İlkay Başaran 5 Ocak Paylaş 5 Ocak Çağlar Bayur yazdı: bir de güneş yağı... Bronzlaştırıcı tokalon havuç suyu 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 8 Mayıs Paylaş 8 Mayıs Bişey sorcam mantığı kafama oturmadığı için... Şimdi 205/55R16 lastik diyelim bu lastiğin çapı mesela 25 inç , 255/65R16 lastik diyelim bu lastiğin çapı ise 30 inç... 205/55 R16 için genelde 32 yada 33 psi hava basıyoruz yada lastikçiler basıyor... 255/65 R16 lastikli aracımda 29 psi / 29 psi yazıyor ... Şimdi lastik büyüdükçe içine basmamız gereken hava miktarı artması gerekmezmi ? Yada farklı bir mantığı mı var ? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 8 Mayıs Paylaş 8 Mayıs Talha Bilgi yazdı: Bişey sorcam mantığı kafama oturmadığı için... Şimdi 205/55R16 lastik diyelim bu lastiğin çapı mesela 25 inç , 255/65R16 lastik diyelim bu lastiğin çapı ise 30 inç... 205/55 R16 için genelde 32 yada 33 psi hava basıyoruz yada lastikçiler basıyor... 255/65 R16 lastikli aracımda 29 psi / 29 psi yazıyor ... Şimdi lastik büyüdükçe içine basmamız gereken hava miktarı artması gerekmezmi ? Yada farklı bir mantığı mı var ? Psi basınç birimi, miktarı ifade etmez. Genel olarak lastik büyüdükçe basınç azalıyor. Ben aşağıdaki siteye bakıyorum. https://tiresize.com/pressure-calculator/ 2 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mayıs Paylaş 8 Mayıs Talha Bilgi yazdı: Şimdi lastik büyüdükçe içine basmamız gereken hava miktarı artması gerekmezmi ? bir örnek: bisiklet lastiklerine 45-55 basılıyor. 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 8 Mayıs Paylaş 8 Mayıs Mahmut Yıldız yazdı: Psi basınç birimi, miktarı ifade etmez. Genel olarak lastik büyüdükçe basınç azalıyor. Ben aşağıdaki siteye bakıyorum. https://tiresize.com/pressure-calculator/ Çağlar Bayur yazdı: bir örnek: bisiklet lastiklerine 45-55 basılıyor. Anladım ben sanki bastığımız hava mikarı içeride olan miktar gibi düz mantık düşünmüşüm demekki... Teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 8 Mayıs Paylaş 8 Mayıs Mahmut Yıldız yazdı: Psi basınç birimi, miktarı ifade etmez. Genel olarak lastik büyüdükçe basınç azalıyor. Ben aşağıdaki siteye bakıyorum. https://tiresize.com/pressure-calculator/ Aynen böyle en az basınç traktör arka lastiklerinde oluyor. Basınç yanak yüksekliğine, hız endeksine ve araç ağırlığına göre değişiyor. 2 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 9 Mayıs Paylaş 9 Mayıs Çok teşekkür ederim, değerli forum üyeleri. Gerçekten çok büyük şans bu forum bizler için.... Sayugılarımla 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Mayıs Paylaş 11 Mayıs Evren Erakçora yazdı: Hacim.ile basınç ters orantılı. Öyle bir ilgi yok 235 85 16 tekere 50 basıyorum 1 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 11 Mayıs Paylaş 11 Mayıs Fizik kuralı olarak, diğer değişkenler aynı olmak üzere. Mehmet Göktürk yazdı: Öyle bir ilgi yok 235 85 16 tekere 50 basıyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Mayıs Paylaş 11 Mayıs Evren Erakçora yazdı: Fizik kuralı olarak, diğer değişkenler aynı olmak üzere. Lastik konusu ile ilgili değil anlamında söyledim ki değil tabi ilgili değil. Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Mahmut Yıldız yazdı: Psi basınç birimi, miktarı ifade etmez. Genel olarak lastik büyüdükçe basınç azalıyor. Ben aşağıdaki siteye bakıyorum. https://tiresize.com/pressure-calculator/ Dün aracıma 255/70R16 lastik taktım dediğiniz siteyi referans alarak önlere 28 psi arkalara 29 psi bastım (zorla bastırdım lastikçi 35 basmamız lazım abi büyük lastik altında ezilir dedi ama) Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Mehmet Göktürk yazdı: Aracın ağırlığı önemli. Bence düşük Hesaplamada lastik yük katsayısı da giriliyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Mehmet Göktürk yazdı: Aracın ağırlığı önemli. Bence düşük bende mevcut lastiklerim olan 225/45/17 için hesaplamayı denedim. tavsiye edilen basıncı kaç girersem onu hesaplıyor, 32 denedim 32 verdi... birşeyi eksik yaptım herhalde... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Mahmut Yıldız yazdı: Hesaplamada lastik yük katsayısı da giriliyor. O arabanın ağırlığı değil. yanak sağlamlığı. Ahmet Çankaya yazdı: bende mevcut lastiklerim olan 225/45/17 için hesaplamayı denedim. tavsiye edilen basıncı kaç girersem onu hesaplıyor, 32 denedim 32 verdi... birşeyi eksik yaptım herhalde... Bu sayfa bir boydan diğer boya geçince ne yapıcaz abi için hesaplama. Bende de OEM 38 yazıyor aynı boyu girince haliye yine 38 veriyor. Defender da 52 basıyorum. 235 85 16 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Mehmet Göktürk yazdı: O arabanın ağırlığı değil. yanak sağlamlığı. Arabanın orijinal lastiği, arabanın ağırlığına göre yük endeksi olan lastik kullanır, bunu soruyor hesaplamada, yeni lastiğin yük endeksini de istiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Mahmut Yıldız yazdı: Arabanın orijinal lastiği, arabanın ağırlığına göre yük endeksi olan lastik kullanır, bunu soruyor hesaplamada, yeni lastiğin yük endeksini de istiyor. Onu soruyor ama öylesine fazladan da takılmış olabilir. Benim passatta XL vardı üzerinde ama mecbur değildi az biraz daha sert olur. Bu bir aracın kaç hava basacağını söyleyen site değil bu. Sonuç olarak: Bu site yanlış. 2 Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Bu site anladığım kadarıyla orjinal ebatlar dışında lastik kullanacaklara bilgi amaçlı bir site. Orjinalde 205-55-16 ,94V lastik kullanan kişi lastik-jant değişince "yeni ebatta kaç hava basmalı"yı hesaplıyor. Mesela ben deneme yaptım. Bende böyle çıktı. OEM Size (205/55R16 XL) Load Capacity: 1274 lbs. @ 35 psi. New Size (255/45R17 XL) Load Capacity: 1276 lbs. @ 26 psi. 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 22 Ağustos Paylaş 22 Ağustos Mehmet Göktürk yazdı: Nasıl hesap yaptınız orda? https://tiresize.com/pressure-calculator/ sitesine yakıt deposunda olan orjinal psi değerini yazdım kendi çevirdi Lakin ML'nin sanki depo kapağına yazdıkları psi düşük gibi abi Orjinal : 255/65 R16 için ön 29 psi, arka 29 psi diyo (normal yük...) 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts