İçeriğe Yönlendir

Focus 1 Hararet Sorunu


Ahmet Kürkçü

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Pul işi fabrika tavsiyesi :)

Yaşar ustayı bulun konu hakkında eğitim almıştır.

Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Serviste yine çözemediler önce havası alınmış diyordu oradaki usta şimdi ilk işi havayı almaya çalışmak oldu. Havayı aldık dedi sorun yine devam ediyor şimdi de termostat açmıyor diyor termostata bakalım tekrar getir diyor. Oyalıyorlar gibi geldi bana onlar da çözümünü bilmiyor ama deneyerek bulmaya çalışıyorlar. Hararet müşirini değiştirdiğinde müşirin altına kalın bir pul atmış söylediğine göre lpgli olan araçlara hararet müşirinin altına bu pulu koyuyorlarmış dereceyi 5 birim düşürüyormuş yani sorunu çözmüyor üzerini örtüyor. Böyle olur mu ya araç gerçekten hararet yapsa ne olacak bunu yapan da servis? Sonra da baktılar olmuyor normal böyle dalgalanması dediler. Ne yapacam bilmiyorum?

 

Pul koyma işinin yetkili serviste yapılıyor olmasına çok fazla anlam veremedim..

Termostat çok maliyetli bir parça değil.. Değişmesi gerekiyorsa, değiştirilsin.. Bugune kadar içeride birikim yapmış olan ve akışkanlıgı bozan tortu vs. temizlenmiş olur. Sistemin genel olarak temizliği yapılır.. Değişim sonrası havayı düzgün alırlarsa hiçbir problem yaşamazsınız...

 

Sorun devam ederse, kendilerinin yetkili servis olduklarını hatırlatmanızı öneririrm..

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

Teşekkür ederim cevaplar için bu hafta serviste termostata bakacaklar. Bakalım inşaallah çözülür yoksa muhtemelen bir daha ne ford alırım ne de aldırırım.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

Arkadaşlar Yaşar Demirci usta Kayserideymiş. Yeni sanayide mi acaba yoksa serviste mi bileniniz var mı? ÖM gönderdim bakmadı.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

Sorun termostattanmış arkadaşlar geçen gün serviste değiştirildi artık yapmıyor. 40 liralık parça beni 1 aydır uğraştırıyordu. Önceki de orjinalmiş ama açmıyormuş serviste orjinal termostat takılınca düzeldi çok şükür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü
(düzenlendi)

Termostat arizasinda mantiken yalanci hararet yapmaz,daimi hararet yapar.Bu sefer sans eseri sogutma suyunu koyarken havasini dogru olmislardir sadece.Yalanci hararet lpg li araclarda ve genellikle lpg regulatoru,motor seviyesinin ustune monte edilen durumlarda yasanir.Tek cozum ise motor termostat acana kadar isitilip,radyatöre gelen ve donen hortumlara sicak suyun geldiginden emin olduktan sonra, havanin, lpg regulatorunden cikan sogutma suyu hortumunun sokulerek duzenli su akisini gozlemleyene kadar beklemek ve yerine takmaktir.Eldiven kullanmak sicak su dolayisiyla siddetle tavsiyemdir.Eksilen suyuda tamamladiktan sonra yolunuz acik olsun.

Saygılar...

Yok önce dediğinizi kaç kere aynı şekilde yaptılar iyice ısıtıp havasını aldılar yine aynı sorunu yaptı. Bence sorun hava olduğundan değildi. Hararet yaptığında usta kaputu açıp baktı termostat açmıyor demişti ve şimdi termostatı değiştirince sorun çözüldü. Termostat arızalıymış. tarihinde Ahmet Kürkçü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz
(düzenlendi)

Yok önce dediğinizi kaç kere aynı şekilde yaptılar iyice ısıtıp havasını aldılar yine aynı sorunu yaptı. Bence sorun hava olduğundan değildi. Hararet yaptığında usta kaputu açıp baktı termostat açmıyor demişti ve şimdi termostatı değiştirince sorun çözüldü. Termostat arızalıymış.

 

Termostat zamanla fiziksel yapısı bozulmasada, malzeme olarak özelliğini kaybediyor.. Bundan sonra artık kolay kolay bu konuda sıkıntı yaşamazsınız.. Aracınızın keyfini sürersiniz..

tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
yasin kabadayı

yasin tokgöz'e kesinlikle katılıyorum.aynı sorunu bende yaşadım.bu işin termostatla alakası yok ilk soğutma suyu değişiminde tekrar yaşayınca anlıycaksınız..yinede keyifli sürüşler...

Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü

Arkadaşlar bugün dijital göstergedem takip ettim normalde aynı yolda aynı hızla giderken hararet sona dayanıyordu şimdi kontrol ettiğimde yokuş çıkarken araç anlık 105i görüyor sonra 104e iniyor bu durum yokuşu çıkana kadar devam ediyor yani derece 105 oluyor sonra hemen 104e iniyor. Bu normal mi? Zaten 104te fan açıyor normal olması lazım değil mi? Çünkü önceden 105i gördüyse sürekli artıp 118e kadar yükseliyordu şimdi 105i görünce hemen 104e iniyor ve sabit kalıyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Ali Aydemir

Uzun Yolda 130 KM/H'la Giderken Hareket Kırmızıya Dayanıyor Çözüm Nedir Sizce Acillll

Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Arif çırak
(düzenlendi)

Fous 1 yalancı hararet

En sonunda sorunu Çözdüm

 

Benim aracım focus 1 yaklaşık 4 sene önce arbanın suyunu bir değiştirim dedim kırmızı antifiriz katim dedim ve araba ogündür bugündür 100 ve 120 arası giderken hararet ibresi sona kadar yükseliyor yokuş aşağı veya gazdan ayağimi çektiğimde bi müddet sonra normale biniyor araştırmadıgım denemedigim şey kalmadı çoğu kişi bundan muzdarip soğuk havada bile fanlar hemen çalışıyordu sensöre  pul attık olmadı lpg regletör su giriş çıkışa. T  tattık olmadı termostat değiştik olmadı düşük dereceli termostat taktık olmadı termostatı deldik olmadı radyatörü temizledim olmadı her türlü internette hava alma tarifini denedik olmadı gaza bir müddet basılı tuttuk fan açtı su kapağını gevşettik olmadı yokuş aşağı hava aldık olmadı ustalara gösterdim olmadı

 

ÇÖZüMÜ: Kalorifer peteğini cihaza bağlatıp kimyasal ile temizlettim aynı klima gaz basma cihazı gibi bir cihaz  1 saat sürüyor ve antifirizli suyu koy gaza basılı tut bir müddet sonra fan açacak hemen su kabının kapağını hafif aç havasını almış olursun işlem tamam.   

Niye derseniz  çünkü kalorifer peteği üzerinden su döndüğü için  araba yaş itibariyle deliklerin yarısı tıkalı olabilir su yetiştiremediği için su tam dönemediği için yüksek devirde üst kapak çabuk ısınıyor sensör ısındığı için hararet varmış gibi gösteriyor şimdi araba ful dolu 100 140 hiç hararet yükselmiyor çok şükür. Adanada yaptırdım 2 veya 3 kişide var bu cihaz 200 tl yaptırdım

 

tarihinde Arif çırak tarafından düzenlendi
Kelime düzeltme
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğukan Özdemir

Motor bloguna giden ince boru ucu tikanmis oluyor orayi kontrol edin bence

Yani bunu daha sonra yasayacak olanlar

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Veysel Karayanık

Arkadaşlar konu içeriğindeki benzer sorunlar benim arabamın da başına geldi önceki yıl subaplardan biri yandığı için subapları değiştirdim daha sonra hararet müşürü usta şişmiş dedi değiştirdik orjinal diye bir ürün taktık , yalancı hareret denilen durum oluştu yokuşlarda özellikle hararet ibrası sona dayanyordu 80 km üzerine bile çıkamıyordum, daha sonra havasını bir kaç deneme ile aldık şükür bu dudumdan kurtuldum ancak subaplar değişirken devirdaim pompasınıda değiştirmiştik 1 sene geçmeden devirdaim pompası bozuldu yaklaşık 2 ay önce   yenisini taktırdım ne olduysa bundan sonra oldu aracımın fanları araba ısınmadan yüksek devirde çalışmaya başladı ama hareret ibresinde oynama yoktu bir süre sonra düzelir umuduyla akışına bıraktım bir süre sonra yüksek rakımlı bir yere yolum düştü hararet ibresi oynadı sonra başladık eski duruma ustaya gösterdik havasını bir defa aldı daha sonra yine oldu yine aldı başka ustalara da gösterdim kendimde almaya çalıştım aracın arkasını kaldırdık ben araba yokuşta giderken kalorifer peteklerinden kaynaklıdır diye kaloriferi açtım havasını almayı denedim, olmadı olmadı olmadı... 😭

son halinde kendim havasını almaya çalıştım haliyle motor çalışırken kontrollü olarak yedek su deposu kapağını gevşettim bir süre bekledim motordan gelen hortumdan sürekli kabarcık geldi  yedek su deposu içindeki su basınçla kapağa kadar dayanınca kapağı sıkıp motoru kapadım ancak  motoru kapadığım halde kabarcık gelmeye devam etti bu motor hala havası alınamamış mıdır? yoksa su eksiltmemesine rağmen devirdaim pompası hava mı yapıyordur ayrıca HATAY da bu hava alma işinden anlayan bir usta var mıdır?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Veysel Karayanık
Veysel Karayanık yazdı:

Arkadaşlar konu içeriğindeki benzer sorunlar benim arabamın da başına geldi önceki yıl subaplardan biri yandığı için subapları değiştirdim daha sonra hararet müşürü usta şişmiş dedi değiştirdik orjinal diye bir ürün taktık , yalancı hareret denilen durum oluştu yokuşlarda özellikle hararet ibrası sona dayanyordu 80 km üzerine bile çıkamıyordum, daha sonra havasını bir kaç deneme ile aldık şükür bu dudumdan kurtuldum ancak subaplar değişirken devirdaim pompasınıda değiştirmiştik 1 sene geçmeden devirdaim pompası bozuldu yaklaşık 2 ay önce   yenisini taktırdım ne olduysa bundan sonra oldu aracımın fanları araba ısınmadan yüksek devirde çalışmaya başladı ama hareret ibresinde oynama yoktu bir süre sonra düzelir umuduyla akışına bıraktım bir süre sonra yüksek rakımlı bir yere yolum düştü hararet ibresi oynadı sonra başladık eski duruma ustaya gösterdik havasını bir defa aldı daha sonra yine oldu yine aldı başka ustalara da gösterdim kendimde almaya çalıştım aracın arkasını kaldırdık ben araba yokuşta giderken kalorifer peteklerinden kaynaklıdır diye kaloriferi açtım havasını almayı denedim, olmadı olmadı olmadı... 😭

son halinde kendim havasını almaya çalıştım haliyle motor çalışırken kontrollü olarak yedek su deposu kapağını gevşettim bir süre bekledim motordan gelen hortumdan sürekli kabarcık geldi  yedek su deposu içindeki su basınçla kapağa kadar dayanınca kapağı sıkıp motoru kapadım ancak  motoru kapadığım halde kabarcık gelmeye devam etti bu motor hala havası alınamamış mıdır? yoksa su eksiltmemesine rağmen devirdaim pompası hava mı yapıyordur ayrıca HATAY da bu hava alma işinden anlayan bir usta var mıdır?

Kendi göbeğimizi kendimiz kestik sonunda okuyan olursa diye yazıyorum sıkıntı termostatta imiş bazen açıyor bazen açmıyor sebebini bilemesemde değiştirdik motor rahatladı hararet problemi kalmadı şükür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...