Serkan Ünsalan 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 hocam hangi lastikçiye sorcam 29-30 iyidir diyor.ben 29 yapınca lastik inik gibi geliyor direksiyon sertleşiyor.bence en iyisi basınç 31.sizde araçla genellikle gezdiğiniz yol olsun araçtaki kişi sayısına göre bir hava basıncı belirleyiniz. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 Teşekkürler. Öne de arkaya da 32 mi yapayım ben de ? İdeal bence... Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 En iyisi arabanın fabrikasyon kompressörüyle şişirmek, ben bunu gördüm. Hep aynı kalıyor ve soğukken şişirme şansı oluyor. Arabanın kompresörünü benim arabaya takmamışlar, Bauhaus tan alıp bagaja koydum bir tane..Eksiği tamamladım yani... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 Lastik basıncını kitapçığa göre ayarlayın arkadaşlar.. Aksi takdirde ya yol tutmaz ya çok yakar, ya lastiğe zarar verir.. 1 Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 Lastik basıncını kitapçığa göre ayarlayın arkadaşlar.. Aksi takdirde ya yol tutmaz ya çok yakar, ya lastiğe zarar verir.. Kesinlikle çok doğru... Her açıdan zararı var. Kapınızı açın kapıda veya direkteki şemadan bakın, yük ve yolcu durumuna göre belirtir durumu çok zor değil. Ayrıca yola çıktıktan sonra lastik ısındıktan sonra şişirmeyin daha kötü bozarsınız ayarı. Yola çıkar çıkmaz en yakındaki benzinliğe girip lastik soğukken basmalı havayı. Uzun yolda ayarsız lastik basıncı, Hem fazla yakıt tüketimi, hemde fazla lastik aşınması olarak geri döner. Ayrıca ani fren ve ani direksiyon hareketlerinde ciddi dengesizlikler yaşatabilir. Yorum bağlantısı
Akın Demir 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Önümüz Bayram, nitekim herkes yola çıkmak için hazırlıktadır. Allah kimseye kaza bela vermesin. Mehmet Bey'in de dediği gibi kitapçıkda ne diyorsa o uygulanmalı. Sonuçta koca fabrika o kitapçığı kafasına göre hazırlamamıştır değil mi Ayrıca şahsi tavsiyem lastiğe nitrojen basılmasıdır. Zaten yaygınlaşmış bir uygulama. Sebebine gelince; sıcak hava ve soğuk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. Yani hem lastik deformasyonu önlenir hem de basınç değişmediğinden yol tutuşu ve fren mesafesi de daha sağlıklı olur. 1 Yorum bağlantısı
Kerim Yurdgulu 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Kapıda yazan 195/65/R15 için yüksüz ve 1-3 kişi önler 30 , arkalar 33 psi. Motorun ağırlığından dolayı ön lastikler daha fazla olması gerekmez mi ? Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Lastik basınçları belirtilen değerlere göre şişirilmelidir. Yok şişiremem, yok indiremem olmaz. Yüklüyken şişirilecek, yükler boşalınca tekrar indirilecek. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 hazır konu açılmışken burdan sorayım 215 45 17 lastigin hava basıncı kaç olmalı ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 İstanbuldakiler f2-f2,5 için 34 , İzmirdekiler 35 yapsınlar Ankara 06 yapsın diyeceğim ama biraz sönük kalır sanırım o yüzden Ankara da 33 yapsın iyidir.. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 İstanbuldakiler f2-f2,5 için 34 , İzmirdekiler 35 yapsınlar Ankara 06 yapsın diyeceğim ama biraz sönük kalır sanırım o yüzden Ankara da 33 yapsın iyidir.. İş plakaya kaldıysa eyvahlar olsun diyorum Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Bu lastik havası konusunda benimde merak ettigim konu su normalde ben aracı agırlıklı tek kişi kullanırım aracın en dusuk lastik hava degeri tek kişi içinmidir yoksa 1-2 kişi için mi ? Arada bir ailece bir yere gitme durumunda hemen gidip hava mı basmalıyım ? Tek kullanım bir seferligine mahsus gittik geldik mesela ? diyelim ki yanımda misarifirim var yolda arkadası gordum o da atladı olduk 3 kişi hobaaa direk benzin istasyonuna hava basmaya mı ? Bu sekilde adam paranoyo olur indir havayı ; bindir havayı ahaha )) Yorum bağlantısı
Semih Saner 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 öncelikle lastiğinizin ebatlarını yazınız lütfen.. selamlar...195-60-15 ebatlarındaki lastiğe.. normalde 32 hava basılır.. hem ön hem arka yük varken 34 hava basılır hem ön hem arka...ben böyle yapıyorum...... Yorum bağlantısı
Samet Daş 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 İdeal hava basıncı kapınızın içinde yazan değerler. 32 çok inik olur. örneğin; 185/60/15 lastik için konuşursak. Tek, iki yada üç kişi için 32 azdır. 32 ile direksiyon daha sert olur. Ayrıca 32 psi ile 33 psi arasında yaklaşık 1litre yakıt sarfiyatı farkı mevcut. yani 32, 1 litre fazla yaktırıyor. 34 basarsanız da tek kişi de olsanız üç kişide çok seker araç. 33 ideal değer. lastik basıncınızı her hafta kontrol edin. 1km den fazla yol gitmeden yani lastik ısınmadan kontrol etmeye çalışın. Sonuç olarak lastikçilerin önerdiği 32 psi 14 inç lastiklere daha uygun bir değer. Eksik hava basıncı; yol tutuşu kaybına, lastiklerin düzensiz ve çabuk aşınmasına, fazla yakıt sarfiyatına neden olur. Fazla hava basıncı ise; yine yol tutuşu kaybına , düzensiz ve çabuk aşınmaya, alt takımların zarar görmesine neden olur. İstanbuldakiler f2-f2,5 için 34 , İzmirdekiler 35 yapsınlar Ankara 06 yapsın diyeceğim ama biraz sönük kalır sanırım o yüzden Ankara da 33 yapsın iyidir.. İzmir istanbuldan daha sıcak. 35 basarsa sıcak hava etkisi ile o 40-42 olur. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 34 ps hava ile sert oluyor mondeo Ben yine 32 ye ineceğim galiba.. 34ü bi kere yaptım,feleğim şaştı Çok sert oldu... 32 ş.içide,uzun yolda güzel Yorum bağlantısı
Dilşah Özkılınç 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 Banada çok fazla geldi havaları yarın bende ayarlatıcam. Teşekkürler bilgi için. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 bugün continental bayine gittim(orjinal lastiğin de markası aynı zamanda) 4 lastiiğin havasını da epey indirdi ve arkalar mı önler mi sırasını hatırlamıyorum 32 ve 34 olacak dedi. demek ki fabrika azami yüke göre psi yi belirliyor dedim kendi kendime. hocam benzinciler de hava saati var, kapıda kaç yazıyorsa onu basın. Lastik sıcaksa bir kaç psi daha basın. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 Lastik sıcaksa bir kaç psi daha basın. Evren güzel bir noktaya değinmişsin. tebrikler. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 Hocam, lastikçi mi bilmez, mühendis yazmış kapıya. Uzun yola çıkarken arttırsınız basıncı. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Polat 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 Önceki gün otoparktan yavaş yavaş çıkarken sol arkadan şıkırtı sesi geldiğini farketmemle durdum baktım ve bir vidanın lastiğe saplanmış olduğunu gördüm. Lastikçiye gidip tamir ettirdim ve tüm lastiklere 32 psi hava bastırdım, bence de 32 en ideali... Yorum bağlantısı
İlhan Kol 7 Ağustos 2013 Paylaş 7 Ağustos 2013 ben 38 basıyorum daha iyi performans alıyorum.zaten bir hafta sonra 28 düşüyorlar patlak var muhtemelen. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ağustos 2013 Paylaş 10 Ağustos 2013 teşekkürler. ama psi ler birbirini tutuyor yani lastikçiler ile kitapçık. tek olay 1-3 kişilik mi yoksa 3-5 kişilik hava vurdurmak mı? benim aracın lastiklerinin havasını bir hayli indirdiler. Anlık üçten fazla kişi taşımalarda 1-3 kişilik ayar sorun çıkarmaz.. Yüklü olarak uzun yol yapacaksan lastik basıncını artırman gerekir.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 13 Ağustos 2013 Paylaş 13 Ağustos 2013 Lpg kullanan arkadaşların da özellikle arka lastik havalarını biraz daha şişirmeleri gerekir. Örneğin benim focusta az yüklüyken 33, çok yüklüyken 41 psi basılması gerektiği yazıyor. Benim arabam lpgli olduğu için bagajımda ilave bir yük var ve ben arka lastikleri araba boş da olsa 35 psi den aşağı yapmıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Ağustos 2013 Paylaş 13 Ağustos 2013 ideal ayar, genelde tek yada 1-3 kişi varsa, kapıda 1-3 kişi için yazanın 1 psi fazlasını basmak bence, gayet güzel oluyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Ağustos 2013 Paylaş 13 Ağustos 2013 O yüzden arabada ölçüm aletim var, hemde 2 adet Yorum bağlantısı
Recommended Posts