Ahmet Kürkçü 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 Arkadaşlar focus 1 2000 model 1.6 lpgli aracım var rampalarda hararet çok yükseliyor sona dayanıyor neredeyse daha sonra inişe geçtiğimde ya da düz yolda gittiğimde aniden geri düşüyor. Hararet sona dayandığında kaputu açıp bakıyorum ama motor normal sıcaklığında yani motora dokunuyorum o kadar da sıcak olmuyor. Bildiğim kadarıyla gerçekten hararet yapan motora dokunmak imkansız gibi bir şey değil mi? Neyse burada bu sorunu yaşayanları görüyorum ama bir türlü çözüm bulamadım. Geçen gün baktım radyator su deposunda bir kaç çatlak gördüm hatta o çatlaktan su damlamış su deposunun üzerinde yaşlık vardı. Acaba sorun bundan kaynaklanıyor olabilir mi? Bir de aracıma geçen gün termostat takıldı orjinali 30 tl dediler aldım taktım. Gerçekten focusun orjinal termostatı 30 tl mi? Yoksa bana yan sanayi termostat mı verdiler? Sorunum kışlık bakımlar yapıldıktan ve termostat değiştikten sonra oldu. 2 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 Havası düzgün alınmadıysa yalancı hararet olabilir . Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Durkac 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 Bu motor suyunun havası tam olarak nasıl alınıyor acaba ? Bende Motor suyunu değiştirdim Sanırım hava olsa gerek ki arabada ufak bi su sesi geliyor Fokurdama tarzı bişey Ancak kaynama forkurdaması değilde sanki borunun içinden lıkır lıkır geçen su sesi misali.Bunun yeni koyduğum suyla alakası var mıdır acaba ? Ben su koyarken hava alma yoluna gitmedim.Su boşaldı ve ben üzerine yeni suyu tanka döktüm. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 Focus1'lerin havasını almak ustalık ister. Ayrıca radyatör yedek deponuzu mutlaka değiştirin. Yorum bağlantısı
Taha TAŞGIRAN 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 Aynı sorun benimde başıma geldi.Termostattan kaynaklanıyordu benim sorun değiştirdik düzeldi.Bence bi baktır termostata. Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 20 Kasım 2015 Yazar Paylaş 20 Kasım 2015 (düzenlendi) Focus1'lerin havasını almak ustalık ister. Ayrıca radyatör yedek dedim isi mutlaka değiştirin.Kışlık bakımını yaptırdığım ustaya anlatıyorum durumu ben havasını aldım diyor yapmıyor. Artık başka bir ustaya anlatayım durumu inşaallah çözerler şu sorunuAynı sorun benimde başıma geldi.Termostattan kaynaklanıyordu benim sorun değiştirdik düzeldi.Bence bi baktır termostata.Termostat sıfır takıldı orjinal dediler ama aklımda şüphe var. Termostata baktıracağım. 20 Kasım 2015 tarihinde Ahmet Kürkçü tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 Arkadaşlar focus 1 2000 model 1.6 lpgli aracım var rampalarda hararet çok yükseliyor sona dayanıyor neredeyse daha sonra inişe geçtiğimde ya da düz yolda gittiğimde aniden geri düşüyor. Hararet sona dayandığında kaputu açıp bakıyorum ama motor normal sıcaklığında yani motora dokunuyorum o kadar da sıcak olmuyor. Bildiğim kadarıyla gerçekten hararet yapan motora dokunmak imkansız gibi bir şey değil mi? Neyse burada bu sorunu yaşayanları görüyorum ama bir türlü çözüm bulamadım. Geçen gün baktım radyator su deposunda bir kaç çatlak gördüm hatta o çatlaktan su damlamış su deposunun üzerinde yaşlık vardı. Acaba sorun bundan kaynaklanıyor olabilir mi? Bir de aracıma geçen gün termostat takıldı orjinali 30 tl dediler aldım taktım. Gerçekten focusun orjinal termostatı 30 tl mi? Yoksa bana yan sanayi termostat mı verdiler? Sorunum kışlık bakımlar yapıldıktan ve termostat değiştikten sonra oldu. Değerli Ahmet kardeşim.Arızanın adı yalancı hararet.Aynı arızadan dolayı işini bilmez bir usta yüzünden neredeyse üst kapak contasını yaptıracaktım. Şu an kesinlikle ama kesinlikle aracında Yeşil yada Mavi antfriz var. Eğer yeşil yada mavi antfriz var ise hemen boşalt.(Bir dahada o ustaya gitme ford focus un kullanım kulavuzunda sadece kırmızı antfriz kullanılması gerektiği yazıyor ustan demekki bu ayrıntıyı bilmiyor.) Su koy ve 30 dk kadar gez. Aracını soğumaya bırak. Suyunu boşalt ve kırmızı anfriz koy. Aracında hiç bir şey kalmayacak.Bundan kesinlikle eminim. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 20 Kasım 2015 Paylaş 20 Kasım 2015 http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/194697-so%C4%9Futma-s%C4%B1v%C4%B1s%C4%B1-hava-alma/ Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 22 Kasım 2015 Yazar Paylaş 22 Kasım 2015 Değerli Ahmet kardeşim.Arızanın adı yalancı hararet.Aynı arızadan dolayı işini bilmez bir usta yüzünden neredeyse üst kapak contasını yaptıracaktım. Şu an kesinlikle ama kesinlikle aracında Yeşil yada Mavi antfriz var. Eğer yeşil yada mavi antfriz var ise hemen boşalt.(Bir dahada o ustaya gitme ford focus un kullanım kulavuzunda sadece kırmızı antfriz kullanılması gerektiği yazıyor ustan demekki bu ayrıntıyı bilmiyor.) Su koy ve 30 dk kadar gez. Aracını soğumaya bırak. Suyunu boşalt ve kırmızı anfriz koy. Aracında hiç bir şey kalmayacak.Bundan kesinlikle eminim.Kardeşim onu da denedim. Mavi antifiriz vardı dediğin gibi boşalttı usta su koydu tamamen araç biraz çalıştı daha sonra da suyu boşaltıp kırmızı antifiriz koydu yine aynı. Hararet sona dayandığında kaputu açtım baktım. Motor sıcaklığı normaldi ama su deposuna radyatorden gelen hortum soğuktu acaba devirdaim mi yapmıyor araç? Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 22 Kasım 2015 Paylaş 22 Kasım 2015 (düzenlendi) Kardeşim onu da denedim. Mavi antifiriz vardı dediğin gibi boşalttı usta su koydu tamamen araç biraz çalıştı daha sonra da suyu boşaltıp kırmızı antifiriz koydu yine aynı. Hararet sona dayandığında kaputu açtım baktım. Motor sıcaklığı normaldi ama su deposuna radyatorden gelen hortum soğuktu acaba devirdaim mi yapmıyor araç? Su deposuna ince hortum ile motordan su gelir.. ince hortumdan, su kabına su gelmiyorsa, %90 hava sorunu.. motorun üst kısmında su olmadıgı için üst kapak ısınıyor ve hararet göstergesi yükseliyor.. Sarj dinamosunun oradaki hortumları kontrol edin.. ikiside sıcaksa, devir daim yapıyordur. biri soguksa, termostat açılmıyordur.. Yetkili servise ugramanızı öneririm. 22 Kasım 2015 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 22 Kasım 2015 Yazar Paylaş 22 Kasım 2015 Arkadaşlar focus 1 2000 model 1.6 ambiente aracımda yalancı hararet sirununu çözemedim. Rampada hararet sona dayanıyor sonra 10 saniye sonra tekrar düşüyor. Kışlık bakımlar yapıldıktan ve termostat değiştikten sonra oldu bu durum. Burada anlatılanların çoğunu denedim havasını almaya çalıştım antifirizi kırmızı olandan koydum hatta seyrelttim ama yine olmadı. Artık sanayiden sıkıldım. Cumartesi günü ford servisine gidecem. Serviste çözüm bulurlar mı? Serviste arıza tespitini deneme yanılmayla mı yapıyorlar yoksa bilgisayara bağlayıp mı buluyorlar arızayı? Sanayideki gibi git termostat al diyip onu takınca sorun sorun çözülmeyince sorun bunda değilmiş o zaman hararet müşirindedir git onu al gibi olmaz değil mi? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Kasım 2015 Paylaş 22 Kasım 2015 Arkadaşlar focus 1 2000 model 1.6 ambiente aracımda yalancı hararet sirununu çözemedim. Rampada hararet sona dayanıyor sonra 10 saniye sonra tekrar düşüyor. Kışlık bakımlar yapıldıktan ve termostat değiştikten sonra oldu bu durum. Burada anlatılanların çoğunu denedim havasını almaya çalıştım antifirizi kırmızı olandan koydum hatta seyrelttim ama yine olmadı. Artık sanayiden sıkıldım. Cumartesi günü ford servisine gidecem. Serviste çözüm bulurlar mı? Serviste arıza tespitini deneme yanılmayla mı yapıyorlar yoksa bilgisayara bağlayıp mı buluyorlar arızayı? Sanayideki gibi git termostat al diyip onu takınca sorun sorun çözülmeyince sorun bunda değilmiş o zaman hararet müşirindedir git onu al gibi olmaz değil mi? Konunuzu birleştirdim, aynı sorun için tek konudan ilerleyelim lütfen. Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 22 Kasım 2015 Yazar Paylaş 22 Kasım 2015 Su deposuna ince hortum ile motordan su gelir.. ince hortumdan, su kabına su gelmiyorsa, %90 hava sorunu.. motorun üst kısmında su olmadıgı için üst kapak ısınıyor ve hararet göstergesi yükseliyor.. Sarj dinamosunun oradaki hortumları kontrol edin.. ikiside sıcaksa, devir daim yapıyordur. biri soguksa, termostat açılmıyordur.. Yetkili servise ugramanızı öneririm. Dün baktığımda üst kapaktan su deposuna gelen ince hortum sıcakken radyatorden su deposuna gelen ince hortum soğuktu. Serviste çözerler mi sorunu? Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 22 Kasım 2015 Yazar Paylaş 22 Kasım 2015 Arkadaşlar 4. Viteste 90 km hızla gittim rampalarda 108 dereceye kadar çıktı hararet daha sonra rampa aşağı inerken 4. Vitesteyken ayağımı gazdan çektim ve hararet hemen 94 dereceye indi tekrar ve yol boyunca bu durumu tekrarladı. Ben de yolun ilerleyen bölümünde 5. Vitesle 90 ile yol aldım hararet daha hızlı 108e yükseldi ve rampa aşağı ayağımı araç 5. Vitesteyken çekince sanki hararet 4. Vitese oranla daha yavaş düşüyordu. Bu durumları beraber irdelediğimde yüksek devirde aracı kullanırken daha fazla devirdaim yapıyor ve bu sebeple daha az hararet yapıyor. Sorun devirdaimde midir sizce? Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 30 Kasım 2015 Yazar Paylaş 30 Kasım 2015 Arkadaşlar 4. Viteste 90 km hızla gittim rampalarda 108 dereceye kadar çıktı hararet daha sonra rampa aşağı inerken 4. Vitesteyken ayağımı gazdan çektim ve hararet hemen 94 dereceye indi tekrar ve yol boyunca bu durumu tekrarladı. Ben de yolun ilerleyen bölümünde 5. Vitesle 90 ile yol aldım hararet daha hızlı 108e yükseldi ve rampa aşağı ayağımı araç 5. Vitesteyken çekince sanki hararet 4. Vitese oranla daha yavaş düşüyordu. Bu durumları beraber irdelediğimde yüksek devirde aracı kullanırken daha fazla devirdaim yapıyor ve bu sebeple daha az hararet yapıyor. Sorun devirdaimde midir sizce?Servise gittim sorun hararet müşirinde dedi usta değiştirdi sorun hala devam ediyor. Sizce sorun neden kaynaklanıyor? Yorum bağlantısı
Sinan İlter 30 Kasım 2015 Paylaş 30 Kasım 2015 Aynısı başıma geldi. Herşeyi değiştirdik olmadı. yalancı hararet olduğunu anladık.Havayı almak için çok uğraştık ama sonunda haletmiştik. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 1 Aralık 2015 Paylaş 1 Aralık 2015 Servise gittim sorun hararet müşirinde dedi usta değiştirdi sorun hala devam ediyor. Sizce sorun neden kaynaklanıyor? Servisten, Sorunu çözmelerini isteyin.. Eğerki eski ısı sensorunun sağlam oldugunu düşünüyorsanız, geri takmalarını talep edin.. Yetkili serviste haklarınız korunur.. Sorun çözülene kadar, tekrar eden işçilikler için ücret ödemeyebilirsiniz.. Sizin sorununuz %90 hava problemi. Yetkili servisin deneyimli personeliyle problemi çözmesi gerekli. Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 1 Aralık 2015 Yazar Paylaş 1 Aralık 2015 (düzenlendi) Aynısı başıma geldi. Herşeyi değiştirdik olmadı. yalancı hararet olduğunu anladık.Havayı almak için çok uğraştık ama sonunda haletmiştik.Sorun kesinlikle hava mı? Nasıl aldınız havasını özel bir yöntemi var mı? Serviste havasını aldık dediler nasıl dedim. Fanı açtırdık fanı açınca havası alınır dedi. Böyle kolay olabilir mi havayı almak? 1 Aralık 2015 tarihinde Ahmet Kürkçü tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 1 Aralık 2015 Yazar Paylaş 1 Aralık 2015 Servisten, Sorunu çözmelerini isteyin.. Eğerki eski ısı sensorunun sağlam oldugunu düşünüyorsanız, geri takmalarını talep edin.. Yetkili serviste haklarınız korunur.. Sorun çözülene kadar, tekrar eden işçilikler için ücret ödemeyebilirsiniz.. Sizin sorununuz %90 hava problemi. Yetkili servisin deneyimli personeliyle problemi çözmesi gerekli. Servistekiler de bişeyden anlamıyor gibi geldi bana. Hava problemi olabilir ama bu hava nasıl alınıyor servistekiler de bilmiyor sanki. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 2 Aralık 2015 Paylaş 2 Aralık 2015 Servistekiler de bişeyden anlamıyor gibi geldi bana. Hava problemi olabilir ama bu hava nasıl alınıyor servistekiler de bilmiyor sanki. Yetkili serviste, tek seferde yapamasalarda, tekrar eden girişimlerde havasını alacaklardır.. Bunun için herhangibir işçilik ödemezsiniz.. Eğerki yetkili serviste işlem yaptırdıysanız, iş bitene kadar yardımcı olacaklardır. Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 2 Aralık 2015 Yazar Paylaş 2 Aralık 2015 Yetkili serviste, tek seferde yapamasalarda, tekrar eden girişimlerde havasını alacaklardır.. Bunun için herhangibir işçilik ödemezsiniz.. Eğerki yetkili serviste işlem yaptırdıysanız, iş bitene kadar yardımcı olacaklardır. Ever hararet müşürü değişti sorun çözülmedi tekrar gidecem inşaallah çözerler şu sorunu. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Aralık 2015 Paylaş 3 Aralık 2015 Ever hararet müşürü değişti sorun çözülmedi tekrar gidecem inşaallah çözerler şu sorunu. Ahmet kardeşim sen forumdan Yaşar Demirci usta yı bul.. gerisini o halleder. Boşuna uğraşıp durma.. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Kürkçü 5 Aralık 2015 Yazar Paylaş 5 Aralık 2015 Serviste yine çözemediler önce havası alınmış diyordu oradaki usta şimdi ilk işi havayı almaya çalışmak oldu. Havayı aldık dedi sorun yine devam ediyor şimdi de termostat açmıyor diyor termostata bakalım tekrar getir diyor. Oyalıyorlar gibi geldi bana onlar da çözümünü bilmiyor ama deneyerek bulmaya çalışıyorlar. Hararet müşirini değiştirdiğinde müşirin altına kalın bir pul atmış söylediğine göre lpgli olan araçlara hararet müşirinin altına bu pulu koyuyorlarmış dereceyi 5 birim düşürüyormuş yani sorunu çözmüyor üzerini örtüyor. Böyle olur mu ya araç gerçekten hararet yapsa ne olacak bunu yapan da servis? Sonra da baktılar olmuyor normal böyle dalgalanması dediler. Ne yapacam bilmiyorum? Yorum bağlantısı
yasin kabadayı 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 Serviste yine çözemediler önce havası alınmış diyordu oradaki usta şimdi ilk işi havayı almaya çalışmak oldu. Havayı aldık dedi sorun yine devam ediyor şimdi de termostat açmıyor diyor termostata bakalım tekrar getir diyor. Oyalıyorlar gibi geldi bana onlar da çözümünü bilmiyor ama deneyerek bulmaya çalışıyorlar. Hararet müşirini değiştirdiğinde müşirin altına kalın bir pul atmış söylediğine göre lpgli olan araçlara hararet müşirinin altına bu pulu koyuyorlarmış dereceyi 5 birim düşürüyormuş yani sorunu çözmüyor üzerini örtüyor. Böyle olur mu ya araç gerçekten hararet yapsa ne olacak bunu yapan da servis? Sonra da baktılar olmuyor normal böyle dalgalanması dediler. Serviste yine çözemediler önce havası alınmış diyordu oradaki usta şimdi ilk işi havayı almaya çalışmak oldu. Havayı aldık dedi sorun yine devam ediyor şimdi de termostat açmıyor diyor termostata bakalım tekrar getir diyor. Oyalıyorlar gibi geldi bana onlar da çözümünü bilmiyor ama deneyerek bulmaya çalışıyorlar. Hararet müşirini değiştirdiğinde müşirin altına kalın bir pul atmış söylediğine göre lpgli olan araçlara hararet müşirinin altına bu pulu koyuyorlarmış dereceyi 5 birim düşürüyormuş yani sorunu çözmüyor üzerini örtüyor. Böyle olur mu ya araç gerçekten hararet yapsa ne olacak bunu yapan da servis? Sonra da baktılar olmuyor normal böyle dalgalanması dediler. Ne yapacam bilmiyorum? Ahmet kardeşim bende de 2001 ghia var.yaklaşık 4 5 ay kadar önce bende yaşadım forumlarda hararet adı altında bütün başlıkları okudum.üst kapak contası diyen bile oldu ama ben forumlardan bilgi edindiğim için arabanın hararet yapmadığını üst kapakta kalan hava yüzünden olduğunu bildiğimden panik yapmadım.benim aracımda aynı şekilde antifiriz değişimi sonrası bu sorunu yapmaya başladı.şehir içinde belli etmiyor ancak özellikle kışın muş gibi soğuk bir ilde gaza geçmiyordu araç ısınmıyordu bu hava problemi nedeniyle.neyse nasıl çözdüğüme geleyim.birkaç kez muş karabük arası uzun yolda ibre her sona vurduğunda indim yedek deponun kapağını açtım ve kola kapağı açar gibi ses geliyordu.yani fan açtıktan sonra havası alınır diyolar ya onun aynısı.ve her açtığımda aracım yaklaşık 150 200 km yapmadı bu sorunu.tekrarladığında yine açtım yine aynı şeyi yaptım böyle böyle karabüke vardı.dönüş yolunda yine aynı şekilde oldu.2 3 kere açtıktan sonra yaklaşık 700 km boyunca birdaha olmadı.bikaçkere şehirdışı yaptım rampalarda özellikle zorladım ama birdaha hiç yapmadı çok şükür.yani kendi kendime havasını almış oldum.hatta alışkanlıktan arada aklıma geldikçe araç sıcakken durunca arada yine açıp kapatıyoru:)herneyse 1 hafta önce antifirizi ölçtürmeye sanayiye gittim usta ölçtü iyi ama biraz ekliyim dedi hani illa para alacak ya, aman sakın dedim elleme:)yani uzun lafın kısası kesinlikle hava var aracında ve bu işten anlayan usta çok nadir.korkmana gerek yok sakın pul falan koydurma o işler sorunun üstünü örtmeye yönelik.aracını sıkıştırdıkça ibre sona vurdukça in yedek deponun kapağını dikkatlice gevşet hava çıkınca geri sıkıştır.inşallah kısa zamanda kurtulursun kardeşim piskolojini çok iyi anlıyorum bu yüzden sıfır motor yaptırıp düzeltemeyen bile var.çok uzattım kusura bakma.bide t bağlantı diyolar öyle bi bağlantı yapıyorlarmış su dolaşım sistemine baypass mı ne diyolar o da çözüyormuş sorunu... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Aralık 2015 Paylaş 5 Aralık 2015 bu tip sorunu çevremizde hiç yaşamıyoruz. etrafta neyi nasıl ne yapamıyorlar anlamaya geyret ediyorum. çözülemeyen bir araba olsa da baksak öğrensek Yorum bağlantısı
Recommended Posts