İçeriğe Yönlendir

Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı ?


Mustafa Korçak

Recommended Posts

Turkay Enez

Ben de sabah 33*33 yaptım...

işlem tamam, öğlen boşluğunda 33*33 ps yaptırdım. :good1:

aracın kapısındaki plakada ne yazıyorsa onu uygula Mehmet hoca.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Benim Mondeo'nun lastik ebadı da sizin aracınızınkiyle aynıydı.

Depo kapağında

boş ön 34 arka 30

tam dolu ön 36 arka 42 yazıyordu.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Benim Mondeo'nun lastik ebadı da sizin aracınızınkiyle aynıydı.

Depo kapağında

boş ön 34 arka 30

tam dolu ön 36 arka 42 yazıyordu.

Rıdvan abi sizin mondeo'nun ağırlığı ne kadardı? ;)

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

bende normal yükte 33-33 kullanıyorum , çok yüklediğimde ve şehirler arası yolculuklarda arkaları maksimum 36 yapıyordum , korkuyordum 41 yapmaya , helede yazın yarılır , başına bir hal gelir , malum hız yüksek oluyor. şehirler arası yolculuklarda.. ama çok yüklendiğinde yapmak gerektiğinide öğrendik..

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Rıdvan abi sizin mondeo'nun ağırlığı ne kadardı? ;)

Yanlış hatırlamıyorsam ruhsatta 1.470 kg civarında yazıyordu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Karaman

lastiklere havanın gereksiz fazla basılması yol tutuş,konfor vs. yanında şehir içi kullanımda çukurlar, kasisler yüzünden ön takımın da çok çabuk dağılmasına neden oluyor ki bu da rot balanstı rot başıydı gibi bakımlar gerektiriyor,masraf açıyor.

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

dün kapının kenarındaki değere baktım 2,4 bar yazıyordu 4 lastiği birden 34 yaptım ve bu halde 100km'ye yakın yol yaptım, izlenimlerim ; konfor düştü ufak çukurlar daha fazla hissediliyor (ses için yorum yapamayacağım müzik sesinden aklıma gelmedi) , yol tutuşu arttı , yakıt ise düştü..

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

benimde 33-33 yazıyor ama o anda 4-5 kişi sağa sola gidince olmuyor. biraz konfor düşüyor ama 34-34 daha iyi oldu.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

benimde 33-33 yazıyor ama o anda 4-5 kişi sağa sola gidince olmuyor. biraz konfor düşüyor ama 34-34 daha iyi oldu.

34 bence de gayet iyi. :good1:

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Benim araç:

2005 Tdci sedan,

Lastikler 205/55/16 91v,

Boş ağırlık 1270 kg,

Boş ağırlıkta ön 33, arka 33,

Tam yükte ön 35, arka 41 diyor.

turkay abime katılıyorum tamda ben onun yazdıklarını yazacaktım. Genelde 35-41 i uzun yolda kullanıyorum.Yakıt yönünden hiç hesaplamadım.

Yorum bağlantısı
Sezgin Engüdar

merakımı mazur görün yakıta lastik havası ne alakası olabilirki

Yorum bağlantısı
Sezgin Engüdar

lastik çapının değişimi sonucunda yol bilgisayarında tura göre yakıt hesap yaptığından (yol bilgisayarının çapın değiştiğini bilemeyeceği için) zahiri bir değişim olur ma bilinen 100 km mesefedeki yakıtın değişmemesi gerekiyor diye düşünüyorum biraz karışık oldu herhalde anlaşılmıştır umarım

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

merakımı mazur görün yakıta lastik havası ne alakası olabilirki

lastik havası az olursa lastik yere daha fazla basar. oluşan fazla sürtünme direncini yenmek için daha fazla gaza basarsınız :yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

lastik çapının değişimi sonucunda yol bilgisayarında tura göre yakıt hesap yaptığından (yol bilgisayarının çapın değiştiğini bilemeyeceği için) zahiri bir değişim olur ma bilinen 100 km mesefedeki yakıtın değişmemesi gerekiyor diye düşünüyorum biraz karışık oldu herhalde anlaşılmıştır umarım

lastik çapı değişimi konusuna nasıl geldik anlamadım ama şöyle izah edeyim: lastik çapı küçültülünce lastik aynı turu attığı halde daha az yol gider. yani mesela, 16 jant ile 100 metre gitmek için 79 tur atarken, 15 jant ile 100 m gitmek için 83 tur atması gerekir. küçük jantta normal janta göre aldığı yolda azalma olur, sizde aynı yolu almak için daha fazla tur çevirirsiniz. yani daha fazla yakıt...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

merhaba mehmet hocam...yukarda epey konuştuk ama ben yinede yazayım. kapı içi fabrika değeri:ş.içi 33-33... ben yakıt konusunda titizim birde anlık gelişmelere karşı(pat diye anlık 4-5 kişi ilçeye gidiyoruz mesela) 34-34 kullanırım. ama şehir dışı tam yük ve yolcu ise kapı içi fabrika değeri ön 35 arka 41... ama ş.dışı yolcu sayısı ve yük daha az ise göreceli olarak arkaya daha az basın derim.

Konfor 32

ideal 33

tasarruf 34

kardeşim seni tanıdığım günden beri diyorum, seninle benim mesleğimiz yanlış... biz senle ford da meeendiz olacaktık :biggrin:

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Samsundaki serviste ilerleme şansımız olmazdı...Adamlar komik ya...şanzıman hakkında bilgileri yok ,parça hakkında bilgileri zayıf,modeller hakkında donanımlı değiller.daha bir sürü şey...servise gittiğimde çok eğleniyorum...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Samsundaki serviste ilerleme şansımız olmazdı...Adamlar komik ya...şanzıman hakkında bilgileri yok ,parça hakkında bilgileri zayıf,modeller hakkında donanımlı değiller.daha bir sürü şey...servise gittiğimde çok eğleniyorum...

maalesef...adamlar koca ford servisi işletiyorlar ama, bir çok konuda bizden daha tın tın lar

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ramazan Boran
(düzenlendi)

Arkadaşlar 2012 Connect aldım lastik basınçları ön arka ne kadar hava basılacak kesin bir rakamlar söyleyin değişik değişik rakmalar çıkıyor ortaya.Kapıda ki etikette yazıyor ama arkalar tam yük boş kaç aydınlatın arkadaşlar

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
gornet=Connect
Yorum bağlantısı
özhan Özkan

Aracınızın şöför kapısını açtığınızda karşıda siyah etikette lastik ebadı,maksimum hızı ve lastik basınçları kaç olması gerektiği yazıyor...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serhat Çitak

Arkadaşlar kafamı kurcaladığı için paylaşımlarınızı bekliyorum.1 55 / 70 / 13 lastik için ka kullanım kılavuzunda lastik basıncını eğer 3 kişi normal yüklü ise araç

Ön lastikler için 34 psı

Arka lastikler için 26 psı

Değerini veriyor

ön lastikle arka lastik arasında ki basınç aralığı yüksek geldi şayet bugüne kadar ben

Ön lastik 30

Arka lastik 32 psı uygulamıştım

Fikrim değişecek se paylaşımlarınızla desteklemek istiyorum

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

KA'nın motoru ağır diye hatırlıyorum. Bu sebeple kılavuzdaki basınçları uygulamıştım hep.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

KA'nın motoru ağır diye hatırlıyorum. Bu sebeple kılavuzdaki basınçları uygulamıştım hep.

bende öyle yapim bari nede olsa fabrika değeri, vardır bildikleri ama korkum araca 32 psı vurunca çok sert oluyordu lastik 34 de ne olur bilmiyorum :) ama kılavuz doğruyu söyler katılmak lazım herşey az yakıt için en önemlisi olması gerektiği gibi :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir
(düzenlendi)

Serhat Bey,

aracın motoru ve en azından sürücü önde olduğundan, ön lastiklerin basıncını daha yüksek tutmalısınız. Arka taraf yüklü olmadığı zamanlarda süspansiyonun yumuşak olması açısından biraz daha düşük basınçlı (26-30 psi arası) ayarlanabilir, yüklü ise biraz daha yüksek basınçı (28-32 psi arası) ayarlanabilir.

Ben lastik hava basınçlarının ezbere yapılmasından çok, aracın özellikleri ve sürücünün kullanış tarzına göre değişiklik gösterdiğini ve bunların göz önünde bulundurularak ayarlanması gerektiğini düşünüyorum.

Söylediklerimi ne kadar dikkate alırsınız bilmem ama lastik havalarını gerek yarışlarda gerek günlük hayatta otomobile ve sürüş tarzıma göre ayarlıyorum. Zeminin durumuna göre de hava basınçlarını ayarlamak gerekir ama o biraz kafa karıştırabilir.

tarihinde Mehmet Can Çimir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...