Mehmet Ozyurek 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 34 ps hava ile sert oluyor mondeo Ben yine 32 ye ineceğim galiba.. Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 (düzenlendi) Geçtiğimiz hafta fren disklerini/balatalarını ve amortisörlerini değiştirdim arabamın. Ve fakat istediğim kadar iyi olmadı bir türlü. Kasislerden geçerken gelen vurma sesinin tamamen ortadan kalkacağını sanıyordum o kadarda azalmadı ses. Her neyse bakımı yapan ustamla deneme sürüşü yaptık. Vurma sesini söylediğimde lastiklerin sert olduğunu söyledi bana ve havasını ayarlayalım dedi. Sanayi içinde bir lastikçide durduk. Lastikçi benim laskitlerin basıncını 29 psi ye ayarladı. Ben hemen müdahale ettim. Kitabında 34 yazıyor diye. "Biz işi biliriz abicim sen merak etme bu araca bu uyar. Hem bak lastikler sert bu şekilde daha yumuşak bir sürüşe sahip olursun" dedi. Olmaz molmaz derken yanımdaki ustamın da telkinleriyle geçici olarak 29 psi ye razı oldum. Hakikaten de nispeten daha iyi oldu aracın süspansiyonu. Ama kafama takıldı tabi. Ustama da söyledim ben bunu böyle kullanmam. Kitap ne yazıyorsa o şekle çeviririm diye. Nitekim ertesi gün lastikleri yeniden 34 psi yaptım. Şimdi bu 34 psi olmazsa olmaz değil midir? Lastiklerim: Fulda Carat Progresso 205/55/R16 18 Ekim 2009 tarihinde Kemalettin Karatum tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Ben 32 kullanıyordum memnundum... Bolu'ya giderken sürat yaparım belki diye 34 yapmıştım... O gün bu gündür memnun değilim... Sesler ve vurma rahatsızlığı için, Alt tabla kontrol edilmeli.. Ben üst motor kulağını değiştirdim.. Alt kulağı da değiştireceğim.. Memnun olmazsam götürüp Yaşar'ın dükkana atacağım arabayı... Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Ben işlemden çok memnun kalmayınca aracı tekrar lifte alıp altını detaylı olarak incelediler. Yürüyen aksam, süspansiyonun mükemmel durumda olduğunu, daha fazla yapılabilecek bir şey olmadığını söylediler. Benmi beklentimi yüksek tuttum bilemidim. Yarın lastik basınçlarını 2 birim indirip bir süre öyle deniyeceğim bakalım nasıl olacak..... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Ben işlemden çok memnun kalmayınca aracı tekrar lifte alıp altını detaylı olarak incelediler. Yürüyen aksam, süspansiyonun mükemmel durumda olduğunu, daha fazla yapılabilecek bir şey olmadığını söylediler. Benmi beklentimi yüksek tuttum bilemidim. Aynı hisler içindeyiz.. Ben de memnun değilim... Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Aynı hisler içindeyiz.. Ben de memnun değilim... Ne yapsak acaba hocam? Hayır, burada bir Yaşar Usta da yok ki bende götürüp dükkanına atayım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Ben ilk fırsatta motor kulağını değişeceğim işte.. Sende onlardan başla kontrole.. Yorum bağlantısı
Burçin Kabasakal 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Geçtiğimiz hafta fren disklerini/balatalarını ve amortisörlerini değiştirdim arabamın. Ve fakat istediğim kadar iyi olmadı bir türlü. Kasislerden geçerken gelen vurma sesinin tamamen ortadan kalkacağını sanıyordum o kadarda azalmadı ses. Her neyse bakımı yapan ustamla deneme sürüşü yaptık. Vurma sesini söylediğimde lastiklerin sert olduğunu söyledi bana ve havasını ayarlayalım dedi. Sanayi içinde bir lastikçide durduk. Lastikçi benim laskitlerin basıncını 29 psi ye ayarladı. Ben hemen müdahale ettim. Kitabında 34 yazıyor diye. "Biz işi biliriz abicim sen merak etme bu araca bu uyar. Hem bak lastikler sert bu şekilde daha yumuşak bir sürüşe sahip olursun" dedi. Olmaz molmaz derken yanımdaki ustamın da telkinleriyle geçici olarak 29 psi ye razı oldum. Hakikaten de nispeten daha iyi oldu aracın süspansiyonu. Ama kafama takıldı tabi. Ustama da söyledim ben bunu böyle kullanmam. Kitap ne yazıyorsa o şekle çeviririm diye. Nitekim ertesi gün lastikleri yeniden 34 psi yaptım. Şimdi bu 34 psi olmazsa olmaz değil midir? Lastiklerim: Fulda Carat Progresso 205/55/R16 32 iyidir. On bir yıldır basıncı 32'de tutuyorum, gayet memnunum. Titreme 180 km/saat'ten sonra bende de oluyor. 120-160 arası titreşimsiz gidiyor. Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Titreme 180 km/saat'ten sonra bende de oluyor. 120-160 arası titreşimsiz gidiyor. Hocam aman diyeyim. 180 km/saat ten sonra araba dağılsa anlayışla karşılarım, bırakın ki titreşimi. O süratlerde işim ne benim. 120 nin ötesini görmüş değilim henüz. Burada o hızlara çıkacak yol nerdee... Öte yandan sorun titreşim değil. Süspansiyon sistemi tamamen elden geçti ancak hala kasislerde gelen vurma sesi (daha çok arkadan) istenilen düzeye inmedi. Bugün lastik havalarını 32 psi e çekeceğim. Bir de böyle deneyelim..... Yorum bağlantısı
Halil Yıldırım 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 2008 de ki tablo sürücü kapısını açınca alt kısımda. Üzerinde portatif bagaj yokken ve araçta 3 kişi varken normal basınçlar 195 ebatlı lastikte önler 29 arka 26 şeklinde. antalya daki billalerde 30.000 km bakım yaptırdığımda servis önleri 32 arkayı 30 yapmış. araç uzun yolda asfalt yamalarında çok zıplıyordu yorucu bir yolculuk oluyordu. Opet petrol istasyonunda kontrol edip çok hızlı araç kullanmadığım için (ortalama 90km) önleri 28 arkayı da 25 yaptım farkedilir şekilde yumusak sürüş oluştu. garantisi bitince ayarlanabilir amatisör düşünüyorum. araç iyi yakıt ve sağlamlık iyi ama sürüş konforu çok sert. Yorum bağlantısı
Hasan Semerci 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 binek olarak kullanıyorum ve 4 lastiğede 32 hava basıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Eren 20 Kasım 2009 Paylaş 20 Kasım 2009 arkadaşlr benim 2005 tdci fiestam var.aracı alaı üç ay oldu. araba konusunda acemi biriyim. aracın kullanma kılvauzundaki lastik hava değerleri beni şaşırttı. 3 kişi ve normal yükleme ile önlere 30 arkalara 26 diyo . arkalar neden daha az hava basmayı önermiş . bilgilendirirseniz sevinirim. bi de bu aracın normal şartlarda şehir içi ve şehir dışı 100 km deki yakıt oranları ne kadardır. cvp verenlere şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 20 Kasım 2009 Paylaş 20 Kasım 2009 Genelde bu böyledir. Ön lastiklere motorun ağırlığı ve frenajda daha fazla basınç altınca olduklarından daha fazla hava basılır. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Kasım 2009 Paylaş 20 Kasım 2009 Aracı 1-2 kişi ve bagajda az yük olacak şekilde yani yarı yüklü kullandığınızı varsayarak 175/65/14 lastik için önleri 31 arkayı 27 yapın, lastikler soğukken yapın, 1 bar fazla basmak daha iyi oluyor, basınç farkı Barkın beyinde dediği gibi motorun ağırlığını dengelemek içindir, yakıta gelirsek uzun yolda 90-100 km/h aralığında ortalama 4.5 lt mazot şehir içinde 5 - 5.5 arası sakin kullanımda yakması lazımdır, her 5000 de hava filtrenizi ve her 10000 de yağınızı tam sentetik 5/30 yağla değişmeniz fiesta motoru için en ideal bakım şeklidir (servis gerek yok diyebilir siz onları dinlemeyin ayrıca EGR nizide iptal ettirirseniz daha memnun olursunuz), uzun yıllar sorunsuz motor ve turbonuz olur. Yorum bağlantısı
Nuri Atasever 20 Kasım 2009 Paylaş 20 Kasım 2009 benim 16 cantlar içinde kapıda yazan değer 31 ön 29 arka bende öyle basıyorum Yorum bağlantısı
Turan Ballıkaya 20 Kasım 2009 Paylaş 20 Kasım 2009 bu lastik hava konusu açılmışken bende aylardır 32-29 psi yapıyorum ama doğrumu yapıyorum emin değilim araç kapısında ya da herhangi bi yerde yazmıyor kitapçığıda yok malesef "2000 Fiesta Fun 185.55.r14" Yorum bağlantısı
Turan Ballıkaya 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 Sanırım önler 32, arkalar 28 di. ozaman öyle yapayım artık Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 21 Kasım 2009 Paylaş 21 Kasım 2009 önler 32 arkalar 30 aslında fıesta için... Yorum bağlantısı
Eray Yılmaz 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 her lastik ebatı için farklı. bence barı söylerken lastik ebatını da söleyin ben 195-45-16 lastiğe ön 31 arka 30 basıyom Yorum bağlantısı
Nuri Atasever 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 her lastik ebatı için farklı. bence barı söylerken lastik ebatını da söleyinben 195-45-16 lastiğe ön 31 arka 30 basıyom benim cantlar da 195/45/16 bende önlere 31 arkalara 29 basıyorum kapıda öyle yazıyor aslında bir ara hepsine 30 yapıyordum da 31 29 yapınca araba daha yumusaş oldu sanki Yorum bağlantısı
Özgür Ahkem Gökce 22 Kasım 2009 Paylaş 22 Kasım 2009 Dün lastik havasını kontrol ettirdim, lastikçi önleri 32 arkaları da 32 yaptı, arabanın karakteri değişti, ilçe merkezine inince ilk iş arkaları 29 yaptırmak olacak önler 32 kalsın problem olmaz sanırım. kapıda yazığına göre önler 31 arkalar 26 diyor fakat aracı sürdüğüm yolda 26 lastik basıncıyla gidip gelirsem balon kaçınılmaz, yolda inanılmaz çukurlar var adeta hendek, birinden kaçıyorsun diğerine düşüyorsun, demem o ki bir iki psi fazla olsun çok sıkıntı olmaz, ama 4-5 fazlası olunca arabanın karakteri acayip değişiyor, yola tutunması zayıflıyor,hoplaması artıyor Yorum bağlantısı
Ali Eren 24 Kasım 2009 Paylaş 24 Kasım 2009 Aracı 1-2 kişi ve bagajda az yük olacak şekilde yani yarı yüklü kullandığınızı varsayarak 175/65/14 lastik için önleri 31 arkayı 27 yapın, lastikler soğukken yapın, 1 bar fazla basmak daha iyi oluyor, basınç farkı Barkın beyinde dediği gibi motorun ağırlığını dengelemek içindir, yakıta gelirsek uzun yolda 90-100 km/h aralığında ortalama 4.5 lt mazot şehir içinde 5 - 5.5 arası sakin kullanımda yakması lazımdır, her 5000 de hava filtrenizi ve her 10000 de yağınızı tam sentetik 5/30 yağla değişmeniz fiesta motoru için en ideal bakım şeklidir (servis gerek yok diyebilir siz onları dinlemeyin ayrıca EGR nizide iptal ettirirseniz daha memnun olursunuz), uzun yıllar sorunsuz motor ve turbonuz olur. ali bey öncellikle çok teşşekkür ederim hava filtresinin değişimi ne kadara mal olur ayrıca EGR dediğniz şey nedir. cvp verirseniz sevinirim tekrar teşşekkürler Yorum bağlantısı
Ali Eren 24 Kasım 2009 Paylaş 24 Kasım 2009 Aracı 1-2 kişi ve bagajda az yük olacak şekilde yani yarı yüklü kullandığınızı varsayarak 175/65/14 lastik için önleri 31 arkayı 27 yapın, lastikler soğukken yapın, 1 bar fazla basmak daha iyi oluyor, basınç farkı Barkın beyinde dediği gibi motorun ağırlığını dengelemek içindir, yakıta gelirsek uzun yolda 90-100 km/h aralığında ortalama 4.5 lt mazot şehir içinde 5 - 5.5 arası sakin kullanımda yakması lazımdır, her 5000 de hava filtrenizi ve her 10000 de yağınızı tam sentetik 5/30 yağla değişmeniz fiesta motoru için en ideal bakım şeklidir (servis gerek yok diyebilir siz onları dinlemeyin ayrıca EGR nizide iptal ettirirseniz daha memnun olursunuz), uzun yıllar sorunsuz motor ve turbonuz olur. ali bey anladığım kadarıyla siz fiestalar konusunda oldukça bilgilisiniz. kusura bakmayın biraz çok soru soruyorum ama vereceğiniz cvplar benim için çok faydalı olacak. -benim araçla 50 tl yakıtla 280 km yol yaptım şehir içi şehir dışı karışık ve yakıt lambası yandı. burda eurodizel 2.9 tl sizce yakıt durumu nasıl bu aracın? -ve bu aracın yakıt lambası yandığında depoda kaç litre mazot kalmış demektir? - ayrıca ben bu aracı 120 binde almıştım 119 binde yağı yağ filtresi ve hava filtresi değişmiş. şu an aracım 125binde sizce hava filtremi değiştirmeli miyim? Yorum bağlantısı
Burçin Kabasakal 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 (düzenlendi) Hocam aman diyeyim. 180 km/saat ten sonra araba dağılsa anlayışla karşılarım, bırakın ki titreşimi. O süratlerde işim ne benim. 120 nin ötesini görmüş değilim henüz. Burada o hızlara çıkacak yol nerdee... Öte yandan sorun titreşim değil. Süspansiyon sistemi tamamen elden geçti ancak hala kasislerde gelen vurma sesi (daha çok arkadan) istenilen düzeye inmedi. Bugün lastik havalarını 32 psi e çekeceğim. Bir de böyle deneyelim..... Kemalettin Bey; arkadan gelen ses "lok lok" diye bir ses ise bilin ki kuvvetle muhtemel denge çubuğunun kauçuk takozlarındandır. aynı sesi üç, dört yılda bir ben de duyuyorum. Evet haklısınız sürat kötü ve tehlikeli. Zaten ben de sürekli bunu yapmıyorum. Bu arada lastik havalarını değiştirince yorumunuzu bekliyorum. Saygılar, hayırlı bayramlar. Not: arkadan gelen lokurtunun yanısıra gıcırtı da duyuyorsanız ve amortisörler sağlamsa kesin kauçuk takozlardandır. Zira kauçuğun ömrü biliyorsunuz dört yıl kadar. 30 Kasım 2009 tarihinde Bur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts