videoda cektim . Bu sıkıntılı bi durummu bazı yerlerde okudugum kadariyla motor ambale kalkmasina sebeb olabilirmis ilerleyen zamanlarda böyle birşey söz konusumudur. Yaglanmanın sebebi ne olabilir sıkıntı veya sorun olurmu ?

araç 1,6 tdci 2007 focus

Başlık uygun şekilde değiştirildi.
Yorum bağlantısı
Hakan Yucebas

Başlık uygun şekilde değiştirildi.

Teşekkürler yeni üyeyim pek bilgim yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

peki bu yağların  motora gidip ambale kalkması olanagı varmı  bunun gibi şeyler okudum cunku . 

tümmmmm motorlarda ısınına yağ emme kanalı ile yanma odasına gider. ambale kalmak ne demk?

Yağlanma hemen olmaz Yılların vermiş olduğu kurum ve yağ var orda

yanmayan ortamda kurum olmaz. burası emiş. havanın geçtiği hortum. sıfır arbada da bu bölümde yağ olur.zira ıısınan sıvı buhar çıkarır

Yorum bağlantısı
Hakan Yucebas

tümmmmm motorlarda ısınına yağ emme kanalı ile yanma odasına gider. ambale kalmak ne demk?

yanmayan ortamda kurum olmaz. burası emiş. havanın geçtiği hortum. sıfır arbada da bu bölümde yağ olur.zira ıısınan sıvı buhar çıkarır

Ambale kalkmasi yani ingilizcesi Diesel Runaway denir. Emme manifoldundan motorun pistonlarına yag basma durumu ve motorun sürücüden bagımsız şekılde son devirde pistonlar ve krank mili kırılana kadar çalısmasına bu videoyla örnek vereyim size. Böyle bir durumun olmasından korkuyorum 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yaginiz mutlaka tam sentetik olsun, daha az buhar yapar, hava filtrenizide her 5000km. de bir değişin buda o kısmı rahatlatir, o yağla motor ambele kalkmaz merak etme, bu yağın sebeblerinden biride yüksek devirdir o zamanda yaglama artıyor, yağ bayagi fazlalasirsa westgate ede bakmak faydalı olur, zira acmadiginda turbo fazla devir çevirir ve yağ vermeye başlar, tabii bu en son ihtimal, bu olduğunda gaza her yüklendiğinde ciyaaak diye kayış kaçırma sesine benzer ses duyarsin, bilgin olsun diye yazdim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

Şu anki görünen durumda bir sıkıntı yok. turbo emişinde yağ olmak zorunda. yağ olmazsa turbu yatak sarar ve hatta pistonlara kadar girip motoru bozabilir. yağ vasa değil yok yoksa korkun. burdaki yağ zaten motora ulaşmadan turbonun altındaki yağ kanalından tekrar kartere gider. yoksa araç sürekli yağ eksiltir ve beyaz duman atardı. saygılar. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Şu anki görünen durumda bir sıkıntı yok. turbo emişinde yağ olmak zorunda. yağ olmazsa turbu yatak sarar ve hatta pistonlara kadar girip motoru bozabilir. yağ vasa değil yok yoksa korkun. burdaki yağ zaten motora ulaşmadan turbonun altındaki yağ kanalından tekrar kartere gider. yoksa araç sürekli yağ eksiltir ve beyaz duman atardı. saygılar. 

Ufak bir düzeltme, senin dediğin yağ turbo yatağını yağlar ve alt taraftaki çıkıştan kartere geri döner, kapalı devre sistemdir, yalnız arkadaşın turboda olan senin dediğin değil, o yağ buharının yoğunlaşması sonucu oluşan yağ, senin dediğin olsaydı zaten turbo revize istemek üzre derdik, zira turbo yataktan yağ kaçırmaz, kaçırırsa yolcudur zaten....

 

Mesela benim turboda neredeyse hiç yağ olmaz, 1 damla ancak, şekildeki gibi bende asla o derece yağ olmaz mesela, o kısım neredeyse kuru olmalıdır, azıcık yağ olabilir...

 

Mesela videode adam westgate kontrolü yapıyor, bu esnada emiş ağzını sökünce turbonun girişi gözüküyor, görüldüğü üzre yağ hiç yok.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...