Metin Akbal 2 Aralık 2019 Paylaş 2 Aralık 2019 Arif Aykın yazdı: Tampona baya zarar verecek diye korkuyorum Az dikkat et yeter birşey olmaz en fazla lipi değiştirirsin 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Araba hızlandıkça tekerleklerin yere uyguladığı kuvvet azalıyor. Kapı içlerinde hızlı sürüş olacaksa lastik basınçlarının artırılması gibi bir uyarı vardır. Hem yere uygulanan kuvvet azalıyor hem basıncı artırıyoruz. Lastiğin sürtünme kuvveti de azalıyor. Tutunma azalıyor. Basıncı artırmanın sebebi sadede lastik sıcaklığının artmasını mı engellemektir? Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Evet yere temas eden alan ne kadar çoksa o kadar ısınma olur. Hızlı kullanıyor isen, zaten otobandasındır. Bu sebeple geniş tabana ihtiyaç yoktur. Sürtünme kuvvetinin azalması da aracın hızlı gitmesine yardımcı olur. Örneğin tırların rampa çıkarken dingilleri kaldırmasının sebebi sürtünmeyi azaltmak ve daha rahat gidebilmek. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Yuvarlanma direnci ,lastiğin dönerken kullandığı enerji, lastik basıncı ne kadar düşük olursa direnç o kadar artar. Bu direnç ayrıca lastiğin hamuruna ve yapısını da bağlı tabii. A, B etiketli lastikler örnek. Direnç ne kadar yüksek olursa oluşan ısı o kadar artar çünkü buradaki direnç ısıya dönüşür, bu yüzden düşük basınçlı lastik çok ısınır. Yüksek hız ve düşük basınç bu yüzden tehlikelidir. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? Mesela H (210km/h) endeksli lastik ile ne kadar süre 220 km/h ile gidilebilir? veya 210 km/h ile istenildiği kadar gidilebilir mi? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 (düzenlendi) Erdem Doğan yazdı: Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? İkisi de etken. Hız endeksi biraz daha uç noktalar için etken. Sürekli otoyolda hızlı araç kullanların u, h veya t indeksli lastik alması da hata olur tabi 4 Temmuz 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Erdem Doğan yazdı: Yüksek hızlarda lastik patlamasının ana sebebi hatalı basınç mı? Eski lastik olması mı, yoksa yanlış hız endeksi mi? Mesela H (210km/h) endeksli lastik ile ne kadar süre 220 km/h ile gidilebilir? veya 210 km/h ile istenildiği kadar gidilebilir mi? Aslında tüm gerekçeleri saymışsınız. Bu konu üzerinde epey araştırma yapmıştım.. Öncelikle aracın fabrika verisinde ne varsa o lastiği kullanmak gerekli. Bu noktada %3 sapmaya izin veriyor üreticiler. Örneğin 205 / 55 / 16 ebat lastiğime 205 / 60 / 16 takamam, %0.2 fazlam var. 215 55 16 takabilirim ama. Lastikler hareket halinde araba üzerinde ki tüm komponentlerden daha fazla strese giren parçalar. Özellikle lastiklerin en büyük düşmanları merkezkaç kuvveti. Sürat arttıkça genleşme isteği doğar lastikte kenarlara doğru açılmak ister. Önerilen endeksin üzerine çıkan ve yaşlı lastikler dışa doğru esneyip jant ile olan bütünlüğünü kaybedebiliyor, direkt yarılabiliyor, topa gelebiliyor çokça sebep var. İçeride ki basıncın olandan fazla olması da abartılmadığı sürece sıkıntı çıkarmaz ama bu da bir etken sayılabilir. Günün ilk saatlerinde soğukken hava fabrika verisinin 2 Psi altına vurulmalı zira sıcak asfaltta hareket halinde sürtünme ile beraber, kinetik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi ile teker tekrar şişiyor. Hız endeksinin yanında yük endeksine de dikkat etmek. Her zaman aracın azami yükünün üzerinde lastik seçilmesi gerek 2 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 4 Temmuz 2021 Paylaş 4 Temmuz 2021 Çağrı Alaf yazdı: Aslında tüm gerekçeleri saymışsınız. Bu konu üzerinde epey araştırma yapmıştım.. Öncelikle aracın fabrika verisinde ne varsa o lastiği kullanmak gerekli. Bu noktada %3 sapmaya izin veriyor üreticiler. Örneğin 205 / 55 / 16 ebat lastiğime 205 / 60 / 16 takamam, %0.2 fazlam var. 215 55 16 takabilirim ama. Lastikler hareket halinde araba üzerinde ki tüm komponentlerden daha fazla strese giren parçalar. Özellikle lastiklerin en büyük düşmanları merkezkaç kuvveti. Sürat arttıkça genleşme isteği doğar lastikte kenarlara doğru açılmak ister. Önerilen endeksin üzerine çıkan ve yaşlı lastikler dışa doğru esneyip jant ile olan bütünlüğünü kaybedebiliyor, direkt yarılabiliyor, topa gelebiliyor çokça sebep var. İçeride ki basıncın olandan fazla olması da abartılmadığı sürece sıkıntı çıkarmaz ama bu da bir etken sayılabilir. Günün ilk saatlerinde soğukken hava fabrika verisinin 2 Psi altına vurulmalı zira sıcak asfaltta hareket halinde sürtünme ile beraber, kinetik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesi ile teker tekrar şişiyor. Hız endeksinin yanında yük endeksine de dikkat etmek. Her zaman aracın azami yükünün üzerinde lastik seçilmesi gerek Güzel bilgiler 👍 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ocak 2022 Paylaş 14 Ocak 2022 Hava 10 dereceyken 35psi civarı ayarlamıştım. Ön 1 psi yüksek ayarlamıştım. bugün hava 1 derece iken basınç durumları bu. 3-4 puan kadar düşmüş Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun 29 Ağustos 2023 Paylaş 29 Ağustos 2023 sanırım 1 sene sonra konuyu hortlatıyorum önler 205 55 16 arkalar 225 50 16 araç mercedes clk / 3 kişi - 2 valiz yolculuk lastik basınçları kaç olmalı ? internette önler 35 arkalar 40 psi diyor fakat bana biraz fazla gibi geldi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2023 Paylaş 29 Ağustos 2023 yük altında basınç normal artırımalı Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Ağustos 2023 Paylaş 29 Ağustos 2023 Depo kapağında veya kapı eşiğinde yazmıyor mu? Yük artınca basınç arttırılmalı ayrıca yüksek sürat yapılacaksa da hava düşük olmamalı. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 29 Ağustos 2023 Paylaş 29 Ağustos 2023 Hava basıncı yüke göre düşük kalan lastik fazla ısınır ve bu patlama sebebi. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Ekim 2023 Paylaş 4 Ekim 2023 Sabah lastik basınç göstergesi uyarı verdi. Baktım hepsi 2-3 psi düşmüş. Havalar soğudu birden 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Ekim 2023 Paylaş 4 Ekim 2023 Sinan Akgöl yazdı: Selamlar, lastik basınç konusunda detaylı bilgiye sahip değilim, 225/55 R17 rft lastikler var araçta, genelde 2 kişi çoğunlukla tek kullanıyorum aracı, uzun yola çıkacağım doğru Psi olarak söylerseniz sevinirim teşekkürler. Aracın kapı içindeki stiker bilgileri şöyle, , Çevirmeyi de öğrenebilirsiniz 35 yapın 39 da olur az yakar. Yol tutuş iyileşir konfor azalır. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Yolları bozuk memlekette lastiğin havasını 1-2 psi fazla basmak yararlıdır diye düşünüyorum. Aksi halde ince yanaklı lastik balon yapıyor çukur ve yamalarda. Konfor kötüleşse de, biraz ödün vermek daha iyi. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Celal Aydın yazdı: Yolları bozuk memlekette lastiğin havasını 1-2 psi fazla basmak yararlıdır diye düşünüyorum. Aksi halde ince yanaklı lastik balon yapıyor çukur ve yamalarda. Konfor kötüleşse de, biraz ödün vermek daha iyi. taşlı yollarda yani taşların toprağa sertçe gömülü olduğu, taşın bir kısmının dışarıda olduğu yollarda (ham yol) basınç ne olmalı? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: taşlı yollarda yani taşların toprağa sertçe gömülü olduğu, taşın bir kısmının dışarıda olduğu yollarda (ham yol) basınç ne olmalı? mantığım patlama riski azalması için az havayı düşür diyor. Ama emin değilim. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Mehmet Göktürk yazdı: mantığım patlama riski azalması için az havayı düşür diyor. Ama emin değilim. bazı taşlar sivri oluyor. 3 ay önce yeni lastiğimi kesti böyle bir yolda. Basınçlar normalden 3-4 psi fazlaydı Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Normali neysenonu basmak lazım, birde bu kadar üzerine düşmemek gerek. Kafa rahat eder. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Selçuk Bakış yazdı: Normali neysenonu basmak lazım, birde bu kadar üzerine düşmemek gerek. Kafa rahat eder. e patladı ama Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: e patladı ama Denk gelmiştir, normali neyse o, toprağı asfaltı olmaz, bence. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 Mehmet Göktürk yazdı: mantığım patlama riski azalması için az havayı düşür diyor. Ama emin değilim. Sattığım araba 205 55 16 ydı. Kışın 27 28 psi ile kullanıyordum. Lastik yıpranıyordu ama patlamadı hiç ki bizim yollar berbattır. 32 33 yaptığımda ön dğzenin çalışma sesi fena rabatsız ediyordu ve öyle kullansam sanırım 6 ayda bir salıncaktan z rota ne varsa ölürdü. Şimdiki 45 yanak 17 jant. Falkenin güçlendirilmiş yanaklı dedikleri modeli var üzerinde. 34 psi ile kullanıyorum yoksa jant vuruyor. Böyle bile vuruyor ama daha yaramadım. Uğraşıyoruz bakalım. İnik lastik fena ısınıyor ama mesela balıkesire izmire vb gideceksem önce basıncı arttırıp çıkıyordum yola. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Ekim 2023 Paylaş 5 Ekim 2023 İlkay Başaran yazdı: Sattığım araba 205 55 16 ydı. Kışın 27 28 psi ile kullanıyordum. Lastik yıpranıyordu ama patlamadı hiç ki bizim yollar berbattır. 32 33 yaptığımda ön dğzenin çalışma sesi fena rabatsız ediyordu ve öyle kullansam sanırım 6 ayda bir salıncaktan z rota ne varsa ölürdü. Şimdiki 45 yanak 17 jant. Falkenin güçlendirilmiş yanaklı dedikleri modeli var üzerinde. 34 psi ile kullanıyorum yoksa jant vuruyor. Böyle bile vuruyor ama daha yaramadım. Uğraşıyoruz bakalım. İnik lastik fena ısınıyor ama mesela balıkesire izmire vb gideceksem önce basıncı arttırıp çıkıyordum yola. 17 mi üfff ocak söndürür Yorum bağlantısı
Recommended Posts